Volkswagen snížil ceny hatchbacku Golf o 35 tisíc Kč. Základní provedení 1,4 Trendline tak stojí 331.600,- Kč, nejlevnější varianta s 1,6 TDI vyjde na 413.100,- Kč.
Me by zajimalo, proc to delaji. Jiz nekolikrat jsem tady od nekterych "odborniku na vsechno" cetl, ze na Golfy je cekaci doba 4 mesice a nestihaji vyrabet. Tak proc ty slevy? Nejak to nedava smysl. ;-\
u konkurence taky nějakou dobu čekáš na fuglovku, když si ji teda nakonfiguruješ podle sebe. A konkurence taky znova výrazně popustila startovací ceny. Takže cenový rozdíl + dlouha čekací doba by mohli nahnat víc lidí ke konkurenci.
Ale možná se mýlím, možná jsou u VW lidumilové a chtějí dopřat GURU do každé rodiny :-! >:-[]
Ja vim, ze pokud neberes skladovku, tak cekas i u konkurence, spis jsem narazel na to, ze udajne pro obrovsky zajem nestihaji vyrabet. V takovem pripade nema snizovani ceny smysl, prave naopak, ocekaval bych jeji zvyseni.
Asi budes mit pravdu s tim lidumilstvim u VW ;-) >:D
Neuvěřitelná cena, nechápu nikoho, kdo uvažuje o nové káře, v této třídě, a v cenové relaci do 350k, a neobjedná Golfa >:-[] Vždyť rozhodování Kia nebo GOlf, to snad ani není o nějakém rozhodování, ne? Jenom bych podotkl, že na Golfa jsou běžné slevy přes 10% jenom na poptávku mailem, tedy ne na káru za 350k, ale trošku dražší. Zuří tady neuvěřitelná cenová bitva, dámy a pánové, proč toho nevyužít...
Golf je sice celkově nejlepší kompakt, ale pokud nakupuješ v hladině 350t, tak na jedné straně máš sice vynikajícího Golfa, ale se základní 1,4, na druhé straně můžeš třeba u Fiatu za ty stejné peníze mít celkově ne tak dobré Bravo, ale zase s vynikajícím motorem 1,4T. Takže ten výběr může být ve finále ještě těžká zkouška priorit.
Predpokladam, ze mas objednanych minimalne 5 kusu :yes:
Rád bych viděl do myšlenkových pochodů kupců těchto vozů - interiér katastrofa, exteriér katastrofa :no:
Chlapče, chlapče, stačí si to porovnat, například interiér, například prosvícení palubních přístojů...stejná cenova kategorie Kia a Golf. U cedníku to prosvícení vypadá, ehm, jako prosvícená barevná papírová čtvrtka, Golf špičkové bílé prosvícení, dokonale prokreslené, kontrastní, výboně čitelný font číslic a písmen. Slepý to nevidí...
Jo, jo - to je ta uplne nejdulezitejsi vlastnost auta a prvni na co koukam je podsviceni pristoju. Od ni se odviji pasivni i aktivni bezpecnost (pri celni srazce je ti oranzove podsviceni k nicemu, ale bile ti zachrani zivot), jizdni vlastnosti a ovladatelnost, vykon a dokonce i spotreba.
No a kam se korejci hrabou s tou jejich 7letou zarukou, kdyz maji oranzove podvsiceni.
Pouze bile podsviceni je nejlepsi zarukou toho, ze to auto se proste nepokazi - a nepotrebujes zadnou zaruku. :yes:
A netreba zabudat na fakt, ze tachometer s spickovo bielym podsvietenim, dokonale prokresleny, kontrastny, s vyborne citelnym fontom cislic a pismen je ovela presnejsi ako policajny radar, takze pri pokuse policajtov o udelenie pokuty staci ukazat na biele budiky a policajt hned pochopi ze tu nema sancu. :yes:
Katikakus, RayBan atd. ani jsem od vás jinou reakci nečekal. To podsvícení byl jenom příklad, neb jistě, chlapci, nechcete, abych tady vypisoval všechno, v čem by ten Golf byl lepší...ale chápu, ta sedmiletá záruka dělá divy >:-[] Kucí, co další srovnání Kia kontra Golf, chod ovladačů, jejich povrchová úprava a vydávaný zvuk při manipulaci s nimi, hop na hrazdu, kucí >:-[]
Golf je lepší úplně ve všem, podvozek, bezpečnostní výbava, komfort, ovládání, použité materiály, jejich zpracování...to podsvícení byl jenom takový detail, kterého si všimne i úplný jouda.
teraz to už nezachrániš... A ty si myslíš, že je to niečo, čo má význam vyzdvihovať? Pre Kiu je Ceed vlastne prvé skutočné auto, ktoré môže konkurovať EU produkcii. Ani MB sa Áčko nepodarilo hneď na prvý raz a to už je trochu iná automobilka ako Kia. A bolo by dosť smutné, keby hneď prvá generácia auta od Kia porazila v kvalite, spracovaní atď. zabehnutého výrobcu s ešte zabehnutejším modelom ako je Golf...
Já myslím, že nepotřebuje nic zachraňovat. Každý inteligentní a znalý jedinec poznal, o co mu ve srovnání šlo už v jeho prvním příspěvku.
Sedeneš do Golfa, ten je dotaženej do detailu, všecko sedí, všecko je na svém místě, výborná úprava, chod, materiály.
Pak sedneš do korejce a hned poznáš, že tu "něco" nehraje.
Ano, Golf je podstatně dražší, ale o to tu nejde. Pořád je to špička, ke které můžou Korejci akorát obdvině vzhlížet a ...kopírovat.
Nechápu to, proč jste (jako údajně ti inteligentní) nenachli Bobův příspěvek napokoji. V podstatě tam není nic k diskuzi. Jen vy si zde musíte asi něco dokazovat, ale není to ani vtipné, ani pravdivé. :-!
chod ovladacov - to mas pravdu, kolega si skoro ruku zlomil ked chcel zapnut kurenie v aute, odvtedy radsej ani nekuri... a to nehovorim ze mu museli zosivat ruku ked sa porezal na drsnej packe smeroviek.
Ty vo.e, uz mi to vsetko zapadá! Ja mám totiz tiez biele podsvietenie prístrojov; manzelku vcera na mojom aute zastavili policajti a výnimocne nedostala pokutu. Uz konecne viem preco! >:D >:D >:D
Si si istý, ze nehovorís o Ceede pred FL? Pretoze facelift palubovke - vrátane osvetlenia - dost pomohol a teraz je prístrojovka Ceedu jedna z lepsích v triede, rozhodne lepsia ako Focus a pod.
2 strýček BOB: dobrý postřeh s tím podsvícením. Je to přesně jeden z těch detailů, které prozradí hodně o celkové úrovni a promyšlenosti auta. No ale povídej dětem, že "the devil is in the details"...
Problém je, ze kto uvazuje o aute v tejto triede a v najnizsej (pre danú triedu) cenovej hladine, ku Golfu sa ani nedostane. Predsalen i svorcáci chcú jazdit, a nie byt prekázkou premávky (co 1,4 59 kW je) a preto skor kúpia u konkurencie základné, resp. za cenu Golfa 1,4 cca. stokonové jedna-sestky.
P.S Mne u VW po dlhom jednaní na druhýkrát ponúkli max. 5% zlavu z cenníkovej (nie zlavnenej!) ceny, a to islo o cca. 520000 Sk.
Chudák ten, který má objednáno a přijde mu auto s cenou o 35.000,- Kč více. Nicméně, kdo má VW jako číslo 1, vyplatí se mu ještě počkat - cena půjde minimálně ještě do konce roku (ne-li do konce pololetí) ještě dolů. Sám VW říká, že rok 2010 bude pro něho kritický.
no tuším jsem minulý týden v TV taky viděl reklamu, kde byla cenu už od 249tis. Překvapilo mě to, protože jen cca 2 týdny předtím šli na těch 269tis, ale možná je to spojeno s nějakým leasingem nebo tak. Fluence jsem viděl dneska prvního billboard, ale cenu jsem si nevšiml
Těch 20 000 je s leasingem, samozřejmě, normální cena je 269 900 a to za Generation, na kterou bych se já při koupi Meganu vykašlal, páč to nemá kartu. Renault bez karty? 8-s To je jako Škoda bez největšího kufru ve třídě >:D
Protože je skupina čechů, dosti podobná Ádovi a spol., kteří v autě musí mít klimu, ale ne ESP nebo kartu místo klíče a přesně pro tyhle je výbava Generation jako stavěná.
Příkal můj otec, který teď v autě kartu má a jak jsme rozebírali právě Generation, tak se ptal hlavně na klimu a tempomat, kartu by prý oželel. A takovcých zájemců asi bude více ;-)
Renault je sice inovativní, ale v téhle době ne za každou cenu, musí taky prodávat ;-)
Až sa jedného pekného dňa naučíte ako kupovať auto, tak potom tu vypisujte svoje bludy. Zatiaľ vám dám malý návod ako na to:
Po vystúpení z Taxíka treba hneď vykopnúť dvere na predajni, aby všetci čo sú vo vnútri hneď vedeli KTO prišiel. Pinglovi čo sa za vami hneď rozbehne, je potrebné dať nejakých 100-200 ojro do vačku, aby zavrel hubu a usadil Vás priamo k vedúcemu predaja.Po tom čo na neho vyšteknete "zaklínadlo" Chcem G ako Guru!, síce bude na vás pozerať ako báger na tvrdú hlinu, ale keď vám strčí do ruky zoznam modelov, tak mu to okázalo ukážete prstom a on pochopí. Musíte vyberať zásadne ten najnadupanejší model a výbavu ktorú sice z polovice ani nevyužijete, ale nebudete predsa ako švorcák robiť nejaké kompromisy... Na cenu sa nepýtajte! to by bola osudová chyba. Treba si vypočuť obligátne vychvalovanie vašeho výberu a keď už toho bude veľa, tak mu zavriete hubu ďalšou stovkou. Tak a teraz máte už vybraté auto, všetok personál vie že ste si vybral to najlepšie a nie ste žiaden švorcák!
POZOR: Platiť treba zásadne cenu zaokrúhlenú na tisícky smerom nahor! Ak by náhodou slečna pri pokladni reptala, že je to veľa a musí vám vydať, umlčte ju ďalšou stovkou.
Takto sa páni majú kupovať autá a nie tu vyplakávať nad nejakým trápnym cenovým jemnocitom!
On snad nekdo dnes kupuje auta jinak? Mozna nejaky svorcak olizujici ploty autobazaru. Diky, zes to tady napsal takhle naplacato - at vidi, ze na to mame! :yes:
keď sa človek nechce zdržovať vysvetlovaním čo vlastne chceš, možeš si rovno vypítať cenník (najlepši 3-4 roky starý, tam sú ceny ešte na úrovni, nie tieto deformované), zakryť celú ľavú stranu (ako Vlasta Burian v Tři vejce do skla) a nájsť najvyššiu číslovku. Na tú ukázať a zaveliť: "Beriem. 2krát!" :-!
POZOR, takyto sposob kupovania auta nieje vhodny pre emocionalne labilnych ludi!!! Stava sa, ze clovek nezvladne prival emocii spojeny s kupou folsflagnu a vyberie si hned s prvej strany cennika. A az doma zisti ze si kupil lisku. Stava sa to sice ojedinele, ale treba na to upozornit.
To fakt tie autá už nikto nechce, že sa s nimi musia takto vynukovať a ponižujúco sťahovať z ceny? Ktorý kovboj, kupujúci Golfa, na cenu pozerá...? Za kvalitu sa oplatí zaplatiť... >:-[]
Ale vážne, je to dôsledok doby, rozdiely v cenách áut sa prehlbujú až na hranice únosnosti, takže to bola iba otázka času.
Napriek tomu si Golf svoju pozíciu v pomyselnom cenovom rebríčku drží.
Neviem, ci sme pre VW tak odlisný trh,ale u nás Golf od zaciatku roka zdrazil, rádovo síce len o nejakú stovku eur, ale predsa. Alebo... ze by to bola predpríprava na mohutnejsie zlacnenie? >:-[]
Nekaz mi dobrú náladu pripomienkou toho, kto nám tu vládne. :-( Mne je síce nejaké znízenie spotrebnej dane na naftu sumafuk, kedze mám benzín, ale z princípu podporujem kazdého, kto sa nebojí ukázat, ze nesúhlasí s nasím pánom Róbertom Premúdrym. Ked este ucil na fakulte dokazovanie v trestnom procese, aspon hovoril o tom, comu sa rozumel. Teraz... skoda slov, podme spat k autám. Ten 1,2 TSI si uz vyskúsal?
1.2 TSI som nevyzkúšal a ani sa na to velmi nechystám. Čo ma najbližšie čaká bude Kuga s 2.0TDCI. Sice velmi tieto SUV nemusím, ale keď už je v rodine, tak nepoviem nie >:-[]
Hungaronaft má na čerpačkách ešte "staré zásoby", vraj od stredy by už mohla byť dole o 0,135 €...no a v piatok poobede si nejaký Arab nebude môcť prdnúť, a večer budú ceny tam, kde boli... :*)8-s
Golf je dražší o cca 33 tisíc = mzda námezdního dělníka za dva měsíce. U Golfu dostanete jako bonus ESP a kolenní airbag, o těchto bezpečnostních prvcích korejští inženýři teprve přemýšlejí nad rýsovacími prkny...
Je tady někdo, kdo by zvolil vozidlo Kia a proč by ho zvolil? >:-[]
Je to fakt na palici - proc se VW takhle cenove podbizi, kdyz je ten udajne Golf nejlepsim kompaktem na trhu?
Ted vazne - treba nekdo, kdo nechce zakladni motor (u VW opravdu tragicky) a nechce se mu priplacet temer 60 tis. za nejblizsi vyssi.
Nebo nekdo, komu se Golf proste nelibi. A nemusi vybirat jen u KIA, skvele nabidky maji i jine znacky - Renault, Hyundai, Opel, Fiat, Honda atd.
dobre, opisovať ceny z cenníku vieš. Teraz si skús porovnať výkony tých motorov, čo si ich sem dal, ich vek, spotrebu a v neposlednom rade skús si porovnať výbavy Trendline a Active Plus.
>:D
okrem toho tu može byť určitá skupina zákazníkov, pre ktorých aj kompakt v základe je už na vrchole ich finančných možností a 35tis rozdiel zaváži.
ale je srandovné, ako tu nikdo neodporuje, že GURU je lepší ako Síd a napriek tomu majú niektorí neustálu nutkavú potrebu to stále dokola omielať >:-[]
nejsrandovnější je, že skupiny PREČO CEE´D A NIE OCTAVIU je stejně početně zastoupena jako skupina PREČO OCTAVIU A NIE CEE´D :-!
O omlouvání volby je jen tvůj plk
Vážně? Jediný kdo zde otevřel něco proti něčemu byl zastánce Golfu. Jinak tady proti němu nikdo nic neměl a všichni si dělali srandu jen z jednoho kolegy. Nic víc nic míň. Jediný kdo to tu hrotí jsi ty ;-)
Já ti nevím, na mě to zkoušel před dvěma dny GTI a tvrdil něco o tom, že je to strašně vtipné, tak bych čekal, že se to bude líbit i tobě, když si tak po té stránce humoru rozumíte ;-)
Ale zpět k věci. Nečekáš, že ti snad někdo tady věří příspěvek ze 16:52? ;-)
Ja reaguji na to, ze ho sedlam ja, coz neni pravda.
Bohuzel mym potrebam zadny kompakt nevyhovuje. Pokud bych vybiral auto pro sebe mezi kompakty, tak ver mi, ze Ceed by byl jednim z horkych kandidatu, i kdyz mne se treba vic libi Focus a sedi mi vic i jeho podvozek.
A pisu snad nekde, ze je Ceed lepsi nebo horsi nez Golf? Nemam potrebu. Jen se bavim na BOBovi, jak si musi neustale dokazovat, ze Golf je "lepsi uplne ve vsem" ;-)
Jen takový trošku drzý dotaz na Katikakuse. Píšeš tu bohorovně, že ceed bylo jen auto pro mladou, že ho nesedláš, že tvým potřebám žádný kompakt nevyhovuje. Hmm. Trošku jsem zagooglil a vidím, že jsi na Kia klubu ([odkaz] že tam máš ceeda v podpisu i se spotřebou ze spritmonitoru... To já teda nevím, jestli bych takhle prožíval auto, které vůbec nesedlám a které je ze segmentu, z něhož mi vlastně nic nevyhovuje... Skoro mi tedy přijde, že kolegové, kteří tě tady se ceedem spojují, nejsou tak docela mimo?
Vidim, ze mas h*vno co na praci, ale to je tvoje vec. Na KIA clubu mam KIA Ceed v podpisu celkem pochopitelne - bylo by docela divny, kdybych na KIA klubu mel nejake jine auto nebo pracku Miele ci zesilovac Denon, nemyslis?
Nevim, co myslis prozivanim - jelikoz benzin platim ja, chci holt mit prehled tak si vedu evidenci.
To, ze me "kolegove" se Ceedem spojuji je naprosto v poradku, jelikoz jednoho v rodine mame a slouzi nam k plne spokojenosti.
Zbytek je blabol na ktery nema cenu reagovat.
Nech ho, závidí ti, že můžeš koupit partnerce Ceeda, zatímco on v lepším případě partnerce koupil roční jízdenku na MHD a v horším případě si namáhá zápěstí - proto má tolik času na bloumání netem >:-[];-)
Hoši, o mých finančních poměrech můžete žertovat jak chcete - už nejsem ve věku, kdy by se mě to jakkoli dotýkalo. :-) Co dělám ve svém volném čase, to je taky moje věc. Může se vám to nelíbit, proč ne, ale já to stejně budu dělat, pokud budu chtít. Já jsem jen upozornil na něco, co mi připadalo jako logická nesrovnalost. Jossalito výše napsal, že "kyju sedlá kaktusář". A zmíněný K. na to odvětil, že Jossalito je vedle jak ta jedle a že on, K., ceeda nesedlá - a celkově zahrával svoje spojení s Kiou do autu. No a na to jsem napsal, že je přitom K. registrován v Kia klubu, že má ceeda jako jediné auto v podpisu (není žádný problém mít v podpisu na Kia klubu víc aut, ba třeba i pračku Miele) a že ho možná přece jen místy trošku sedlal. Jasně, i ty si můžeš dělat co chceš a taky mi to může být ukradené, ale drobnou nekonzistenci tam prostě vidím. Ale ať si každý diskutující udělá obrázek sám... :-)
Výbavy jsou až na mnou uvedené detaily stejné, zapomněl jsem uvést, že Kia nabízí schránku na brýle viz ceník a Golf poloutomatickou klimatizace, Kia pouze mechanickou. Parametry vozů:
výkon motoru, kroutící moment, spotřeba kombinace
Golf 59kW/5000, 132Nm/3800, 6.4l
Kia 66kW/6000, 136/5000, 5.8l
max rychlost, , zrychlení, provozní hmostnost
Golf 172km/h, 13,9 sekund, 1142 kg
Kia 180km/h, 13 sekund, 1263 kg
Tedy parametry podobné. Pro slabší diskutéry připomenu, že otázka zněla takto: "Je tady někdo, kdo by zvolil vozidlo Kia a proč by ho zvolil?" >:D
A? je to predsa podstatou týchto motorov. 1,4 zo cídu je 16 ventil čiže zo svojej podstaty je točivá. Viac jej vyhovujú vyššie otáčky. Aj keď variabilné časovanie to trochu eliminuje. A 1,4 z golfu je 8 ventil, čiže zo svojej podstaty je to motor ktorému svedčia nízke otáčky a hore sa mu ani nechce a ani to nemá nejaký veľký význam. Ešte niečo potrebuješ vysvetliť? :-!
Ještě nám napiš, jak se s takovým autem jezdí? 16v kontra 8v. A pak zkus něco na téma průměrná reálná spotřeba při té a oné jídě kontra papírová. Až napíšeš, pak se zase na něco zeptám. ;-)
ako sa s tým jazdí? 16v je vhodnejší na medzimesto. Na dialnici nepotrebuješ využívať krútiaci moment naplno a máš vyšší výkon ako pri rovnakom objeme ale 8v. Tým pádom ho nemusíš toľko točiť a máš lepšiu spotrebu.
8v je lepší do mesta, lebo máš skôr väščí krútiaci moment ako u 16v. Na dialnici sa však trápi a viac žerie. stačilo?
Výkon máš rovnáký, ale každý je dosahován při jiných otáčkách. U 16v logicky v těch vyšších. Vyšší otáčky znamenají vždy vyšší spotřebu, mnohdy skokově.
Na dálnici bude záležet především na zpřevodování pětky/šestky a z toho vypadne nějaká spotřeba. Jinak bych neřekl, že by se nějaký motor na dálnici vysloveně trápil. 130 není až tak vysoká rychlost, aby s ní měl motor (třeba 1.4) problémy.
najlepšie by bolo, aby si si sadol do 1,4 8v a potom do 1,4 16v a vyskúšal si to. Aj tu v testoch píšu o vyslovenom trápení sa toho 8v motora vo vyšších otáčkach. A tie na dialnici musíš mať. Pri objeme 1,4 a hmotnosti okolo 1,2T tú 130-ku inak nedosiahneš. Samozrejme má na to vplyv aj sprevodovanie a potom aj aerodinamický odpor, pneu a veľa iných vecí. Ja som však písal o podstate motora... A kej tvojej vete o otáčkach a spotrebe - To nie je ani tak o otáčkach ale o výkone. Jedine benzín/nafta je v motore tá vec ktorá vyrába energiu(výkon). čiže viac výkonu viac paliva. ale zase pozor, nebrať doslovne. lebo zase sú tu turbá a pod....
a z toho 8v ako ten výkon dosiahneš bez točenia? Ten 8v má maximum krútiaceho momentu zhruba v polovici otáčok ako 16v. Čiže sa tú druhú polovicu otáčok čo sa 16v približuje k svojmu maximu ten 8v iba trápi. Ja neviem buď tomu nechceš rozumieť, alebo ti to neviem vysvetliť?
Spotřeba je závislá na otáčkách?Není spíše závislá na výkonu?Nebo také na kroutícím momentu?Nemá také náhodou 1,4CVVT vyšší,nebo stejný kroutící moment ve všech otáčkách než 1,4 v Golfu?Není pocit lepšího zrychlení 8v motoru v nižších otáčkách spíše subjektivní,protože pak už více netáhne,zatímco 16v táhne pak samozřejmě razantněji i ve vyšších?
Zcela jednoduše a logicky. Aby se ti motor točil, musí být zajištěn přísun paliva. Čím více se točí, tím více musí spotřebovávat. Perpetuum mobile neexistuje.
Ještě jednou.Není to spíše závislost výkon-spotřeba?Kroutící moment není také nic jiného než tlak plynů na píst a čím vyšší tlak na píst potřebuješ,tím více směsi musíš spálit,takže také více paliva.
Nevím kam to chceš otáčet a obracet.
To bychom zde mohli psát o tom, že "toto palivo" se spaluje s vyšší účinností než "támdleto" a tudíž produkuje více výkonu z menší spotřeby. Ale o tom zde já nepíšu a ani psát nechci. Na to si najdi jiného partnera. ;-)
Chlapci, oba dva tu nějak tápete. Spíš jsem chtěl naznačit, že jak Cedník, tak Golf s jednačtyřkou si nemají co vyčítat. Ty auta pojedou plus mínus stejně. Cedník má 7kW k dobru, ale taky tahá o 100 kg víc. Krouťák má položený u pěti tisíc, kdežto Golf už u 3800. Dramatické rozdíly tam nebudou. Při běžné jízdě akorát pocítíte potřebu Cedníka více točit.
aha, takže kia pri má ROVNAKOM objeme, VYŠŠEJ hmotnosti, NIŽŠEJ spotrebe, VYŠŠÍ krútiaci moment a VYŠŠÍ výkon, VYŠŠIU maximálku, LEPŠIE zrýchlenie a predsa je to horší motor? 8-s
čo som pochopil? inak tých tvojich 7kW jw cca 10koní a pri týchto výkonoch je to dosť cítiť. A to každý jeden a nie ešte 10.... Ale ako som napísal nevyskúšaš - nepochopíš.
Dost cítit je i 121 kg navíc. Nějakých 10 koníků se tam ztratí jako nic. :-!
Tak si to jdi aspoň zkusit, když máš tak nutkavou potřebu o tom zde erudovaně psát.
Jenže ten Ceed nemá ani v těch 3800otáčkách nížší krouťák,ale spíše vyšší,takže ve finále jede ve všech otáčkách stejně,nebo lépe.Potřebu točit ho mít nebudeš,jen při předjíždění,kde by jsi měl s Ceeedem šanci,Golfáčem jsi beznadějně na konci sil.
Sice je tam 80 kW verze 1.4 CVVT, ale jelikoz maximalni kroutici moment je u 66kW verze stejny, bude prubeh kroutaku podobny jako u silnejsi verze. Dokonce podle dnesni recenze na hlavni by mel byt priznivejsi nez u 80kW varianty.
Já to tady říkám pořád, že jsme proti jossalitovi všichni banda blbounů a chyba je vždy jen na naší straně. A když dojde k nedorozumění, tak vždy je jde o naší špatnou formulaci, nedstatečnou mozkovou činnost, neinteligentní humor.
Prostě bychom se měli chlapi jít zahrabat a tady jossalita prohlásit rovnou za našeho nového guru. Co?
Je to v podstatě stále ten samej (starší) motor, ať už 55,74,63 nebo 59kw, takže není určitě co závidět. (Navíc dost často s neduhem spotřeby oleje) ;-)
Asi ich stále bude dosť, kto si kúpi Ceeda - 33 tis. je 33.tis., Ceed výrazne v ničom za Golfom nezaostáva , nehovoriac , že jednoducho Golf sa mnohým páči menej.
Treba moje mlada - kdyz si vybirala auto, mela pouze dve omezeni - benzinovy motor a financni limit pul mega - vic jsem za druhe auto v rodine zaplatit nechtel. Projeli jsme prodejce Honda, VW, Toyota, Renault, Peugeot, Ford, Hyundai i KIA. V kazdem aute se projela a jelikoz autum docela rozumi, nijak jsem ji neovlivnoval, pouze jsem na kazde auto po projizdce rekl svuj nazor. Vybrala si Cee'da protoze ji vyhovovala prostorna a pohodlna kabina. Jelikoz jezdi svizne, tak se ji libila vykonova charakteristika motoru a Cee'd se ji libil i designove. Pak uz se jen rozhodovalo, jestli dlouheho nebo kratkeho, kvuli kocarku, ale do kratkeho se vejde v pohode, tak se rozhodla pro kratkeho. Co si vybrala to dostala a je spokojena.
Zajimave je, ze konkretne Golfa skrtla mezi prvnimi, protoze se ji proste nelibi, do Skodovky jsme ani nejeli, hned na zacatku rekla, ze Skodovku nechce.
to som si všimol už u viacerých "mládežníčok" spojenie - to on má obyčajnú škodovku?! to by som nechcela. >:D a pritom Octavia II 2,0 TDI plná výbava ale chudák chlapec má len obyčajnú škodovku. Vývoj nezastavíš! ;-)
V nasem pripade to takhle nebylo. Naopak, OI jezdila, ale nebyla spokojena s kvalitou a OII se ji navic nejak extra nelibi designove a o vikendech si stehovanim lednicek privydelavat nemusi >:-[]
Co ja? Ja jsem si svou nejvetsi radost odtrh od huby - ja moh jet se Spartou do Teplic a ty taky ;-)
Ale mas pravdu - za ty prachy, to by v tom byl cert, abych ji nepresvedcil. Vzdyt pri tech slevach by uz fungl noveho GURU urcite dostala i jako protihodnotu za toho Ceeda :-!
Skodovku nechtela kvuliva ne prilis pozitivnim zkusenostem z minula s OI a hlavne se servisem a taky se ji Octavka II proste nelibi.
Presne tak, zeny majú dost vyhranený názore na dizajn áut. I moja polovicka Golf Variant presla pohŕdavým pohladom a viac sa o nom odmietla bavit. Asi to nebude az taký fesák, ako si niektorí myslia.
To mi teda hlava nebere. Tvá partnerka, která nota bene rozumí autům, si po testovací jízdě vybrala ceeda a dala mu přednost před golfem a focusem? Tak proč jste tedy ty testovací jízdy dělali, když jste totálně ignorovali jejich výsledek? Během jízdy přece musí každý poznat, že golf je podvozkově o třídu nad ceedem, focus pak o dvě. A že prý pohodlná kabina? Vždyť ceed je tvrdá koza a jízda s ním je mnohem méně pohodlná než u zmíněné konkurence. A kabina na tom opravdu, ale opravdu nic nezmění - rozhodně ne ty protivné potahy, tvrdé sedačky a brutální plasty. Zde vede golf zcela bez diskuse. V prostoru jsou si kvit. Takže tuto volbu u člověka, který rozumí autům a chce utratit až půl mega, opravdu nechápu. Jó, kdybys napsal, že jí nakonec stejně šlo jen o design a z nějakého důvodu se jí nejvíc líbí bezpohlavní ceed, který nikoho neurazí - to bych ještě vzal. Ale proč potom chodit na jízdy, to fakt nechápu.
Takhle to vidis ty, ja to vidim jinak, mlada ma na to svuj nazor a soused od vedle si mysli uplne neco jineho.
Kdyby meli vsichni stejny nazor jako ty, libila by se vsem stejna auta, stejne zenske atd., byla by to trosku nuda, vid?!
A jelikoz s tim jezdi ona, je dulezitejsi, jestli to vyhovuje ji nez co si myslis ty.
Jistě, jistě. Ale pokud si např. můj soused bude po zkušební jízdě myslet, že ceed je pohodlnější než golf a že jede líp a že je to celkově lepší auto, tak já si prostě nebudu myslet, že rozumí autům... Když takové věci čtu, tak si prostě musím vybavit, co kdysi říkal GTI - že kupci těchto lowendů se hodně snaží přesvědčit sami sebe, že ten lowend vlastně koupit chtěli - ale oni spíš jaksi museli. Já to beru jinak. Já jsem shodou okolností toho ceeda taky jednou koupil, ale otevřeně říkám, že to nebylo proto, že bych po něm toužil nebo že mi přišel celkově lepší než jiná auta. Koupil jsem ho čistě proto, že byl levnej - no a přesně tu (malou) protihodnotu jsem taky dostal.
Hlásim sa, konkrétne pri karosárskej verzii kombi. Pri volbe kombíka z týchto dvoch by som dal jednoznacne prednost Ceedu SW, a to s ohladom na ovela krajsie stvárnenie zadnej casti (zadné svetlá Golfu Variant natahujúce sa az k blatníkom sú otras). Naopak pri krátkej verzii by som uprednostnil Golf, tam je jeho vyvázenost tvarov na spici treidy.
Pro zajímavost - já jsem třeba jeden z těch bláznů, kteří ceeda opravdu koupili. Ale rovnou říkám, že to byl jen dárek pro mámu a koupil jsem ho jen proto, že byl v dané kategorii nejlacinější. Byl to rok 2007, takže to stejně stálo skoro 400 litrů. Teď bych samozřejmě za ty prachy dostal mnohem lepší auto, ale co nadělám. Samozřejmě jsem ten ceed taky trošku projel. Můj závěr? Už bych to neudělal. Za málo peněz málo muziky. Motor má těch 80 kW jen na papíře (vůbec netáhne), řízení zcela odtažité, podvozek tvrdý jak prkno - v životě jsem nevěděl, že zpomalovací prahy a koleje jsou tak brutální, dokud jsem je nepřejel v ceedu - a dokonce i nějaké chronické problémy s tím máma má, myslím hlavně se slabou baterkou. Takže už opravdu nikdy víc, docela mě to z levných věcí vyléčilo. Ale holt těch 40-50 tisíc k nejbližšímu focusu se tehdy zdálo jako dost velkej rozdíl, vzhledem k tomu, že se jednalo čistě o vánoční dárek.
Ano, focus má zcela jistě mnohem lepší podvozek než ceed. To je fakt, se kterým nic neudělá ani banda ceedařů na tomto webu. Jde o to, že u ceedu za tu tvrdost nic nedostáváš - je to nekomfortní, ale nedostaneš za to sportovní průjezdy zatáčkami. Prostě tohle ještě kluci korejští nestihli opajcovat, to zmáknou třeba až za pět let. Focus, byť samozřejmě není primárně naladěn na komfort, má podvozek vyváženější a líp balancuje pohodlí a ovladatelnost. Jestli s tím nesouhlasíš, sorry, nic se na tom nezmění.
Ještě k té baterce. Už si novou kupovala dvakrát, resp. dvakrát jí ji měnili v rámci záruky. A je pro ni dost hloupé, že nikdy neví, jestli to relativně nové auto nastartuje, nebo jestli zase bude muset volat asistenci. Už má svůj věk a já bohužel nežiju v ČR, takže jí s tím nemůžu na místě pomoct. Další mouchy tu teď nebudu vypisovat - vím např., že si stěžuje, že auto chabě svítí. Pak byly problémy s airbagem (vyměnili v rámci záruky, sami přišli na to, že nefungoval) a se zámkem kufru (dveře se nedaly zavřít) atd. Na auto s najetými 25 000 km docela dost věcí.
Tak to Ti mozem s cistým svedomím potvrdit. Focus je v povedomí ludí zapísaný ako takmer sportové auto, s cím si ludia automaticky spájajú sportovo tvrdý podvozok. Nie je tomu tak. Tvrdost a komfort nie sú dva body jednej priamky, kde prírastok jednej hodnoty znamená automaticky pokles druhej. Práve v tom spocíva caro podvozku Focusa, ze istotu a stabilitu nezabezpecuje prehnane tvrdým podvozkom, ale celkom slusne filtruje nerovnosti a komfort jeho podvozku je prekvapivo slusný. Nie je samozrejme makký v stýle 308 & spol., ale jeho tvrdost je úplne porovnatelná s Golfom s tým, ze pridáva este o kúsok lepsí komfort jazdy. Ostatne to nie je len moj názor (vytvorený na základe skúseností), ale k rovnakému záveru prisli i redaktori auto.cz (vid napr. porovnanie Focus combi a Octavia combi - s identickým podvozkom ako Golf - z minulého roku).
Dokáže někdo vysvětlit, proč u motorizace 1.4 TSI má papírově těžší, ale o 2 kW slabší golf (90 kW,zrychlení z 0-100 za 9,5 s a max. 200 km/h, cena 426000), lepší parametry než lehčí seat leon - viz článek níže (92 kW, zrychlení 0-100 za 10,3 s a max.194 km/h, cena 435000)? :-O
Tak nějak nechápu cenovou politiku Seatu, kdy je přece jenom už letitý Leon se stejnými motory a výbavami dražší než Golf, který je podle mě ve všech směrech dál než leon.
Mám za to, že GTI uz 3 hodiny sedi nad konceptom a hľadá na googli tie správne výrazy pre svoju "shrnovačku roka", ktorá bude mať rozsah 3 x A4 (myslím papier, nie Audi ;-) )
Júúúú to bude čítaníčko ;-):yes: a kto nepochopí, tomu priloží na spánok [odkaz]