Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai najal Schreyera a bude testovat na Nürburgringu

Dosavadní šéfdesignér Kia povýšil a bude dohlížet i na to, aby auta značek Kia a Hyundai měla svébytný design.
Zpět na článek
16. 1. 2013 10:32
16. 1. 2013 11:15
16. 1. 2013 11:27
16. 1. 2013 15:56
17. 1. 2013 00:16
17. 1. 2013 16:06
16. 1. 2013 10:32
centrum
O takomto centre sa nam moze iba snivat. My sme iba montovna. Ale je evidentne, ze H/K je v nezadrzatelnej expanzii. Uz definitivne rozvalcovali Japoncov, ktori sa teraz ucia od nich (napr v EU dizjane a kombi verziach v nizsej strednej). Teraz sa zameraju na poslednu slabsiu oblast - jazdne vlastosti, takze Ceed 3 a i31 uz budu aj auta pre vodica, podobne ako Golf a Focus.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Katikakus
16. 1. 2013 11:15
Re: centrum
Aktualni Ceed i i30 jsou jizdnimi vlastnostmi razeny mezi nejlepsi v segmentu. ;-)
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2013 11:27
Re: centrum
pozeram ze ty si to Niccovi vysvetlil jasne strucne.... ja som sa trosku opat nechal uniest >:D :yes:
16. 1. 2013 12:08
Re: apropoo japonci
Ze rozvalcovali japoncov:D

Rozvalcovali francuzov a talianov + inych - Peugeot, Citroen, Renault, Fiat, Opel - mainstream zamerany na EU su hlavnymi obetami, a nie len korejcov, ale hlavne krizy. Korejci dokazali udriet v spravny cas.

Jasne, ze dychaju na krk aj japoncom, ale japonske problemy maju uplne ine pozadie ako H/K (jeden koncern s dvomi znackami - to je cely korejsky automobilovy priemysel, mozno este Samsung) - antikampan na Toyotu v USA, zivelne pohromy ako zemetrasenia + kolaps jadrovej elektrarne, geopoliticky boj s cinou... Plus japonci nie su iba Toyota, ale aj Nissan, Honda a aj relativne male automobilky ako Mazda, Mitsubishi, Suzuki, ktore nie su celosvetovymi hracmi a nemozno ich porovnavat ani s H/K ani s inymi velkymi koncernmi.

Japonci su podla mna jedini na svete, ktori maju technologicky spravne nasliapnute a maju co ponuknut do buducna:

1. Toyota je jediny vyrobca na svete, ktory zaraba a bude zarabat na alternativnych pohonoch + partnerstvom s BMW bude mat skvele diesle bez priamej konkurencie. A myslim, ze su aj najvacsia automobilka na svete.
2. Mazda sa stala lidrom u tradicnych technologii - posunula atmosfericke benzinove a naftove motory o krok dalej a ich hlavnym problemom je, ze u novych modelov ako cx5 a m6 nedokazu ani zdaleka vyrobit tolko, kolko by vedeli predat. Chod sa previest s novou mazdou 6 v top vybave v top diesli a so vsetkymi asistencnymi systemami - vyrazi dych aj vodicovi audi a6 allroad quattro 3.0 TDI, nejaka kia optima alebo i40 su technologicky o dve generacie pozadu a to nove technologicke centrum sa kii zijde..
3. Nissan ma dobru strategiu predaja a vie si udrzat naklady - presne vie, co kedy a kde ponukat, aby sa to predavalo resp. vie naucit zakaznika, co ma kupit, vid napr. Juke:D
4. Suzuki bude velmi zaujimava alternativa v segmente lacnejsich aut - najblizsich 5 rokov kazdy rok novy model. Swift a Swift Sport jedna basen, SX4 boduje cenou, S-Cross bude super auto za skvely peniaz...
5. Honda ma problemy hlavne kvoli EU ekosmerniciam, ale kvoli tomu neskrachuje...

Ked sa na to clovek pozrie z technologickeho pohladu, japonci valcuju zvysok sveta. Plus japonske auta su najspolahlivejsie. Najvacsim technologickym sklamanim su pre mna nemci - VW nema od cias 1.6 MPI a 1.9 TDI spolahlivy motor, Opel ma problem kvoli GM, bmw uz prestava byt take sportove ako kedysi, mercedes donedavna tapal...
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2013 12:24
Re: apropoo japonci
swift a swift sport su mozno jedna basen ;-) ale ich ich predaj v eu je jedna tragedia ;-) a kizashi to iste... , SX4ka uz tiez davno stratila svoje vydobite pozicie..... ignis nam zanikol...... terenaky su uz starucke .... predaj suzuki v eu klesa z roka na rok co by jedna basen ;-)

predaj suzuki v eu:

r 2011: 167tisic aut
r 2012: 144tisic aut - pokles 14%

ziadna slava co?

k honde a mazde sa ani nevyjadrujem to by som ta opat nepotesil >:D
16. 1. 2013 13:06
Re: apropoo japonci
A v USA to zabalili uplne.
Avatar - dal
16. 1. 2013 12:58
Re: apropoo japonci
Technologicky jsou lepší snad jen v hybridních technologiích, jinak jim ujel vlak. Naopak bych si troufl říct, že zatím ještě je Evropa v technologiích které jsou použitelné TOP. Se spolehlivostí máš bohužel pravdu.
Avatar - white label
16. 1. 2013 15:05
Re: apropoo japonci
"Mercedes donedávna tápal", za to ty "ťápeš" dodnes... ;-)
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2013 11:25
:))) pre Nicca
s velkym usmevom na tvari sledujem ako sa koncernu H/K v europe dari stale viac a viac :yes: a treba povedat ze jazdne vlastnosti ich aut su uz teraz tiez velmi konkurencieschopne..... povedal by som ze uz skoro spickove.... takze ani tu H/K velmi nestraca a ak sa skutocne v dalsej generacii zameraju uz viac na podvozok ako na vonkajsi dizajn tak bude mat stale viac europskych znaciek coraz vacsi problem... uz teraz je podvozkovo ceed na tom velmi dobre... presiel som si dost testov a mozem povedat ze ohlasy na jazdne vlastnosti noveho ceedu su velmi dobre :yes: a osobne si myslim ze terajsi ceed zaujme dokonca prave vodicov ktori uz uvazuju o aute aj z hladiska jazdnych vlastnosti a nepozeraju len na dizajn a velkost kufra a cenu..... najvacsou slabinou korejcov a napr ceedu je skor celkovo slabsia vnimavost tejto znacky a toho modelu v europe....akasi slabsia dovera zakaznikov a obavy z niecoho "neznameho" ale ako vidime na europskych predajoch tieto obavy pekne a isto uz rychlo miznu... a korejcov ludia uz zacinaju brat inak.... bodaj by nie.... ved aj ich auta su uz ine ( kvalitativne ) ako pred 10 rokmi.... takze ten uspech sa musel dostavit a prejavit.... :yes:

v 80tych rokoch sa aj na japoncov pozeralo ako na menejcennych a ako na niekoho kto na to "nema" ...... a ako vidime casy sa zmenili a dnes su japonci ti.... ktori su v kvalite spicka :yes: a kludne k nim uz mozeme zaratat aj korejcov..... azijci maju dnes spickove auta ;-) .... a mne sa paci ako to europanov zerie..... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aladeen
16. 1. 2013 17:33
Re: :))) pre Nicca
:yes: Kto by to bol povedal že raz bude Hyundaui a Kia dominovať v tabuľkách predajnosti ;-) Za posledných 5 rokov H/K sa poriadne zlepšili a sú jedny z najlepších čo sa týka Kvality , bezpečnosti , dizajnu a ceny ... Najviac ma teší to , že sa koncern trasie od nervov a H/K ho nútia znižovať ceny a robiť facelifty >:D :yes:
Avatar - Ham.
16. 1. 2013 15:56
Podle titulku
to dělá dojem, že Hyundai najal Schreyera aby dělal testovacího jezdce na Nurburgringu. Ten chlap je ďábel, co všechno umí a stihne dělat.
>:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
16. 1. 2013 17:39
Re: Podle titulku
To by ta veta musela byt naformulovana trochu jinak, aby ti z toho vysel ten tvuj dabel - misto spojky "a" by tam musela byt carka. Problem je na tvem prijimaci...
Avatar - Magnetofon
16. 1. 2013 18:15
Ludovy tribunal
Schreyer bude onedlho stat pred ludovym tribunalom za vlastizradu Europy.
Dostane dozivotie! :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
16. 1. 2013 19:38
Re: Ludovy tribunal
Co dostane Schreyer sice nevim, ale s jistotou vim, ze ty bys mel dostat sveraci kazajku... >:-[]
Avatar - matii
16. 1. 2013 19:06
Přidaná hodnota
Jak tak koukám, k vyhřívaným sedačkám, zabudované navigaci a další příplatkové výbavě pomalu, ale jistě přibyla nová, byť pouze nehmotná hodnota. A to je nálepka "Testováno na Nurburgringu". Které auto ji dnes nemá, jako by nebylo. :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2013 00:16
K věci
Shrňme dvě významné zprávy za poslední měsíc v souvislosti s P. Schreyerem, a to že se stal vrcholným představitelem značky KIA (konkrétně prezident, jedním ze tří) a nyní i "prezident designu celého koncernu" (dle zprávy tohoto článku). Druhou funkci uvádím v uvozovkách, protože mám trochu podezření, že může jít o jedu a tutéž funkci (nechť mě někdo opraví, třeba _patrik). Ale nechme prezidentů…
Posuďme, jak významné je to, že Hyundai povolal Petera, který už nyní má s "vlastní" - no, nyní klidně i vlastní (bez uvozovek) značkou dost práce. Nemá snad Hyundai výrazné osobnosti? Ztratil Thomas Bürkle důvěru? Mimochodem odešel od BMW k Hyundai o rok dříve než Schreyer ke KIA. Nebo je ve vzduchu obava, že by snad VW mohlo (ve světle zpráv o "výčitkách ohledně odchodu Schreyera") vyloudit zpět svého odchovance? Proto ony nabídky?
Nejspíš k žádným přestupům (zpět do týmu Das Auto) nedojde, ale… Je v možnostech jednoho člověka dát osobitý a zejména odlišný výraz oběma značkám a k tomu být přítomen vývoji každého jednotlivého modelu? To nebude o kreslení, ale o řízení mnoha lidí. Nevím, jestli toto bude ta pravá parketa pro Schreyera.
Rozbalit vlákno
2
17. 1. 2013 09:50
Re: K věci
pěkný den Bullochu,
Patrika asi nenahradím, ale já to vidím takto:
PS do Kia přivedl syn Čong, který byl v té době zodpovědný za její rozvoj a řízení. On si ho u tatínka "velkého Čonga" vymodlil. Před časem otec odešel na odpočinek a syn postoupil na vedoucí pozici v koncernu a velmi zjednodušeně řečeno PS postupije s ním. Nejdříve prezidentem v Kia a následně i v celém koncernu H/K. Myslím, že je to opravdu tak, že z něho udělali koncernového "trendsettera", Buerkle a ostatní zůstávají výkonnými designéry. Jestli je to pro něj to nej, to musí vědět on sám - já bych řekl, že bude i dál samostatně tvořit. Myslím, že se nějakého toho sporťáčku dočkáme.
17. 1. 2013 16:06
Re: K věci
Zdravím. Již jste se tu o Čongovi bavili, ale netušil jsem, že jde až o takovou "lásku" (k PS) ;-) Děkuji za info.