Ten kdo pravidelně čte novinky z autoprůmyslu ví, že Francouzský stát dlouhodobě touží ovládnout Renault.
A že Nissan mnohokrát indikoval že na spojení s Renaultem těžce prodělal, to je též obecně známé.
ty táraš neskutočné kraviny,
kedysi bol francúzsky štát majoritným vlastníkom Renaultu, Renault bol de facto štátny podnik, potom ale odpredali akcie súkromníkom,
Nissan bol vlastne Reanaultom/ ghosnom/ zachránemý, ja to celé sledujem online
Ano, podrazit Mitsubishi nohy a potom levně koupit, to je ta pravá "záchrana". Metody které Ghosn používal se teď obrátily proti němu, podobně jako triky se SW proti bossům VW a Audi. Někdy je karma "instant" a někdy to chvilku trvá …..
Vyrabali spolu nejaky model, v ktorom falsovali emisie a ked sa to prevalilo, tak to hodili na Mitsubishi. Bola to dost velka kauza uz davnejsie. Netreba zabudat :-) A nie Renault, ale Nissan.
Ale to není zase tak dávno (1-1,5 roku). Nissan nahlásil svého dodavatele (Mitsubishi) z emisních podvodů. Akcie šli dolů a Nissan pak bez mrknutí oka celou značku převzal. Takže řadu let ten problém Nissan posvětil a vydělal. Pak otočil.
No nevim, pamatuju si jenom ze Misivbushi lhalo o spotrebe svych vozu v Japonsku. O Nissanu nic nevim. Ktery motor dodava Mitsu do Nissanu? Nejaky Kei car?
Ta lobby si myslím, že od aliance Renault-Nissan byla velmi silná. Logicky. Myslí si někdo, že je náhoda, že propukne obří emisní skandál a vzápětí se zčista jasna velká automobilka rozhodne Mitsubishi odkoupit, resp. skokově navýšit podíl? Takové množství prostředků se neuvolní ze dne na den.
Nehledě na to, já tehdy kupoval Renaulta a prodejce mi v rámci prodeje "prodával" co vše Renault dneska dělá a tak, pak teda říkal že to Mitsubishi by asi raději nezmiňoval. Že v Renaultích kuloárech se právě o pochybných praktikách (jako je ta výše popsaná) mluví docela nahlas.