Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i10 Electric: Elektromobil připravený pro výrobu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (83)
Na IAA ve Frankfurtu se na stánku automobilky Hyundai příští týden ve světové premiéře představí model i10 Electric. Na rozdíl od crossoveru ix-Metro se nejedná o koncept, ale o elektromobil připravený pro sériovou výrobu.

Hyundai i10 Electric je přímo odvozen od sériového modelu i10, ale jeho spalovací motor je nahrazen elektromotorem o výkonu 49 kW, jemuž potřebnou energii dodávají baterie s kapacitou 16 kWh. Elektromobil má být schopen ujet na jedno nabití okolo 160 km/h a jeho maximální rychlost se má pohybovat okolo 130 km/h.

Malý elektromobil bude možné dobíjet z běžné domácí sítě s napětím 220V nebo průmyslovým napětím 415V. První způsob je pomalejší a nabití baterií bude trvat okolo pěti hodin. Na druhou stranu při využití nočního proudu má být toto dobíjení levnější. Při využití druhého způsobu mají být baterie dobity na 85 % své kapacity během 15 minut.

Omezená sériová výroba Hyundai i10 Electric začne v roce 2010. Prodej bude zahájen v druhé polovině roku 2010 a elektromobil bude určen pouze pro jihokorejský trh, kde bude nabízen státním úřadům a podnikům. O spuštění prodeje soukromým osobám není prozatím rozhodnuto.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (83)
10. 9. 2009 08:44
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
Samozrejme že neberiem, kto ho berie do úvahy? Spočítaj mi celý cyklus u auta so spaľovacím motorom a potom môžeš kričať.

A k tým vrtuliam hoď čísla, tieto tvoje nepodložené tvrdenia sú ako kvákanie žaby na plné hrdlo do sveta, akurát že ju nikto nepočúva...
10. 9. 2009 07:54
Re: Zas neberieš do úvahy celý cyklus !!
Vrtule sú ekologické v samotnej prevádzke, ale treba ich i vyrobiť a namontovať. A tu sa spotrebuje viac energie, ako sa usporí za celú životnosť vrtule.

A stavajú sa pre masívne "ekologické" dotácie - nie pre to, že by boli efektívne.

9. 9. 2009 21:39
Re: Čo je ekologické je ekonomické a naopak !!!
Čo má dotácia spoločné s ekológiou? To by ma vážne zaujímalo.

Druhý odsek ukazuje, ako to máš popletené. Pokiaľ by veterné elektrárne neboli efektívne, nestavali by sa. Sú ekologické, neznečisťujú životné prostredie. Nepleť si pojmy ekológia a ekonomika.
9. 9. 2009 21:36
Re: Proc zrovna toto?
Aké nevýhody máš na mysli? Viem len o jednej - nabíjanie. "Nenatankuješ" na každom rohu ako benziňák, musíš zájsť domov do garáže alebo na predlžovák, možno neskôr sa zastaviť tak na polhodinku a dopustiť aspoň časť šťavy. Ale tým to začína aj končí, pokiaľ ide o prevádzku. Kde sú ďalšie nevýhody v meste?
9. 9. 2009 21:32
Re: Japonci, Korejci. A kde je Evropa? Spi.
Aspoň jeden za všetkých, aj keď zrovna Porsche nie je práve veľkovýrobca stotisíckusových sérií.