Hmm, ehm. Tohle je spíš ukázka toho, jako by to fungovalo po tom vysněném zrušení EU. ;-\
Francie dlouhodobě hledá způsob jak zvýšit "konkurenceschopnost" svého automobilového průmyslu, ovšem pokud možno jinak než zvýšením konkurenceschopnosti (cenou práce francouzského odboráře, jeho produktivitou ...). Takže to dělají typicky po svém - byrokratickými překážkami pro ty ostatní. Není to tak dávno, co zvažovali zvláštní daň pro luxusní (rozumějme, převážně německá) auta. Nevybavím si jak to nakonec dopadlo. Ve větších obstrukcích jim brání pravidla volného trhu EU. Pokud by EU padla rozjel by se protekcionismus naplno.
Tahle tahanice o náplně klimatizací je pro ně dar z nebes - mohou opět hodit klacek pod nohy německým automobilkám a ještě být z obliga - "To my ne, to EU".
Připomínám hysterii kolem korejských aut loni...tam to ale nějak neklaplo. Toyota už se přidala k Daimĺeru, uvidíme, jak dlouho to požírači žab ustojí.....
Ešte by som sa netešil. Rozhodovalo sa o predbežnom opatrení, teda o naliehavosti zákazu predaja, nie o veci samej. O podstate sporu sa ešte nerozhodlo a môže to trvať mesiace.
[odkaz]
[odkaz]
Inak by som nebral ako "hrdinský Mercedes" proti "zlému Francúzsku/Bruselu". Nedokážem sa vyjadriť k tomu, či je nové chladivo nebezpečné alebo nie a ktorá strana sporu má pravdu. Ale smernicu, o ktorú ide ( [odkaz] ) schválila Rada EÚ a Parlament, teda vrátane volených zástupcov Nemecka v Parlamente a príslušného nemeckého ministra. Smernica je záväzná pre všetky členské štáty EÚ a Nemecko ešte bude musieť vysvetľovať, prečo ju neuplatňuje. Nemecko môže nakoniec môže skončiť pred Súdnym dvorom EÚ, ale ako sa ukazuje v prípade Lex VW, ťažkú hlavu si z toho nerobí. Pravidlá, ktoré majú platiť pre všetkých, jednoducho ignoruje (ak si to vylobuje dostatočne silný domáci podnik) a hotovo.
Pracuješ v Europarlamentu? Mluvíš tak. To není chyba Německa, že brání VW a teď Mercedes. Ukazuje to na slabost EU, která tak maximálně dokáže ztrpčovat život slabším zemím.
Bylo načase, aby se KDOKOLI VZEPŘEL. Francie chtěla zneužít EU ke svému lobbingu, docela podraz. Sama nemá dost síly ............ Ale když potřebovala levný úvěr pro PSA, Německo mohlo házet klacky pod nohy, ale neudělalo to.
Nepracujem v europarlamente :-) Len nemám rád demagógiu. Je pekné, že Nemecko chce chrániť domácich výrobcov, veď to má robiť každý štát, ale otázka je, akými prostriedkami. Nedodržiavanie pravidiel, s ktorými predtým samo súhlasilo, je určite za hranicou prípustného. Nevyjadrujem sa k jadru sporu. Je zvláštne, že zo všetkých výrobcov protestuje len Daimler (a teraz Toyota posmelená jeho úspechom) a na druhej strane, že zo všetkých vlád sa proti tomu stavia len tá francúzska. Protekcionizmus ako odôvodnenie veľmi neberiem, veď aké francúzske auto si má vybrať záujemca o M-B A, B alebo SLS? Relevantná konkurencia z Francúzska neexistuje. Vyťažia z toho skôr Golf, 1er, A3.
To máš kliku, už jsem volal Švarcíkovi a jeho trestnému komandu
>:D
Promiň ale absurdní a neskutečná demagogie to byla hlavně ze strany Francie. Německo jistě hraje nějaké hry ale na začátku byl prostý fakt, že se Mercedes chtěl vyhnout předraženému novému typu chladiva. To by zase neměl být takový hřích, aby Francie tak tvrdě banovala registrace vozidel Mercedesu, které používají naprosto bezpečné chladivo, používané po dlouhé roky. Mercedes tím nikomu neškodil, maximálně ponechal o něco větší CO2 "footprint" ....... po dobu cca 2 roky - no hrůza !!!!!
To co předvedla Francie, to byl hnus a pokus o nechutný protekcionizmus.
S tou konkurencí se mýlíš - už teď má Francie obrovský problém s nárůsty registrací německých vozidel nižších a středních tříd. A teď ještě Mercedes s opravdu bestselerovými třídami A a B a připravuje se GLA. To je spolu s A1, A3, a malými BMW, samozřejmě s Polem, Golfem atd úplná záplava německých vozidel na Francouzském trhu ! Všichni kupci, kupující dražší Francouzské vozy (potenciální) jsou v háji a kupují německé D3 a Francouzům zbyly ty méně vybavené, levnější, menší profity přinášející vozy......
Okrajovo si konkurujú, ale úplne priamo nie. Inak neobhajujem postoj francúzov, zvolený postup sa mi zdá úplne nesprávny. Viem, že máš rád Mercedes, ja tiež, ale v zásade mi je proti srsti, aby mal jeden štát alebo výrobca (zrejme neopodstatnenú) výnimku z pravidiel, ktorým sa všetci ostatní musia podriadiť.
Dodatok: nemecké úrady zrejme povolili typové schválenie mercedesov v rozpore s platnou právnou úpravou. Ak sa to francúzom nepáči, mali by si nájsť spôsob, ako to zvrátiť v rámci nemeckého vnútroštátneho správneho, prípadne súdneho konania. V prípade neúspechu alebo súčasne s tým riešiť zodpovednosť Nemecka ako štátu. Zákaz predaja odôvodnili ochranou životného prostredia, čo sa zdá ako naozaj hlúpe, keďže starších áut s takouto náplňou jazdia mraky.
Souhlas. Způsobů jak zpochybnit homologace mercedesů je celá řada, ale populistická vláda Francie potřebovala akci ........... hned. Ovšem maximálně se zesměšnila.
Paradoxem, a to absolutním je, že praštění Francouzi jdou jako šílení po automobilce, která ve Francii prostřednictvím Renaultu zaměstnává nemalé množství lidí při výrobě motorů řady K9K (1,5 dCi) a malých dodávek Kangoo/Citan.
To mi hlava nebere.