Civic potřebuje malý diesel, malý turbomotor, protože stávající 1,8ka je dole úplně tupá. Vzadu víceprvek, především proto, že Honda by si takové šetření neměla dovolovat z důvodu image značky.
Souhlas, a tohle docela nekoresponduje s větami o "technickém vyčnívání" nad konkurencí, které v článku čtu. A vždycky jsem se usmíval nad hláškami o "futuristickém interieru". >:D Jestli je něco jasné, tak pak to, že takto interiery ve futuru rozhodně vypadat nebudou. Vývoj jde naprosto opačným směrem, než je členitá a rozkouskovaná přístrojovka s x segmenty porůznu rozmístěných ovladačů a displejů civicu, a to k hladkým plochám, sdruženým ovladačům a centrálním displejům. ;-)
Coz je ale z logickeho hlediska asi nejvetsi blbost. Protoze vedet kam mas pro co sahnout a kam se mas na co podivat je rychlejsi, nez si hrat s radoby ipadem v menu gigapocitace. Ale to je muj nazor, ze jo. ;)
Myslíš například že to, když chceš nastartovat, musíš použít obě ruce, je nějaká výhra?
Ale vážně, řeči o gigapočítačích jsem ochoten akceptovat v případě, že to budou tvrdit lidé, kteří denně po několik let používají auta s podobnými systémy a prostě jim nemůžou přijít na chuť. Jenže to se neděje, ovládání infotainmentu v akt. generacích je na takové úrovni a tak bezproblematické, že svým uživatelům přináší jen výhody, je to obecný názor a proto také cesta do budoucna, futura, což potvrzují fotky prakticky každé studie libovolné automobilky, na kterou si vzpomeneš. ;-)
Výhra moc ne, ale v případě zavedení keyless systému by to rázem bylo lepší. Ale i na současný systém jsem si zvyknul hodně snadno. Člověk prostě nastoupí, klíčkem zapne zapalování, zapne se, seřídí zrcátka, sedadlo a pak zároveň se zapnutím blinkru na vyjetí z řady nastartuje. Žádná věda. Rozdělení ovladačů tak jak je mi naprosto vyhovuje bez jakékoliv připomínky (možná trochu míň dílečků na teploměru a palivoměru by neškodilo, ale to je detail). Digitální tachometr pod sklem je věc naprosto báječná...
Proč ne, zvyknout si lze na všechno možné, já jsem jen reagoval na různá klišé vyskytující se v růz. článcích o hondách, technická převaha, futuristický interier. Civic rozhodně není špatné auto, accord mám osobně velmi rád, ale technickou převahu nad konkurencí u hondy nevidím v posledních letech nikde, spíše naopak, o futurismu ve vztahu k civicu viz. výše. ;-)
Absolutny suhlas o tej technickej prevahe... ta mozno bola citelna niekedy v 90. rokoch, teraz je to skor priemer, nic vynimocne. Tvrdenie o tuposti motora beriem ako vtip, porovnavas to asi s turbom ze? Ostatne veci su otazkou vkusu.
Porovnání s Corollou 1,6 114 koní. Poznala to i manželka po 100 metrech jízdy.
Ladit vše přes menu mi připadá celkem otravné. Základní funkce jako přepínání stanic rádia bych raději na čudlíky.
Audi nemá čudle. Postup zmáčkneš čudlík rádio, pak nakroutíš stanici a zmáčknutím potvrdíš. Zrovna Audi, když koncernové rádia umí u čudlíku ukazovat název stanice.
Jo to máš pravdu, já žiju spíš v zajetí toho idrivu. U vw je to s těmi čudlíky logické, ve verzích s lepším rádiem nebo navi je tam dotykáč, takže se to řeší jinak. Na druhou stranu, u idrivu, i když tam programovatelná tlačítka jsou, stejně pod ně dávám jiné věci než stanice rádia. Ale ono je to spíše tím, že rádio prakticky neposlouchám.
Malý diesel možná, ale stávající 1,8 je naprosto boží. Dole akorát pro pohodovou jízdu a nahoře pro rychlejší. Zároveň s krásnou spotřebou.
A pokud by měl víceprvek vzadu znamenat zároveň likvidaci magic-seat, tak ať si ho raději strčí za klobouk.
Motory jsou ok, ale podvozek je nedotaženej z hlediska výdrže, čimž nemyslím vůle či nefunkčnost.Vrže, horní uložení cvaká...vím spotřebák, ostatní to mají podbně.Viz naše silnice, mohli to ale udělat lépe.Co musím pochválit, je řízení.To nemá chybu.Dobrý auto s nestárnoucím vzhledem.
No to mlácení zadních tlumičů bylo tlumičema, ne uložením.Předek má taky problém a to s uložením, jak píšeš.Sice to je jen zvukovej projev, vůle žádná, ale štve to....
Pak je potřeba udělat tuhle úpravu....
[odkaz]
Ještě k tomu víceprvku. Byl sice na starších autech fajn z hlediska nějakého image, ale stejně kloudně nefungoval. Respektive jinak - jeeho potenciál nebyl využitý k získání nějakého náskoku před primitivnější konkurencí. Civic 7G s McPhersonem vpředu schopnostmi předčil DW/DW Civicy 6G a 8G s torzkou se u standardních verzí chová lépe než 7G. Takže je to stejné jako u motorů - proč dělat DOHC, když se stejného výsledku dosáhne s mnohem efektivnějším SOHC... Navenek to působí jako vyklízení pozic, ve skutečnosti je za tím ale špičkový inženýring. I když při ladění podovzku Civicu ti inženýři museli být pod vlivem, jinak nevím. >:-[]
Ten zadek je fakt zvlastni. Zadni previs je delsi nez ted a sklo je min svisle (pokud to neni fake). Prijde mi to spis jako lift-back nez hatch-back. Takze kufr by mohl byt jako u kombi, coz by bylo super, kdyz nikdo z Japonska kombi v teto tride nema...
:yes: Přesně tak, kombi nechci a nic s trošku větším kufrem žádný japonec nenabízí, což je škoda, zvlášť když nic moc jiného nechci.
Co se týče motorů, když tam zůstane nezměněná současní 1.8 i-VTEC, budu úplně spokojen :yes:
Podle doposud dostupných informací bude mít Civic 9G malý diesel zatím nespecifikované kubatury, ale pravděpodobně 1,5-1,6 l. Hybridní model bude nově v 5D verzi, sedan se nebude vozit už ani jako IMA (škoda, vypadá celkem k světu), stejně jako v US půjde o 1.5 i-VTEC s Li-Ion aku. V nabídce zůstane 1.8 i-VTEC jako nejprodávanější model vůbec, výkon stejný, spotřeba menší.
Není důvod nenabízet i nadále verzi s 2.2 naftou, spekuluje se i o "sportovnější" (brrrr) 180koňové verzi, jakýsi Type D, základní motor zůstává neznámou, ale zřejmě opět L13, i když 120k L15 by byl důstojnější.
Interiér se ponese opět ve futuristickém duchu, navzdory Dinarově představě futurizmus neznamená, že něco nějak bude, ale že je to jiné, než to ostatní soudobé, já se třeba do kabiny 8G vracím celkem rád. Ovšem objeví se 100%ně i onen kýžený infotainmentový dotek.
Není totiž důvod si myslet, že Evropa nedostane komunikační rozhraní i-MID, které je hlavním tahákem jinak dost retro kabiny v Americe. Jeho jádrem je displej s vysokým rozlišením v pravé části kšiltu, jehož prostřednictvím se ovládají palubní systémy ve stylu MMI a iDrive, byť menu bude rozhodně hubenější.
Jinak by bylo naivní si myslet, že se do Civicu 5D vrátí dozadu víceprvek, jak už zde zaznělo, z Magic Seats a velkého kufru bohužel zákazníci profitují víc. Že je naladění šasi na dnešní poměry už dost za zenitem je jistá věc, všechno je to ale jen o správném naladění. Že to jde ukazuje Renault, ale třeba i CR-Z.
Co se karoserie týče, vnější rozměry zůstanou +- zachovány, malinko se zkrátí rozvor, maskovaná karoserie ukazuje změnu tvaru bočního prosklení v zadní části, která opticky zeštíhlí boční profil a patrné jsou i větší a výrazně více se rozšiřující světlomety. Pečlivě maskovaná záď napovídá, že tam asi čekají největší stylistické změny, i když řešení s děleným zadním okem bude zachováno. Bohužel ho bude hyzdit stěrač.
Mně to nepovídej, vidím to stejně, jenže trh má asi jiné priority než naše minorita, viz radikální mezigenerační změna a Focusu a C-Maxu. ;-) Doufám, že Acura má v případě TSX jiné priority. :-!
Hezké, je vidět, že tím skutečně žiješ. ;-)
Ale k tomu futuristickému interieru, můžeš si tu hrát na výkladový slovník, ale máš smůlu, význam tohoto výrazu je jasný, jeho použití v souvislosti s jinakostí interieru civicu chybné, ale chápu, hezky to zní, stejně jako spousta dalších frází a klišé objevujících se v textech o autech.
V Civicu je to dobře vymyšlené, klima i rádio jsou vedle sebe a nemusíš šahat někde dospod před šaltrpáku. To startování je přesný opak.
U Civicu je jasně vidět, jak design auta vůbec nezestárnul přesto, že je výstřední. Jeho výstřednost není založena na bizardnostech. Nejsou na něm žádné neúčelné vypoukliny, zkrouceniny nebo světla ve tvaru ,,nablito na chodníku,,.
Jak říkáš, uspořádání je jiné, ale ne samoúčelné, funguje to a digitální rychloměr nad palubkou je po head-upu nejlepší možné řešení. Co se týče startovacího tlačítka, jeho aktivace je opravdu zbytečný úkon, ale tenhle odkaz na S2000, které mělo (pokud mě paměť neklame) startovací tlačítko jako první produkční auto, mi vůbec nevadí. Takovéhle speciality pomáhají formovat charakter značky, vyzdvihují se ale jen u těch výrobců, kde se to hodí. ;-)
Tak pokud se na to díváš optikou výkladového slovníku, ani tak nemáš pravdu, cokoli futuristického musí být nutně abstraktní, protože futuristický=v současnosti nereálné, neuskutečnitelné. Pokud něco uskutečněno bylo, přestává to být futuristické. Nicméně běžně je tento pojem používán pro něco moderního, vymykajícího se standardům inovativností, de facto opak retra.
Jestli to tak nakonec bude nebo nebude je celkem jedno, nicméně kokpity dnešních sci-fi plavidel připomínají opravdu spíše Civic než Golf. ;-) Myslím, že se v textech o autech objevují mnohem horší klišé, než je futuristický design Civicu. Třeba "německá kvalita". :-)
Tak podle cloveka co uz v nemecku videl Civic 9G, by mel dostat diesel 1,6 a to ve 2 vykonech. Silnejsi by mel mit 160koni. 1,8 by mela mit vykon 145koni. kufr by mel mit ve tride uzasnych cca 470litru ( s rezervou, bez?) >:D Co na to Golf, Focus, ... Nemam rad kombiky, takze jedine slusne rodinne auto. Zadni naprava prepracovana, komfortnejsi. Design zadni casti asi opet prekvapi zajimavymi svitilnami.
Dostavaj me lidi co zde tvrdi, ze 1,8 je lina, jezdim 1400-2000 otacek a jede to naprosto v pohode. Porovnani Toyoty a Hondy je zajimave i v objemu 1,3, (Yaris vs Jazz) kdy dosahuji podobnych vykonu v ruznych otackach. Znamena, to ze mozna je Toyota trochu zivejsi v nizsich otackach,ale pokud potrebuji jet i ve vyssich tockach Honda jasne ukazuje svou silu, kdy dle tvrzeni majitele obou aut Yaris ve vyssich tockach do kopce proste nezrychluje.
Dlouhodoba (10000 km) spotreba 6,3 litru. Neni problem mimo mesto jezdit za 5,4l.
Tuhle fotku jsem ještě neviděl. :yes: Konkurence SUVčka zmoenšuje, CR-V zvětšuje? Zvláštní. Každopádně na té první fotce mě ten zadek ve stylu XC60 zatím tedy úplně neuchvátil.