Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i10 Electric: Elektromobil připravený pro výrobu

Na IAA ve Frankfurtu se na stánku automobilky Hyundai příští týden ve světové premiéře představí model i10 Electric. Na rozdíl od crossoveru ix-Metro se nejedná o koncept, ale o elektromobil připravený pro sériovou výrobu.
Zpět na článek
8. 9. 2009 09:05
8. 9. 2009 09:31
8. 9. 2009 13:46
8. 9. 2009 10:12
8. 9. 2009 08:14
Vlak sa rozbieha...
Čo na to výrobcovia elektriny?
Rozbalit vlákno
9
8. 9. 2009 08:20
Re: Vlak sa rozbieha...
co elektriny, ale co na to ropne spolocnosti? Tak sa zda, ze sa im to uz vymklo z ruk, a nedari sa im zablokovat nastup alternativnych pohonov skupovanim vsetkych patentov ktore potom zatvaraju na 7 zamkov...
Avatar - T613
8. 9. 2009 08:49
Re: Vlak sa rozbieha...
vlak se rozbíhá, ale CNG a H2 ten vlak předežene :-!
8. 9. 2009 10:01
Re: Vlak sa rozbieha...
no vodik urcite nic nepredezene >:D jeho vyroba a skladovani je tak draha ze v dobe kdy by prichazel v uvahu us budem mit davno auta na elektrinu v takovem provedeni, ze pohon na vodik bude smesnej a jak z praveku, a samo BMW to nijak nespasi :-!

tyto mala auta do mesta beru na elektrinu jako idelani zacatek kde se odzkousi vse potrebne a as prijde spravna chvile, tak se to zacne cpat do vetsich aut s vetsim dojezdem a dostatecnou plochou karoserie pro solarni sytem jako dalsi zdroj energie pro podporu vetsiho dojezdu
8. 9. 2009 10:08
Re: Vlak sa rozbieha...
Ty a sefove nemeckych automobilek jste asi posledni na svete, kdo tomu jeste veri.
Avatar - T613
8. 9. 2009 10:29
Re: Vlak sa rozbieha...
možnost použití stávajících technologií, větší dojezd, snadnější recyklace :-!
8. 9. 2009 10:43
Re: Vlak sa rozbieha...
Vyroba paliva drazsi nasobne nez ostatni zdroje energie, "kosmicke" problemy s uskladnenim - stale to utika a reseni zatim neni ani v laboratori, potreba totalne nove a drahe infrastruktury na cerpadlech.
Avatar - T613
8. 9. 2009 11:11
Re: Vlak sa rozbieha...
zhotovení nových energetických zdrojů, totální překopání energetické sítě. To bude také za babku ;-)
8. 9. 2009 11:36
Re: Vlak sa rozbieha...
ale prd >:D spousta mest si zacina tvorit vlastni energeticke ekosystemy a postupne zavadeni elektromobilu v radu 5-10 let nijak energeticky system nenarusi, neni to totis zadnej BOOM kterej by prisel preznoc, ale proces na nekolik let kdy se bude zvetsovat dojezd na jednotku ulozene energie a zaroven zmensovat zavislost na energeticke siti ;-) ucinnejsi rekuperace, postupne uceni ridicu rekuperaci efektivneji vyuzivat, alternativni zdroj energie v podani lepsich a lepsich solarnich karoserii, stale vetsi osamostatnovani domacnosti od verejne energeticke site vlastnim zdrojem energie v podani solarnich panelu, kolektoru a obousmernych tepelnych cerpadel:-!
8. 9. 2009 11:45
Re: Vlak sa rozbieha...
Podle nedavno publikovaneho materialu CEZu o elektromobilite, nebude potreba po dobudovani Temelina, pri efektivnim vyuzivani nocniho proudu, v CR stavet zadne dalsi nove zdroje.

Sit se musi modernizovat tak jako tak. Ale podstatne je, ze elektromobily mohou zacit jezdit uz dnes - zasuvku ma kazdy. A na modernizaci site mame leta, jak budou postupne elektromobily pribyvat. U vodiku je to naopak. Aby mely smysl, musi byt nejdrive vybudovana alespon zakladni sit vodikovych cerpadel cerpadel a teprve potom ma smysl si koupit vodikove auto. Cili u vodiku nejdrive musi nekdo investovat a doufat, ze se to v budoucnu prosadi. U elektriny se to rozsiri uz s dnesni infrastrukturou a pak se teprve bude investovat s jistou navratnosti. Ktery investor do infrastruktury mezi jistou a nejistou verzi vybere tu nejistou?
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 09:05
Správná cesta
Tohle je něco, co dává smysl, malé auto do města na baterky. Použitelný dojezd i výkon, žádná hybridní snaha o univerzálnost, která stejně končí na první dálnici. U podobných aut bych byl pro veřejnou podporu ve smyslu úlev na daních nebo parkování zdarma v centrech měst apod. Heslem doby by mělo být "elektromobil jako druhé auto do rodiny". :yes:
Rozbalit vlákno
6
8. 9. 2009 09:31
Re: Správná cesta
ale hlavne je to auto ktore existuje so spalovacimi motormi, je dobre, je do mesta a tato uprava je viac nez realna, lebo 49kW elektromotor je na to auto dostatocny pohon, 160km dojazd a 130km/h maximalka do mesta dostatocne. Je to konecne plne pouzitelne mestske vozidielko. A dobytie za 15 minut na 85% tak byt hypermarketom spravim "elektricku cerpacku" priamo na parkovisku.

PS : najslabsi benzin tam davaju 48kW ak sa nemylim a pri kombinovanej spotrebe 5.2, co v meste je urcite viac ma ten 1.1 benzinik na 35l nadrz dojazd cca 670km ...
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 10:07
Re: Správná cesta
Jo, s těmi zásuvkami u supermarketů, to je přesně ono, vůbec bych se nebál, že by do toho řetězce nešly, jen kdyby taková auta reálně jezdila.
8. 9. 2009 11:38
Re: Správná cesta
To je docela zaujímavá myšlienka, a snáď aj realizovateľná. S malou poznámkou (k prvému Tvojmu príspevku), že zmysel má aj väčšie približovadlo do mesta, hoci na nákup v hypermarkete. Malé decká proste nemám kam "odložiť", musím ich vziať na nákup so sebou, a aj ten nákup na týždeň treba nejak odviezť - pravidelne beriem kartony limonád, mlieka, balíky plienok a tak podobne. Takže potrebujem 5 plnohodnotných miest na sedenie plus solídny kufor. Na to takéto malé vozítko proste nestačí, tu vidím zmysel takých áut, ako Nissan Leaf, ktorý tu podaktorí označovali za nezmysel.
8. 9. 2009 11:51
Re: Správná cesta
To si povime, az budeme znat cenovku od tohoto mestskeho vozu na jedne a od Leafu na druhe strane. Do te doby je to jen diskuze o zboznych pranich.
8. 9. 2009 13:42
Re: Správná cesta
O tom už sme sa bavili, že leaf má avizovanú cenovku okolo 20 tisíc, len sa zdá, že niekto na to vôbec nepočuje.
Cena to nie je nijak nízka, ale na druhú stranu ani neprijateľná.
8. 9. 2009 14:27
Re: Správná cesta
Ano to opravdu neposloucham, protoze temer tolik stoji samotna baterie. Media tuto cifru siri, ale nesiri uz druhou polovinu zpravy, totiz ze to je cena bez baterek, ktere se budou pronajimat zvlast. Podobne avizovana cena Ch. Voltu se zmenila behem roku uz asi 3x. Takze jak rikam, pockame si az na realnou cenu. Do te doby je to jen spekulace.
Avatar - riderhenry
8. 9. 2009 09:31
Nechapu
Moc me hybridy a leketromobily nezajimaji, ale i o tech vetsinu clanku ctu a jestli se npeletu, tak dojezd i rychlost (tudiz pouzitelnost i mimo mesto) jsou vice nez slusne, navic i10 je vybirne auto uz v zakladu. Nechapu ale, proc v dnesni dobe Hyundai takove auto nepusti na vsechny trhy? ;-\ Do vyvoje uz investovat stejne musel...
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2009 13:46
Re: Nechapu
Vývoj je jedna vec, praktické použitie druhá.Ešte sa snáď nestalo, aby z vývoja vyšlo dokonalé auto bez chyby. Preto skúšať novinku najprv doma, a až keď sa osvedčí a vychytajú sa všetky muchy vyjsť s ňou do sveta, je vpodstate veľmi rozumný prístup. japonci ho praktizujú už dlhé roky - všetky technické novynky zvyknú testovať najprv v modeloch pre domáci trh, a až potom to vyvezú aj za more. A opláca sa im to.
Avatar - riderhenry
8. 9. 2009 14:01
Re: Nechapu
Vidis to, to me ani nenapadlo, to je asi rozumny pristup! :yes: Na druhou stranu verim, ze jde vyrobit i takove auto, ktere nebude mit tolik chyb, aby poskodilo jmeno znacky...
8. 9. 2009 10:06
Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi. Je ponizujici pro evropske koncerny, zvlaste ten jeden nemecky, ze uz i vysmivani Korejci maji vyspelejsi technologii a jsou schopni ji seriove vyrabet, zatimco pysni evropsti mastodonti, oznacujici radi sama sebe za svetove leadrey, si k nim jezdi pro komponenty. Evropske zaostavani je dnes zretelne a pokorujici. Tak to byva, kdyz nekdo usne na naftovych vavrinech.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 10:35
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Posledně ses tu oháněl tlaky zákazníků, ten koncern nabízel podobné auto už před patnácti lety [odkaz] , jenže to nikdo nechtěl, lidé chtěli naftu, tak ji dostali. Buď rád, že se situace mění, je to jen otázka nastavení mantinelů, resp. zvýhodnění, můžeš si být jistý, že nějaký subkompakt či kompakt čistě na elektriku už má dnes hotov každý evropský výrobce. Příští generace jsou vesměs konstruovány tak, aby mohly být do auta zastavěny různé varianty pohonu, jde jen o to, pro co se rozhodnou zelení soudruzi v EU parlamentu resp. komisi.
8. 9. 2009 10:55
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Pred patnacti lety byl elektromobil pouze nalesteny honic imidze, ktery podobne jako vodikove auto nemel sanci na prosazeni. Tlak zakazniku na elektromobil byl v podstate nulovy, technologie nebyla zrala. Jo, kdyby s tim prisli pred 3mi lety, to bych rekl - odvazne rozhodnuti lidi, kteri vidi dale nez ostatni, prave v okamziku, kdy se lamou trendy. Prijit s necim predcasne je stejne spatne jako prijit s necim pozde. Predcasne bylo pred 15ti lety, pozde je dnes.
8. 9. 2009 11:41
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
:yes:
8. 9. 2009 11:42
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Kokso, prečo nie si u VW alebo iného koncernu, správne by si im načasoval všetky projekty a bol by si boss... >:D
8. 9. 2009 11:58
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Kdyby cetli moje prispevky, mohli mit uz pred 5ti lety vsechny me moudra zadarmo. :-) Bohuzel se zda, ze je cetli jenom v Koreji a Japonsku. Asi napriste budu psat jenom asijskymi znaky.
8. 9. 2009 13:57
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Teba je tu škoda, už si mal byť vo vedení niektorej automobilky, nech vidia, "zač je toho loket"...
9. 9. 2009 08:15
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
:yes: :-) Tak v těchhle diskusích tady jsi přímo perlil ;-) Každý Prius má vpravo na palubce Tvou decentní signaturu! :yes:
9. 9. 2009 09:15
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
>:D
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 13:04
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Nebo se to dá vyložit tak, že někteří už před patnácti lety viděli nutnost ekologického myšlení v praxi, ale veřejnost a politické špičky nebyly schopny dohlédnout dál než za obzor dalšího volebního období, a proto daňově zvýhodňovali naftu a tlačili výrobce do dýzlů. Kam jsme došli vidíme teď, tobě podobní "vizionáři" jedoucí na módní vlně jsou vždycky chytří až "když se lámou trendy". :-) ;-)
8. 9. 2009 13:49
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
ekologicke mysleni s bateriema kde je olovo? ekologicke mysleni v dobe kdy jaderne elektrarny byli spis punc vyjimecnosti?

v te dobe to byla spise snaha prijit s necim co by mohlo treba vydelat penize navic nez ekologie

dnes je to tez neekologicke, ale se silicim ekologickym natlakem se z toho teprv ekologicke stane, v dobe kdy bude bezne pouzivani solarnich, vetrnych a dalsich podobnych elektraren z jinych materialu nez je tomu dnes, pak to bude ekologicke

pred tema 15 lety to nemeli zabalit, jen utlumit na potrebnou mez a dal pokracovat ve vyvoji treba jen se setinovim rozpoctem, pak by to bylo ekologicke mysleni ;-)
8. 9. 2009 14:01
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Človeče, ty si asi spadol z jahody, nie?

Olovo v baterkách nie je škodlivé ako to, čo bolo vo výfukových plynoch.

Jadrová elektráreň pred 15 rokmi výnimočnosť? Kde si na niečo také vôbec prišiel?

Porovnaj výrobu elektriny a výrobu fosílnych palív z hľadiska ekológie. A vezmi potom v úvahu, že elektrina je už ďalej čistá, kdežto z benzínu a nafty idú pri spaľovaní z výfuku ďalšie exhaláty do ovzdušia.
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 14:13
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
To máš jako s tím hodnocením vývoje aut nebo značek (vedle to zmiňuju u X5M), záleží, kdy daný jedinec začal vnímat svět, nebo autosvět, pro některé ty kluky prostě svět před letopočtem s dvojkou na začátku nebyl, pochopitelně, v tu dobu je víc zajímalo jestli bude zítra písemka z matiky, a tak se tu můžeš dočítat o výjimečnosti jaderných elektráren před patnácti lety, nebo v rozborech od Drápalíka o nesmyslnosti elektromobilů víc než tři roky zpátky. S tím nic nenaděláš. :-) ;-)
8. 9. 2009 21:42
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Asi im treba dopriať čas, možno im to prospeje.
8. 9. 2009 16:43
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
ne ne ja spadnul z jahodniku a to je sakra rozdil >:-[]

schvalne si predstav ze by tu dnes jezdilo po evrope 100milionu elektroaut a zevsech by se muselo jednou (cca kazde 3-6let) zrecyklovat to olovo z baterii, myslim ze slusna hromada olova a rtuti by Evropu doslova zaplavila, juuu to by bylo chorob a mrtvejch, no jeste ze nikoho nenapadlo delat tehdejsi elektromobily masove ;-)

schvalne si zjisti jaky podil v EU meli pred 15 lety jaderne elektrarny vuci tem na fosilni palyva ;-)

z hlediska ekologie je fosilni palyvo v soukrome doprave smesna cifra, to kde je nejvetsi spotreba je vyroba plastu a nakladni doprava + prave vyroba elektriny spalovanim tech fosilnich palyv ;-) asi budes prekvapenej, ale jaderne elektrarny maji zalohu v podobe prave tepelnych elektraren na fosilni palyva ;-)
8. 9. 2009 21:21
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Ty si jajo, kde máš tých sto miliónov áut s olovenými baterkami? Keby ich dodnes bolo také množstvo, ťažko by bol vývoj tam kde je, a všetky mali olovené baterky. Tá tvoja hromada olova a ortuti je plne recyklovateľná, takže by to vyhadzoval len *.

S tými jadrovými elektrárňami si fakt smiešny, koľko sa ich postavilo za posledných 15 rokov? Trend je niekde dokonca opačný, viz. temelín a dianie okolo.

Mimochodom, "palivo" sa píše s mäkkým "i", rovnako v češtine ako v slovenčine, takže bude lepšie, ak sa namiesto písania nezmyslov radšej viac sústredíš na hodiny češtiny...
8. 9. 2009 21:30
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
jo jo , vlastne vyvoj jde tak strasne rychle a raketove dopredu ze dodnes vlastne jezdime v autech s motorama co moc zlepseni za tu dobu nedoznali >:D uplne to same by bylo s elektromotorama, aneb vymackat ze zakazniku co se da dokud to jde, a as nam potece dobot tak teporv prijdeme s necim novim ;-)

a s pravopisem si bez nekam na pravopis.cz ;-)
8. 9. 2009 21:40
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Pravopis je základ - ak nemáš na to, aby si zvládal rozdiel medzi "i" a "y", ťažko možno predpokladať, že dotyčný má na viac.

A s tými motormi si tiež svetový, čím chceš podložiť tvrdenie, že za 15 rokov sa motory o nič moc nezlepšili?

Plus nejak mi nie je jasné, kde si nabral elektromotory, píšeme o baterkách, resp. teda akumulátoroch, nie?
8. 9. 2009 22:34
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
jj jasne pravopis je zaklad, takze ty si vlastne celou zakladku mel jen same jednicky a vubec sis nepripustil ze existujou lidi co neumej pravopis treba proto ze proste pravopis treba umet nemuzou kvuli "nemoci" a nebo ze jsou treba cizinci ;-) poruchy uceni jako treba dysortografie, dyslexie, dyskalkulie ti asi jako nejchytrejsimu cloveku na celem svete asi nic nerikaj vid ;-) takze vlastne clovek co ma treba dysortografii vlastne nema nikdy navic, to same diskalkulici, sakra tak to pak teda cca 20% ceske republiky jsou totalni nicky co vlastne navic nemaj :-!

ubohost a omezenost nekterych lidi co odsuzuji podle pravopisu je proste nekonecna stejne jako blbost lidstva :-)
9. 9. 2009 08:07
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Hlavne že máš dobrú výhovorku....ja som bol chorý v prvom ročníku na matematike, tak sa ma nepýtaj, koľko je 2+2, lebo som sa to nemohol naučiť...
Inak ten chorobopis je zaujímavý, ešte mi skús tvrdiť, že je tvoj...robíš zo seba úplného invalida...
9. 9. 2009 11:12
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
ja nikde nepisu ze je muj, ale tvuj je jasnej ;-) mimoto ano jednu z tech diagnoz mam na lejstru us od 4 tridy zakladni skoly, a nadruhou stranu jsem kuprikladu vyhral v te dobe krajskou matematickou olympiadu ;-) holt kazdej mame nadeleno necim jinym, ja matematikou a citem pro prostor, ty zase treba pro jazykove schopnosti ;-) ja ale nemam vezviku jako ty odsuzovat lidi podle toho jesi umej nebo neumej pravopis ;-)

a vyhovorky mas pouze ty ;-)
9. 9. 2009 14:22
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
ešte skús niečo o autách
8. 9. 2009 14:57
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Stale lepsi vizionar na trendu nez automobilky, ktere nevidi trend velky jako stodola, ani davno po tom co uz se zmenil. Nicmene o nutnosti jit do elektrotechnologii, pred lety jeste nejlepe pres hybridy, tu pisu uz leta. A byl jsem tu za blba milionkrat. Haha hybridy, haha elektromobily. Drapaliku ses magor. Takze jsem si tu svoje uzil. Nedelej ze mne nejakeho joudu poblazneneho trendy.

Ten trend se totiz zmenil uz s nastupem Li-ion baterii nekdy pred 10ti lety. Takze uz minimalne par let tu nejaky model s bateriemi mohl byt. Od te doby je elektricka technologie dostatecna minimalne na postaveni mestskeho auta, nebo plugin hybridu.

Ono kdyz to sledujes, tak treba auta na vodik uz se zacala objevovat nekdy v 60tych letech. A tehdy slovo ekologie snad ani neexistovalo. Ale nikdy jako realne reseni s vyhledem vyroby. Vzdy jenom jako showcar urceny k oblbnuti zakazniku na vystavach.
8. 9. 2009 21:29
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Niekto si tu mýli pojmy a dojmy, a žije v domnienke, že čo vývoj vyvinie, je automaticky bezchybné a pripravené na masové nasadenie. Schválne, počítaj čas, odkedy sa prvýkrát objavili správy o NanoSafe po dobu, keď budú použité v sériovej výrobe. Táto technológia tu už nejaký čas je, a ešte nejaký čas aj potrvá, kým bude zrelá pre sériu. Ale isté je aj to, že keby elektromobily ako také boli ďalej, aj vývoj komponentov, teda aj batérií, by bol rýchlejší a pružnejší. Samozrejme, že v 60-tych rokoch nebol pohon vodíkom akýmkoľvek spôsobom reálny, každá technológia potrebuje čas, aby dospela do správneho štádia a dozrela. Zober si napríklad kotúčové brzdy, kedy sa začali používať v sériovo vyrábaných autách? Pritom sú takmer tak staré ako automobil samotný.
8. 9. 2009 22:12
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Vtip je v tom, ze male firmy, jako treba Tesla dokazaly se svymi omezenymi zdroji pouzitelny elektromobil vyvinout jiz nekdy pred 2ma roky. Velke firmy, se svymi mocnymi zdroji, jak financnimi, tak lidskymi, to nedokazaly dodnes. A to ani v premiovych segmentech, kde se na nejakou tu korunu nekouka. Takze ano, kazda technologie potrebuje cas, nicmene ukazuje se, ze dnes je to uz spise prodleni na strane velkych automobilek nez objektivni potreba casu.
9. 9. 2009 08:10
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Nejde o to, či BY dokázali alebo nie, ide o to, či chceli riskovať a ísť do toho, alebo nechceli. To je rozdiel. Tesla riskla, pretože si to mohla dovoliť, nie je žiadnym sériovým alebo dokonca hromadným výrobcom, ale tiež nie bezprecedentne - kým spustila výrobu, zabezpečila si záväzné objednávky a zinkasovala nemalé zálohy.
Knihu si treba prečítať celú, nie iba názov alebo prvých pár strán...
9. 9. 2009 09:28
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Vsak o tom mluvim celou dobu. O odvaze automobilek, o jejich schopnosti tlacit vyvoj dopredu i nezabehnutymi cestami. Vidim takovy vyvoj v Japonsku v Korei, ale v Evrope nikoliv. V Evrope vidim alibizmus, nechut riskovat karieru prosazovanim novych reseni.

Tesla si to mohla dovolit? Naopak velke automobilky se svymi zdroji si mohli dovolit vyzkouset neco co treba nevyjde. I vetsina z velkych ma nejakou svou maloseriovou ci sportovni odnoz. A zajistit si zakazniky dopredu mohou i velci. A kdyby to nevyslo velky koncern to nezabije. Malou Teslu by neuspech elektromobilu zabil spolehlive. Tak kdo si to muze dovolit? Je to jen otazka podnikatelske odvahy a schopnosti videt dale a lepe nez ostatni.
9. 9. 2009 10:30
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Trvám na pôvodnom - mýliš si pojmy a dojmy. Schopnosť a ochota, či vôľa, to sú úplne odlišné veci. To, čo vidíš, nie je prejav alibizmu automobiliek, ale dopad čísel na realitu - koncerny zaujíma zisk a hromadná výroba, a nebudú ťahať vývoj, ktorý ťahať nemusia, pokiaľ vynáša niečo iné.

Vyvíjať elektromobil v cene rádovo viac ako v desiatkach Eur, a vziať zaň vopred horibilnú sumu, to si môže dovoliť malý výrobca, ale tento postup by nebol akceptovaný u koncernu ako je hoci VW alebo PSA. neúspech Tesla eliminovala zabezpečením si zákazníkov a financií vopred, čo u veľkosériového výrobcu prakticky nepripadá v úvahu. Skús nad tým trochu pouvažovať, zatiaľ sa porážaš vlastnými slovami.
9. 9. 2009 13:52
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Ale Gdeze. Kazdy velkoseriovy ma nejakou sportovni maloseriovou ci premiovou stredneseriovou odnoz. A na tato specialni auta i ty koncerny vybiraji zalohy davno pred tim, nez jsou vyrobena a dodana. Nektere sportaky jsou vyprodany treba na 2 roky dopredu. Takze klidek. Tim se clenove koncernu nelisi od Tesly. Cim se lisi je odvaha a svoboda rozhodovani. Nedoporucuj nikomu premysleni, kdyz v tom mas sam mezery. A v ramci samostudia si zjisti, jak dlouho dopredu musis platit zalohu treba na Bugatti Veyron, clena koncernu VW.
9. 9. 2009 14:25
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Ešte nejaký príklad okrem Bugatti? Čo píšeš, sú skôr výnimky, podľa takého metra by sa vývoju elektromobilov mali zákonite zaoberať všetky malé firmy, čo je ale silne mimo realitu. Svetom hýbali a hýbu peniaze, a málokto je ochotný ísť do risku, každý radšej berie istý balík peňazí. Je to o prachoch, prípadne o podnikateľskej odvahe riskovať, nie o schopnosti či neschopnosti.
9. 9. 2009 18:22
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
zaloha se dava na drtivou vetsinu drazsich a sportovnich aut, i na Porsche 911 v zakladu si berou predem 20-60% zalohu a dodaji treba as za 2-4 mesice, na vrcholne modely jako 4S, Turbo, GT2, GT3, RS se u Porsche ceka i 12 mesicu a plati se predem vice nez polovina kupni castky ;-) i na Boxstra za rekneme smesnych 1.4mega po znamem vyzadovali zalohu 450tisic predem :-)
9. 9. 2009 21:32
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Aspoň jeden za všetkých, aj keď zrovna Porsche nie je práve veľkovýrobca stotisíckusových sérií.
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 15:02
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
no a co myslis ze je elektromobil dnes? proste je momen talne ekologická doba...ale hlavne - vazne myslis ze je to zrala technologie?
8. 9. 2009 22:16
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Na plugin hybrid je technologie zrala uz nekolik let.
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 22:53
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
no nevim nevim, myslim ze to spis jeste potrebuje cas...
8. 9. 2009 20:51
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
V tomto svém příspěvku hledej i odpověď na to proč před asi 15lety neměl koncern ani nikdo jiný úspěch s elektromobily.od té doby vývoj baterií výrazně pokročil,stejně jako před 30lety nebyl zájem o diesly v osobních vozidlech i když diesel byl známý.
Každá tech ologie musí dospět do určitého stádia reálné použitelnosti.U dieslů vstřik přímo do válců,plus turbo.Elektromobily už dnes nepotřebují těžké olověné baterie,ale Li-ion či Li-pol ,které jsou daleko výhodnější.Použitelnost ve velkých aglomeracích je výborná.
Každá automobilka má své vývojáře,kteří musí předvídat budoucí vývoj,ale jak je vidět,někteří jsou připraveni více,jiní méně.Jinak odkaz k té pětině zákazníků čekajících na elektromobily.[odkaz]
8. 9. 2009 22:20
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
:yes:
8. 9. 2009 10:12
cena
ak bude cena prijatelna a este trochu popracuju na dojazde (myslim ze 250 km by bolo postacujuce) , moze to byt zaujimava alternativa pre jazdenie po meste a okoli. Popracovat na infrastrukture (dobijacie stanice, atd) a hlasim sa ako zaujemca
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 14:57
proc zrovna toto?
rikejte si co chcete, ale tohle auto je podle me na nic. sice se to da pouzivat do mesta, ale kde to chcete nabijet, cena bude urcite moc vysoka, a vubec se nevyplati...a kdyz budu chtit jet nekam dal tak co? s tim moturkem se musi jet hrozne, navic bych se neodvazil jet nikam dal...zkratka nevim proc misto nej nekoupit treba slusne vybavenou 1.1 nebo 1.2...nechapu proc kdyz se objevi elektromobil tak se z nej muze kazdej podelat, pritom to neni takovej zazrak...takze proc kupovat zrovna tohle? proc?! (CO2 me vazne nezajima)
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Blue Sun
8. 9. 2009 20:16
Re: proc zrovna toto?
Díky Bohu, že lidé ve vyspělejších zemích neuvažují jako ty.

Elektrické i10 bude druhé auto do rodiny, které si manželka vezme na nákup a cestu do fitness centra, dcera si ho půjčí na cestu do solárka a kosmetického studia a syn s ním může jet... třeba na fotbal.
Hodně dlouho jsem žil v Brně, leccos jsem najezdil autem (někdy to prostě jinak nešlo). Málokdo najezdí více, jak sto kilometrů za den a nad stopadesát jsou to opravdu jen výjimky. Pro mé použití (do 40 km denně) by mi tedy akumulátor vydržel na čtyři dny. Čtyři dny! Výkon má stejný jako tvá "slušně vybavená 1.1", tak kde bereš zdůvodnění pro své "hrozně"?
Ne, neboj se. Pro lidi jako ty zatím i10 určené není. Tohle je auto pro ty, kdo přemýšlí a vidí dál, než za první pivo.
Otázkou proč mi připomínáš místní dítě...
8. 9. 2009 21:31
Re: proc zrovna toto?
Neviem, či uspeješ, praktické a názorné argumenty na niektoré tunajšie premakané mozgy nestačia. ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 23:10
Re: proc zrovna toto?
ale pochop - cena bude urcite vyssi, ale v cem bude o tolik lepsi nez i10 (treba 1.2) ci jina srovnatelna auta? taky mi hodne vadi ze se da vyuzit jen jako 2. auto do rodiny a spis jen do mesta, to je vsechno...Jen tim chci rict ze elektromobily maji jeste cas, potrebuji jeste hodne vylepsit, a ty dnesni mi pripadaji smesny...
8. 9. 2009 23:23
Re: proc zrovna toto?
no hele vyhodou je i kradez, malokdo to bude chtit v zacatcich ukrast, protoze daleko nedojede >:-[]

jinak jsou lidi co to vyuzijou treba i jako prvni a posledni auto do rodiny, znam docela dost lidi z Praglu a Brna co jezdej po tech mestech v autech jako Twingo, Polo a vzivote z tech mest nevytahli paty, proste maj auto jen na cestu skrz mesto do prace a bydlej ve ctvrtich jako Pisarky, Veveri, Zabyny, Motol takze rodinne domy, 2bytovky a casto s garazema
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 23:31
Re: proc zrovna toto?
no jo ale kdyz bych teda chtel jezdit celej zivot po meste tak proc nekoupit benzin?...jedine ze bych chtel za kazdou cenu vyhazovat penize , nebo bych nemohl usnout jak by me trapilo ekologicke svedomi :-)
9. 9. 2009 09:37
Re: proc zrovna toto?
Protoze naklady na benzin jsou po meste nekde okolo 250-300Kc/100km a cim ucpanejsi mesto tim vyssi. Naklady na elektrinu cca 40-50Kc/100km a na "ucpanosti" jsou v podstate nezavisle. A pak uz zalezi jen na tom, jak moc po tom meste jezdi. Kdyz hodne, vyplati se elektromobil jiz dnes.
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2009 17:50
Re: proc zrovna toto?
ale ma spoustu nevyhod - proste jde o to ze dnes jeste el. auta nejsou na takove urovni aby se mohlo stat to co se deje - roztrhl se s nimi pytel, kazdy chce mit v nabidce el.mobil...
9. 9. 2009 07:27
Re: Mne sa zdá, že skôr neuvažujú vôbec : (.
Elektromobil má síce nulové emisie CO2, ale jeho výroba je náročnejšia a teda sa pri nej "vyrobí" viac CO2 ako pri klasickom aute. Počítať len so spotrebou a úsporou za prevádzky je nezmysel. Musí sa počítať celý životný cyklus v rátane likvidácie vozidla.

Podobne je to i pri nadšení pre vodíkové vozidlá. Bez doriešenia celého systému vodíkového hospodárstva - výroba, skladovanie, distribúcia - je to celé diskusia o ničom. Hlavným problémom je drahšia výroba, ktorá absolútne neguje ekologický rozmer vodíka.
9. 9. 2009 08:55
Re: Mne sa zdá, že skôr neuvažujú vôbec : (.
Ak chceš počítať celý cyklus vozidla, potom ho musíš počítať aj u konvenčných áut, a potom porovnávať. A chcelo by to ešte nejak doložiť tú "náročnejšiu" výrobu a "viac CO2". ;-)
9. 9. 2009 12:11
Re: Toto je dôkaz:
"O spuštění prodeje soukromým osobám není prozatím rozhodnuto."

Energeticky náročnejšie vozy sú i vo všeobecnosti i drahšie. Samozrejme nie je tam nejaký presný vzťah, ale vo všeobecnosti to platí.

A tento elektromobil sa ide predávať len verejnej správe čo možno "dešifrovať" pomerne jednoducho - bude to drahé a kupovať sa to bude len s podporou. "Normálny" motorista to za výrobnú cenu jednoducho nekúpi. Automobilka by spustila pradaj pre súkromné osoby len ak by bola presvedčená, že ich ukecá aby si boli ochotní priplatiť za tú "ekológiu".
9. 9. 2009 13:57
Re: Toto je dôkaz:
Ale to se tyka jen prvniho roku vyroby. Dalsi rok uz to bude dostupne kazdemu. A je to spise nez kvuli cene, kvuli tomu, ze to je totalne nova technologie a vyrobce potrebuje mit vozy pod kontrolou a ziskavat zpetne poznatky z provozu.
9. 9. 2009 14:30
Re: Toto je dôkaz:
Čo nie je teraz, môže byť zajtra. prinajhoršom sa stane iba to, že Hyundai nemusí byť medzi prvými, čo budú sériovo vyrábať elektromobil.

Vo všeobecnosti to platí - to je nulový argument. Mňa zaujíma predovšetkým tá vyššia energetická náročnosť elektromobilu, niečo tvrdíš, ale ničím si to nepodložil.

Autá sa nebudú predávať súkromným osobám možno iba preto, že ide pre výrobcu o absolútnu novinku - a čo nie je overené, je rozumné nepúšťať vo veľkom von. Treba to najprv odskúšať v praxi - hoci vo firmách.
Neviem, čo máš proti podpore ekologických vozidiel. Podpora, hoci v úľave z daní je plusom a zákazníkovi je jedno, či mu dá dobrú cenu výrobca, alebo je to bonus od štátu.
9. 9. 2009 18:21
Re: Čo je ekologické je ekonomické a naopak !!!
Ak treba niečo dotovať tak to jednoducho nie je ekonomické a ani ekologické.

U nás v EÚ mám tiež pekný príklad "ekológie". Masovo sa stavajú "ekologické" veterné elektrárne, ale len preto, že majú garantovanú astronomickú výkupnú cenu - inak povedané - je to sprostosť platená z daní daňových poplatníkov. Samozrejme to nevylučueje, že niekde môžu byť tie vrtule naozaj efektívne.
9. 9. 2009 21:39
Re: Čo je ekologické je ekonomické a naopak !!!
Čo má dotácia spoločné s ekológiou? To by ma vážne zaujímalo.

Druhý odsek ukazuje, ako to máš popletené. Pokiaľ by veterné elektrárne neboli efektívne, nestavali by sa. Sú ekologické, neznečisťujú životné prostredie. Nepleť si pojmy ekológia a ekonomika.
10. 9. 2009 07:54
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
Vrtule sú ekologické v samotnej prevádzke, ale treba ich i vyrobiť a namontovať. A tu sa spotrebuje viac energie, ako sa usporí za celú životnosť vrtule.

A stavajú sa pre masívne "ekologické" dotácie - nie pre to, že by boli efektívne.
10. 9. 2009 08:44
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
Samozrejme že neberiem, kto ho berie do úvahy? Spočítaj mi celý cyklus u auta so spaľovacím motorom a potom môžeš kričať.

A k tým vrtuliam hoď čísla, tieto tvoje nepodložené tvrdenia sú ako kvákanie žaby na plné hrdlo do sveta, akurát že ju nikto nepočúva...
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2009 17:43
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
no to je uz snad dolozeny...da se rict ze pry vlastne vypousti 70-100g emisi, a navic akumulatory...takze ani ta ekologie neni moc silny argument
8. 9. 2009 23:28
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
proc kupovat Oktavku, proc kupovat X6ku, proc kupovat H2, proc kupovat Smarta, no proc? protoze proto, kazdej ma nejakej duvod proc si vybral zrovna to auto co si vybral :-) a to ze ty nemas duvod pro toto auto neznamena, ze nekdo jinej ten duvod nema
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 23:44
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
dobre, ale jen by me zajimalo, jakej duvod ma ten ,,nekdo jinej" k tomu, aby koupil drazsi elektrickou verzi misto benzinu. Co vis, treba o nem budu jednou uvazovat, a kvuli tobe udelam osudovou chybu a koupim si benzin :-)
9. 9. 2009 08:59
Re: Proc zrovna toto?
Napríklad o polovicu až dve tretiny nižšie výdaje za elektrinu ako za benzín, žiadne výmeny oleja, voči benzínu minimálna poruchovosť - ak sa nemá čo, tak sa nepokazí. Žiadny smrádek v garáži ani pred domom pri ranných studených štartoch. Ak sa elektromobily v mestách rozšíria, tak tiež dýchateľnejší vzduch na križovatkách. Ticho, prakticky žiadny hluk od motora, žiadne chcípnutie motora pri neopatrnom rozbiehaní sa. Všetko málo?
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2009 17:39
Re: Proc zrovna toto?
no s poruchovosti nikdy nevis...ok, asi to ma i nejaky vyhody, ale ty proste nemuzou vyvazit tu spoustu nevyhod. A pochybuju ze zrovna tyhle elektromobily by se ve mestech nejak rozsirily - na to maji moc nevyhod a myslim ze budou vyhovovat jen malo lidem, a tim se dostavam k tomu co jsem uz psal - potrebuji jeste dlouhy vyvoj...a mimochodem - elektromobily samy o sobe jsou ekologicky, ale pokud jde treba o elektrinu ...
9. 9. 2009 21:36
Re: Proc zrovna toto?
Aké nevýhody máš na mysli? Viem len o jednej - nabíjanie. "Nenatankuješ" na každom rohu ako benziňák, musíš zájsť domov do garáže alebo na predlžovák, možno neskôr sa zastaviť tak na polhodinku a dopustiť aspoň časť šťavy. Ale tým to začína aj končí, pokiaľ ide o prevádzku. Kde sú ďalšie nevýhody v meste?
9. 9. 2009 11:16
Re: Proc zrovna toto?
a jak vis ze bude drazsi?

jako me je jedno co si koupis, ja mam na mesto A6 Avant v benzinu, tak jako na ostatni cesty a o podobnem aute jako je elektricke mestske auto taky neuvazuju, ale proste nekdo onem uvazovat muze :-)
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2009 17:28
Re: Proc zrovna toto?
no tak myslim ze to je jasny......ja jim (zajemcum) to ale vubec neberu, jen jsem chtel aby mi teda rekli ty svoje duvody :-)