Britský magazín Autocar již čtvrt století vyhlašuje anketu o nejlépe ovladatelné, respektive nejlepší řidičské auto roku. Podívejte se s námi, které vozy kdy tuto soutěž vyhrály.
Píše se tam, že jen čtyřikrát vahrála auta s atmosférickým motorem. Mrknu na to jen tak a vidím :
GT86
Maranello x2
NSX x2
MX-5 x2
Aniž bych to musel hledat, tak vím, že se s přeplňováním nikdy nedělala a už to máme 7 vítězství... Takže zese tu autor publikoval něco, co si ani neověřil - a že to není tak těžké, ověřit si seznam 25ti aut...
No a pokud jde o mě, tak mým favoritem je jednoznačně a bez váhání Honda NSX.
Jasně.. ale pořád ještě to dalo tolik ručkování, že sis toho doopravdy neužil.
Zlepšovat se to začalo dramaticky až - paradoxně - s vodu chlazenými motory.. a to bylo až na koci devadesátých.
Moc ti to nevěřím, ale budiž.
Když píšeš A, musíš napsat taky B - tedy že v devadesátých letech byla konkurence jiná, než dnes, a že Carrera 993 byla trochu upravená proti "prosté" 911.
Další věc je, že přetáčivé jsou 911 dodnes, otázka ovladatelnosti je jak ti to auto sdělí, co se s ním děje, co s tím, a jak namáhavé je takovéto auto na limitu uřídit.
Zkus přetočit Corvettu z devadesátých a 911 jakoukoliv...
Mam skusenosti s poslednou vzduchom chladenou 911 (cca 1995) a praveze to auto si pamatam ako tazko nedotacave. Pretacave bolo az po ubrati plynu a prenose vahy na predok.
Jasne, jeho majitel, popredny clen rakuskeho Porsche clubu a okrem ineho jazdec vrchar o tom vie urcite menej nez webovy kecalek. To si ma fakt pobavil. A pri nasich pravidelnych navstevach A1 ringu bol asi tiez uplne mimo.
Promiň, ale fakt, že je to auto staticky lehké na předek, neznamená, že nejsou lidé, kteří mají naopak problém s přetáčivostí. Někdo v nich má problém i s kruhovým objezdem. A skutečně ne kvůli nedotáčivosti.
Videl si to auto aspon na obrazku? Alebo s nim mas viac skusenosti nez clovek, ktory na 911 jazdi vyse 20 rokov preteky do vrchu? Ak nie, premenuj si nick na Brouk Pytlik.
Jestli to potřebuješ polopaticky, snad každé auto má limit, za kterým nastává nedotáčivost. Podobně je to s přetáčivostí. Ten těžký zadek ti na jednu stranu pomáhá přenést sílu, na druhou stranu tě snadno roztočí, když mu dáš příležitost, protože má velký moment. 911 jsou přetáčivé na požádání.
Podavam skusenost majitela. Tiez som bol platonicky obdivovatel 911, potom ma jeho majitel stiahol z oblakov na zem a prezradil realne skusenosti. Je to dlhorocny obch partner mojho sefa a motoristicky fanusik. Pri kazdej navsteve nas tahal na okruhy, bmw fahrertraining, otamc skoly bezpecnej jazdy, drive challenge, A1 okruhove dni, .... . Pocas 12 rokov obchodnych vztahov zhruba 3-5 krat do roka. Staci?
...přiletíš sem, oženeš se naposlouchanými radami partnera tvýho šéfa, pourážíš kohokoliv a ještě si připadáš jako king? Šéfik by z tebe měl radost... ;-)
Sefik mal kedysi davno neprijemnu nehodu, takze v tej dobe uz davno nesoferoval. Vsetky popisane motoristicke podujatia som absolvoval ja za volantom. Vratane mnohych desiatok okruhov za volantom 911, 968CS, M5 E34, 3000GT, Caterham Super7, RS2, + sluzobne 535i, 750i, 626, Mondeo. Zial, bolo to v dobe polkilovych mobilnych telefonov bez fotakov, takze jedna z mala fotiek z toho obdobi je moje byvale E32 730i. PO odchode k inej praci sa moje skusenosti s vysoko vykonnymi autami prakticky koncia rokom 2000. Nepamatam si, zeby som niekoho urazal, iba som napisal vlastne skusenosti. Ale zda sa mi, ze na tomto fore su vsetci mudri jak radio a namiesto zdielania informacii iba machruju.
EDIT: a este stara hranata trojlitrova Supra, ako som mohol zabudnut.
Stačí.
Na to, abych pochopil, že kecáš a vlastní zkušenost je nula, mi to stačí.
Kdo je partner tvýho šéfa, je mi v tu chvíli srdečně ukradený.
Trochu mi to připomíná jednu příhodu z mýho dětství, když mi jeden vejtaha na základce řek: "Na mně si dej pozor, já už viděl dva filmy s brůklím!" >:D
Staré 911 jsou takovou zkouškou dospělosti. Ale to neznamená, že to nebyla velmi schopná auta. Jen chtěla hodně od řidiče. Předpokládám, že tě předtím nikdo nenaučil, jak se má správně řídit. Nemají rády, když je hladíš proti srsti. Čím starší, tím jsou nevrlejší. Ale hlavu ti ukousne i 991.
Porche 911 993 bylo přelomové, měla komplet nový podvozek ( především zadní nápravu), který téměř bezezměny převzala i vodní 996, proto byly u 993 dramaticky zlepšeny jízdní vlastnosti a je v seznamu zcela zaslouženě ( jinak v seznamu jsou jen 4 turba a to Porche 911 Turbo, Esprit, Noble a GTR)
Nikoliv. V tomto případě nešlo o vtip, nýbrž o výron deprivace člověka, jenž ke svému štěstí nutně potřebuje cokoliv negativního o zmíněné automobilce.
Na to nemusím být psycholog, stačí mi přečíst si pár tvých příspěvků a vše je jasné. Tedy všechno ne. Stále nemohu přijít na to, jak může myslící lidská bytost sklouznout k takovému stavu.... ;-)
Projeď si galerii a řekni, jestli v ní je něco, co bys v garáži vážně nechtěl. Já si ji projel hned 2x a musím říct, že by mi vážně slušelo úplně všechno, co Autocar kdy zvolil jako řidičské auto roku. :-) Škoda že v garáži zatím byl jen ročník 2003...
Jediné co mě překvapuje, je Modena, která obecně bývá pro famózního předchůdce i následovníka poněkud zapomínána a hodnocena všelijak, jen ne v superlativech.
Nemam skusenosti s 500+ HP autami, ale medzi beznymi u mna vyhrava prva generacia Mondea a Focusu. Na obycajnych seriovych gumach. So ziadnymi inymi autami som si nedovolil v lejaku jazdit pri 100+ km/h zakruty smykom vsetkych kolies.
První Mondeo?! To snad ne.... To byl sice kočár, ale v zatáčkách ustřeloval a připadal mi, že se převrhne. Fokus byla uplně jiná liga, stejně jako další Mondea ( MK III (prej nejlepší, já jel jen jako spolujezdec) a více). Já si teď docela zablbnul s Focusem III s blbou 1.6tkou Tdci, škoda, že měl pravostrané řízení, jako třeba to Porsche z fotky >:D To pak je ta zábava trochu utlumená.
Já sem jel s 1.8Zetec r.v. 1996, mělo asi 150 tisíc najeto, kamaráda táta ho měl od nova, takže to taky nebyl vrak :-)
Když to srovnám s Focusem ( 1, ale i 3, 2. sem nejel), jak píšeš, tak je to nebe a dudy. Dnešní Fordí podvozky jsou komfortní, ale zároveň drží v zatáčkách a nenaklání se, v mainstreamu je to skoro to nejlepší dnes. Mohu potvrdit, Focus, Mondeo, Kuga... vše z vlastní zkušenosti.
Ty starší sice držely stopu, byly komfortní, ale hodně se nakláněly, Mondeo, Fiesta, Escort.. vše z 90tek. V té době to taková špička nebyla :-)
To nase bolo 1,8 ale dovoz z Rakuska. Na zadku malo malicky spoiler, nieco ako odtrhovu hranu. A napis GT. Nikde som uz take mondeo nevidel. A s tym moze suvisiet moja skusenost, to auto sa vonkoncom nenaklanalo. Takze asi sa to na seriovky vztahovat nebude, v tom budes mat asi pravdu. Ale je to uz doba, prec islo na jar 2000.