Přetahovaná o největšího automobilového výrobce roku 2012 mezi koncerny General Motors, Toyota a Volkswagen má očekávané pořadí. Už napřesrok ale může být všechno jinak.
VW má silné postavenie v južnej Amerike, Afrike, Číne, Indii a samozrejme v Európe, Toyota viacmenej len v USA a Japonsku. Hendikepom VW je absencia hybridov. Keď ich však hromadne uvedie na trh, vďaka modulárnej stavbe áut bude schopný v priebehu krátkeho času uviesť desiatky modelov. VW potom roztrhá konkurenciu na fufky, alebo skôr na cucky.
Re: Je len otázkou času, kedy bude prvý koncern VW
Tak předně je naprosto nesprávný předřečníkův postulát, že by VW dominoval třeba v Africe. Všude tam, kde se požaduje extrémní spolehlivost a odolnost, tam dominuje Toyota.
V poctech tech znacek mas trochu hokej, Toyota jich ma 4 az 5 (Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino + Scion, ktery je nekdy razen pod Toyotu a nekdy samostatne), zatimco VW ma znacek 10 az 11 (zalezi na tom, jestli pocitas VW Nutzfahrzeuge, tedy uzitkace, jako samostatnou znacku - VW tak cini). Kazdopadne nechapu, jak pocet znacek v tom kterym koncernu rozhoduje o tom, kdo se na koho kouka z dalky? To je prece uplne sumak, dulezity pro akcionare je, jaky jsou zisky a prodeje za koncern jako celek. Koneckoncu je snad jasny, ze automobilky jako Bugatti nema VW kvuli nahaneni prodejnich cisel.
Do štatistík sa počítajú len osobáky a možno ľahké úžitkové vozy, takže divízie "náklaďákov" môžeš vynechať. Rovnako neviem, ako sa počítajú automobilky, ktoré nie sú plne vlastnené, zrejme Daihatsu sa k predajom Toyoty nepočíta, rovnako ako sa nepočíta Suzuki k VW Group.
Narážka Bristola je čiastočne logická, expanziu = väčší podiel na (globálnom) trhu môžeš dosiahnuť aj akvizíciami, čo bola cesta koncernu.
Jak pisu nize - predpokladam, ze Hino se do statistik nepocita, pravdepodobne ani to Daihatsu. To ale nebyla pointa moji reakce na Bristola - ten chtel zjevne svoji narazkou na to, jak se muze VW kvuli vetsimu poctu koncernovych znacek nez ma Toyota ji akorat koukat z dalky na zada, naznacit, ze to je nejaky jeho negativum nebo nevyhoda. Ja tvrdim, ze pocet znacek je uplne sumak.
Navic by bylo obtizny urcit, do jaky miry jsou treba prodejni uspechy znacek Audi nebo Skoda dusledkem akvizice ze strany VW a nebo jde spise o organicky, tentokrat koncernovy rust. Puvodne sice VW nepatrily a ten je normalne skoupil, na druhou stranu, kde tehdy byly a jak jsou na tom dnes? :-)
Filozofia Toyoty je, že nechce preberať iné firmy a radšej si všetko postaví od základov, to bol prípad tak cenovo dostupného Scionu, ako luxusného Lexusu. VW sa vybralo cestou akvizícií a treba povedať, že je to cesta regulérna, akokoľvek sa objavujú narážky, že zneužívala situáciu a napr. získala podhodnotenú Škodu, Seat a napokon ani Suzuki nie je práve happy. Rovnako je na každej automobilke, ako sa stavia k zákazníkom - Toyota sa postavila k problémom čelom a dobrovoľne sa rozhodla odškodniť svojich zákazníkov, naproti tomu VW šiel v ostatnom probléme v Brazílii na hranu a cestou odvolacieho súdu dokazoval, že rozhodnutie o ich vine by vážne poškodilo automobilový trh...
Každý má vlastnú hlavu, tak si to spočítajte. Ja tvrdím, že bez globalizácie by sme nemali kopec vecí a nemám najmenší problém prijať Toyotu, ale chápem, že iný kolega bude oponovať, že viac by sme ich mohli získať cestou okupácie ;-)
VW je jako Microsoft, všechno zkoupí, vnutí jim to svoje, přidá nějakého přiblblého markeťáka jako je Ballmer, chvíli roste a pak začne řešit problémy s tím či oním. VW roste jen díky tomu, že v každé zemi koupil nějakou značku a tu tam dál prodává. Možná je to dobrý přístup pro hazardéry na burze, ale jako majitel firmy bych na to hrdý nebyl.
Globalizace, tak jak je teď, je určená jen na to, aby někdo ovládnul svět. Byli bychom mnohem dál, kdyby svět nebyl svázán stupidními patenty. Místo toho, abysme do rozvojových světů sypali naše peníze, tam jim máme dát znalosti, aby se sami mohli rozvinout. Navíc by došlo k mnohem lepšímu rozvoji technologií, protože by technici rozvíjeli to, co už někdo vymyslel, místo toho aby vymýšlel již vymyšlené. Tvůj názor jen nahrává bankstrům, kteří chtějí jen větší moc. O to, abys jezdil v lepším a bezpečnějším autě s nízkou spotřebou jim nejde vůbec. Jsme jen jejich otroci a bohužel lidi si to ani neuvědomujou.
Tímto přístpuem by se vyřešilo mnoho problému - od Číny jako továrny světa až po muslimi, protože bysme je nemuseli okupovat a nutit jim náš názor na svět, přitom naopak spíš oni začínají ovládat nás, protože jich je moc. K rozvoji musí společnost dospět sama, vnutit jim to nejde. A pokud to nechtějí, tak ať to nedělají, je to na nich. Ale zase to naráží na to, že někdo chce ovládnout svět. A soutěž o to, který automobilový koncern bude největší je toho důkazem. Přitom užiovateli toho auta je to jedno, hlavně když je spokojen s výrobkem.
Daj nejaký link, úprimne, ešte som takéto vyhlásenia konkurencie nevidel. Zaujímavosťou je, že VW svoje vyhlásenie vydal myslím v r. 2009 a majú tam zrejme poriadnych frajerov plánovačov, keď vidia tak ďaleko dopredu.
Konkurenti VW nejsou tak velkohubý.Raději kladou důraz na kvalitu,v které chtějí být první.
VW je správná státní firma,kde se jede minimálně na pětiletky.
"Svetova nadvlada" Volswagenu zni jako bys pri psani stal v pozoru s pravou rukou vztycenou. Nelze nez doufat v dobre pocasi, aby Toyota zase nebyla splachnuta do more.
Keď už vyťahuješ takéto "múdrosti", tak skús potrápiť svoju hlavičku aj zistením, na ktorej strane stáli v istej dobe Japonci. A nikto im to dnes podobne primitívnym spôsobom nevyčíta.
Mel bys zustat u ignorace mych prispevku. Udelal by sis timto sluzbu sam sobe. Ja nikde nenarazel na postaveni nemcu, nebo japoncu za 2.sv. valky. Ja prirovnaval toho kolegu nahore k tem, co okupaci "vitali" se zdvizenou pravackou.
Najlepšie by bolo, keby tvoje príspevky nečítal nikto. Predišlo by sa tak omylom a nedorozumeniam, keď niečo iné píšeš, a iné myslíš...
Potom je na mieste otázka, načo vlastne píšeš?
Prirovnať mňa k niekomu, kto hajluje, za to by si zaslúžil do držky, to bez pochyby. Napriek tomu si myslím, že sú tu na neho niektorí neoprávnene tvrdí a sorry, ale ich reakcie sú na úrovni materskej škôlky...
Myslím si, že pokud se vyhnou vulgarismům, pak jsou i obvykle tvrdší reakce na něj oprávněné a jeho velmi urážlivá reakce na tebe to také potvrzuje. To, že ani není schopen pochopit tvou ironii (z této diskuse zcela čitelnou) na tom nic nemění.
Je jen otazkou casu kdy jeden fenomen skonci a nastoupi jiny...nokia, kodak, nebo general motors jsou toho dukazem...sveho casu ve svem odvetvi jasne jednicky, dnes:( kodak je jiz historie, nokia ma problemy a ani zdaleka nestaci na duo samsung-apple a general motors taky skoro skrachoval...a po 77 letech v cele se musi bat o treti misto
To vies, hrat hru o najvacsieho vyrobcu vzdy nieco stoji. To preto GM "skoro' skrachoval. On vlastne skrachoval, avsak vlada ho zachranila. No nepomozes, ked top manazment slubi, ze bude mesacne, namiesto 100.000, brat len 99.000 dolarov? No a vlastne zachranila aj banky!
Dalsi velky na rade je Osram (Siemens divizia). Znizeny dopyt po klasickych svetelnych zdrojoch ich tlaci dole, preskakuju ich cinania a Philips, ktori si vsimli vyznamu LED.
Bohuzial, kto nejde s dobou, ostava len v historickych knizkach.
Ale jsou taci, kteri s dobou jdou i vice nez sto let - jako treba ti evropsti Siemens nebo Philips. V Americe treba General Eletric nebo IBM, v Japonsku zase Mitsubishi nebo Yamaha. Nezalezi zkratka na stari firmy a dokonce ani ne na jeji velikosti, je to vzdy o podnikateli/managementu, kterej ji ridi, a kterej dokaze postavit za par let celosvetovou firmu s mnohamiliardovym obratem a nebo za stejnou dobu zlikvidovat firmu se stoletou tradici (v CR bychom zrovna par takovych prikladu nasli).
Ved samozrejme, firma stoji a pada na managemente, ako hlave stroja. Na priklady nemusim chodit daleko, jeden mam priamo v meste. [odkaz] Pivovar, ktory prezil 2 sv. vojny, 4 republiky, neprezil demokraciu. V clanku sa da najst, ze nebol konkurencieschopny, ale to je blabol. Sprivatizovali ho tesne po kupe novej pivovarnickej techniky a poslali do krachu, technologia bola prevezena do Ruska, ci Ukrajiny, kde funguje dalej, ale ako miestny. Mal 135r, ked padol.
Takych prikladov su samozrejme haldy. Po nich ostavaju len "developeri". Niemandi bez charakteru.
Tak, tak. Aby se toto ale japoncum nestalo, tak nabizeji hybridy, elektromobily, pohony s paliv. clanky a zbytek co nabizi kde kdo ;-) Vsechno to pri nejlepsi kvalite na trhu, coz je jiste dulezitejsi nez pocty kusu ;-)
Pokud informace pro svoje analýzy sbíráš pouze na tomto webu, pak věřím že si to snad i opravdu myslíš. Skutečnost není až tak černobílá jako je zde v poslední době podsouváno redakcí.
V arabskych zemich si evidentne nikdy nebyl, to bys tady neplacal tyhle nesmysly.
90% vozu jezdicich v Afganistanu jsou Toyoty, podobne je na tom Iraq, Somalsko a dalsi krajiny.
V Kuvajtu a Saudske Arabii ma Toyota v Top10 nejprodavanejsich vozu 5 modelu a tak bych mohl pokracovat - cely arabsky svet jede na Toyotach.
Kvuli "minoritnim" arabskym zemim pristoupila Toyota k odstraneni napisu "TOYOTA" ze zadni casti svych vozu, aby nebyla spojovana s terorizmem - kdykoli se objevily v televizi zabery z nejakeho teroristickeho utoku, vsude kolem byly vozy Toyota.
Chlapče, než začneš reagovat, nejdřív se ujisti, že jsi pochopil předešlý příspěvěk. Tady jsi vyšel opět, s tvým mozečkem, naprázdno.
Malá nápověda, minoritní trh je takový, který nepatří mezi ty nejdůležitější na celém světě. Třeba tebou zmiňovaný Afghanistan, tam se ročně prodá pár stovek aut. Reaálně to tam vypadá jako v muzeu, vozový park +/- 20 let starý. Takže tvé "televizní" zkušenosti vyšly opět na prázdno a opět si ze sebe udělal vola. Gratuluji. :-!
Ano, presne takovou reakci jsem cekal - prave proto jsem uvedl tech prikladu nekolik a specialne pro tebe zminoval cely arabsky svet.
Jenom v Saudske Arabii proda Toyota 30 000 (tricet tisic) aut mesicne, ty minoritni trhu. A pak se divis, ze tady z tebe maji vsichni srandu... 8-s
Pěkně jsi to domotal, nejřív tu píšeš o "Afganistanu jsou Toyoty, podobne je na tom Iraq, Somalsko a dalsi krajiny", a pak si vypíchneš Saudskou Arábii. >:D
Zmotané vše dohromady, bez souvislostí, prostě jen něco rychle napsat. Konzistence tvých příspěvků, potažmo myšlenek, je žalostná. >:D:no:
Koukam, ze tobe dela problem zpracovat i polopatisticky podanou informaci, zamerne formulovanou tak, aby ji pochopil i ten nejvetsi prostacek.
V puvodnim prispevku mluvim o celem arabskem svete a abych neplacal obecne fraze, jak to delas ty, uvadim v nem konkretni priklady - Afganistan, Iraq, Somalsko, Kuvajt a - svete div se - i Saudskou Arabii. Vsechny je mas v tom puvodnim prispevku. Nekonzistenci tady trpi tvuj mozek, o myslenkach v tvem pripade nelze mluvit vubec. 8-s:no:
Jak jsme si tady prokazali, tvrzeni, ze jsou arabske trhy pro Toyotu minoritni je proste prazdny zvast, jako vsechny tve prispevky, na tom se tady vsichni shodneme... :-!
Opet konzistence hadr - mluvime tady o prodejich Toyoty a vyznamu jednotlivych trhu. Toyota celosvetove loni prodala 9,7 milionu vozidel - mas to v clanku pod kterym diskutujeme. O jakych triceti milionech to tady tedy placas?
V US Toyota proda rocne cca 2mio vozidel, v Cine cca 800 tis., zatimco stredni vychod (arabsky svet) udela cca 700 tis. vozidel rocne.
Jak jsme si tady prokazali, tvrzeni, ze jsou arabske trhy pro Toyotu minoritni je proste prazdny zvast, jako vsechny tve prispevky, na tom se tady vsichni shodneme... :-!
To o spatnem vlakne je uz proflakle - pouzivas to vzdycky, kdyz uz nemas kam uhnout. Ja vim moc dobre v jakem vlakne reaguji. Zato jenom ty tady placas pate pres devate a michas hrusky s jabkama, tak, jak se ti to hodi. 8-s:no:
Kazdopadne - jak jsme si tady prokazali, tvrzeni, ze jsou arabske trhy pro Toyotu minoritni je proste prazdny zvast, jako vsechny tve prispevky, na tom se tady vsichni shodneme... :-!
Koncern VW sice dál roste a skutečně může být jen otázkou času, kdy bude první, ale taky nemusí. A pak záleží hodně na tom, jak dlouhého času. Ale i kdyby, až bude jednou první, tak bude "jen" první, protože nic zásadního se v souvislosti s tím stejně nestane, podobně jako když Toyota přeskočila GM. Stejně tak totiž může být otázkou času, kdy někdo následně přeskočí zase VW.
Kupuje si snad někdo zboží (v tomto případě auto) podle globálních prodejů té které značky?
Pogratulujme tedy Toyotě k letošnímu úspěchu, a pojďme raději (místo čísel a statistik) řešit rozdíly mezi jednotlivými modely různých značek...
Rozdiel medzi prvou Toyotou a tretím VW je cca 7%, myslím, že nikdy neboli čísla "na bedni" tak blízko. V abslútnych číslach je rozdiel pomerne vysoký, ale v reáli budú tento rok rozhodovať relatívne drobnosti a každé predané auto môže zamiešať karty. Držme palce, nech vyhrá najlepší.
Modularnu stavbu maju vsetci traja.
Vsetci maju potencial rast na vsetkych trhoch kde nie su - situacia na ostatnych trhoch bude dynamicka, ako vzdy.
Kazdy z vyrobcov ma vlastny nazor na koncept hybridu.
Kazdy z vyrobcov je schopny nieco 'hromadne' uviest ma trh. Hovori sa tomu Novy Model.
A neporovnavaj buduce produkty s tym, co je na trhu uspesne uz roky.
Takze, spat do skolskych lavic, pisanie analyz z brucha ti nejde.
GM vždy patril medzi najväčších výrobcov, podobne na tom bola aj Toyota. Pozri sa na VW, ako rastie napr. posledných 10 rokov a potom mudruj. Pozri, ako rastie predaj škodoviek či audin, ale aj napríklad takého Porsche.
Čo chytí VW do rúk, to je úspešné. Samozrejme aj tu existuje výnimka z pravidla - Seat.
Málokto ešte asi dokáže do dôsledkov oceniť prínos jednotných a modulárnych platforiem v koncerne VW. Drasticky sa tým znížia náklady na vývoj a na druhej strane sa urýchli zavádzanie noviniek do praxe. Ušetrené peniaze potom môže buď použiť na zvýšenie zisku, zníženie cien áut alebo lepšiu výbavu, prípadne to skombinovať. VW v každej triede vyrába 3-4 autá postavené na rovnakom základe, ale s dosť odlišnou charakteristikou. Keď sa nebude predávať jeden typ, pôjde druhý. Ale nejaký určite vždy pôjde. U Toyoty takúto diverzifikáciu nevidím. Tá sa spolieha na masovú produkciu niekoľkých modelov. Stačí, že jeden z nich prestane byť úspešný, a Toyota pôjde s predajom dolu.
Modulárnu koncepciu áut robia, resp. začínajú robiť aj iné automobilky, ale nikto pri nej nedosiahol takú unifikáciu ako koncern VW. Predpokladám, že tento systém by bol schopný umožniť, aby sa v prípade potreby na tej istej linke súčasne vyrábali Golf, Octavia aj Leon. A možno aj Passst novej generácie.
Nie som fanúšik koncernu VW, pozerám sa na to skôr z manažérskeho a biznis hľadiska. Mojou srdcovkou ja Mazda. Ale to neznamená, že musím za každú cenu kydať hnoj na konkurenciu.
Som fanúšikom toho, čo na MQB platforme prichádza a dokonca zvažujem jeden taký model (na skúšku :-) ) kúpiť. Napriek tomu nesúhlasím s tým čo píšeš a vidíš svet príliš jednoducho. Skús trochu viac študovať, porovnávať, potom napíš znova. Toyota má napríklad platformu MC a na nej postavených 18! modelov. Jej úspory z rozsahu sú taktiež obrovské a dokáže na rozdiel od iných ponúkať modely s kľučkami vo farbe karosérie - okrem iného :-)
Ozaj, zaujímalo by ma, ako si prišiel na názor, že nevidíš diverzifikáciu u Toyoty - tej Toyoty u ktorej som narýchlo napočítal nejakých 70 aktuálnych modelov? ;-)
Nedávno to tu někdo prezentoval před americkými prezidentskými volbami (čti jak to Obama špatně vede). Spousta lidí tomu tvrzení věřila a dost možná že stále věří. I to se dá přečíst na Auto.cz.
To mas tak, ze predstava toho, jak je v dobe krize nejaka firma zestatnena, cimz je zachraneno x pracovnich mist (v pripade GM jde o velke statisice, zvlast kdyz vezmeme v potaz sdubdodavatele, dealery apod.) a firma je pak v dobe konjunktury postavena zpet na vlastni nohy, je v tak ostrym rozporu s ceskym ekonomicko-politickym mainstreamem, ze tomu zkratka nekteri nemohou uverit a povazuji ta podvod. Pak samozrejme prichazi z jejich strany argument, ze GM by byval vubec nezkrachoval, kdyby za sebou netahnul lejno jmenem Podnikove penze a zdravotni pece. Na to se da zase rict, ze je opravdu blby, kdyz musi tyhle veci zajistovat individualne podniky a nikoliv stat, ktery je pro to precejen lepe vybaven. A na to zase uslysis, ze to nema zajistovat ani podnik ani stat, neb "kdo na to nema, at neji/neleci se/nebydli" etc. Existuje zkratka soustu dobrych duvodu, proc nezavlekat politiku aspon na ACZ, procez jsem odpurce podobnych clanku, na ktery narazis treba ted ty. ;-)
Jen male OT. V historii byla inkvizice, byl komunismus a nyni auto.cz , kdo nesnese konstruktivni kritiku. Kdysi fajn portal, postaveny lidmi zanicenymi pro automobily a automobilismus, neni dnes nicim jinym nez amatersky vedenym bulvarnim platkem se (hezky receno) zmatene navrzenou webovou strankou, ktera naposledy fungovala ve zlutem pozadi (nekteri jeste pamatuji).
P.S. uvidime jak dlouho zde tato kritika vydrzi. Predeslou redakce vymazala.
suhlasim, nieco na tom bude, par rokov dozadu som tu chodil 2x za den, teraz 2x za tyzden....to tu este bolo normalne forum a trapny autofun neexistoval. odkedy sa auto.cz rozdelilo na 2 weby ide to prudko dole, podobne ako autoweb a autotube...skoda no...Top Gear to isti :-)
Takovou otazku snad nemyslis vazne? Osobni blog je jako tvuj domov. Tam si taky nepustis kazdeho. Verejny web s otevrenou diskuzi je pro vsechny. Kazdy ma pravo projevit nazor a konstruktivni kritika neni zakazana.
Zajimave je ze toyota zvlada se 2 znackami to co koncern nezvlada se 7 znackami...kloubouk dolu nad prodejni strategii znacky toyota(pocitam ze lexus toho proda oproti toyote nepatrne takze veskerou tihu prodeju asi potahne toyota sama) jinak co se tyce techto zebricku tak jen dodatek: to ze nekdo proda plechovek nejvic na svete jeste neznamena ze dela nejlepsi plechovky...
Toyota má jenom dvě značky? Ty se vyznáš, jen co je pravda.....Daihatsu, Scion? Nic? Hino? taky nic.....uč se, študuj a pak teprve něco piš.
A souvislost mezi počtem značek a množstvím vyrobených aut ?
Aha, zapomněl jsem, jelikož jich má VW víc, tak je to jeho ubohost, protože Toyota je lepší "lepší" se "dvěma". Kdyby to bylo naopak, pak by zase bylo lepší mít těch značek víc.
Jo, Hino jsou uzitkace, nakladaky a busy, viz [odkaz] . Jak je videt, prodaji toho vzhledem k zamereni docela dost. Jestli se to pocita do celorocnich prodeju Toyoty nevim, spis bych rekl, ze ne, ale rec byla zkratka o tom, kolik ma Toyota znacek a pri tom se nemuze na Hino zapomenout. Uznavam, ze pak by se ale mohlo vzpominat i na VW vlastnenou Ducati. :-) Uprimne receno to prilis neresim, protoze jak jsem psal vyse Bristolovi, pocet znacek v koncernu je sam o sobe pro uspech ci neuspech uplne nicnerikajici udaj.
Edit: Napada me, ze by se mozna o tom, co se do prodeju pocita nebo nepocita, diskutovalo lip, kdyby p. Fokt tu tabulku prodeju nazdrojoval - treba puvodni zprava tohle info obsahuje.
Ono je to celkovo s tým počtom značiek dikutabilné - predaje závisia síce aj na počte značiek, ale v súčinnosti s tým, v akom sú zložení, aké majú portfólio, zameranie aj obchodné regióny napríklad - tiež je rozdiel vyrobiť a predať milión luxusných limuzín a milión mini do mesta so základnou výbavou... Čiže akékoľvek porovnávania sú čistou teóriou. Ako sa hovorí - presný súčet nepresných čísel.
Kdyby sis tady nepohonil ego, tak by to odnesli lidi v tvým okolí, to je mi zcela jasné. Takže si zanadávej, ulev si, pomůže ti to. A opakuji, špína jako ty, je mi u zádele. :-!
No jo, udelal jsi tady opet ze sebe kaspara, vsichni se na tobe bavi, tak kopes vztekle nozickama a presvedcujes nas, jak ti to vsechno u zadele... >:D
Az sa raz VW stane jednickou vo svete, tak v tom bude mat rozhodne prsty Toyota :-)
Ta totiz postavila na nohy Porsche a dala jej know-how, ako byt efektivny. Ta to info nepochybne posunie dalej a VW sa raz tou jednotkou stane. Jedina otazka je, kedy. Pretoze Wendelin Wiedeking bol ten, co Porsche pomohol a tento system presadzoval, ale upadol v nemilost Piecha.
Takze nie cherchez la femme, ale cherchez Toyota :-)
Poté, co Porsche adoptovalo TPS, si otevřelo vlastní konzultantskou "praxi", po vzoru Toyoty. VW je jejich klientem od roku 1996, jestli si dobře pamatuji. Za těch 16 let se jim TPS moc do krve nedostal. Po akvizici Porsche si VW odpovědné lidi přetáhl k sobě, takže určitě na tom pracovat chtějí, ale otázka je, kdy se nějak zásadněji posunou.
Co tím chci říct... VW má k tomu know-how přístup už 16 let. Jediný rozdíl je, že teď má i ty mozky, které to u Porsche vedly. A dal jim na starost produkci.
Nechcem byť zlý, ale nabudúce by ste mohli ťažiskovú informáciu (tj- že toyota je najväčším výrobcom) dať skôr ako doprostred druhého odstavcu článku. Keby "vyhral" VW tak máme palcové titulky plus tri zmienky v podnadpise..
Abecedne zoradené firmy v titulku vyzerajú v tomto prípade asi lepšie, tomu sa hovorí umenie žurnalistiky >:D
Zaujímavé je, že sa v diskusii neobjavujú príspevky skalných koncernistov, niet dôvodu plakať v kúte, tretie miesto je tiež pekné... ;-)
Opět se směju, opět kroutím hlavou, jak zde banda trumbelínů "exceluje".
Pánové, Toyota resp. GM jsou na vrcholu již drahnou dobu, takže jestli někoho čeká pád, jsou to v první řadě tito dva.
Za druhé, směju se, jak zde šermujete vlastním zápalem pro auta (petrolheadstvím) a vše kolem něj a jedním dechem vyzdvihujete Toytou, která je nejtypičtějším producentem naprosto nudných spotřebních aut.
A za poslední, uvědomte si, že jste tady všichni Evropané, tak byste měli fandit spíše našim, evrospkým, výrobcům. Oni si to přece taky zaslouží.
Budu se opakovat, napíšu to sem poněkolikáté, zdejší diskutéři (a to všichni) jsou mi u zádele, nijak neovlivňují můj život. A špína jako ty, tím tuplem. :-!
Kdybys mel neco v hlave, tak uz bys toho davno nechal. Cim uporneji nas tady presvedcujes, ze je ti to jedno, tim vic je vsem jasne jaka je skutecnost - fungujes jak trilety dite.
Uz te dnes ale nebudu trapit, tak zas nekdy priste... ;-)
Toyota vyráběla a vyrábí spoustu zajímavých aut, z mainstreamových automobilek mě nenapadá žádná, která by měla výrazně bohatší historii sportovních modelů - Supra, Celica, MR-2, nyní GT-86, o starších nebo exotických modelech nemluvě.
Slušnou bilanci má i v motorsportu - WRC, vytrvalostní závody i F1 (ve které pravda příliš nezazářila).
Pak je tu Prius... osobní názor nechám stranou, ale každopádně je to auto už teď nesmazatelně zapsané do historie.
= Sparta, Slavia, Baník - třeba si tu navzájem roztrhejte řidičáky ;-) aneb klubismus je fajn věc, ale nic se nemá přehánět, to aby se pak bál člověj jít na fotbal s děckama. P.S. já fandím Klokanům a Spurs (rozuměj Seat a LR/Jag). Tož tak. :-!
Přijde mi docela vtipný jak tu někteří chválí toyotu že dośahla prodejů je se dvěm (?!) značkami a jedním dechem odsuzují VW jako nudné a všude coupcí to samé.
Takže jsem rozhodně radší za strategii VW která nabízí Španělům sportovně laděné seaty, čechům dostupné octavie s velkým kufrem, němcům precizní audi, a číňanům úplně jiná auta podle jejich potřeb, A ktomu všemu univerzálního golfa zejména pro evropu. Naproti tomu stojí strategie toyoty cpát po celém světe jejich auris a corollu.
VW daleko víc respektuje regionální rozdíly než která koli jiná korporace. A nedělá to jako GM kdy svého času pod10 značkami bylo pořád stejný auto. Takže VW :yes:
Čím to, že u Toyoty vidíš 2 modely (v skutočnosti majú cca 70 rôznych modelov aktuálne vyrábaných po celom svete) a vo VW automobilku, ktorá "daleko víc respektuje regionální rozdíly než která koli jiná korporace"? Čím to, že vidíš "strategii VW která nabízí čechům dostupné octavie"? Internet používaš, čítať vieš, neboj sa skombinovať tieto dve úžasné schopnosti...