Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i30: Česká premiéra

Ondřej Láník
Diskuze (134)
České zastoupení značky Hyundai dnes novinářům v Praze ukázalo novou generaci hatchbacku i30. Výroba začne na začátku roku 2012, k prvním zákazníkům se vozy dostanou na přelomu zimy a jara 2012.

Národní novinářská premiéra se odehrála v novém sídle Hyundai Motor Czech v pražských Stodůlkách, kde vznikla také nová reprezentační prodejna a školicí středisko.

Nový automobil novinářům představilo nejužší vedení českého zastoupení značky. Vzácným hostem byl šéfdesignér Hyundaie, pan Thomas Bürckle, který popsal hlavní myšlenky a postupy, které při vývoji nového vozu evropský tým využil.

Českou stopou v historii nové třicítky není jen nošovická automobilka, ale i práce Ivany Hrudkové, která pracuje v designérském centru Hyundaie v Rüsslesheimu a je odpovědná za výběr čalounění a dalších interiérových materiálů nové i30.

Nejzajímavější body designérské prezentace jsme zaznamenali a jsou vám tak k dispozici ve fotogalerii pod článkem. Zajímavé jsou například nerealizované verze designu Hyundaie i30 ve fázi hliněného modelu s odlišným řešením oblasti C-sloupku nebo v kategorii masově vyráběných hatchbacků nižší střední třídy nadstandardní šíře barevných řešení interiéru.

Interiér Hyundaie i30 bude nabízen v klasickém antracitovém provedení plastů na přístrojové desce a výplních dveří a kombinaci černé a béžové barvy. Na přístrojové desce budou navíc tři druhy odstínů dekorů, podle zvolené verze interiéru.

Základní provedení látkových sedadel bude v černo-šedém provedení, béžová sedadla budou dodávána v kombinaci látka-kůže. Celokožená sedadla dostanou kvalitní pravou kůži s dvěma druhy perforování, které má zajistit komfort sezení i na dlouhých cestách. V nabídce budou rovnou tři barevné odstíny kůže, včetně ne zrovna běžné hnědé nebo modré barvy.

Exemplář Hyundaie i30, který byl dnes k vidění v Praze, přijel z autosalonu ve Frankfurtu. Vyroben byl v Koreji. Evropská poptávka však bude obsluhována produkcí nošovické automobilky. Výroba nové generace má v Nošovicích začít z kraje roku 2012, s odstupem je očekáván náběh výroby provedení kombi.

Český trh má patřit mezi první, na nichž se nová i30 začne prodávat. Po určitou dobu bude v nabídce současně hatchback nové generace a dosluhující verze kombi.




Ondřej Láník
Diskuze (134)
24. 12. 2011 12:38
Re: Hnujdaj=HNUS
Však v německém centru pracuje korejský šéf a zbytek jsou designéři a konstruktéři,které přetahali od evropských automobilek,takže auto musí být zákonitě hezké a papírově dobré.
Evropská konstr. škola je nejlepší a korejci to pochopili.
[odkaz]
23. 12. 2011 22:45
Hnujdaj=HNUS
zase se kluci z koree predvedli, po dizajnove strance i technicke velice slabe, nevidim v tomto modelu i ostatnich od Hnujdaje nejake nebezpeci pro evropskou konkurenci, Hnujdai vzdycky byla a vzdycky bude podradna znacka ve ktere jezdi socky a kopirujici zapadni automobilky, co si mysli korejci, ze se nechame opit rohlikem.....
Avatar - rohYpnol
23. 12. 2011 19:43
Fluidní pokrok
Z počátečního rozteklého karamelu se postupně začíná vykristalizovávat vkusný zákusek. Zatímco dříve linie působili vcelku chaoticky, nyní se vcelku zkompaktnily a působí promyšleně a provázaně.
Zároeň zcela zmizela pachuť předchozí generace, která každou částí kopírovala jiný model, zezadu typicky BMW1.
Nyní je i30 poprvé svá, za to jedoznačně :yes: :yes: :yes:
Ano, není to "nestárnoucí" designové pojetí VW, ale pojetím se blíží evropskému Fordu či Peugeotu. Nelze tedy chtít elegantní a lehké llinie Golfu.
Slabinou opět zřejmě bude interiér, plastové království šedi a nevkusu. Zvědav jsem hlavně na odladění vozu, což v minulé generaci stále ještě nezvládli. A myslím, že i v této generaci úrovně Golfu, Astry či Focusu nedosáhne.
Cesta i30ky rozhodně správná, ale není se čeho obávat. Útok na Evropu se jaksi neekonal, nekoná a konat téměř jistě ani nebude (odhlédneme-li od mediální "masáže").
23. 12. 2011 18:53
Re: ale
plagiátorství? na základě barvy laku? >:D
Mám pocit, že hnědá či béžová, nebo bronzová metalíza je teď docela v kurzu. Uvádí ji jedna značka za druhou.
Že by to bylo plagiátorství, použít populární barvu laku? >:D
Avatar - Blue Sun
23. 12. 2011 16:52
No...
Tak na to koukám... a koukám... a pořád koukám... Zepředu dobré, jenže zadní čtvrtina zase bídná... Auto je příliš těžké na zadek, hmota nad kolem je obrovská. Udělali by lépe s některou s prezentovaných vývojových variant, které působily lehčím dojmem. Zatímco u Elantry tu hmotu trošku rozptýlí pokračování do sedanové zádi, tady je to bublina...