General Motors bude příští týden překládat návrh restrukturalizace, na jehož základě bude žádat o státní pomoc. Součástí plánu by mohl být prodej některých značek koncernu.
Je pravda, ze se Saturnu za rijen moc nedarilo, mezirocni pokles o 56% (cely GM o 45% - naprosto silena cisla), presto mne to prekvapuje, pocital bych, ze si Saturn nechaji jen kvuli rebrandingu Opelu. Prodeje Astry zatim asi nejsou nic moc, na hatchback v US nikdo moc neslysi, nicmne snad jeste letos by mel byt predstaven sedan.
Tragédií není případný zánik značky, ale slabost největšího světového spotřebitele. Asijské (a evropské) automobilky produkující v USA těžko budou vyplňovat mezeru, která kvůli nižší poptávce nevznikne.
Osobně se domnívám, že GM si v USA skutečně ponechá jen Cadillac a Chevrolet, Buick stejně již nyní většinu produkce vyrábí v Číně (v USA už od roku 1999 nemá ani domovský závod) a letošní severoamerické prodeje odhaduji tak na 70000 aut.
To je číslo, které se blíží údajům z období velké hospodářské krize, přitom ještě počátkem 80. let Buick vyráběl desetinásobek