"překvapením může být 31% nárůst u Lancie" prosím z kolika kusů, jestli se prodalo 130 kusů oproti 100 kusum v roce 2011 tak pak je to růst o 31%, ale určitě ne překvapení :-)
Docela by mě zajímal poměr prodejů nového Clia : Cliu Collection. Nové mně totiž připadá ne zrovna levné a navíc, vzhledem k platformě s dlouhým rozvorem, dost stísněné. Měl jsem možnost o prázdninách chodit po centru Paříže a tam bylo trojek... A že by je za pár let měla obměnit čtvrtá generace, o tom fakt pochybuji. Jestli totiž rendlík nasadí pro domácí trh cenovou politiku Škody Rapid, tak to budou Francouzi jen těžko příjmat. Což můžou, protože francouzské automobilky jsou národní a Frantíci pěkní vlastenci.
Clio je o cca 2 000,- až 3 000,- Euro dražší než konkurence (P208, Polo, Fiesta) a tu cenu dlouho neudrží. Jakmile bude dostatečná výrobní kapacita a nebude naplněná, tak ceny půjdou na úroveň konkurence. Jinak ho P208 převálcuje. Navíc Clio vyrobené v Turecku moc národně vnímáno není. :-)
nove clio sa zda sa doma neuchytilo az tak super ako sa cakalo... mozno je na vine aj ponuka motorov kedze 0,9 turbo nie je ziadna slava a 1,2 benzin je dost slaby...
bude to suboj 208 vs clio ale podla decembroveho predaja to vyzera tak ze 208 sa rozbehla skutocne paradne a ak bude predavat takto aj nadalej nebude clio pre pezot superom
Re: tento rok bude vo francuzsku jasna jednicka 208
P208 mal stejne nadhodenu cenu a ma ju aj u nas... a stejne si myslim ze motoricky ma vhodnejsiu ponuku a aj dizajn sa mi viac pozdava.... keby som bol francuz volim 208 :yes:
Kvůli designu a hlavně motorizaci bych dal z té francouzské dvojice bestsellerů přednost 208,ale hrozně mě u ní štve ten stupidní nápad s budíky nad volantem. Pane bože, proč vždycky musí francouzi svá jinak velmi povedená auta nějakým "vyjímečným ergonomickým řešením" takto pos....t. Stačí si vzpomenout třebna na Citroen a jeho volant s pevným středem. Většinu zákazníků to odrazovalo, takže to nová generace citrónů už (zaplať pánbůh) nemá. A teď zase ty budíky u 208 - PSA je asi nepoučitelná. Tohle fakt nechápu....
Já reagoval čistě na větu o ergonomickém řešení. Z popisu je vidět, že to onen pisatel ani v jednom případě nezkusil, ale řečí má za čtyři...
Sám bych si taky vybral spíše Clio, je hezčí zvenku i uvnitř a zdá se mi pocitově i maličko prostornější.
Velice se mýlíš, s 208 jsem se důkladně projel, ale ač jsem se hodně snažil, vhodné seřízení sedačky a volantu tak, abych na budíky dobře viděl, jsem nenašel. (měřím skoro 190 cm), Navíc ten volant je podle mého až příliš malý. Velká škoda, protože jinak se mi 208 moc zamlouvá. A proč má podle mého názoru lepší motory než Clio - no podle prvních testů je 0,9 TCe dost nepovedená jednotka, a žádné větší čtyřválce zatím tento Renault nemá k dispozici. Na rozdíl od Peugeotu... A 208 GTI bude mít šestistupňový manuál - na rozdíl od Clia :no::no::no:
Na testy moc nedej, klidně si běž 0.9 TCe vyzkoušet. Já zkoušel v Cliu starou 1.2ku a ta je opravdu slabá, jen na klidné svezení. Co se týká designu - OK, tobě se líbí víc 208, mně zase Clio. Ale řazení (byť 5-kvalt) je v Cliu o mnoho lepší. A podvozek Clia je opravdová špička.
0.9 TCe je v pohodě. Některé testy jsou trochu mimo a je lepší to vyzkoušet osobně. Třeba v Anglii tento motor i Clio hodně chválí a to tam jsou jinak k Renaultu hodně kritičtí. V Cliu vidí jediné auto, které je schopno sesadit Fiestu.
Autoexpress: "enthusiastic 89bhp three-cylinder 0.9 TCe"
Autocar: "sweet and frugal 0.9-litreTCe petrol motor is the star of the show with its free-spinning nature, almost complete absence of turbo lag and charming off-beat thrum."