České zastoupení značky Hyundai dnes novinářům v Praze ukázalo novou generaci hatchbacku i30. Výroba začne na začátku roku 2012, k prvním zákazníkům se vozy dostanou na přelomu zimy a jara 2012.
Najskôr ma nová i30-ka nejak extra nezaujala, ale postupom času jej začínam prichádzať na chuť. Jednoducho sa mi začína páčiť. Cena tiež nie je astronomická... Podľa mňa to bude úspešné auto! Som však zvedavý tiež aj na nový Ceed.
Nastupca Cee'du bude športovejší. Niekto ho bude porovnávať (dizajnovo) k Seat Leon či skôr Opel Astra. Hyundai je rodinnejšie založený. Ja osobne by som počkal na jeho verziu kombi.
Moc se mi nelíbí. Ale hlavné věc, co se mi nelíbila je asi odstraněná. A to ty chromovaný vlnky na přední masce.
Jinak interiér furt vypadá ošklivě. Ale pěkná barva :yes:
Porovnání s Astrou sedí! Cee´d zůstane alespoň jako HB ve stejném duchu (myslím tím boční profil) jako předchůdce. Půjde však více "do podoby" předsériového cee´du stávající generace, tedy studie, ze které aktuální cee´d vycházel (studie byla výrazně dynamičtější než to, co šlo pak do výroby a co vídáme).
A druhý :yes: - též jsem moc zvědavý na kombi obou vozů!
tak jestli bude možné kombinovat motory, výbavy a přípatkové výbavy jako u evropanů, pak bude v evropě slyšet skřípání zubů ( tuším, že s francouzským přízvukem ) a vrtačka bude následovat ;-):yes:
Designová slast to teprve bude, až se z prodejen vyhrnou modely na plecháčích. Boční pohled bude obzvlášť svůdný [odkaz] [odkaz] . Na ty malý kolečka se úplně třesu >:-[]
O tom, že se v Hyundai při zpracování kůže vyrovnají Evropské špičce, netřeba pochybovat. Zde je důkaz [odkaz] . Jen nad tím bokem sedadla je trochu nutné přimhouřit oči >:-[]
A vkusná modrá, linoucí se z palubovky, decentně doplňuje onu designovou slast.
PS: jestli se ti líbí Peugeot 308, tak do něj jdi. Designová slast to taky úplně není, ale je to alespoň originál od kterého Hyundai "nenápadně" opisovalo.
Mně nesedí předek (především blatníky), bok a zadní část (opět blatníky). Střecha je fajn. Celkově bych to oznámkoval jako pěknou čtyřku.
Uznávám, jsem designový konzervativec.
Když vidíš nádheru v lejnu samotného piccasa,který se omylem dostalo do aerodinamyckého tunelu,proč ne...
Vždycky když mrknu do zpětného zrcátka,a je tam hnůůůjdaj,málem pozvracím celou palubku.Ještě že mám silnej motor,a můžu od toho děsu rychle ujíždět.
Design je subjektivní věc,ale má určitý měřítka a latky.
U mě hnůůůjdaj :no::no::no::no:
Tak si přečti článek a prohlédni fotky třeba nového Loganu,minimalistický design,stejný jako produkuje namátkově Lada,Škoda..samý lowend.Ale nekoukej se ani na Lambo,design také není jednoduchý,samé lomení,žádná přímá linie,nemusel by jsi to dobře snášet. ;-)
Krasa! Zkratka nuda po korejsku... Jeste vetsi kola, jeste nizsi bricho, jeste hnusnejsi kelimky okolo pristroju, jeste hnusnejsi a "rozteklejsi" palubka, jeste mene elegantnich primych linii na karoserii, jeste dale smerem k A sloupku posunute svetlomety, jeste nizsi kompresni pomer novych dieselu, ktere tak ziskavaji osklive benzinove chovani... :no:
O to vice se bude libit nevyzralym svorcakum, kteri jinak kupuji auta na "F". A to je pro vyspele evropske vyrobce skutecne kvalitnich vozu vlastne dobre. :yes:
Nu vzhledem, ze v Evrope bude jeste ekonomicka recese par let...tak bude tech svorcaku statisice v kazdem state, skrze celou evropu .... a muzes jim to rici sam do oci.
No právě, oni někteří si furt myslí, že jich se to netýká, uvidíme v příštím roce. A co mne dost štve, že se tady soudí diskutující dle toho, čím jezdí. Já osobně jezdil už tolika kárama, že si snad pamatuji jen tu první-trabi.
Někdo investuje do auta, někdo vidí potěšení v něčem jiném a auto bere jako přibližovadlo. Ovšem soudit někoho podle auta bych si netrouful nikdy. Zato podle stylu jízdy poznáš vo.la vždy !
aj farba nadherna, uz len tam supnut nejaky poriadny motor a ide sa na vylet ;-)
cim viac sa na i3-cinu pozeram tym sa mi viacej pozdava a je to poriadny kus auta a aspon ho konecne nebudu porovnavat s fabkou ako doteraz >:D pretoze i30 je nizsia stredna tireda ale myslim ze uz teraz to vidi aj slepy ;-) a nebude prichadzat k zbytocnym hadkam a omylom ze je to konkurent fabky a pod zvasty. Konkurentom fabky je Rio aj ked ma blizsie ku golfu >:D kedze ma takmer rovnaky razvor a aj sirku ;-) takze budem rad ked pre zmenu zacnete rio porovnavat s golfom ;-) kedze vnutri to bude uplne narovnako s priestorom :yes:
ok zavtipkoval som si ;-) uplne mi staci ze RIO poraza male auta priestorom dizajnom aj motorom a zarukami rozdielom triedy :yes: to mi fakt staci
Nezlob se na mě, ale to Tvoje RIO teprve vbíhá na trávník a ty píšeš, že ostatní poráží o třídu! Na takové silácké řeči si počkej alespoň půl roku, pls.
Souhlasím, nádhera. Dost bylo evropské nudy, nyní nastupuje éra korejské kreativity, Huyndaji vyšlapává cestičky, Huyndaji je světlem na konci temného tunelu. Bravo, Huyndaji :yes:
Strejdo, az vyrostes z detske sedacky, budes se dobre ucit a makat na sobe, jednou se ti tvuj sen mozna splni. Zatim holt musis svet sledovat ze zadniho mista v tatovo olitanem Favorite. Drzim ti palce!
.... vypadá to docela dobře.... :yes:
Od koho kde Hyundai co obšlehnul není téma dne, neb joho zákazníky to nezajímá....
Útok na zavedené hráče na trhu (VW, Ford) se konat nebude už jen kvůli absenci moderních beznínových (turbo)motorů, ale oproti minulé generaci bude i30 konkurenci typu Megane zase zatápět o něco víc....
Korejcům se musí nechat, že POŘÁD něco dělají.... :yes:
nedá mi to...kolik lidí co si kupuje Fabie si připláci za TSI? Tolik procent to zase není, takže s tím motorem vs. statstiky jsi přestřelil...a čím jsi úplně přestřelil je to, že i30 je za posledního půl roku tuším ve čtyřech měsících nejprodávanější v segmentu...tečka!
Asi to tu bude menšinový názor, ale mně se nová i30 tvarově moc nezamlouvá. Při setkání naživo ztratí většinu "šmrncu" z fotek, naopak mi připadá bachratá, s nevyrovnanými proporcemi a přehnanými detaily (zadní světla...). Z mnoha pohledů působí opticky "těžká na zadek".
Ostatně, mně se tvarově nelíbí většina moderních Hyundaiů, zejména ix35 pokládám za mimořádně nepovedený.
Pro mě zatím v kompaktech jasně vede (jiho)evropská designová škola...
To jsem rád, že nejsem sám, komu se nové Hyundaie nějak extra nelíbí. Jen jsem se to sem bál napsat v té místní vlně nadšení... ;-)
Každopádně mi tento designový styl přijde jako "hlavně se zalíbit" a na můj vkus je na autě přespříliš různých kudrlinek a spoustů možných i nemožných prolisů. Něco podobného v současnosti vidím i u Fordu - hlavně Fiesta a nový Focus.
Jsem s Váma kluci, ani já nemůžu novým Hyundaiům přijít na chut. Nelíbí se mi ty auta, kde je na každé části něco zaobleného, zakulaceného, šikmého atd. i30 bych ještě nějak překousl, ale Elantra, to je opravdu humus >:D
Nová elantra.... to je kapitola sama pro sebe. Hyu se snaží o fluidní design, křivky i v pravém úhlu, dynamiku atd. atd. atd. a výsledek je pokřivený velký plech, jako v připadě té Elantry. Prostě hnus.
Hnus v žádném případě! Pravdou je objektivně a dle mnohých testů pravý OPAK! Design je (jako exterier) téměř všude hodnocen jako Excelentní, ale o tom jsem již psal i jinde: viz např. US-BEST CAR: Exterior EXCELLENT! Dokonce neuvěřitelných 9,1 bodů z 10-ti! O HNUSU zde není možné ani v nejmenším hovořit... [odkaz]
US-AUTO MAGAZINE: “In fact, if it weren't for the forthcoming Focus (and the new Fiesta, both of which compete with the Elantra) we could go so far as to say that this Hyundai is so far ahead of everything in its class, it's playing by itself." - Hyundai je designem daleko vpředu ve srovnání se vším ve své třídě - užívá si to sám za sebe! Jde svou cestou!
AUTO-IDNES.CZ: "Má PARÁDNÍ design vnějšku i vnitřku. Prostornou kabinu a povedený úsporný motor... působí mnohem hodnotněji a moderněji než konkurence... Korejský sedan zaujme všude, kam se podívá... Když elantru potkáte, rozhodně vás na první pohled nenapadne, že je to auto s cenovkou kolem tří set tisíc. Designérům se prostě povedlo namalovat na pohled velké, mohutné a drahé auto." - [odkaz]
Pořád lepší "pochybné" leccos říkající "ankety" (testy) než stále se opakující ty stejné primitivní popisy typu: mně se to nelíbí, pochybný fluidní design, humus, pokřivený plech - kolikrát já zase četl toto??? Minimálně 10x v každém článku o nových vozech Hyundai! ;-)
Kdepak, je stovky pohledů na design Elantry, a to naprosto opačných!
AUTO-IDNES.CZ: "Má PARÁDNÍ design vnějšku i vnitřku. Prostornou kabinu a povedený úsporný motor... působí mnohem hodnotněji a moderněji než konkurence... Korejský sedan zaujme všude, kam se podívá... Když elantru potkáte, rozhodně vás na první pohled nenapadne, že je to auto s cenovkou kolem tří set tisíc. Designérům se prostě povedlo namalovat na pohled velké, mohutné a drahé auto." [odkaz]
Design je (jako exterier) téměř všude hodnocen jako Excelentní, ale o tom jsem již psal i jinde: viz např. US-BEST CAR: Exterior EXCELLENT! Dokonce neuvěřitelných 9,1 bodů z 10-ti!
Nejsi v tom sám. Já design nových hyundaí kritizuji již delší dobu. Poslední hezhé SUV považuji Santa Fe, pak je to opravdu bída. ix35 považuji za jednu z nejošklivějších Hyundaí a SUV celkově. Na Elantru jsemkoukal minulý týden a opravdu se mi nelíbila. Další "nudenýů design, aby na první pohled zaujal. Pak čím dál tím víc lidí musí procitnout a zjistit, jak nehezké to je.
Celý ten design je dost těžký... Tenhle kousek na fotkách má velká kola, odhaduju 17" nebo 18"? Teď si představ základ na 15" balonech a zadní kolo uprostřed té masy. Je jasné, že chtěli zachovat své fluidní tvary a přitom prostornost, takže se muselo nafukovat nahoru, ale to pak nese tyhle problémy.
Připojuji se k protiproudu, i30 jsem naživo ještě neviděl, ale i40 je opravdu obluda. Design na efekt pro foťáky, na silnici se toho lekneš :-O
.
Nejsem proti korejcům nijak zaujatý, vůbec mě neuráží Ceed a jistou slabost mám pro Soul. Stará i30 nebyla žádná krasavice, ale skousnout se dala.
Ale jo každému se líbí něco jiného a to je dobré.
Mně naopak příjde,že fotka postrádá plastičnost,je plochá,takže reálně je ten dojem mnohem lepší.Tedy jestli se nedíváš na trojrozměrné fotky.
V reálu velmi elegantní aerodynamický design.
sorry,ale fluidny dizajn nieje to čo sa mi pači...zbytočne prekombinovane detaily,interier pretlačitkovany ako je to dnes ostatne v móde a celkom mi nesedia tie obyčajne vyplne dverý ,oproti exterieru su až moc decentne.inak čo sa tyka kvality nebude iste pochyb,ale neviem či to stači...razvor ma bez debat super,ale žeby ostatnymi parametrami poražala konkurenciu?? to nie...
To je jako s holkou, hezká holka se rychle zalíbí a pak rychle okouká, zato obyčejná holka je po čase stále dobrá - to je blbost co. Pojem prvoplánovaný design se hodí pro ty, co vidí, že Hyundai nevypadá špatně, ale nehodí se jim to do krámu.
No někteří raději hned ošklivky,protože na hezké nemají odvahu,i když by rádi.No a stejně tak se mají k autům.
Život se má užívat a brát to,co se ti líbí teď,okamžitě,ne za deset,padesát let.
Mondeo bylo velký boom, všem se líbilo. Když se na něj dnes podíváš, tak poněkud zestárlo, spoustu detailů už v té doby bylo kýč. Co se týče M6, tak asi myslíš BMW M6, jinak nic jiného pod touto zkratkou nevypadá skvěle. Accord byl v minulé generaci (v sedanu) velmi zdařilý, v současné jem z něj trochu na rozpacích, poněkud mnoho hmoty.
Nezdá se mi, že by nové vozy dodali až v zimě 2012. Co by proboha celý ten rok prodávali, když i30 hatchback se již neobjednává. Můžete si objednat pouze kombi verzi? Podle mého bude auto k dispozici již od ledna nebo února. Pokud ne, tak je to opravdu velmi špatné pro Hyundai...
Ale ne, v lednu 2012 najede výroba a koncem zimy - někdy v únoru-březnu 2012 třeba - budou už mít připraveno dost, aby mohli začít prodávat. Takhle tomu rozumím já.
Díky redakci za ofocení prezentace, opravdu zajímavé. Vysvětlil T.Burkle nebo I.Hrudková, co myslí tím konceptem "reed" v interiéru? Zeptali jste se na turbobenziny a dostali jste nějakou odpověď (přijdou do i30, kdy a jaké)? Komentoval T.Burkle nebo někdo novou multilinkovou zadní nápravu a nový stavitelný posilovač řízení? Díky předem za odpověď.
Za mě také :yes: pokud jde o snímky prezentací. Je vidno, kudy se ubíraly myšlenky - varianty řešení C-sloupku, respektive třetího bočního okna. Volba trojúhelníku (před poněkud renaultovským čtyřúhelníkem v jejich combi modelech) je myslím dobrá, ale verze, která je více "seseknutá" (a jde do série) mi tak docela nezapadá do čisté linie plynutí horního okraje střechy (drobný lom). Ovšem (zatím pouze z fotek) jde o design velmi dobrý - zapadá do celkového vizuálního stylu značky a není tuctový - pokud bych měl k něčemu přirovnat (boční silueta), tak Mercedes B. Koneckonců Hyundai se netají tím, že hodlá skákat výšku dosahující hodnot MB.
Ano, já taky pokládám za dobré, že opustili negativní sklon na C sloupku, ta móda už prostě pominula. Teď počkám na dojmy na živo, až se opravdu ukáže rozložení hmot a takový ten hlavní dojem z celé siluety. Předpokládám, že podobně jako u ix-20 bude pohled zezadu nápadně mohutný, komentáře v prezentaci tomu nasvědčují ("široký postoj"). A podobně jako někteří další tady budu zvědavý na verzi kombi, jestli si zachová razanci. Tváří se to celé dost svalnatě, tak hlavně, aby se stejně svalnatě choval i podvozek.
Musím sa priznať, že zabehnutý Európsky dizajn v mainstreame na ktorý som doteraz pozitívne reagoval, hlavne od VW a potom od Fordu, mi už prestáva absolútne sedieť ;-\
VW odchádza úplne do nudných hranatých vôd (posledný pekný VW je Scirocco a Passat CC B6) a Ford s novými modelmi z Európy uletel úplne (posledný pekný Ford je Mondeo MK4 a Focus RS MK2) >:D
Človeku sa ani nechce veriť, že toto miesto pomaly zapĺňajú kórejské automobilky Hyundai a Kia. Ide o dizajn, európsky akceptovateľný, nápaditý, nie úplne chladný a zároveň stále trošku tajomne cudzí. Podľa mňa tento dizajn Európana nakoniec pritiahne a bude sa veľa predávať :-! Je to zarážajúce hlavne v kontexte, kde bol Hyundai/Kia pred 5 rokmi a veľmi povzbudivé očakávanie, kde asi bude o 5 rokov ? Nad úrovňou VW ? Pri takomto kvalitatívnom a dizajnovom raste je to celkom reálne :-)
on auta neprodava pouze design, to by musela vest zebricky prodavanosti Alfa Romeo. A kazdemu se libi neco jineho, ja se musim pridat k tem, co se jim tenhle designovy styl poslednich Hyundaii vubec nelibi
plagiátorství? na základě barvy laku? >:D
Mám pocit, že hnědá či béžová, nebo bronzová metalíza je teď docela v kurzu. Uvádí ji jedna značka za druhou.
Že by to bylo plagiátorství, použít populární barvu laku? >:D
ceska premiera? vzdyt ja uz ho videl tak 3 mesice zpatky mozna 4 na silnici a rikam krasa to neni, zepredu az prilis pripomina i40 a zadek se nepoved predchozi i30 pred FL byla oproti tomuhle krasna
Zvenčí to připomíná ocucaný bonbón, nebo spíš bramboru. Ale ještě by se to dalo zkousnout. Takove bezpohlavní přibližovadlo. Ale ten vnitřek je opravdu naprosto odpudivý. Ten se může líbit jen rendlíkovcům :no::no::no:
Tak na to koukám... a koukám... a pořád koukám... Zepředu dobré, jenže zadní čtvrtina zase bídná... Auto je příliš těžké na zadek, hmota nad kolem je obrovská. Udělali by lépe s některou s prezentovaných vývojových variant, které působily lehčím dojmem. Zatímco u Elantry tu hmotu trošku rozptýlí pokračování do sedanové zádi, tady je to bublina...
Z počátečního rozteklého karamelu se postupně začíná vykristalizovávat vkusný zákusek. Zatímco dříve linie působili vcelku chaoticky, nyní se vcelku zkompaktnily a působí promyšleně a provázaně.
Zároeň zcela zmizela pachuť předchozí generace, která každou částí kopírovala jiný model, zezadu typicky BMW1.
Nyní je i30 poprvé svá, za to jedoznačně :yes::yes::yes:
Ano, není to "nestárnoucí" designové pojetí VW, ale pojetím se blíží evropskému Fordu či Peugeotu. Nelze tedy chtít elegantní a lehké llinie Golfu.
Slabinou opět zřejmě bude interiér, plastové království šedi a nevkusu. Zvědav jsem hlavně na odladění vozu, což v minulé generaci stále ještě nezvládli. A myslím, že i v této generaci úrovně Golfu, Astry či Focusu nedosáhne.
Cesta i30ky rozhodně správná, ale není se čeho obávat. Útok na Evropu se jaksi neekonal, nekoná a konat téměř jistě ani nebude (odhlédneme-li od mediální "masáže").
zase se kluci z koree predvedli, po dizajnove strance i technicke velice slabe, nevidim v tomto modelu i ostatnich od Hnujdaje nejake nebezpeci pro evropskou konkurenci, Hnujdai vzdycky byla a vzdycky bude podradna znacka ve ktere jezdi socky a kopirujici zapadni automobilky, co si mysli korejci, ze se nechame opit rohlikem.....
Však v německém centru pracuje korejský šéf a zbytek jsou designéři a konstruktéři,které přetahali od evropských automobilek,takže auto musí být zákonitě hezké a papírově dobré.
Evropská konstr. škola je nejlepší a korejci to pochopili.
[odkaz]