Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda: Plug-in hybridní technologie nedává smysl

Honda zaujala vůči plug-in hybridním technologiím ještě mnohem zdrženlivější postoj, než konkurenční Toyota. Podle Hondy nemá smysl takové hybridní vozy vyvíjet. Smysl mají naopak plně elektrické vozy.
Zpět na článek
24. 10. 2007 12:17
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 12:34
anonym
24. 10. 2007 14:32
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 14:48
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 15:24
anonym
24. 10. 2007 16:30
anonym
24. 10. 2007 17:55
neregistrovaný "Samuel"
24. 10. 2007 14:50
neregistrovaný "Mesuge"
24. 10. 2007 15:03
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 16:06
24. 10. 2007 16:35
anonym
24. 10. 2007 16:41
24. 10. 2007 17:30
neregistrovaný "Novick"
24. 10. 2007 17:33
24. 10. 2007 18:51
neregistrovaný "Pavel F."
25. 10. 2007 08:33
neregistrovaný "Sten"
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 12:17
Asi tak,
Ten Fukuku pán má pravdu. Plně elektrická auta, lehká stavba, toje way to future, kombinovat deset pohonů a koncepcí je sice lákavé, ale výrobně a celkově to nejspíš vychází jako ztrátová akce. Si myslím :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
anonym
24. 10. 2007 12:34
Zoufaly ustrel
Na takovychto rozhodnutich se hrouti imperia. Budoucnost, zejmena Evropy to je nedostatek a vysoka cena energie a nikdo nema poneti, kdy se ktery zdoj energie dostane do krize. Ten kdo bude mit sanci prechazet mezi vice zdroji - el. ze zasuvky, ropna ci biopaliva bude alespon trochu uchranen od ruznych krizovych vykyvu. On takovy dobijeci motor z motorky na palube, uz neni az takova vysoka investice a ta svoboda volby, kterou prinese, bude k nezaplaceni. Ona mimochodem Honda prokaucovala i bezny hybrid a zda se, ze se vubec nepoucili. To takove BMW jeste pred rokem prohlasovalo, ze hybrid je uplne nanic a letos na Frankfurtu se zjistilo, ze za 2 roky BMW temer nebude vyrabet motor bez hybridniho pridavku. Ona mnohdy takovato prohlaseni maji za ucel spise odradit zakazniky, kdyz konkurence prijde s necim novym a uzitecnym, alespon do te doby, nez to stihnou vyvinout take.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 14:32
Re: Zoufaly ustrel
Víš ale ona elektřina jde vyrobit téměř ze všeho...jestli mě chápeš. Téměř každý "proces" nebo hmotu lze změnit v elektrickou energii...nevidím důvod, proč mít třeba auto, co má elektromotor, spalovací na benzín a ethanol, kliku na ruční pohon atd :-). Pěstuješ-li plodiny, lze je spálit v řízenejch a kontrolovanejch spalovnách, mášl-li k dispozici OZE, vyrobíš elektřnu, to samé jádro, uhlí, fůze atd. Centrálně je to vždy líp hlídatelný, nežli to, aby si každej doma v kůlně vyráběl nějakej šmejd z ředidla a stolního oleje, z kterýho pak tvý děti dostanou rakovinu plic...
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 14:48
Re: Zoufaly ustrel
A taky jsem zapoměl, elektřina jde krásně regulovat, nemusí se zahřívat, potřebuje minimum mechanických částí, mazacích olejů...atd. atd. Jen to skladování je trochu oříšek ;-) , ale ono se to poddá..
anonym
24. 10. 2007 15:24
Re: Zoufaly ustrel
To si asi nerozumime. Samozrejme ze zakladem budouciho auta bude elektromotor. O tom zadna. Ale nevidim duvod, proc by na palube nemohl byt take maly dobijeci agregat, kterym bude nejspise prtavy spalovaci motor (ale v budoucnu treba i palivove clanky - a to je take smer, kam plugin hybridy miri), ktere poskytnou flexibilitu zdroju a umozni dlouhy dojezd, bez toho, aby na palube byly obrovske a zatim stale velmi drahe baterie. Co se asi stane s cenou elektriny, kdyz se vsechna auta co dnes jezdi premeni do 20ti let na elektromobily? Co se stane s kapacitou baterii pri -20ti Celsia? Ne ne. Ch. Volt je presne ta spravna cesta, at uz se marketing Hondy snazi tu konstrukci sebevice ocernit. Vzdyt to jsou naprosto stejne argumenty, jake jeste pred rokem znely na adresu hybridu. A kde je dnes hybridnim pochybovacum konec? Stejne tak budoucnost vyvrati i bludy tohoto pana.
24. 10. 2007 16:04
Re: Zoufaly ustrel
Ten pan ma dobre myslienky a myslim, ze Honda sa vydala tym najspravnejsim smerom, v sucasnosti moznym.
Dva akekolvek pohony v jednom aute je bohapuste plytvanie. Zajedno vozis mrtvu vahu, cize tvoj "cisty" pohon paradoxne zvysuje spotrebu, zadruhe nikdy nevyuzivas potencial pohonov naraz, zatretie aj vyroba jedneho pohonu navyse nieco stoji a tiez znecistuje zivotne prostredie.
Prechod na elektrinu, ak sa niekedy uskutocni, nebude skokom, ale postupne. Namiesto rafinerii budeme mat elektrarne, zdrojov je, ako napisal Misan, viac ako dost. Plus Slnko, vietor - aj tu je co vyvijat a technologie este nepovedali posledne slovo.
A kapacita baterie pri minusovych teplotach? To je akoze argument? Tento problem nechaj na ibnzinierov. ;-)
anonym
24. 10. 2007 16:30
Re: Zoufaly ustrel
Vidis, ze i ty chapes realitu lepe nez pan Japonec - "Prechod na elektrinu .. nebude skokom". Ano presne tak. A prave proto se konstruuje plug-in hybrid. Ano, mozna jednou, za 50 let, budou auta ciste elektricka. do te doby je realnou cestou plug-in hybrid. Ale podle mne to vi i pan Japonec. Toto jsou pouze merketingove hratky. Jak jsem psal, pred rokem vydal marketing BMW zpravu s temer totoznym nadpisem - "hybridy nedavaji smysl". A na cem pracuje BMW dnes? Na uvedeni hybridu do masivni vyroby. Tato zprav je jenom ciste marketingova hra. V Japonsku je veletrh. Predstavte si, ze Toyota tam prijde a novinarum detailne predvede rozpracovane plug-in koncepty. A pan od Hondy tam sedi a nema co ukazat. Tak, trochu rozmrzelej, ze nic nema, alespon rekne "konkurence se pinozi s plugin hybridy, ale my uz planujeme ciste elektromobily". Trochu to pripomina ten socialisticky vtip, ze zatimco kapitaliste pracne vyviji polovodice, my uz mame davno celovodice, soudruzi.
Starost, ze mas v aute 2 pohony a zda se ti to zbytecne, nech na inzenyry :-) . Jednak neni pravda, ze nemohou pracovat spolecne, jednak alternator/starter (tedy dalsi motor) a tezkou baterku jiz vozis v aute dnes a nevadi ti to. Nove konstrukce dokazi tento motor pouzit i zaroven jako hybridni pohon.
24. 10. 2007 16:39
Re: Zoufaly ustrel
Honda nebude pokracovat vo vyvoji hybridu. Rata s plne elektrickym pohonom. PRE BUDUCNOST. Ale vyraba ho a bude hybrid vyrabat. PRE SUCASNOST.
BMW tlaci do vyroby hybrid. PRE SUCASNOST. Ale ktovie, co este vyvija?
Preco si myslis, ze dnes tazke baterie budu vzdy tazke? Apropo, tie dva pohony: nie je plytvanim mat v aute dva nedokonale pohony namiesto jedneho dokonalejsieho? To rozhodnutie nie je len na inzinieroch - do toho ma co povedat ekolog, ekonom aj manzer... ;-)
neregistrovaný "Samuel"
24. 10. 2007 17:55
Re: Zoufaly ustrel
honda hybrid prodava ale nema zadny uspech, bmw snim ani neprijde na trh jde jen o ciste marketingovy tah a aby ty zelene sasky uklidnilo. Ridic 5bmw potrebuje poradny kufr ne 220L jak nabizi lexus 450, manageri snim jezdi 50tisic km v roce, baterky maji vydrzet jen 100tisic mil a potom je treba nakladna vymena.
Na ekologii muzu vykaslat, protoze i kdyby zitra prestali auta jezdit nic by se nezmenilo- maji jen 10% vliv na zivotni prostredi. Napr. tyden pouzivani propan-butan ohrivace, kterych jsou v zime na zapade plne kavarny vypusti tolik co2 jak rok jizdy autem! 1 vykourena cigareta = 2hodiny jizdy dieslem - jen to vsechno politiky nezajima protoze stoho nemaji kseft.

Na BBC rikali ze momentalne jde jen o technologie ktere spori olej, bmw vsadilo na diesel ktery je daleko uspornejsi jak hyrid a ma obchodne velky uspech. toyota prodala za 10roku milion hybridu, dieselu se proda jen rocne 20 milionu! Audi uz melo hybrid v 1994 seriove na trhu a pro nezajem to zabalilo, dneska v EU nebo USA se neproda ani 1% z celkoveho prodeje!
neregistrovaný "Mesuge"
24. 10. 2007 14:50
Honda? Automobilka co nechala uplne nove elektromobily sesro
Honda ani nikdo jiny nepotrebuje nic vyvijet, NiMH baterie na ktere jsou dojezdy 200-300km na jedno nabijeni se uz plne osvedcily v 90.letech: GM EV1, Toyota RAV4 EV atd. Mozna az moc osvedcily a tak patent ukrad tezar Chevron a nyni se nesmi montovat do plnych elektromobilu.. A lithium se uz take par let da normalne poridit v potrebnych vykonech. Cili od Hondy zatim jen trapne PR, na ktere jim jak je vidno mnozi novinari skoci. Az Honda predstavi neco vlastniho pak prosim..
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2007 16:05
Re: Honda? Automobilka co nechala uplne nove elektromobily s
Vlastne alebo nie vlastne, na tom prd zalezi. Z mojho pohladu ako mozneho buduceho zakaznika a uzivatela ma zaujimaju parametre a cena a nie kto to vymyslel...
neregistrovaný "míšan"
24. 10. 2007 15:03
hmm
Je ale pravdou, že Chevy Volt je fajn nápad do téhle doby a patří jim za to dík.
Rozbalit vlákno
5
24. 10. 2007 16:06
Re: hmm
Presne si to napisal: DO TEJTO DOBY. Ale budu mat aj tvoje deti a ich deti pochopenie pre takych mastodontov...?
anonym
24. 10. 2007 16:35
Re: hmm
Co je na Voltu mastodontniho?? Maly elektromotor, maly dobijeci motorek a baterka. Mne prijde mastodontni spise naftovy motor, ktery aby trochu jel, musi mit turbo, slozite vysokotlake vstrikovani, spojku/6Gprevodovku a chemickou tovarnu na vyfuku.
24. 10. 2007 16:41
Re: hmm
Cele auto v tom stave ako vyzera...alebo mi chces nahovorit, ze je to usporny 4-metrovy kompakt s vahou okolo jednej tony? ;-) :-)
neregistrovaný "Novick"
24. 10. 2007 17:30
Re: hmm
Mastodonta si tedy představuju trochu jinak, volt bude postaven na platformě astry a bude to trefa do černého :yes:
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 17:33
Re: hmm
Pokud někdo chce uvést novou technologii, musí se mu dostatečně zaplatit, což v kompaktech není možné, vzhledem k cenové válce výrobců. Navíc Volt je přesně to pravé pro podobnou technologii - úspora paliva a snížení emisí je více vidět, když se jedná o litry, než když se jedná o desetiny litrů. Marketingově je to velmi chytré a až se to osvědčí a zaběhne, dočkáme se podobných pohonů i v kompaktech pro naše děti a jejich děti (pokud ty už nebudou mít paprskové přenosy jako ve StarTreku :-D)
neregistrovaný "Pavel F."
24. 10. 2007 18:51
O čem se zatím u hybridů nemluví...
Vlastním chvíli Toyotu Prius a poté, co venkovní teploty spadly pod 10 stupňů mi spotřeba stoupla o cca. 0,5-0,8 litru na 100km... Proč? Protože pokud chci mít teplo v kabině, tak motor musí běžet více než obvykle, aby vyprodukoval něco odpadního tepla.
Tuší někdo, jak topení bude řešeno u plugin el. aut? Odporový drát nepřipadá v úvahu pro svoji spotřebu, dostanu snad ve výbavě norkový kožich nebo nezávislé topení Webasto? :-) Nebo se pluginy uplatní jen v teplých krajinách? :-) Když přepnu Prius do EV režimu, tak je mi fakt kosa. 8-s
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Sten"
25. 10. 2007 08:33
Re: O čem se zatím u hybridů nemluví...
To je dobrý postřeh. Osobně mě nenapdá jiný způsob vyhřívání u plug-in automobilů, než zmiňovaný odporový drát. Jsem zvědavý, jak se s tím konstruktéři vypořádají.