V minulých letech jste si museli při průjezdech monopostů Formule 1 chránit svůj sluch. Nyní však přeplňované šestiválce skoro nepřehluší zvuky diváků na tribunách.
Na čo je dobrý takýto článok? Medzičasom totiž už asi všetci akceptovali, že nové formule sú tichšie, koho to dnes zaujíma? Kto sleduje F1, tak vie, že jedny preteky za druhými sú napínavé a zaujímavé, plné súbojov, kolízií a nečakaných situácií a zvratov. Koho dnes zaujíma, že autá nerevú jak predtým? Niekto v ACZ sa teraz zobudil? Niekedy mi to tu pripadá byť fakt trochu pribrzdené...
a o pol roka napisu ze co priniesol zakaz FRIC-u..... ;-) .... pricom o tom frcia clanky uz par tyzdnov takmer vsade..... rozhodne toto je web o autach ... nie o F1 a tymto clankom to dali jasne najavo... o F1 tu citat to je ako kupovat si orieskovu cokoladu len kvoli tomu ze chcem oriesky.... to je lepsie si tie oriesky kupit zvlast a bez cokolady :yes:
som velky fanusik F1 ktoru sledujem uz od svojich 14 rokov a pamatam si este ako hill sa stal majstrom .... ale informacie o F1 na auto cz skutocne nemozes brat ze su z prvej ruky.... na to su ine weby
Souhlasím. Asi okurková sezóna, tak tu plknou nějaký blábol. Formule je letos rozhodně zajímavá, a protože na okruhu přímo nebývám, tak je mi zvuk celkem u zadní části těla. :-)
problem so zvukom sa riesil hlavne v prvych dvoch troch velkych cenach, akonahle prisli zaujimave preteky ako napriklad bahrajn kde sa pocas VC nenudil nikto ani minutu tak sa na zvuk akosi uz zabudlo a zrazu nikomu nevadil.... a dnes? Dnes to uz nikto ani neriesi..... zvykli sme si ze rovnako krasne a dominantne moze posobit stroj F1 aj bez toho aby zavijal ako stihacka.....
dnes uz zvuk nikto neriesi... sezona je napinava zaujimava a je v nej kopec maxi aj mini subojov a roznych internych bojov .... zvuk zrazu nikoho netrapi
Všichni se bojí delších časů na kolo a propadu výkonu motorů, ale i letošní sezona ukazuje, že obavy jsou zbytečné. Stačilo by ještě snížit objem motorů, např. na 1,2 , litr, nebo 0,9 a odstranit horní strop otáček, pak se opět dostaví i zvuk. I třeba ponechat na konstruktérech kolik válců použijí, potom bychom se dočkali opět dalšího vývoje motorů, a i konfekce by mohla čerpat z poznatků. Vždyť poslední co přešlo z F1 do výroby byl systém VVTi a to už je hodně let zpátky.
Ojem ani otáčky s tým moc spoločného nemajú. Pokiaľ budú v motoroch tie rekuperačné jednotky, dovtedy bude mať ten tichý, mručivý zvuk. Dnešné motory majú strop 15 000 otáčok, turbomotory z konca turboéry mali najvyšší výkon pri 12 - 13000 otáčkach - a cez to všetko mali aspoň NEJAKÝ zvuk: https://www.youtube.com/watch?……