Ford neustává v úspěšném znovuoživování legendárních modelů. Z řady úchvatných konceptů se Thunderbird dokonce dočkal sériové výroby a mnohé další se nadlouho staly předmětem vášnivých diskuzí na téma retrodesign.
Ten chlapik co ji ridi je Carol Shelby. Pred pul rokem podepsal s Fordem dalsi spolupraci a tohle vypada na jejich dalsi vytvor.
Klasicka Cobra je nadherna i v dnesni dobe, ale tohle vypada taky moc pekne. Uvidime jak to dopadne. GT byl koncept, Mustang byl koncept.......
Ale vic by me potesil poradnej Cosworth pro Evropu ;-))
Co ja vim, tak Cobry vyrabi Shelby. AC, pokud jeste existuje, myslim dela neco jinyho. BTW: AC Cobra je slabej odvar Shelby Cobry. Puvodni AC Ace pripadne AC Cobra mely ctyrvalce asi 2,5l a vykon pod sto koni. Presto sice vyhravaly v Anglii zavody, ale teprve Shelby z toho udelal bestii instalaci sedmiapullitrovyho Fordu 427 ...
AC stale existuje a pokud se nepletu, porad Cobry vyrabi - i kdyz treba s triapullitrovym Lotusem (nebo je alespon donedavna vyrabel). Puvodni AC Cobra mela oznaceni 289, coz byl objem motoru v krychlovych palcich (1 ci je zhruba 16,38 ccm, tak si spocitej, jakej objem ten motor mel.....). A rozhodne nemel vykon 100 koni, ale skoro trikrat takovy, 275 k (tovarni udaj AC). Pak prisla Cobra 427 s Tebou zminenou sedmilitrovou bestii. Samozrejme, oba motory byly osmivalcove Fordy. Shelby stavel vlastni upravene Cobry 427 (treba verze 427 S/C mela kompresor a hodne pres 500 k). Nevim ktery model Ace mas na mysli..... Udaje o predvalecnych Ace a Ace Sports k dispozici nemam, ale povalecny Ace mel vlastni dvoulitr a 105 k, od roku 1956 mel motor Bristol 1971 ccm (BMW 328) se 105 resp. 125 k. Je fakt, ze Cobra vznikla na popud Fordu, ale Tvuj prispevek jinak obsahuje docela dost chyb. Skoda.
Jen pro doplnění: AC Ace se stal základem pro vývoj Cobry pod taktovkou Shelbyho - v 62' začala v LA montáž prvních 100 ks motorů Ford 4,2 l z Mustangu do importovaných upravených podvozků z Anglie - typ 289 - později s motorem 4,7 l - výroba se rozdělila mezi USA a Anglii. V 65' byl představen typ 427 s motorem 7 l (Big Block). Vyrobeno bylo 1011 ks z čehož 356 bylo typu 427.
Motor 4,2 l z Mustangu? To je co? Do 'Stangu se davaly nejaky sestivalce ( neco mezi 3 a 4 litrama, nevim, sestivalce me nezajimaj :)) a potom 289 (4,7l), pozdeji 302 (5l) 351 (5,7l) 390(6l) 427(7,5l). Okolo 4,2 l byl jenom jeden ze sestivalcu na konci 60. let, ale ten se do Cobry urcite nedaval. Jinak oni to teda v '62 nebyly motory z Mustangu, protoze tou dobou nebyly zadny Mustangy ... Ty se zacaly delat 1964 1/2 (duben '64).
Jo, jo, sprasil jsem to: první motory byly z Falcona - 4261 ccm, posléze small blocky atd. Tebou zmiňovaný šestivály v Mustangu byly původně taky z Falcona - 2,7 l.
Sorry, trosku jsem si zamenil jmena. Mel jsem pocit, ze existovala i Cobra s motorem puvodni Ace, a ono ne. Ale jinak mame pravdu oba - AC Ace bylo totez jako Cobra, jenom se do toho montoval ten bavorackej Bristol nebo pozdeji Ford 2,6 l. AC Cobra uz bylo dilo Carrola Shelbyho, s motorem stejnym jako v Mustangu - 289 V8 (cui na cm3 prepocitat umim :). Pak do toho zacali davat i 427. Vetsina big block Cober ale nebyla AC, ale Shelby American Cobra. Vsechno cos napsal je pravda, ale ja mam zase pravdu v tom, ze AC sami udelali jen Ace, ktery mel tech mnou zminovanejch 100 koni. Legendu z ni udelal az Shelby.