Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pravděpodobnost bankrotu GM se podle šéfa podniku zvýšila

Největší americká automobilka General Motors má stále naději, že se jí podaří restrukturalizovat své aktivity bez soudní asistence.
Zpět na článek
18. 4. 2009 21:00
18. 4. 2009 21:30
neregistrovaný "alcapooone"
18. 4. 2009 21:00
Želanie Oplu
Želám Oplu iba jediné - aby našiel dobrého majiteľa, ochotného investovať, vrátiť automobilke jej zašlú slávu a udržať ju medzi elitou. Držím palce.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "alcapooone"
18. 4. 2009 21:30
GM
...ako automobilka s takou ponukou áut by mi vôbec nechýbala nech by aj krachla... ale chybal by mi cadillac chevrolet camaro s aut tak vsetko a opel by sa stoho vyhrabal sam.. a co je hlavne by to ekonomike usa dalo dalsiu ranu desiatky tisic dalsich nezamestnanich tych by mi bolo luto najviac ;-\ a pre mna co zije s akcii byto znamenalo na mojom konte dlhsiu recesiu >:-[]
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2009 22:17
Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
sice automobilka bude o chvíli déle vyrábět, ale k čemu to bude? Přece pokud se má vyhrabat z červených čísel, musí mít především konkurenceschopné výrobky. Když dokáže vyrábět jen auta o která není zájem, čemu pomůže státní dotace? Stejně je vytlačí z trhu Japonci a Korejci, kteří mají daleko lepší nabídku a dávají lidem co chtějí.
Rozbalit vlákno
11
18. 4. 2009 22:37
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
Jasně... ráno se všichni zaměstnanci a vedení GM probudí a začnou řezat auta, který si lidi přejou v anketě na Fox eleven. >:D >:D
18. 4. 2009 23:04
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
Tvou reakci nechápu - co je teda podle Tebe hlavní příčina problémů GM? Proč lidi nekupují jejich auta?
18. 4. 2009 23:14
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
Jedna věc je asi "všeobecná" krize a podle mě asi neodhadnutí budoucích potřeb trhu... to se nedá změnit ze dne na den. U GM jsou to závazky vůči bývalým zaměstnancům a pod. výhody/nevýhody... To jsou sociální věci a to zvedá u postižených obrovský adrenalin a ne soucit, resp. kopání za tým. Myslim si, že je to složitější věc, než tady na diskusi a já nejsem odborník, resp. "sleeper"... :-!
18. 4. 2009 22:51
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
u GM jsou největším problémem závazky z minulosti, bývalým zaměstnancům vyplácí důchody (bez ohledu na hospodářský výsledek), a to už někdy od 30-tých let, dnes to dělá cca 2000-3000 USD na jedno prodané auto, v GM jsou silné odbory, které s žádnou dohodou nesouhlasí, bez pomoci státu je krach nevyhnutelný, na druhou stranu v Evropě vyplácí důchody státy, důchodové systémy jsou také v mínusu a dlouhodobě neudržitelné, jestli USA budou GM dotovat, budou dělat to co je v Evropě normální
18. 4. 2009 23:13
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
I pokud je to tak jak říkáš, stejně je zbytečné do GM peníze cpat. Nic se tím nezmění, koncern se dál bude propadat do pořád větší ztráty. Je úplně jedno kolik do něj stát nasype. Zisk díky malému počtu prodaných aut nebude nikdy stačit na pokrytí výrobních nákladů, závazků GM vůči zaměstnancům a důchodcům...
18. 4. 2009 23:16
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
to máš pravdu, ale taky jde o ty lidi, ale aby do toho člověk opravdu viděl, tak by tam asi musel žít
18. 4. 2009 23:17
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
:yes: ;-\
19. 4. 2009 10:41
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
No prave ze tam o tych ludi neide, vsetky tie odbory ma v roku mafia, a peniaze krasne putuju do podsvetia... to je teda tunel... A opel by mal co najskor najst neakeho schopneho investora, stacila bi vacsia financna injekcia, ved v poslednej dobe, hlavne diky Insignii je na tom cim dalej tym lepsie, a hned je tu nova astra, zafira...
19. 4. 2009 13:20
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
Asi máš pravdu, začíná to vypadat že krize je pro některé vítaná - dřív se museli snažit prosadit na volném trhu, teď jim stačí jen nastavit ruku, vzít si jako rukojmí svoje zaměstnance a žádat miliardy od státu ve stylu "okamžitě nám dejte 100 miliard dolarů nebo bude x tisíc lidí na dlažbě". I když stav firmy z větší části zavinili sami špatnou modelovou politikou a rozhazováním peněz - přiznávali si obrovské odměny i za situace kdy byl podnik ve ztrátě. Možná by nebylo špatné rozpočítat kolik bude udržení každého pracovního místa stát daňové poplatníky a raději ty lidi vyplatit - dávat jim plat dokud si nenajdou místo jinde. Stálo by to podstatně míň a pomohlo by to lidem, ne rozežraným neschopným manažerům.
18. 4. 2009 23:16
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
Myslim si, že jim ani tak nejde o zachování GM, jako takovýho, ale ty "lidi" okolo, jinak je to na šílenej průser....
Avatar - DaewooMaster
19. 4. 2009 14:30
Re: Cpaní peněz do krachujících podniků nic neřeší,
Máš v tom trochu hokej. GM prodával ještě v roce 2007 nejvíc aut ze všech automobilek a teprve loni prodali o 616 tisíc aut méně než Toyota, i tak bych prodaných 8,4 miliónu aut za rok 2008 rozhodně neoznačoval jako "jen auta o která není zájem". 8-s Jinak možná sis ještě nevšiml, ale to, co se prodává v Evropě a půlce světa jako Chevrolet, jsou korejská auta (Spark je např. u nás nejprodávanější mini, Aveo je ve své třídě šesté - nejlepší z Korejců - a teď právě přichází Cruze, který určitě také zamává pořadím), takže si nějak neumím představit, jak GM vytlačuje sám sebe... ;-)