Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM: Krize a proupouštění

Mamutí koncern zabředává do problémů, způsobených přebujelou sociální politikou a poklesem odbytu
Zpět na článek
10. 6. 2005 14:32
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:43
neregistrovaný "Marko"
10. 6. 2005 14:54
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 15:10
neregistrovaný "Marko"
10. 6. 2005 14:39
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:48
neregistrovaný "NIcKON"
10. 6. 2005 14:51
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:54
neregistrovaný "NIcKON"
10. 6. 2005 14:48
neregistrovaný "Marko"
10. 6. 2005 17:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 16:56
neregistrovaný "mates"
13. 6. 2005 11:34
neregistrovaný "m"
13. 6. 2005 11:48
neregistrovaný "Lonestarstate"
13. 6. 2005 17:14
neregistrovaný "m"
13. 6. 2005 17:34
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 6. 2005 17:46
neregistrovaný "m"
14. 6. 2005 17:54
neregistrovaný "Lonestarstate"
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:32
GM
GM není jediný, kdo má problémy. Ford to samý. A podíváme-li se na podíl asijských značek na evropském trhu před deseti lety a dnes, čísla taky nebudou pro evropské značky zrovna příznivá. To, že GM umí, když chce, dokazuje Cadillac. Za každé myslitelné období (čtvrtletí, rok a pod) láme poslední dobou prodejní rekordy deset i dvacet let staré. I u ostatních značek koncernu GM musí co nejdříve nastoupit mnohem agresivnější produktová a hlavně (!) marketingová politika. Žádný zlevňování, žádný pobídky. Chce to reklamní masáž, zdražovat každej rok ( ) a celý koncern musí následovat v bezporuchovosti Buick. A ne ho jako první značku obětovat, jak naznačuje Wagoner!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Marko"
10. 6. 2005 14:43
Re: GM
Mne vobec niektore tie "kroky" vedenia GM pripaduju divne. Ak im najvacsie straty vyrabaju ich socialne a dochodkove zavazky voci byvalim zamestnancom a ich zavislim osobam, tak preco sa nesnazia primarne riesit tento problem? Ak sa ho snazia vyriesit tym, ze rusia zavody, znacky, pracovne miesta, koncentruju predaj znaciek Buick/Pontiac/GMC, tak podla mna tymto dosiahnu iba odklad toho problemu na nejaku dobu. Co ked sa peniaze vygenerovane tymito opatreniami minu (a to sa stane)? Zrusia dalsiu znacku? Netvrdim tym, ze niektore uvedene opatrenia netreba urobit. Asi ano - ako prvy krok. Ale po celu tu dobu co sledujeme tuto kauzu nebolo ani raz povedane, co sa bude robit s jadrom toho problemu - zamestnaneckymi vyhodami.
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:54
Re: GM
Já je taky nechápu. Občas je podezřívám, že to dělají naschvál. Ten badge-engineering, slevy a vůbec všechno, co podrývá image značek. Protože na Cadillacu dokázali, že nejde o neschopnost. Je to tak těžký aplikovat stejný postup i na ostatní značky? Sociální výhody by měli zrušit okamžitě. Tím myslím nepokračovat v nich. Staré závazky samozřejmě nutno plnit.
neregistrovaný "Marko"
10. 6. 2005 15:10
Re: GM
Tie stare zavazky - to je to co ich taha dolu. Prave s tym treba nieco robit! (Aj ked - ja teraz neviem co.) Zober si, ze musis platit vsetkym ludom, ktori od zaciatku 50 rokov pre GM pracovali (resp. aj ich nezaopatrenym vdovam).A za aktualne sumy! To je desiva predstava. Viem, ze po krachu niektorych oceliarskych spolocnosti vytvorila US vlada statne firmy (napr. Pension Benefit Guaranty Corp.), ktore na seba prebrali jednak zamestnancov tych skrachovanych, jednak existujucich (aby nedoslo k dalsim krachom a zruteniu pracovneho trhu). Druha vec je, ze aj tieto "nahradne" spolocnosti (ci dochodkove fondy) su prudko stratove. Ale nieco s tym treba robit. GM je tusim najvacsi zamestnavatel v USA a ak sa bude musiet starat o byvalych zamestnancov od 50. -konec 90. rokov, to bude trvat dalsich cca. 70 rokov. A to nemoze GM prezit. To, ze pod tlakom uz teraz neposkytuju take vyhody to sa uz da cakat, ale toto mali zatrhnut skor. A je to z velkej casti aj zle dedicstvo po vedeni GM z 50 rokov. Teda, ze oni vtedy nastartovali (zaslepeni konjunkturou US ekonomiky) take bohate socialne benefity. To fakt vtedy nikoho nenapadlo, ze vtedajsia prehliadka u zubara pre 20-rocneho zamestanca za 5 USD bude v 1990 u 60tnika stat 500 USD?
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:39
Krtek detektivem – Léčebna [22]
Krtek ten den zaspal. Probudil se až v půl jedenácté, protože ho nevzbudila obvyklá „Snídaně z Wolfsburgu“ z GTIho radiopřijímače. Hned mu bylo jasné, že není něco v pořádku. Rychle se tedy oblékl jen ležérně (spodní prádlo, záložní spodní prádlo (to kdyby potkal na ulici Golf GTI), pletené podkolenky, kožené kraťasy s padacím mostem a kšandama, košili, kazajku, mysliveckou čepici s brkem a pár nezbytností). A jal se hledat GTIho. Nejenže ho nenašel, ale nemohl se dovolat telefonem nikomu z jeho kamarádů! Po všech jako by se slehla zem. A navíc zmizela i jejich auta. Krtek vyděšeně pobíhal po městě až nečekaně narazil na lonesův Cadillac. Nějaká partička se ho marně snažila nacpat na Avii. Jenže on pořád tak nějak přečníval. Krtek je nenápadně pozoroval a když se konečně dali do pohybu, sledoval je taxíkem. Jeho cesta končila za městem hluboko v lesích. Obrovská stavba z kamene. Malá zamřížovaná okna. Okolo pobíhali dobrmani. Taxikář krtka vyložil a hned ujel. Ani si nenechal zaplatit! Krtek pádil na krátkých nožkách k okovaným vratům, ale dobrmani byli prostě rychlejší. Už to vypadalo, že dojde k ošklivé tragédii, když tu si krtek vzpomněl na svojí skleněnou ampulku pro štěstí. Byla plná výfukových zplodin po 1,9TDI. Odšrouboval víčko a dobrmani okolo padli okamžitě k zemi. Navíc v okruhu dvaceti metrů zežloutla tráva. Sto metrů nad krtkovou hlavou se ve vzduchu zapotácel jestřáb. Naštestí se dostal rychle z epicentra a let vyrovnal. Že krtek byl imunní snad ani nemusím dodávat. Doběhl k vratům a zabušil na ně. „Kdo tam?“ ozvalo se. „Inspekce z ministerstva“ prohlásil sebevědomě krtek. Byl vpuštěn a dokonce mu přidělili průvodce. Průvodce Manga nadšeně vysvětloval: „Jedná se o největší nápravné zařízení svého druhu ve střední Evropě. Zde léčíme obsedantní nervové poruchy související s automobilovým fandovstvím. Poslední dobou se nám podařilo chytit organizovanou skupinu deviantů. Hned dojdeme k jejich celám.“ Krtek přikyvoval a začínal si uvědomovat vážnost situace. Manga ho dovedl k první místnosti. Čelní stěnu měla celou z jednosměrného skla. Mohli tak nepozorovaně sledovat, co se děje uvnitř. V rohu vykachlíkované místnosti se třese Mates a svírá oběma rukama kovovou sošku Jaguara. Zřízenec v bílém plášti na něj hadicí pouští proud ledové vody. Střídavě pouští ledovou spršku nebo se mu snaží domlouvat. „No tak, buď rozumný a pusť kočičku.“ Skrčený Mates s vytřeštěným pohledem připomínajícím Gluma z Pána prstenů zasípal vždycky: „Miláška vám nedám!“ „Smutný případ“ komentoval to Manga a pokynul krtkovi, že mohou jít dál. „A tady máme obzvláště nebezpečnou formu úchylky. Má rád americká auta, což jak jistě uznáte, nemůžeme dopustit.“ Zamřížovaným okénkem viděl krtek Lonese, jak sedí v malém plastovém modelu Cadillacu a marně kvrdlá s osmistupňovým manuálem, který mu do něj namontovali.“ „Obvykle to vydrží tak půl hodiny, než začne vyvádět. Potom mu většinou před spaním pouštíme nahrávky 1,2HTP a 1,4TDI. Ať si zvyká na úsporné motory. Každý nahrávka je zakončená sloganem Cadillacu: „Break Through“. Když to slyšel poprvý, napadnul dva zřízence, je to pošuk.“ To už pomalu přicházejí k cele, kde spolu musí hrát Ciello a Radio stolní logickou hru s názvem „Koho koupí Číňani jako prvního?“ Hra má rysy Monopolů. Ciello si zrovna vytáhl kartičku „Tvůj generální ředitel právě přešel k automobilce Ďong-Ki a vzal sebou veškeré konstrukční plány“. Radio se culí. Tuší, že vydrží déle. Minimálně do začátku prodeje malajského Protonu. „No a na závěr tu máme jednu lahůdku…“ usmívá se Manga. Vede krtka do speciálně zabezpečené zóny. Dovnitř se dostane jen po sejmutí otisků prstů a ověření sítnice oka. Uvnitř cely sedí GTI. Všechny zdi jsou popsané. I strop a podlaha. Krtek namátkou čte: „Den 451. Guru jim to zase nandal. Vypusťte Atlantik. Apoštol přechází suchou nohou do Ameriky….“ Manga vykládá: „To je pacient známý ve virtuálním světě jako GTI. V normální cele, kde byl původně, vyhrabal ze země telefonní kabel a nějakým záhadným způsobem se dokázal připojit na internet. Nemusím snad vysvětlovat, kam a co psal.“ Krtek vymýšlí plán na osvobození a přikyvuje mangovým řečem: „Máte naprostou pravdu, je to společensky nebezpečné.“ V duchu ale chystá využití svých chroustů obalených v dynamitu…..
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "NIcKON"
10. 6. 2005 14:48
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
Lonesi, doufám, že si to někam ukládáš, měl bys to vydat knižně
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 14:51
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
Uložený to mám v compu ve wordu A nedávno jsem všechno vyvěsil na lonestarstate.wz.cz Tenhle díl jsem tam ale zatím nevyvěsil. Jo a doufám, že Manga tohle pokračování pochopí jen jako žert.
neregistrovaný "NIcKON"
10. 6. 2005 14:54
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
Už tam jdu Ještě pár dílů a bude to mít slušný potenciál na další knižně vydaný blog po ostravakovi ostravskem
neregistrovaný "Marko"
10. 6. 2005 14:48
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
....
10. 6. 2005 16:43
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
Chvíli tu nejsem a zase tohle... No, manga nevím, ale já to jako parádní díl parádní story chápu. P.S. začínám bejt dost namyšlenej , krásné, to s tím kabelem na net... Nekolísáš, má to stále výbornou úroveň, no, jako geteíčko
neregistrovaný "Lonestarstate"
10. 6. 2005 17:25
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
Gétéíčko? No jako že sem to neslyšel.
10. 6. 2005 16:46
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
...Vypusťte Atlantik... To je geniální hláška všech geniálních hlášek. Já volám - BRAVO!!! P.S. Tohle mi musíš půjčit...
neregistrovaný "mates"
10. 6. 2005 16:56
Re: Krtek detektivem – Léčebna [22]
Neco ti k tomu napisu az si vymenim spodni pradlo. Nenosim si reezervni jako krtek
neregistrovaný "m"
13. 6. 2005 11:34
vymirani dinosauru
GM je mistr vsech badgeenginneringovych kontrmelcu.... dejvuu co je sevy.... sukacky se stejne infikovanym fiatem, ruskou ladou....opl nad hrobem, saab kterymu dokurvili image a kvalitu stylem nevidanym...
Vymirani dinosauru je dlouhe a bolestive. ....
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Lonestarstate"
13. 6. 2005 11:48
Re: vymirani dinosauru
Můžeš nějak doložit tu kvalitu Saabu? Jakože před GM byla dobrá a teď je špatná? Jinak badge engineering je špatná věc, na tom se shodnem.
neregistrovaný "m"
13. 6. 2005 17:14
Re: vymirani dinosauru
predposledni generace 900 (a preznacena pozdeji na 9-3) mela udajne kvalitativni problemy s komponenty ktere sdilela s vectrou b. 9000 krizena s cromou na tom byla pry podobne. osobni zkusenost nemam.
neregistrovaný "Lonestarstate"
13. 6. 2005 17:34
Re: vymirani dinosauru
To je ale dost minulost. 9-5 a 9-3 (nemyslím přeznačenou 900) by měly být OK. A je za křížením s Cromou odpovědný vůbec GM? Ostatně, kde by byl Saab už dávno bez GM? Spíš by už nebyl vůbec.
neregistrovaný "m"
14. 6. 2005 17:46
Re: vymirani dinosauru
bohuzel mas asi pravdu. bez gm by uz nebyl vubec a v ramci gm to s nim jde taky ze svahu...
ford to s volvem skoulel lip...
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 6. 2005 17:54
Re: vymirani dinosauru
To souhlasím. Asi do něj hlavně investoval víc peněz.