Novinky
Nedávno to tu někdo prezentoval před americkými prezidentskými volbami (čti jak to Obama špatně vede). Spousta lidí tomu tvrzení věřila a dost možná že stále věří. I to se dá přečíst na Auto.cz.
To mas tak, ze predstava toho, jak je v dobe krize nejaka firma zestatnena, cimz je zachraneno x pracovnich mist (v pripade GM jde o velke statisice, zvlast kdyz vezmeme v potaz sdubdodavatele, dealery apod.) a firma je pak v dobe konjunktury postavena zpet na vlastni nohy, je v tak ostrym rozporu s ceskym ekonomicko-politickym mainstreamem, ze tomu zkratka nekteri nemohou uverit a povazuji ta podvod. Pak samozrejme prichazi z jejich strany argument, ze GM by byval vubec nezkrachoval, kdyby za sebou netahnul lejno jmenem Podnikove penze a zdravotni pece. Na to se da zase rict, ze je opravdu blby, kdyz musi tyhle veci zajistovat individualne podniky a nikoliv stat, ktery je pro to precejen lepe vybaven. A na to zase uslysis, ze to nema zajistovat ani podnik ani stat, neb "kdo na to nema, at neji/neleci se/nebydli" etc. Existuje zkratka soustu dobrych duvodu, proc nezavlekat politiku aspon na ACZ, procez jsem odpurce podobnych clanku, na ktery narazis treba ted ty. 😉
Jen male OT. V historii byla inkvizice, byl komunismus a nyni auto.cz , kdo nesnese konstruktivni kritiku. Kdysi fajn portal, postaveny lidmi zanicenymi pro automobily a automobilismus, neni dnes nicim jinym nez amatersky vedenym bulvarnim platkem se (hezky receno) zmatene navrzenou webovou strankou, ktera naposledy fungovala ve zlutem pozadi (nekteri jeste pamatuji).
P.S. uvidime jak dlouho zde tato kritika vydrzi. Predeslou redakce vymazala.
P.S. uvidime jak dlouho zde tato kritika vydrzi. Predeslou redakce vymazala.
suhlasim, nieco na tom bude, par rokov dozadu som tu chodil 2x za den, teraz 2x za tyzden....to tu este bolo normalne forum a trapny autofun neexistoval. odkedy sa auto.cz rozdelilo na 2 weby ide to prudko dole, podobne ako autoweb a autotube...skoda no...Top Gear to isti 😄
A kdopak to, marihuanku, vymazaval nepohodlne komentare na svem blogu?
Asi nějakej inkvizitoRR, co?
Asi nějakej inkvizitoRR, co?
Navtechu, je rozdil mezi OSOBNIM blogem a verejnym webovym portalem. Dale je rozdil mezi urazeni od par kriklouvwnu a konstruktivni kritikou.
A aký rozdiel? Aj ten verejný portál niekto vlastní a rovnako aj tvoj blog je tým pádom verejný.
Takovou otazku snad nemyslis vazne? Osobni blog je jako tvuj domov. Tam si taky nepustis kazdeho. Verejny web s otevrenou diskuzi je pro vsechny. Kazdy ma pravo projevit nazor a konstruktivni kritika neni zakazana.
Co konkrétně konstruktivně kritizuješ?
Konkretne, redakce neunesla, kdyz jsem vetu po vete argumentoval proti "vysvetleni" p. Kovarika pri vyberu auta roku.
Zajimave je ze toyota zvlada se 2 znackami to co koncern nezvlada se 7 znackami...kloubouk dolu nad prodejni strategii znacky toyota(pocitam ze lexus toho proda oproti toyote nepatrne takze veskerou tihu prodeju asi potahne toyota sama) jinak co se tyce techto zebricku tak jen dodatek: to ze nekdo proda plechovek nejvic na svete jeste neznamena ze dela nejlepsi plechovky...
Tak potom: To že niekto vyrobí najviac plechoviek v Eu ešte neznamená, že vyrába najlepšie plechovky.
Toyota má jenom dvě značky? Ty se vyznáš, jen co je pravda.....Daihatsu, Scion? Nic? Hino? taky nic.....uč se, študuj a pak teprve něco piš.
A souvislost mezi počtem značek a množstvím vyrobených aut ?
Aha, zapomněl jsem, jelikož jich má VW víc, tak je to jeho ubohost, protože Toyota je lepší "lepší" se "dvěma". Kdyby to bylo naopak, pak by zase bylo lepší mít těch značek víc.
A souvislost mezi počtem značek a množstvím vyrobených aut ?
Aha, zapomněl jsem, jelikož jich má VW víc, tak je to jeho ubohost, protože Toyota je lepší "lepší" se "dvěma". Kdyby to bylo naopak, pak by zase bylo lepší mít těch značek víc.
Hino nie sú náhodou iba náklaďáky? Nepočítame len osobné autá?
Jo, Hino jsou uzitkace, nakladaky a busy, viz [odkaz] . Jak je videt, prodaji toho vzhledem k zamereni docela dost. Jestli se to pocita do celorocnich prodeju Toyoty nevim, spis bych rekl, ze ne, ale rec byla zkratka o tom, kolik ma Toyota znacek a pri tom se nemuze na Hino zapomenout. Uznavam, ze pak by se ale mohlo vzpominat i na VW vlastnenou Ducati. 😄 Uprimne receno to prilis neresim, protoze jak jsem psal vyse Bristolovi, pocet znacek v koncernu je sam o sobe pro uspech ci neuspech uplne nicnerikajici udaj.
Edit: Napada me, ze by se mozna o tom, co se do prodeju pocita nebo nepocita, diskutovalo lip, kdyby p. Fokt tu tabulku prodeju nazdrojoval - treba puvodni zprava tohle info obsahuje.
Edit: Napada me, ze by se mozna o tom, co se do prodeju pocita nebo nepocita, diskutovalo lip, kdyby p. Fokt tu tabulku prodeju nazdrojoval - treba puvodni zprava tohle info obsahuje.
Ono je to celkovo s tým počtom značiek dikutabilné - predaje závisia síce aj na počte značiek, ale v súčinnosti s tým, v akom sú zložení, aké majú portfólio, zameranie aj obchodné regióny napríklad - tiež je rozdiel vyrobiť a predať milión luxusných limuzín a milión mini do mesta so základnou výbavou... Čiže akékoľvek porovnávania sú čistou teóriou. Ako sa hovorí - presný súčet nepresných čísel.
Upřímně, ty píšeš den ze dne hůře a nesmyslněji. :no:
Tak alespon ze na tebe je spoleh a drzis si stejnou uroven... >😒]
Zase tě někdo zjebal, že neděláš co máš? Opět si to musíš vybít tady v diskuzi? Ubohé. :-!
Ty se chodis do diskusi vybit? Ja se tady vytecne bavim... >😒]
Je žalostné, pokud se ve svém reálném životě nedovedeš zabavit jinak, než jen tímto primitivním způsobem. :-!
Nikoli, ja se prave na primitivech vytecne bavim.. >😁
Jo, tak to sám se sebou musíš bejt spokojenej. :-!
To bezpochyby, hlavne, kdyz se bavim na takovych, jako ty...
JIstě, pokud potřebuješ utěšit svoji ušlápnutou dušičku, klidně si posluž, aspoň nebudeš řvát po nikom doma. A mě jsi naprosto u zádele. :-!
Vy doma na sebe rvete? To te lituju. I kdyz, zit s nekym jako ty, to musi byt peklo...
Jak je ti to u zadele, vidim - a s kazdou novou reakci je ti u zadele vic a vic, vid... >😒]
Jak je ti to u zadele, vidim - a s kazdou novou reakci je ti u zadele vic a vic, vid... >😒]
Kdyby sis tady nepohonil ego, tak by to odnesli lidi v tvým okolí, to je mi zcela jasné. Takže si zanadávej, ulev si, pomůže ti to. A opakuji, špína jako ty, je mi u zádele. :-!
No jo, udelal jsi tady opet ze sebe kaspara, vsichni se na tobe bavi, tak kopes vztekle nozickama a presvedcujes nas, jak ti to vsechno u zadele... >😁
Máš snad dojem, že ty, nebo kdokoliv ze zdejší "diskutérů", ovlivňuje můj život? Ale jdi ty. :-!
Kdepak, ty jsi absolutne nad veci. Je to videt z tvych reakci... >😒]
Viz nová světová - pravostranná - Octávka Combi😒br />
[odkaz]
:yes:
[odkaz]
:yes:
Az sa raz VW stane jednickou vo svete, tak v tom bude mat rozhodne prsty Toyota 😄
Ta totiz postavila na nohy Porsche a dala jej know-how, ako byt efektivny. Ta to info nepochybne posunie dalej a VW sa raz tou jednotkou stane. Jedina otazka je, kedy. Pretoze Wendelin Wiedeking bol ten, co Porsche pomohol a tento system presadzoval, ale upadol v nemilost Piecha.
Takze nie cherchez la femme, ale cherchez Toyota 😄
Ta totiz postavila na nohy Porsche a dala jej know-how, ako byt efektivny. Ta to info nepochybne posunie dalej a VW sa raz tou jednotkou stane. Jedina otazka je, kedy. Pretoze Wendelin Wiedeking bol ten, co Porsche pomohol a tento system presadzoval, ale upadol v nemilost Piecha.
Takze nie cherchez la femme, ale cherchez Toyota 😄
Poté, co Porsche adoptovalo TPS, si otevřelo vlastní konzultantskou "praxi", po vzoru Toyoty. VW je jejich klientem od roku 1996, jestli si dobře pamatuji. Za těch 16 let se jim TPS moc do krve nedostal. Po akvizici Porsche si VW odpovědné lidi přetáhl k sobě, takže určitě na tom pracovat chtějí, ale otázka je, kdy se nějak zásadněji posunou.
Co tím chci říct... VW má k tomu know-how přístup už 16 let. Jediný rozdíl je, že teď má i ty mozky, které to u Porsche vedly. A dal jim na starost produkci.
Co tím chci říct... VW má k tomu know-how přístup už 16 let. Jediný rozdíl je, že teď má i ty mozky, které to u Porsche vedly. A dal jim na starost produkci.
Nechcem byť zlý, ale nabudúce by ste mohli ťažiskovú informáciu (tj- že toyota je najväčším výrobcom) dať skôr ako doprostred druhého odstavcu článku. Keby "vyhral" VW tak máme palcové titulky plus tri zmienky v podnadpise..
Opět se směju, opět kroutím hlavou, jak zde banda trumbelínů "exceluje".
Pánové, Toyota resp. GM jsou na vrcholu již drahnou dobu, takže jestli někoho čeká pád, jsou to v první řadě tito dva.
Za druhé, směju se, jak zde šermujete vlastním zápalem pro auta (petrolheadstvím) a vše kolem něj a jedním dechem vyzdvihujete Toytou, která je nejtypičtějším producentem naprosto nudných spotřebních aut.
A za poslední, uvědomte si, že jste tady všichni Evropané, tak byste měli fandit spíše našim, evrospkým, výrobcům. Oni si to přece taky zaslouží.
Pánové, Toyota resp. GM jsou na vrcholu již drahnou dobu, takže jestli někoho čeká pád, jsou to v první řadě tito dva.
Za druhé, směju se, jak zde šermujete vlastním zápalem pro auta (petrolheadstvím) a vše kolem něj a jedním dechem vyzdvihujete Toytou, která je nejtypičtějším producentem naprosto nudných spotřebních aut.
A za poslední, uvědomte si, že jste tady všichni Evropané, tak byste měli fandit spíše našim, evrospkým, výrobcům. Oni si to přece taky zaslouží.
Jakou značku kormidluješ?
VW nie je typickým producentom nudných spotrebných áut? 😲
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
V nabídce Toyoty mi na ty zajímavé auta budou bohatě stačit prsty jedné ruky.
Ja by som povedal, že na spočítanie zaujímavých áut u VW Ti stačí prst jediný - prostredníček. A ten tu hrdo ukazuješ...
Viz já, 8:44. :-!
Chápem, že radšej ako pogratulovať tohtoročnému víťazovi (lebo o tom je tento článok), to si radšej dáš gule do zveráku :-!
Ale o tomhle jsem se tu vůbec nebavil. Tohle je diskuze, jestli ti to nedošlo. Ne jen hýkaní "gratuluji Toyotě". :-!
Hýkání? Tak sa volá to, čo si predvádzal, keď (omylom) predpokladali, že najväčším predajcom sveta sa minulý rok stal VW?
Byt tebou, tak o hykani radeji nemluvim... 😉
Ano, vím, tvoje doména. :-!
Slabota, jelitaku... :-!
Ještě mne zkus nějak urazit, přidej, nestyď se. Aspoň se naplno ukáže tvá ubohost. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Argumentace není? >😁 :yes:
O cem tady chces argumentovat? O tom, jak si tady s tebou vsichni vytiraji zadek? >😒]
Chtěl bys, ano, vím. Ale zkus se ovládat. :-!
Tak jo, mysim, ze na dnes uz ti stacilo. Necham si neco taky na priste... >😒]
Děláš tu ze sebe osla. U tebe ovšem zcela tradiční počínání. :-!
Ja delam mozna ze sebe osla, ale vsichni se smejou tobe. Cim to?
Jestli se mi smějou absolventi pomocný školy, je mi tak úplně ukradený. Pochop to. :-!
Tak urcite...
Vsichni jsme tady absolventi pomocne skoly, jenom ty jsi letadlo a je ti vsechno ukradeny... >😒]
Vsichni jsme tady absolventi pomocne skoly, jenom ty jsi letadlo a je ti vsechno ukradeny... >😒]
Budu se opakovat, napíšu to sem poněkolikáté, zdejší diskutéři (a to všichni) jsou mi u zádele, nijak neovlivňují můj život. A špína jako ty, tím tuplem. :-!
Ano, kazdy tvuj dalsi prispevek je uplne plny lhostejnosti... >😒]
Vzhledem k tomu, že píšu pořád to samé, tak to tak opravdu bude. :-!
No prave, ze to pises porad dokola... >😁
A tobě to ne a ne dojít. :-!
Kdybys mel neco v hlave, tak uz bys toho davno nechal. Cim uporneji nas tady presvedcujes, ze je ti to jedno, tim vic je vsem jasne jaka je skutecnost - fungujes jak trilety dite.
Uz te dnes ale nebudu trapit, tak zas nekdy priste... 😉
Uz te dnes ale nebudu trapit, tak zas nekdy priste... 😉
Hraní na někoho s nadhledem, ti žalostně nejde. Ale to, že sis už poléčil mindrák v diskuzi, to ti věřím. :-!
Venuj se necemu, cemu rozumis (pokud neco takoveho existuje) a nefusuj do oboru, o kterych nemas ani poneti, mily minoritni mozku... :-!
A tohle mi napíše opisovač tabulek z reklamních letáků. >😁
Chlapče, já si tě tu povodím, kdy budu chtít. :-!
Chlapče, já si tě tu povodím, kdy budu chtít. :-!
Toyota vyráběla a vyrábí spoustu zajímavých aut, z mainstreamových automobilek mě nenapadá žádná, která by měla výrazně bohatší historii sportovních modelů - Supra, Celica, MR-2, nyní GT-86, o starších nebo exotických modelech nemluvě.
Slušnou bilanci má i v motorsportu - WRC, vytrvalostní závody i F1 (ve které pravda příliš nezazářila).
Pak je tu Prius... osobní názor nechám stranou, ale každopádně je to auto už teď nesmazatelně zapsané do historie.
Slušnou bilanci má i v motorsportu - WRC, vytrvalostní závody i F1 (ve které pravda příliš nezazářila).
Pak je tu Prius... osobní názor nechám stranou, ale každopádně je to auto už teď nesmazatelně zapsané do historie.
Miluju General Motors. 😄
Největší spokojenost v budoucnu by byla😒br /> 1. GM
2.Toyota
3.VW
Největší spokojenost v budoucnu by byla😒br /> 1. GM
2.Toyota
3.VW
= Sparta, Slavia, Baník - třeba si tu navzájem roztrhejte řidičáky 😉 aneb klubismus je fajn věc, ale nic se nemá přehánět, to aby se pak bál člověj jít na fotbal s děckama. P.S. já fandím Klokanům a Spurs (rozuměj Seat a LR/Jag). Tož tak. :-!
Přijde mi docela vtipný jak tu někteří chválí toyotu že dośahla prodejů je se dvěm (?!) značkami a jedním dechem odsuzují VW jako nudné a všude coupcí to samé.
Takže jsem rozhodně radší za strategii VW která nabízí Španělům sportovně laděné seaty, čechům dostupné octavie s velkým kufrem, němcům precizní audi, a číňanům úplně jiná auta podle jejich potřeb, A ktomu všemu univerzálního golfa zejména pro evropu. Naproti tomu stojí strategie toyoty cpát po celém světe jejich auris a corollu.
VW daleko víc respektuje regionální rozdíly než která koli jiná korporace. A nedělá to jako GM kdy svého času pod10 značkami bylo pořád stejný auto. Takže VW :yes:
Takže jsem rozhodně radší za strategii VW která nabízí Španělům sportovně laděné seaty, čechům dostupné octavie s velkým kufrem, němcům precizní audi, a číňanům úplně jiná auta podle jejich potřeb, A ktomu všemu univerzálního golfa zejména pro evropu. Naproti tomu stojí strategie toyoty cpát po celém světe jejich auris a corollu.
VW daleko víc respektuje regionální rozdíly než která koli jiná korporace. A nedělá to jako GM kdy svého času pod10 značkami bylo pořád stejný auto. Takže VW :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Čím to, že u Toyoty vidíš 2 modely (v skutočnosti majú cca 70 rôznych modelov aktuálne vyrábaných po celom svete) a vo VW automobilku, ktorá "daleko víc respektuje regionální rozdíly než která koli jiná korporace"? Čím to, že vidíš "strategii VW která nabízí čechům dostupné octavie"? Internet používaš, čítať vieš, neboj sa skombinovať tieto dve úžasné schopnosti...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Narážka Bristola je čiastočne logická, e😜anziu = väčší podiel na (globálnom) trhu môžeš dosiahnuť aj akvizíciami, čo bola cesta koncernu.
Navic by bylo obtizny urcit, do jaky miry jsou treba prodejni uspechy znacek Audi nebo Skoda dusledkem akvizice ze strany VW a nebo jde spise o organicky, tentokrat koncernovy rust. Puvodne sice VW nepatrily a ten je normalne skoupil, na druhou stranu, kde tehdy byly a jak jsou na tom dnes? 😄
Každý má vlastnú hlavu, tak si to spočítajte. Ja tvrdím, že bez globalizácie by sme nemali kopec vecí a nemám najmenší problém prijať Toyotu, ale chápem, že iný kolega bude oponovať, že viac by sme ich mohli získať cestou okupácie 😉
Globalizace, tak jak je teď, je určená jen na to, aby někdo ovládnul svět. Byli bychom mnohem dál, kdyby svět nebyl svázán stupidními patenty. Místo toho, abysme do rozvojových světů sypali naše peníze, tam jim máme dát znalosti, aby se sami mohli rozvinout. Navíc by došlo k mnohem lepšímu rozvoji technologií, protože by technici rozvíjeli to, co už někdo vymyslel, místo toho aby vymýšlel již vymyšlené. Tvůj názor jen nahrává bankstrům, kteří chtějí jen větší moc. O to, abys jezdil v lepším a bezpečnějším autě s nízkou spotřebou jim nejde vůbec. Jsme jen jejich otroci a bohužel lidi si to ani neuvědomujou.
Tímto přístpuem by se vyřešilo mnoho problému - od Číny jako továrny světa až po muslimi, protože bysme je nemuseli okupovat a nutit jim náš názor na svět, přitom naopak spíš oni začínají ovládat nás, protože jich je moc. K rozvoji musí společnost dospět sama, vnutit jim to nejde. A pokud to nechtějí, tak ať to nedělají, je to na nich. Ale zase to naráží na to, že někdo chce ovládnout svět. A soutěž o to, který automobilový koncern bude největší je toho důkazem. Přitom užiovateli toho auta je to jedno, hlavně když je spokojen s výrobkem.
mna hlavne zaujima co bude so seatom... nevyzera to s nim dobre...
bravo toyota :yes:
Neboj, všetko ide podľa plánu, svetová nadvláda je stanovená na rok 2018 😉
Dizajn - nazvime ho unifikovaný - je súčasťou stratégie, páčiť sa je menej dôležité ako neuraziť 😉
Design VW je jak ktery auto, nektery se me libi, nektery ne. To co jsem napsal byla jen narazka a vyuziti dvousmyslu, nic jineho 😄
VW je správná státní firma,kde se jede minimálně na pětiletky.
Potom je na mieste otázka, načo vlastne píšeš?
Bohuzial, kto nejde s dobou, ostava len v historickych knizkach.
Takych prikladov su samozrejme haldy. Po nich ostavaju len "developeri". Niemandi bez charakteru.
90% vozu jezdicich v Afganistanu jsou Toyoty, podobne je na tom Iraq, Somalsko a dalsi krajiny.
V Kuvajtu a Saudske Arabii ma Toyota v Top10 nejprodavanejsich vozu 5 modelu a tak bych mohl pokracovat - cely arabsky svet jede na Toyotach.
Kvuli "minoritnim" arabskym zemim pristoupila Toyota k odstraneni napisu "TOYOTA" ze zadni casti svych vozu, aby nebyla spojovana s terorizmem - kdykoli se objevily v televizi zabery z nejakeho teroristickeho utoku, vsude kolem byly vozy Toyota.
Malá nápověda, minoritní trh je takový, který nepatří mezi ty nejdůležitější na celém světě. Třeba tebou zmiňovaný Afghanistan, tam se ročně prodá pár stovek aut. Reaálně to tam vypadá jako v muzeu, vozový park +/- 20 let starý. Takže tvé "televizní" zkušenosti vyšly opět na prázdno a opět si ze sebe udělal vola. Gratuluji. :-!
Jenom v Saudske Arabii proda Toyota 30 000 (tricet tisic) aut mesicne, ty minoritni trhu. A pak se divis, ze tady z tebe maji vsichni srandu... 8-s
Zmotané vše dohromady, bez souvislostí, prostě jen něco rychle napsat. Konzistence tvých příspěvků, potažmo myšlenek, je žalostná. >😁 :no:
V puvodnim prispevku mluvim o celem arabskem svete a abych neplacal obecne fraze, jak to delas ty, uvadim v nem konkretni priklady - Afganistan, Iraq, Somalsko, Kuvajt a - svete div se - i Saudskou Arabii. Vsechny je mas v tom puvodnim prispevku. Nekonzistenci tady trpi tvuj mozek, o myslenkach v tvem pripade nelze mluvit vubec. 8-s :no😒br />
Jak jsme si tady prokazali, tvrzeni, ze jsou arabske trhy pro Toyotu minoritni je proste prazdny zvast, jako vsechny tve prispevky, na tom se tady vsichni shodneme... :-!
V US Toyota proda rocne cca 2mio vozidel, v Cine cca 800 tis., zatimco stredni vychod (arabsky svet) udela cca 700 tis. vozidel rocne.
Jak jsme si tady prokazali, tvrzeni, ze jsou arabske trhy pro Toyotu minoritni je proste prazdny zvast, jako vsechny tve prispevky, na tom se tady vsichni shodneme... :-!
Neboli jinak, opět si se pokusil propašovat něco někam, kam to nepatří. Ale chápu tě, u tebe je těžké udržet myšlenku a nejspíš i něco jiného. :-!
Kazdopadne - jak jsme si tady prokazali, tvrzeni, ze jsou arabske trhy pro Toyotu minoritni je proste prazdny zvast, jako vsechny tve prispevky, na tom se tady vsichni shodneme... :-!
Chápu, že když tu věčně píšeš zcela mimózně, tak se někdy musíš pokusit to oplatit, ale opět taháš za ten kratší konec. 😉
Jo, jo, to jak taham za kratsi konec vidim z tvych reakci... >😒]
Radsi napis neco k tem cislum, ty minoritni trhu. A nebud porad takovej srab...
Kupuje si snad někdo zboží (v tomto případě auto) podle globálních prodejů té které značky?
Pogratulujme tedy Toyotě k letošnímu úspěchu, a pojďme raději (místo čísel a statistik) řešit rozdíly mezi jednotlivými modely různých značek...
Vsetci maju potencial rast na vsetkych trhoch kde nie su - situacia na ostatnych trhoch bude dynamicka, ako vzdy.
Kazdy z vyrobcov ma vlastny nazor na koncept hybridu.
Kazdy z vyrobcov je schopny nieco 'hromadne' uviest ma trh. Hovori sa tomu Novy Model.
A neporovnavaj buduce produkty s tym, co je na trhu uspesne uz roky.
Takze, spat do skolskych lavic, pisanie analyz z brucha ti nejde.
Čo chytí VW do rúk, to je úspešné. Samozrejme aj tu existuje výnimka z pravidla - Seat.
Málokto ešte asi dokáže do dôsledkov oceniť prínos jednotných a modulárnych platforiem v koncerne VW. Drasticky sa tým znížia náklady na vývoj a na druhej strane sa urýchli zavádzanie noviniek do praxe. Ušetrené peniaze potom môže buď použiť na zvýšenie zisku, zníženie cien áut alebo lepšiu výbavu, prípadne to skombinovať. VW v každej triede vyrába 3-4 autá postavené na rovnakom základe, ale s dosť odlišnou charakteristikou. Keď sa nebude predávať jeden typ, pôjde druhý. Ale nejaký určite vždy pôjde. U Toyoty takúto diverzifikáciu nevidím. Tá sa spolieha na masovú produkciu niekoľkých modelov. Stačí, že jeden z nich prestane byť úspešný, a Toyota pôjde s predajom dolu.
Modulárnu koncepciu áut robia, resp. začínajú robiť aj iné automobilky, ale nikto pri nej nedosiahol takú unifikáciu ako koncern VW. Predpokladám, že tento systém by bol schopný umožniť, aby sa v prípade potreby na tej istej linke súčasne vyrábali Golf, Octavia aj Leon. A možno aj Passst novej generácie.
Nie som fanúšik koncernu VW, pozerám sa na to skôr z manažérskeho a biznis hľadiska. Mojou srdcovkou ja Mazda. Ale to neznamená, že musím za každú cenu kydať hnoj na konkurenciu.
Ozaj, zaujímalo by ma, ako si prišiel na názor, že nevidíš diverzifikáciu u Toyoty - tej Toyoty u ktorej som narýchlo napočítal nejakých 70 aktuálnych modelov? 😉