Korejské Coupé mělo již mnoho podob. Ta aktuální se opět proměnila z moderně ostřeji řezaných křivek do uhlazeného a jemnějšího stylingu. Ceny se nemění.
Korejci sa ucia, toto auto uz vyzera celkom k svetu, jemne linie namiesto predchadzajucich prebujnelych "svalov", to ano. Cena uz vyssia, ale stale pod cenou konkurencie. V tejto triede ide dost o image, takze masovka to nebude, ale sance na uspech podla mna urcite su, aj image moze pomalicky stupat...
Jel jsem současnou verzí s V6 a byl jsem tím autem až nadšen. Perfektní kupátko, za ty peníze, nečekaně schopný podvozek, agilní a přitom žádné prkno, perfektní posaz, celkově ergonomie za jedna, snesitelné řazení, přesné a i celkem dobře vyvážené řízení, člověk by ani neřekl, že je to korejské auto. Jen ten motor trochu tlumí sportovní ambice, má sice výhodu hladkého chodu šestiválce, ale je to taková stará škola, dlouho trvá než se nadechne, pak zatahuje, ale umírá poměrně brzo. Dynamicky na úrovni průměrného dvoulitru, ale za ty peníze výborná nabídka, teď navíc design dotažen do, i pro oko Evropana, elegantních tvarů. Vadí už jen detaily, trochu tuzerská zadní světla a příšerný zadní stěrač. Ale celkově, Hyundai coupe :yes:
Musím tu tedy souhlasit se slovenskými kolegy diskutéry, předchozí verze byla pěkná, dravá, sportovní, tohle je nepochopitelně usedlé a bez šťávy. Jinak ale souhlas, dosud to bylo velmi slušné a atraktivní kupé za cenu céčkového hatchbacku se slušným řazením, dobrými sedadly, posazem a přiměřeně tuhým podvozkem. Řízení mi tedy přišlo trochu odtažité ve srovnání se současnou špičkou Focus/Mazda 3/Civic, ale zase lepší než třeba v Golfu a Astře, což na Korejce není špatný výsledek. A k tomu "schopnému podvozku". Špatný rozhodně není, nicméně se řídí pravidlem "vždy nedotáčivý". Kupodivu to ale není na škodu, protože přesně víš co udělá (bude nedotáčivý) a dokonce i poznáš, jak moc. Díky tomu už musíš do zatáčky najíždět jako s nedotáčivým autem, tedy tak trochu bočnicí pneumatiky napřed, ale funguje to a je to kupodivu i poměrně zábavné. Abych to shrnul - být značkově nevyhraněný a přemýšlel bych o 1,8-2,0l kompaktním hatchbacku, kašlu na Golfy a Focusy a jdu do Coupe. Na okresce ti neujedou a ještě s ním naděláš spoustu parády.
Poslední dvě věty sedí, v tom to je, za ty peníze žádné golfy nebo civiky ale pěkné kupátko. Vše je hodnoceno relativně, mě to auto překvapilo, čekal jsem nějakou elantru s kastlí kupé a ono to bylo schopné auto, pochopitelně nedotáčivé s poměrně těžkým V6 vpředu, ale přesto schopné. Nechápu ty výkřiky dole v diskusi o předohrabech apod., neznám žádné kupé za 600tis. se zadním náhonem, vlastně s výjimkou 1-er, žádnou zadokolku v této cenové kategorii. A pokud jde o design, ano vypadalo dravěji než tenhle poslední facelift, ale předek se zadkem se pral o to jestli obliny nebo hrany, tohle nové sice dravost ztratilo, je to možná příliš uhlazené, ale jako celek působí lépe. Pro mě zatím jediný Hyundai, který by stál za koupi.
Ono je nedotáčivé i s 2.0. Kecy o předohrabech, zadohrabech a quattrech už jsem se naučil ignorovat, hádat se s někým, kdo má zkušenosti načtené ze Speedu a Autocaru (viz anketa vlevo dole), s tím nelze diskutovat. Speciální kategorii pak tvoří vyznavači quattra Haldex... Všechny systémy pohonu lze naladit dobře i špatně, zadokolky umí být nedotáčivé jako sviňa, stejně tak přetáčivé i neutrální a to platí i o FWD a AWD.
Pravda, pro mě je třeba dost velké překvapení, kolik lidí si kupuje bmw s x-drive, vždycky jsem si myslel, že většina ví, proč si bmw kupuje, ale z oblíbenosti x-drive je vidět, že to byla naivní představa.
... suhlasim ... co sa tyka tych predo a zado a4x4 hrabov ... su spickove predohraby [peugeot 205 GTI ... focus RS ... ST ...} ja sice preferujem skor zadohraby [typu bmw] ... ale zase aj 4x4 hraby [evo...] .... ide o to jak sa to naladi ... da sa to zle naladit aj dobre naladit ...
akože "cena (je) už vyššia" ??
---Hyundai Coupe dorazil na český trh, zveřejněno 02. 05. 2002 Dvoulitr lze pořídit již za velmi zajímavých 649 900 korun, automat je za příplatek 40 000 korun a šestiválec přijde na 759 900 Kč.----
Práveže cena je dolu oproti minulosti, k designu má každý svoje - IMHO konečne spravili niečo s tými beztvarými prednými svetlami a prednou kapotou, no smerom k bezpohlavnosti, ale stále celkom OK. Len tú motorizáciu nechápem - aká je toto kategória automobilov - tvári sa to dosť športovo, volá sa to coupé a ide to ako "každé" bežné auto.
tak neni to zle ,ale pred zmenou tvare to bolo lešpie,chytil ma ten agresivny vzhlad,ale aj toto sa da veru...aj ked te 2.7 V6 moc výkonom neohúry teda na dnešnú dobu,ale za tu cenu jasna volba :yes:
Ti krpati ryzaci ich osadili naopak(Pneumatiky)...dezen na gumach je smerovy a je nahodeny do opacneho smeru jazdy...hehe...parada >:D >:D >:D len taky maly postreh...mohli to vychytat ked to fotili
Nene, moucha ma pravdu, jsou obracene...kdyby se tocily (jizda vpred), tak voda bude stekat doprostred...Predstav si jeste jednou jak se pomalu otaceji, kdyby jelo dopredu...to vecko drazek bude sirsim koncem na zemi driv nez hrot (spojeni tech drazek) vecka...proste...jsou naopak :) njn, asi korejci jezdi jinak...;)
Tak mně připadá, že zepředu se korejci inspirovali Viperem, zadek připomíná RX-8. Z boku je to mix verze cca r.v.2001 s verzí r.v.2006. Za ty peníze je to dobrý, akorát se mi nelíbí, že motory mají na svůj objem velmi málý výkon, protože jestli tam dávají od roku myslím 2003 motor 2.7 s výkonem 121kW a do dnešní doby se to nezměnilo, tak to zase vypovídá o korejské (ne)schopnosti. Já bych tam viděl aspoň motor z Grandeura 3.3 6V cca 235hp, to už si myslím že by to dělalo trochu i divy, nejlépe by tam možná seděl 3.8 270hp, ale nevím jestli by se to do tohoto autíčka vešlo? Ale stejně o tomto můžu jenom spekulovat, protože stějně asi nic neovlivním. A to udávané zrychlení taky žádný přebornický, to má dnes už většina aut střední třídy.
vlezlo nevlezlo... uz jsem videl i 5l V8 v miate otazka co by na tu vahu rekl podvozek a celkove jizdni vlastnosti(napr rozlozeni vahy) to ze jsou tam motory ktere jsou vykonove srovnatelne s ruskymi dvojmuznymi motorovimi pilami je dan za tu nizkou cenu... prece jenom je to velmi casty objekt tuzeru a ti moc penez vetsinou nemejvaj-chudaci jak ted budou asi resit zadni svetla, naoplatku zase muzou spravne natocit zadni pneu :-):-)