Tak tomu rikam pokrok 8-s , kdyby si ty svy tlusty zadky radsi naucili vozit v autech do 1,5 tuny a ne v techhle monstrech, udelali by svetu vetsi sluzbu, nez hybridem, kterej sice efektivnejsi, ale porad monstrum. A co emisni narocnost vyroby techhle mastodontu natoz pak hybridnich?? ... hnus velebnosti. :no:
tak tomuhle rikam ekologie !!! spotrebu to ma furt velkou jako blazen, vazi to jako tlusty prase a aby to trochu jelo, tak to potrebuje alespon 200kW. Navic, aby kvuli zabudovanemu hybridnimu pohonu zustala hmotnost stejna, pouzijou daleko drazsi a na vyrobu narocnejsi materialy. Tak tohle je teda vyhra :-!
Ta spotreba me prijde vic nez dobra vzhledem k vykonu a hmotnosti. Akorat to bude mereno podle jiny normy nez v evrope, takze je otazka kolik by to bylo podle nasich norem. Jinak se staci podivat u nas na jakykoliv trochu lepsi benzinovy motor a spotreba ve meste jde pres 10litru.
Jede na dalnici za stejne jako. Ja mam ale radsi motor ktery se me pod kapotou tise prevaluje, nez udejchana hlucna 1,2. S takovym autem na dalnici me nejakej Ochtafkar nebo Passatak na naraznik najizdet nebude.
Jasne, keby ta predbehla Octavka, utrpelo by tym tvoje ego, co? Na to potrebujes velke auto s aspon 200 konmi, lebo obycajna skodovecka by to tvoje tazke ego neutiahla...Blbov, co musia byt za kazdu cenu prvi, nech to stoji co to stoji, by za volant ani nemali pustat. Just by som ta narval do tej Fabky s HTP a pri prekroceni povolenej rychlosti dal za kazdy km/h navyse dobru ranu cez krize. Potom by si sa snad naucil... :no::no::no:
Ne, spis jsem mel namysli to, ze ma na dalnici spotrebu jako utahany HTP. To jsem uz pustil k vode. Ale i ted, kdyz mam AUTO, tak mne rozciluji ti, kteri jezdi po nasich dalnicich hodne pres 150km/h a nalepi se hned za naraznik a blikaj dalkovyma (ochtavkari, passataci). Sam nejezdim pomalu a taky musim nekdy predjizdet. Kdyz takhle predjizdis 3 TIRaky za sebou, mezi ne se nevejdes, tak te takovejhle TROTL dojede povesi se ti na zadek a blika a troubi.
Point byl, ze v takovym aute by se za zadek povesit bali, protoze, kdyby nahodou prislo na brzdeni, meli by muj naraznik na volante.
ano, ale v tom pripade budes ty ten na ktereho se bude nadavat. to je jak za studeny valky - maj vetsi a silnejsi auto, tak ja si poridim jeste vetsi a jeste silnejsi. a pak oni taky... nejdriv se vsichni musi naucit respektovat druheho. to je reseni, ne vetsi nebo silnejsi auto.
...je u techto vozu mnohem nizsi nez napr. u Toyoty Prius nebo VW Golf BlueMotion. Navic spaluji 90oct benzin pri teplotach blizici se 700°C, takze narozdil od TDi nebo FSi motoru s teplotou horeni kolem 400°C produkuji mnohem mene skodlivin (zejmena NOx, HC a mechanickych aerosolu).
Jedna se o nizkootackove motory, coz prispiva k delsi zivotnosti agregatu a s tim spojenych nakladu na provoz a recyklaci.
Napr. podle studie CNW, ktera pravidelne sleduje Top100 nejekologictejsich vozu planety je Jeep Wrangler 4.0L "nejzelenejjsim" vozem soucasnosti (pri 10-letem provozu predstavuje o 80 % mensi ekologickou zatez nez Toyota Prius). Na druhem miste skoncila Toyota Yaris s 1.0 L motorem, a i ta je o 1/3 horsi nez 4litrovy Jeep.
Navic spaluji 90oct benzin pri teplotach blizici se 700°C, takze narozdil od TDi nebo FSi motoru s teplotou horeni kolem 400°C produkuji mnohem mene skodlivin (zejmena NOx, HC a mechanickych aerosolu).
Len zaujimavy je fakt, ze prave pri nizsich teplotach horenia vznika menej NOx. Problem NOx vznika pri spalovani chudobnych nehomogennych zmesi, lenze benziny spaluju stechiometricku (idealnu) a homogennu zmes. Preto sa vyvijaju koncepty typu HCCI, ktore su zalozene na spalovani homogennych zmesi (u dieslov aj u benzinov) pri nizsich teplotach. Zatial su vsak tieto koncepty len v plienkach.
Tomu snad sam neveris. Ze by sestivalcovy ctyrlitrovy motor se spotrebou 14l/100km byl vice ohleduplny k zivotnimu prostredi nez 997ccm motor s tretinovou spotrebou? Nehlede na to, ze 90oct benzin v usa je normlani 95 u nas (amici nepouzivaji RON rating).. :-|
Pro me jsou cennejsi fakta a cisla nez subjektivni selsky rozum >:D PS: K Tvemu prispevku vis ohledne HTP - kdybys mel penize, tak si v zajmu bezpeci a comfortu urcite zvolis velkej motor i hmotnost jako treba SUV (kdo by taky chtel poslouchat ty ubreceny tri nebo ctyrvalce na pokraji sil kdyz mu muze pod kapotou bublat osmival)... Pokud ne, tak si asi neco nalhavas nebo neumis parkovat >:D
ano i ne. ja suv mam, ale jen pro prepravu rodiny, z duvodu bezpecnosti, jak spravne zminujes. jinak suv rad nemam, nebavi me to ridit, moc to zere, je to zbytecne veliky (az na tu bezpecnost), proste neni to zadna radost.
co se tyce faktu, tak ty je treba brat z duveryhodnych zdroju. a na duveryhodnost vyse zminene studie bych nevsadil ani sisku v lese.
Dobre blbiny pises....v zajmu bezpeci a komfortu mam Scenic s 1,5 litrovym turbodieslom s vykonom 60 kW. 130 vpohode zvlada a predbiehat ked treba sa s nim krasne da. osem valcov na "pocit bezpecia" potrebuje fakt iba TROTL. Ked velky motor a drahe faro, tak zo zaluby a z fascinacie niecim. Z praktickeho hladiska je to nadbytocny luxus. AKo pisal medvidak, je to o ludoch, nie o motoroch.
Aha, tak uz dal nemusis mluvit - Scenic v zajmu bezpeci a komfortu >:D Nase spolecnost preskocila ze sluzebnich Rencku na Skodarny a dekuji bohu ze v tech zazracich uz nemusim jezdit... Asi fakt chapu Tvoje Tvou nevrlost - kdybych udelat tu chybu a koupil si Francouze tak taky kopu kolem sebe >:D Nicmene SUV nemam (nemyslim Small Utility Vehicle jako scenic ale opravdove SportUV) - kazdopadne do roka do nej pujdu a pak teda budu na vsechny machrovat a zvedat si EGO;)
A jeste drobnost - samozrejme ze vetsi pocet valcu samo o sobe nema primy vliv na bezpecnost - myslel jsem tim ze se osmivalec lepe posloucha nez ctyrvalec a urcite vykonejsi vuz i kdyz tezsi lepe akceleruje ;-)
Hlášky typu "12 litrů u amerického mastodonta je hrozně moc" mne silně iritují. Koukněte kde jsou "němečtí ředitelé zeměkoule". Amerika je stále kritizována za malou ekologičnost, ale mají hybridy v autech, kde opravdu za něco stojí (sníží spotřebu alespoň o 4 litry), kdežto AudiMerceBMW jen pořád slibují "převratné motory" a jezdí snad dneska po silnici??? Nejezdí!!!, kdežto v Americe řekli "uděláme hybrid" a skutečně ho mají. Sliby chyby, německá auta chyby, tak to vidím já.... Jestli se to někomu nelíbí, tak ať se koukne na spotřebu Německých "nad" SUVéček a teprve pak ať kritizuje Ameriku.
Ta neekologicnost je nekde jinde... jeste donedavna zakladni pohonnou jednotkou u mensich vozu byl dvoulitr, automat. Urcite uznate, ze ve srovnani se zaplavou litrovych benzinu a 1.3 - 1.5 dieselu v Evrope je to reseni rekneme mene ekologicke. Dale pak, jde take o to ze rodina o 4 lidech disponuje jednim RV se 4litrovym dieselem, jeden truck heavy duty 4.3l V8, a nekolik "mensich" aut (se rozumi kolem 2.5 litru objemu). A v tom to je. K cemu jim je osmivalec? Stejne je limit maximalne 75 mph, stejne to nevyuzijou. Proc nemuzou jezdit v 1.5 jako my evropani?
Proč nepokračuješ dál? Proč nemůžou jezdit jako číňani na motorkách, nebo vietnamci na kolech? Zkrátka proto, protože na to mají. Tyhle otázky nesnáším - vycházejí z jedné české nepěkné vlastnosti. :no:
Takze ked na to mam, tak mam automaticky pravo vozit si pupok v 2,5 tonovom aute a spinit 2x viac ako je nutne, lebo si to mozem dovolit? Nemas teplotu?
Tak na druhý pokus se mi to snad povede líp :-) Když na to mám, tak si můžu vozit "pupok" v 2,5 tunovém autě. Kdo stanoví, že špiním 2x víc jak je nutné? Nějaký Klaudius?
Protoze na to mame, nechceme a nemusime. Chtel by sem vas videt jak tahate lod, RV prives, jak jedete na weekend s dvema detmi a psem, nebo jak jedete nakupovat ve Vasich mini konzervach. Mi mame radi silu, pohodli, prostor, luxus. Amerika a Evropa jso dve rozdilene svety. Tak jako Asie a Evropa. Meli by Vam Asiate snad nadavat a urazet zato, ze nejezdite na mopede, ale v mini aute? Meli by snad Africani nadavat Asijcum zato, ze nejezdi na zviratech, ale na mopede? Muzi Vam s jistotou povedet, ze moje manzelka by si nikdy nesedla do Evropskeho auta ja by sem se stydel jet na necem takovym. Vse je to o zavisti. Kdyby ste na to meli, tak to mate taky v garazi.
Ano, souhlasim. Na tyto veci je treba takoveto auto. Ale priznejme si - truck BEZ privesu, BEZ lodi, BEZ jakekoliv zateze je k videni mnohem vice nez truck s plne vyuzitym potencialem. Vetsinou je tam pouze ridic... Uz nejaky ten rok ve statech studuji, takze mi prosim nerikejte ze nemam pravdu. Ze vase manzelka by si nikdy do evropskeho auta nesedla, to je presne to o cem mluvim. Na jezdeni po meste by ji bohate stacil jakykoliv Focus nebo Corrola v 1.6, a dobra, delsi cesty rekneme Camry nebo Fusion. Ostatni je zbytecny luxus bez ktereho muze zit kazdy. Co se tyce te zavisti, ano, zavidim kdyz ma nekdo Vette z 65. nebo Charger ze stejneho obdobi na letni projizdky. Ale Chevy Tahoe? GMC Yukon? A na co prosim Vas, na co?
Ano USA a Evropa jsou dva rozdilne svety, ale shodou okolnosti se nachazeji na jedne planete s JEDNIM ekosystemem!!! Me by asi vadilo kdyby mi cinani spilali, ze nejezdim jako oni na mopedu, videl jste v posledni dobe jak vypada obloha v Pekingu? Steje tak mi vadi, kdyz me poucuje nekdo ze Statu, ze to "jinak nejde"! Jde, ale to bych pak mezi ostatnima uz nevypadal dostatecne "macho" ze? Na druhe strane me vadi cele plaseni okolo CO2 protoze mi to silne pripomina vasi "War On Terror" - strach - to je co mocni potrebuji.
Sice by ti to vadilo. Ale mali by PRAVDU.
Inak nechapem cely ten humbuk okolo CO2. preco globalne oteplovanie? Nie je stale miznuci ozon dolezitejsi problem? V konecnom dosledku najviac prispieva k oteplovaniu atmosfery, nie?
Ozon je sklenikovym plynem. To, ze pomalu o ozon prichazime, be logicky melo vest k ochlazovani zeme. My ale nahrazujeme ozon CO dvojkou rychleji, nez se ztraci. Zeme se otepluje, toho jsme si snad uz vsichni vsimli. Musime ale o tom presvedcit i politiky.
???Nemas horucku kamos? Co to vsetci trepete len o sklenikovych plynoch a oteplovani???To nie je jediny problem.
Chybajuci ozon=stale silnejsie UV ziarenie=stale viac rakoviny a veci s tym spojenych. A to je velky problem. Vsimas si, ako zavratne stupaju faktory opalovacich kremov, co kazdy rok kupujes? A pritom este nedavno vpohode stacila na slnko Indulona.
Manzelka a ani ty by ste nesadli do EU auta ? Tak potom nechapem, preco sa najbohatsi amici tolko vyvazaju v "ubohych" Mercedesoch, BMW, Audi ... Asi maju iny pocit stydlivosti ako ty >:D
Na to vám odpovím velice jednoduše. Protože za stejný peníze, za který v Evropě koupíme střední třídu (tzn. 600 - 800tis.) oni mají auto o jednu až dvě kategorie větší. Pokud bychom se měli podobné přijmy jako v USA a stejné ceny aut, nikdy by mě nenapadlo kupovat Fabii, Corsu, Yarise apod... Upřímně: to nejsou auta na ježdění, ale maximálně na krátkou cestu nebo do obchodu...
V poradku, Vas nazor. Ja bych je kupoval stejne, akorat za muj nekolikamesicni prijem (podotykam ze jsem student). Nebo Vy si myslite, ze parkovani s Tahoe nebo Suburbanem je ve meste jako NYC nebo Washington lehci nez v Praze? A ano, jsou to auta na nakupovani v supermarketu na pristi dva dny, a to je presne to na co se maji pouzivat. A ne jezdit s 6.4l dieselem pro chleba.
mluvi o lidech, kteri jedou 500m ve svem Tahoe nebo Yukon do supermarketu koupit si neco k snidani ;-) a to, ze to dela pul naroda je ekologicka zatez jako blazen, mi nepovidej, ze tech 500m by se nedalo ujit pesky nebo ujet na kole. Ale na to maj lidi moc pohodlnej zadek...
A argument, ze na to mam? To rekne jen idiot, kterej si nevidi dal, nez na spicku sveho nosu.
Rict, ze bych se stydel jet v evropskem aute je ubohost, ktera jen vypovida o inteligenci daneho cloveka. :no:
:yes::yes: Presne tak. Kto ma stale pocuvat tie americke keci? Ved to je banda idiotov a spodiny co tam utiekli z Europy a celeho sveta. Im nezalezi, ze za ich zivotny styl budeme niest nasledky my vsetci. Tento ich system nemoze fungovat donekonecna. Ale ich nezmeni nikto, lebo na to nemaju mozgovu kapacitu.