Tak znovu, BRAVO FORD!!:-) Proc jen se nedocitame o takovych vecech od VW? Ze by Ford nemel sveho krale jen v HH, lux limuzinach, lux GT a offroadech?;-) Ze by Ford byl kralem obecne? >:-[] A co na to GTI? >:-[] >:-[]
Ne ze bych miloval koncern, ale tentokrat musim rici, ze jde jenom o placnuti do vody. Tento motor je svymi upravami prakticky totozny s upravami koncernovych motoru na zemni plyn - CNG. Takze zadny prevrat. Je to jenom hezky marketing a jak je videt, mnozi na to skocili :-).
Klid... je to evropská jednička... můžem tu žertovat o tom, jestli je IS auto, nebo vzhledem k široké nabídce motorů a karoserií spíše POLOauto ;-) , ale odstřelovat evropskou jedničku... to by ti tu procházelo asi moc těžko... Jestli se tedy na něco těším, je to nové Mondeo... tehdy se to všechno ukáže...
a zase si musis rejpnout do Lexuse. skoda ze za brany koncernu a evropskyho trhu ocividne nedohlednes :] kdybych mel prafrazovat, muzeme tu zertovat o tom jestli Polo jeste auto nebo spis kousek z Lega, ale takhle odstrelovat svetovou jednicku? :]
Ale me uz to proslo >:-[] Evropu mam cise moc rad, az ten socialismus, ktery buduje EU, ale neni to cely svet. A kdyz to tak vezmu kolem a dokola, tak ve svete prim hraje Ford, nakonec ani v ty Evrope to nebude dlouho trvat. Jen v cislech je lepsi TTT, ale cisla nejsou vse, pro Toma jo a stejne jezdi Mazdou;-)
Re: Ford tyden na auto.cz aneb mates patrně dostal úpal :-)
matesy, matesy.. zítra na to sluníčko raději již nechoď, nedělá Ti to dobře ;-) "Ford hraje ve světě prim".. lepší vtip sem již dlouho neslyšel, kameňáky mám fakt rád >:-[];-) Jak jistě moc dobře víš - účetnictví je základ.. když je v pořádku, mužeš si dovolit spoustu věcí, když není, musíš šetřit a chodit brečet do kongresu >:-[] Brácho, nepoléhej klamnému PR dojmu - Ford nedávno sám přiznal, že nedá dostatečné finanční prostředky na investice.. ta miliarda, to je srandovní částka (samo že to nejsou všechny Fordovské investice).. Toyota investuje řádově desítky miliard dolarů.. Ford plánuje investovat do technologií, které má Toyota již dávno zmáklé (hybridy, biopaliva, přímý vstřik a všechny ty serepetičky ohledně sustainable developmentu) - nemusíš se zbytečně vzrušovat, Ford na Toyotu prostě nemá (to mi ale nebrání jezdit s Mazdičkama ;-) ) Mám pár zpráv z "velkého" světa, týká se to uvažované aliance GM-Nissan-Renault - Toyotě se to prej moc nezamlouvá (zejméná možnost potencionálního posílení Nissanu jako druhé největší japonské automobilky.. přestože by se jednalo o alianci třech "malomocnejch", mohlo by to prej přinést synergické efekty, které nejsou Toyotě po chuti).. Toyota hodnotí situaci a prej je dost pravděpodobné, že těmhle námluvám udělá přítrž.. mluví se o různejch věcech, jednou z nich je i nákup kontrolního balíku GM.. každopádně to bude velice zajímavé - situaci v rámci možností bedlivě sleduji ;-) Uvádím to proto, aby si měl "přehled" o tom, kdo tomu ve světě šéfuje (Fordu jako konkurentu GM se tyto námluvy též jistě nelíbí, ale nemá prostředky aby situaci řešil..) :-! Pamatuj.. TTT ;-)
Re: Ford tyden na auto.cz aneb mates patrně dostal úpal :-)
Nikoliv. Rikam vam, ze tento motor na vodik je temer totozny s koncernovym motorem na plyn. Jinymi slovy kdyby melo smyl vyrabet motor na vodik koncern to muze udelat pres noc. Ale tentokrat skutecne neni jediny duvod proc to delat, protoze CNG je radove vyhodnejsi, levnejsi i praktictejsi. Takze toto neni prevrat, toto je marketing. Muzeme si povidat, proc jeste koncern v Evrope neprosadil motory na biopaliva a zde si muzeme rici o zaostavani. U vodiku nikoliv, protoze ten krok nema smysl.
Re: Ford tyden na auto.cz aneb mates patrně dostal úpal :-)
Neboj... přijde opět "VW tsunami"... nesmíš být tak horkokrevný... ale... těch připravovaných 300 koní do Apoštola... myslím, že u Fordu se roztřásla kolena :-) jinak... s radostí čtu tenhle článek... je znát, že velcí hráči nespí a hledá se varianta pro nadcházející roky... P.S. Král je jenom jeden... ELVIS ;-):-):yes:
Re: Ford tyden na auto.cz aneb mates patrně dostal úpal :-)
Elvise jsem nedavno potkal a rikal, ze by uz do ruzovyho Caddy nikdy nesedl (nerozumi si s Bedou) a ze napriste uz jen XJ v spec uprave cabrio;-) Ad Apostol s 300 konma, spousta lidi ti tam k tomu napsala svoje. Narvat velkej motor do auta, ktery je primarne delany na max 2l TDI a nic vic s tim neudelat neni zadna umeni a dela to prakticky jen VW. Opravdova automobilka to auto vyladi cely, jenze to bysme chteli asi moc, co?;-) I to stavajici Mondeo ST polkne toho tvyho Apostola jen na pul otevrenou hubou >:-[]
Re: Ford tyden na auto.cz aneb mates patrně dostal úpal :-)
Ladit, mily GTI, muzes jen skutecny hudebni nastroj. Casio klavesy s nejakych cipem, proste nenaladis:-) Netreba cekat na nove ST, protoze to bude od tveho Apostola na svetelne roky ( by mari) vzdalene (vpredu, aby nedoslo k omylu) >:-[]
Re: Ford tyden na auto.cz aneb mates patrně dostal úpal :-)
Je sposta veci, ktery me dokazou vytocit a nekdy i vylekat. Ale ze bych se znervoznil kvuli obavam, ze by VW udelalo lepsi auto nez Ford >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D , tak to vazne NE!!!
Hezky pokus. Dobre se vyjima v marketingovych materialech, ale unika mi prakticky smysl proc pouzivat vodik v beznem spalovacim motoru. Nizke emise sice vlastni motor ma, ale to je vykoupeno vysokymi emisemi pri energeticky narocne vyrobe vodiku. To uz je napr. CNG vyrazne vyhodnejsi ( mimochodem motor na CNG ma prakticky shodne upravy jako tento motor na vodik ). Nemluve o vyrazne vyssi cene vodiku oproti CNG. Prakticke problemy s distribuci vodiku jsou take notoricky zname. Takze proc?
Tak tohle je pánové paráda. Paris Hilton to už objednala. Prej je to teď v Haliwůdu in. Všechny sjuprstár vymění Priusy za mikrobusy >:-[]:yes: Jestli prej hybridy hybridně vypadají, tak mě zajímá, jak pak vypadají "auta" na vodík >:D
Dneska není problém VYROBIT motor na vodík, problém je v tom, jak ho uchovat tak, aby zabítal pokud možno méně prostoru než dnes - na jeho účelné uskladnění se používají látky, tzv. hydridy, které ho velmi dobře vážou a mají při stejném objemu jako tlaková láhev s vodíkem zhruba pětinový rozměr. jsou ale drahé a ještě to není ono... Takže bod pro forda, že ukázal vědcům, jak je svět netrpělivý :yes:
Je moc hezke, ze vodik nema zadne spaliny, ale vyroba vodiku je pomerne narocny proces, pri kterem je ekologicka zatez dost neuonosna. Zatim jako jedinou efektivni cestou, jak snizit zatez planety a snizit spotrebu ropy, je opravdu efektivni hospodareni a redukce lidstva, coz ale neni ekonomicky zajem. A opravdu mne dojimaji clanky, ze soucasna ekonomika je na rope mene zavisla, nez byla v dobe prvni krize v min. stoleti - opak je pravdou, jednak je na rope zavisly skoro cely svet a ne jen zapadni evropa a severni amerika, jak tomu bylo drive, ale ropa protina veskere odvedvi, ktere odrazeji ekonomickou potenci: napr. farmaceutika, doprava, potravinarsky prumysl, chemicky prumysl apod jsou dnes zcela zavisle na dodavkach ropy.
Panove, nechci kazit matesovi radost a ani nebudu polemizovat o tom, jestli auta na vodik jsou nebo nejsou prinosem. Ale Ford a prvni? Prvni kde? Honda FCX, skutecne PRVNI seriovy vodikovy vuz, uz vic nez rok jezdi v USA. Obcas premyslim, ze jsou-li znalosti redakce takove, jake nekdy predvadi u veci, ktere znam, stejne u vseho, auto.cz prilis serioznim zdrojem informaci neni. :no: Abych panum redaktorum usnadnil praci, tady je link na PR od Hondy, ktere pri teto prilezitosti vydala. A ostatni se aspon muzou podivat, kde byla s vyvojem vodikovych aut Honda uz loni: [odkaz]
Zrovna jsem tu chtěl reagovat, když vidím tvůj příspěvek, který to řekl za mě. :-) První sériový motor na vodík to není a jak je uvedeno Mirkem výše, jde o marketingové plácnutí do vody letního okurkového rybníku. Doufám, že jsem Matesovi nezkazil radost z Fordtýdnu ;-)
To se nedivím a chápu to, každý rozumný člověk musí vidět, že Japonci můžou být první úplně ve všem, vždycky se ale objeví evropský nebo americký vychcánek, který do svého marketingu nějaké to "první" dostane. :-)
quattro jen jen hezký název pro úplně normální torsen, to s Japoncema nesouvisí. Ale třeba - "první celohliníkový sériový vůz světa Audi A8", nebo "první systém proměnného časování a zdvihu ventilů na světě u BMW". Vzpomněl bych si na další perly, ale v tomhle horku to nejde a navíc na to nemám čas ;-)
Hele ja proti japikum vlastne nic nemam. Dokonce jsem ochoten, a bez muceni, priznat, ze motory Hodna umi, mozna umi naladit i cely auto, ale kdyz se tak podivam na to co tu nabizeji, tak je to bida s nouzi. Myslim jako celkove. Ta nova civava jnad jeste, ale museli "nasavat" inspiraci v Evrope. Musi dotahnout auto jako celek a pak maji o uspech postarano.
A jednalo se v případě Hondy skutečně o sériovou výrobu? Nebylo to náhodou jen jedno auto (i když uvedené do běžného provozu), což by se za sériovou výrobu asi opravdu považovat nedalo?
Ten článek jsem zběžně prolétl a přesto si z jeho vyznění nejsem jist, jestli se jedná o sériovou výrobu... Co z toho dle Tebe potvrzuje, že se jedná o sériovou výrobu? Možná i oba rozumíme něco trochu odlišného pod sériovou výrobou...
V clanku je uvedeno, ze dalsich 13 aut uz jezdi ve mestech v Kalifornii, Nevade a New Yorku. Nejde tedy o jedno auto, vytvorene jen pro marketingove ucely. Lze tedy rict, ze jde o seriovou vyrobu. Je ale taky jasne, ze velkoseriovka nebude driv, nez bude kde ten vodik cerpat. Kazdopadne Ford prvni neni a nebude.
Jasně, těch třináct aut si pronajala města, přesto mi to jako důkaz sériové výroby nepřišlo... Tím spíše, že se jedná pouze o pronájem těch vozů na určitou omezenou dobu - auto ze sériové výroby by dle mého mělo jít aspoň koupit... ;-) No, takže mně Tvé vyjádření o tom, že redakce možná dokonce lže, přijde přinejmenším zbytečné a nešťastné... :no:
Je spousta veci, ktere se vyrabi v seriich, ale koupit si je nemuzes ;-) Podle me je dost vyrazny rozdil mezi tim, jestli Honda uz pred vic nez rokem mela v provozu nekolik funkcnich aut, nebo jestli Ford predelal svuj motor z nakladaku a zacal ho testovat v te silene krabici, ktera je na fotkach. Proto mi prijde velice podivne, psat neco o prvnim seriovem motoru. Nebo, chces-li: pocin Hondy mi pripada podstatne seriovejsi, nez pocin Fordu.
Jo, to zní už lépe... ;-) Já jen myslím, že není nutné se hned vyjadřovat tak ostrým způsobem - že možná někdo lže (proč by proboha měli? neviděl bych jediný důvod...) apod... Zřejmě stejně čerpali info z oficiální tiskové zprávy - a pokud to tam takto stálo, nelze detailně přemýšlet nad každou drobností v textu, neboť na to dle mého není čas (všimni si, že ani my se neshodneme, jestli se už o sériovku u Hondy jednalo či ne - prostě je to trochu na vodě)... A když už máš jiný názor(případně více informací), dá se to v diskusi podat o dost noblesnějším způsobem...Vo co de? Jsme jen lidi... ;-)
tak ze lži tady asi těžko někoho z auto.cz nemůžeme vinit...to je zcestné. PR je věc záludná a někdy se holt musí přepapouškovat, aby to dávalo smysl (zvláště, když máte pučený ST >:D - ne,to neberte vážně,to je jen malicherné a rozverné rýpnutí)
Zdravím čtenáře Skyline. Mrzí mne, že máme u vás tak špatnou pověst, ale budeme se snažit ji usilovnou prací alespoň vylepšit.
Co se týče prvenství, mám k celému sporu jen vysvětlivku. Ford má podle tiskové zprávy, prvenství v produkci klasického spalovacího motoru, který místo uhlovodíkového paliva spaluje vodík.
Honda je, pokud se nepletu, napřed v produkci automobilu s palivovým článkem. Tuto informaci jsme zveřejnili přibližně před
K vyrobe vodiku elektrolizou vody je prece mozne pouzit ekologicky ziskanou energii nebo nocni prebytky. Navic to cele bude paradne fungovat teprve az budeme mit za 100 let termojadernou fuzi.
Letní okurková sezona je v plném proudu.. navíc ty vedra.. t
Nemel sem čas přečíst diskusy, ale mám pocit, že tenhle článek (zejména jeho nadpis) je přinejmenším silně zavádějící.. mám pocit, že to redakce moc nezvládla respektive, že si nedokázala zachovat nadhled a chladnou při čtení PR materiálů.. asi by to chtělo definovat, co máme chápat pod pojmem "sériový motor".. Vodíkové Hondy jezdící po USA nejsou sériové (využívají palivové články)? Vodíkové Mazdy RX-8 jezdící po Tokiu nejsou sériové (Wankelův motor využívající vodík)? A co třicet hybridních vodíkových Priusů jezdících po Santa Monice (klasický motor jezdící na vodík + elektromotor)? Mám pocit, že si vedro vybírá svou krutou daň.. ;-\
Odbornici v diskusi kteri nepoznaji rodil mezi motorem a pal
Ono kdyz je nejlepsi kdyz je konkurence napred tak se odvolavat na marketing a skreslene informace;-) Jinak by mne zajimalo kolik japoncu a VW
jse prodalo v UK a v Evrope vubec na bioethanol? Ja odpovim zde vede zase Ford se svoji radou flexi-fuel !
Jednoducho povedané ak dôjdu zásoby čierneho zlata tak sme závislý na báze ľahkých plynov slnku,kolektorov,turbín,geotermálnych javov, a hlavne batérií ktoré dokážu zadržať najviac energie.