Ale tohle je vodíkové auto, naprostý high-tech. Taková technologie se přece nemůže ukazovat v karoserii Accordu... Ostatně i úchylná karoserie Priusu ukazuje, že lidi chtějí ukázat, že mají "jiné" auto. Asi je to u takového typu auta jeden ze zásadních požadavků. Když potkáš RX400h, je to prostě jen další RX300...
Jisteze Civic hybrid ma mensi prodeje. Uz pri uvadeni do prodeje tu vetsina lidi nechapala, proc davaji hybridni motor do sedanu dizajnovaneho pro starsi a usedle zakazniky. Ukazuje se, ze tito diskutujici meli pravdu a marketingovy machri byli opet vedle. Ale ja stale cekam, a myslim ze nejsem sam, kdy konecne daji hybridni pohon do normalniho auta, ktere si muzu koupit - tj. kombi, MPV, mensi SUV, ktere nebude ani kosmickeho vzhleduale ani pro starsi a pokrocile. A oni zase tvori nejakou kosmickou lod.
Dovol, abych tě poučil. Civic Hybrid je určen především pro USA a Japonsko, tyhle dva trhy tvoří 80 % celosvětových prodejů CVH a na těchto trzích nejsou sedany auty pro důchodce, ale auty pro cca 50 % populace. Evropský trh je pro hybridy zanedbatelný a taky by implementace hybridu do CV 5D nebyla efektivní, proto i my máme Civic Hybrid. To, co prodává Prius, je nepochybně design, protože ve všem ostatním jsou oba vozy +-srovnatelné, přičemž Civic je lacinější, i když v USA ani zadaleka ne tak výrazně jako u nás. :-! Pokud jde o hybrid v "normálním" autě, asi se nedočkáš. Honda na rozdíl od Lexusu nebude dělat hybridy ve všech modelech proto, aby je měla ve všech modelech, u výkonných verzí určených pro meziměstský provoz nemají smysl. Honda bude hybridy vyrábět pouze pro auta, která tráví většinu života ve městě, kde výhody hybridu vyniknou nejvíc. ;-) A FCX sem nepleť, asi jsi špatně četl, je to vodíkové auto... >:D
Reagoval jsem na posledni odstavec, kde se pise o novem Priusoidnim hybridu. To, ze je Civic Hybrid urcen pro zamori a proto vypada tak jak vypada je presne argument mistru marketingu. Jak clanek rika, je to jejich velky omyl - nefunguje to. Hybridni modely budou stale okrajem, dokud ho konstrukteri nepostavi jako "addon" - tj. nejaka forma kompaktniho reseni, kde zakaznik dostane na vyber - mate tu auto jake se vam libi a k nemu si vyberte motorizaci - nafta, benzin oboji za priplatek ve verzi hybrid. Kazdy si totiz nejdrive vybira auto, jake se mu libi a k nemu motor. Ne opacne. Toyota rozsireni hybridu do beznych aut chysta (alespon podle jejich vyhlaseni). A to je prave ten rozdil mezi Toyotou a Hondou - jeden z nich to nedela dobre. Ktery?
Nevím,který?Toyotě pomohl Vůz roku v případě Priusu a masívní kampaň.Bylo to loni vidět v Paříži na Mondialu.V 2004 o to auto nikdo málem ani nezavadil a loni obrovský zájem.Jestli je tahle Honda identická a na první pohled se mi tak jeví,jako byla loni v Paříži,tak je to mimořádně krásné a šmrncovní auto,spíš kočár.Tohle bych si v garáži uměl představit docela dobře.Je třeba vidět naživo a pak případně kritizovat.Bavím se o designu.Technickou stránku vynechme,z obr.se nedá posuzovat pohonná jednotka.
Jenže právě Civic Hybrid se od Civicu Sedan liší jen nepatrně, to je jeho výhoda oproti Priusu. Jiná věc je, že Civic Sedan není sám o sobě bestseller. Ale všechny důležité parametry dělají z IMA plnohodnotou alternativu k normálnímu VTEC.
Je mi jasné, že právě házím hrách na zeď ;-\ Vždy, když se mluví o Priusu, tak se zaručeně najde minimálně jeden inteligent, který prostě těžce nechápe :no: Samozřejmě, že Toyota mohla od začátku narvat hybridní pohon třeba do světové Corolly (BTW minulý rok nejprodávanější auto světa = 1.46 prodanejch kousků :yes: ).. nebo do Camry apod. Jenže to neudělala a ví proč - Prius je výkladní skříň technologické nadvlády určená masám, demonstrace toho co přijde v budoucnosti, odznak těch zákazníků, kteří myí jinak.. Prius je Prius, naprosto jedinečné absolutně nezaměnitelné auto - přesně takové, jaké ho jeho zákazníci chtějí. A proto je Prius Priusem a ne třeba Corollou!
Plány Toyoty popsané v tzv. Global Vision 2020 jsem tu už párkrát oplkával, tak že je krátce. Rok 2020 = všechny Toyoty budou mít hybridní pohon, jedno jestli jde o benzín, diesel nebom jiné palivo. Tohle je předpoklad Toyoty.. a asi všichni tušíme, jak jim tyhle jejich předpoklady (= detailně promyšlené plány) v minulých letech vycházely ;-)
Kde chrápou tzv. "prémiové" značky?, "tvůrci automobilů"apod
No designové honiče bych poslal někam k Alfě nebo Peugeotu. Pokud někdo myslí kupředu, není mu lhostejný osud planety a má rád high-tech, může vybírat jedině z japonských značek. Nafouklé "prémiové značky" z Německa a francouzští "tvůrci automobilů" (to jako hodně, hodně v uvozovkách...) neumějí nic podobného poslat do série, spíš teď bojují s mizernou kvalitou svých mastodontních oblud. Hybridy samozřejmě nejsou určeny primárně pro evropský zaprděný trh, protože tady se prodávají přežitky 20.století jako Logan by Rendl. V USA si plynule přejdou z pětilitrových SUV na výkonná vodíková auta třetí generace, a my budeme fňukat nad spotřebou utažených 1.2HTP a platit stovku za litr benzínu.
Proc doufas? Mondeo je skvely auto a to novy nebude urcite o nic horsi, takze neni duvod se stydet za pribuzenstvi. Navic by se to dalo uchopit i jinak. Co treba, ze Mondeo ma packy z Jagu? ;-)
Doufám proto, že ještě furt existuje možnost, že přiběhnout "účetní s kalkulačkami" a začnou počítat.. což by se zase mohlo fatálně projevit na některých detailech a zbytečně Jag srážet ;-\ Tak že doufám, že je to ne napadne respektive, že se neprosadí :-) Obecně ale mám za to, že auto za dvě mega by zvenku i zevnitř mělo vypadat jako auto za dvě mega.. ať tam klidně dávaj páčky třeba z Fiesty, důležitý je, aby v Jagu vypadaly tak, jak by vypadat měly ;-) Zrovna páčky mě ale tolik neděsí.. v interiéru je spousta důležitějších věcí.. P.S. kdy pro něj půjdeš? ;-) P.P.S. Co motor? Pravděpodobně tam daj novej fordovskej V6 3.5.. nebo že by spíše povedenej V6 2.7 nafta?
Az budou dostupny nejaky prodejni info, tak to zacnu resit. A vubec , zalezi, co tam bude za motory a nahony a kolik to bude vazit. Pokud by to melo byt tezky jako soucasny S-Type, tak nic pod 250 koniku. Osobne bych nejradsi nejaky V8 a AWD. Ale nechame se prekvapit:) Tech moznosti je kupa.
Tak to je ideal, jeste kuze Heritage, drevo a BRG - neni co resit :-) Uvidime, jaka bude realita. Treba bude cely auto na pikacu nebo bude stat vic nez bude unosny a pujdu si pro nejakyho jinyho Forda :-)
Mno, tomuhle se říká pokrok...občas se tu někteří hádají, jaké auto je čemu podobné (FII vs. Swift apod.) Vsadil bych se, že u tohohle auta to ani toho nejupovídanějšího neznalce aut nenapadne...Auto s technologií, která ještě před patnácti lety připomínala filmy o roce 2050 s odpovídajícím designem... :yes: jen tak dál mr.Hondo, jen nezapomente na nás zarputilé "sosače benzínu" ;-)