Ono to tak zrejme v Ziline aj je. Sice trochu optimisticke video (nie len obrazky) ale pekne. Clovek ma predstavu, ako sa vyraba take auto [odkaz] alebo aj toto od Discoveri [odkaz]
Tu zmínku o výborném korejském jídle a doporučení k vyzkoušení mám brát jak? Ihned zavolat na náborovou linku do Nošovic a pak se ládovat rejží v kantýně, protože si za minimální plat dělníka víc nebudu moci dovolit?
Jirka Babica je ukazkou typicke ceske "kuchyne" - bez napadu, pripadne s napady ve stylu - kdyz nemame houby, dame tam kecup...
Naproti tomu puvodni (nikoli "cina" za 69,-) asijska jidla jsou vynikajici - kdo ochutnal opravdova thajska ci vietnamska jidla da mi jiste za pravdu. S korejskou nemam zatim osobni zkusenost, ale asijska kuchyn opravdu neni jenom "rejze".
Dotaz od 100oktanu je ovsem plne legitimni - jak se clovek k ochutnavce do jejich jidelny muze dostat? V ramci prohlidek? Vari tam korejci? Z puvodnich surovin?
V clanku se jasne pise, ze je tam zamestnano 96% cechu a sam jsem uvnitr nikdy nebyl, proto se na to ptam.
Ta korejska jidla vam tam vari pravidelne nebo to byla vyjimka pro novinare?
Smutný je, že v době když my jsme už dávno dělali auta, tihle rákosníci ještě nevěděli ani co je šroubovák. A teď nám tady staví fabriky a zaměstnávají nás... To jsme to dopracovali ! 8-s
Ja jsem to myslel spise ironicky a mluvil jsem o Asii vseobecne. jeste bych taky dodal, ze je to snad jedno ne? Hlavne ze lidi maji aspon nejakou praci.
Ten Ronault snad nezná ani historii asijských zemí? Na co já se tehdy hlásil na UK obor historie??? >:D "První zemí, do které dorazila již v roce 384 n.l. znalost technologie výroby papíru byla Korea." ... JCUK uvedl termín "měli" a tečka. Srovnával Evropu s Koreou... nemám slov...
V souvislosti s rozšiřováním papíru na území ohromného čínského impéria, začíná umění jeho výroby pronikat i za hranice říše. První zemí, do které dorazila již v roce 384 n.l. znalost technologie výroby papíru byla Korea. Papír se stal i zde obecně používaným materiálem nejen pro psaní, ale také pro tvorbu grafiky a tisk. Právě z Koreje pochází nejstarší tištěný dokument – inkunabule z počátku XV. století. Korejci mají velký podíl na rozvoji papírenské výroby. Jako první zavedli postup barvení papíru do hmoty, začali používat papírové obálky a zasloužili se také velkou měrou o rozvoj technologie ruční výroby papíru.
Posmíváš se Renaultovi a sám tady důležitě poučuješ aby si byl důležitý, nevím sice jak to byl s tiskem v korei, ale pokud vím, jistý Guttenberg, mimochodem vynálzce knihtiskuv první polovině XV století už tisknul knížky u nás, tedy na území dnešní české republiky,
posmívat se někomu a vymýšlet situ fakta..to je vážně.......moudrý 8-s8-s8-s
Korejský výtisk byl vytištěn 76 let před Gutenbergem, respektive před jeho Biblí. A to na knihtisku. Gutenberg je sice považován za vynálezce knihtisku, ale neudělal nic jiného, že celé lité strany nahradil jednotlivými litými písmeny. Jinak knihtiskové stroje existovaly už v Číně dávno před ním. Zdroj: Gutenberg.de
A jsi za blbce.
Já sem za blbce protože znám údaje které si ty musíš vygooglit? >:D >:D >:D
A mimochodem dovol blbci aby tě upozornil, že Guttenberg se píše se dvěma G, tedy ani stránka gutenberg asi nebude existovat a pokud ano, tak ji vytvořil někdo stejně chytrej jako ty....sám sis o to řekl.. ;-)
Trochu mě baví, jak se tady někdo hádá o tom, že o 70 let dříve se možná vytiskl nějaký dokument v Korei, když každá z těch divilizací se vyvíjela jinak. Ono asi těžko si Guttenberg sedl k netu a vygooglil si, jak má tu knihu dle Korejského návodu vytisknout.
O tom, co "googlili" a kopírovali Číňané a další plagiátoři v automobilovém průmyslu snad ani nemůže být pochyb. Trochu jiné historické souvislosti...
Jasně, navíc...nejsem tak zběhlý v historii. ale jistě tehdy neexistovala korea jako samostatný státní celek, ani bych se nedivil kdyby oblast korejského poloostrovu byla součástí území kde se dnes rozkládá čína, ale i kdyby nebyla, byla tak blízko číny, že je logické že se do koree papír dostal z číny rychleji než do jiných částí světa....
At máme nějaké stylové ppřirovnání..když z Mnichova vyjede nové BMW 550D, hádám že taky dojede do české republiky dříve než do číny..a taky to neznamená,že sme vyvinuli špičkové triturbodiesly...taková argumentace je jen dost chabou snahou jak podpořit své představy ale objektivita chybí
Ano, jistě, Gutenberg se píše se dvěma G... >:D Aspoň po sobě čti... Gutenberg.de je oficiální stránka Gutenberga, vytvořená jeho rodným městem Mainz (Mohuč). Ještě jsi si jistej, že se to jméno píše nějak jinak, než ho píšu já? Mám ti ukázat hodnocení mé seminárky na téma Gutenberg? prostudoval jsem o něm mnoho knih...
Ano, přepsal sem se,mělo tam být 2 T, moje chyba, byť omyl, ty to zde píšeš špatně opakovaně..tak to na omylasi neukecáš..... >:D ...Mimochodem, takže blbec sem, protože.??...sem napsal, že GuTTenberg tiskl na počátku XV stol u nás???..mimochodem, jak si tedy sám poznamenal....nahraadil pouhé kopírování tabulek s určitým textem za možnost sestavit z písmen jakoukoliv šablonu, (jakýkoliv text) a tu si vytisknout.....
Nevycházím z úžasu :-)
1) Gutenberg se OPRAVDU píše s jedním T!!!
2) Blbec jsi, protože tak, jak jsi to napsal, to vypadá, že zatímco my jsme v 15. století tiskli, v Asii ještě tiskoviny malovali ručně. A taky proto, že Gutenberg píšeš s dvěma T.
3) Gutenberg se OPRAVDU píše s jedním T!!!
Pozor... JCUK má pravdu, Ronault se v argumentaci mýlí! JCUK se ani v nejmenším nemýlí, když říká, že Korea užívala (měla) papír a střelný prach daleko dříve než Evropa! "První zemí, do které dorazila již v roce 384 n.l. znalost technologie výroby papíru byla Korea." A střelný prach v raketkách: "Podle všech dokladů je zřejmé, že rakety si nejpozději počátkem 14. století našly cestu do většiny evropských armád, když v Číně, Koreji, na Jávě i v Indii byla běžnou výzbrojí tehdejších armád." ... ;-)
No protože to byla druhá země víš, ta Korea! >:D Každý vzdělaný člověk přece dobře ví, že první zemí byla Čína... "První zemí, do které DORAZILA již v roce 384 n.l. znalost technologie výroby papíru byla Korea." Čili je jasné, že dorazila (ne že tam byla vynalezena), do Koreje z Číny. Čili šlo o to, že tyto země byly dávno dávno s papírem před Evropou... ;-)
Prospekt pro mě??? >:D >:D >:D ... to se mi líbí; to by se mi líbilo... kdyby tam tak ti chlapi měli třeba ten nový a hezký prospekt i30, co jsem si přitáhl včera z Hyundai-prodejny, třeba s vozem s prolisem Icescent, snad bych si jej i zarámoval! >:D;-)
No ale bohuzel jsi nemel pravdu, precti si prispevek od lcsent. Mimochodem ja se taky nikoho nezastavam, jen jsem chtel rict, ze meli taky rozvoj, vynalezy atp. To ze ted kopiruji auta snad nema s obdobim pred tisici lety snad nic spolecnyho ne?
To, co napíše Icescent zdaleka není vždy pravda, v jeho případě je to většinou kopie nějakého PR letáku. Viz ta jeho lež s papírem.
To, že kopírují auta, jak jsi to nazval ty, nemá samozřejmě společného s papírem nic, ale má to společné něco s tím, kam se za ty roky dostali. Spíše to byla pochvala, jen to bys musel taky trochu přemýšlet nad tím, co napsal kolega nad tebou.
>:D ... tak Wikipedii snad nepovažuješ za zcela odborný a spolehlivý elektronický informační zdroj... V tom si buď jist, že PAPÍR v pravém slova smyslu, byl bezpochyby vynalezen až okolo onoho roku 105; ale řeč byla o užívání, "měli" jej atp. To znamená, že plný rozvoj užívání papíru je záležitostí dynastie Chan: "Papír se v Číně začal používat v dynastii Chan (tj. roku 206 př. n. l.) - [odkaz]
A Korea; to je také jisté, že to bylo spíše 384 n.l.: "První zemí, do které dorazila již v roce 384 n.l. znalost technologie výroby papíru, byla Korea. Právě z Koreje pochází nejstarší tištěný dokument – inkunabule z počátku XV. století. Korejci mají velký podíl na rozvoji papírenské výroby. Jako první zavedli postup barvení papíru do hmoty, začali používat papírové obálky a zasloužili se také velkou měrou o rozvoj technologie ruční výroby papíru." - [odkaz]
Korejci tady v tomto ohledu zase jen zářili!!! ;-)
>:D tak už snad jen to, že "Možná se vám to zdá neuvěřitelné, ale zisk Hyundaie činí v přepočtu skoro 140 miliard korun. Zájem o korejskou značku stoupá jak na domácím asijském trhu tak i všude ve světě. V posledním čtvrletí se zisk Hyundaie zvýšil o celých 38 % a to byla očekávání na základě odborných analýz ještě výše." :yes::yes:
beriem to tak, že padni komu padni. Takže Icescenta(nech je aký chce) si tu verejne obvinil, že klame. Dokázal ti že to nie je pravda - zaslúži si ospravedlnenie.
Já jim neberu ani papír ani střelnej prach. I když myslím, že to měli číňani ale to je fuk, rákosník jako rákosník. Ovšem my jsme měli automobilový průmysl daleko dřív před něma. A teď tady s nama mávají.
Hmmm, pěkné pokoukáníčko, nejmodernější technologie, postupy i linky... prostě nejmodernější automobilka v Evropě! :-) ... Na tu exkurzi naživo se již nemohu dočkat; zvažuji jaro... :yes:
Včera jsem si LIVE v autosalonu podrobně proseděl, prokoukl a prostudoval tu novou i30! Moje dojmy: PERFEKTNÍ! Až jsem sám byl překvapen... brzy snad bude i jízda...
Hádám... hm, že by v Nošovicích odložený reznoucí Ronault (pardon, Renault), vhodný již snad jen ke konzumaci (po "uvaření") stékající železité vody??? "Tak jsem včera ležel asi půl hodiny pod autem a hledal korozi. Je až s údivem, kolik jí je na 3 roky starém autě. Kde to šlo, tam jsem to zastříkl silikonovým olejem. tak to doufám zabrání v šíření korozi." - Jeden z mnoha zděšených vlastníků RENAULTU... (Renault forum)...
Nebo, že by GOLF? "Čuss. Mám tohodle golfíka (Golf V 2.0 TDi Sportline) z Německa a kupoval jsem ho s chycenýma předníma lemama. Zkoušel jsem to protáhnout ještě zárukou,to se mi však nepovedlo. Jak je ale možné že u 5let starého auta je taková koroze? Pak jsem ještě zjistil že u zadních dveří jak se při zavírání šoupe guma o zadní nárazník mám u levých dveří puchýře." - Zklamaný majitel Golfu (Golf forum - koroze na fotkách je úděsná)...
Tak tohle, že by stálo za navštívení? Dík, raději se kouknu na Hyundai... (jinak onen varný produkt nepiji, ale z hlediska zájmu o technologický postup, se případné exkurzi taktéž nevyhýbám)... :)
A jeden, již legendární výrok o korozi: "tzv. povrchová koroze podvozku je žádoucí a řízená chemická reakce, je přirozenou součástí speciální antikorozní ochrany i30. Něco takového by tě nemělo v žádném případě znepokojovat, naopak, buď rád, že ochrana funguje."
Tak to by mě zajímalo, který konkrétně a hned dodej odkaz. Odkaz na Hyundai a korozi ti hodím z Autobildu a klidně z Hyundaiufora na i30, kde je těch stránek asi 80, což je docela pěkné spektrum. A ví se o tom dávno.
Já mám na 11 let starém autě 300t km bez koroze a s nulovou péčí, tedy krom toho, že auto umyju. To jsou prostě výrobci, kteří tohle umí už přes 20 let, někteří se to teprve učí.
Takže ty jako velký kopírovator zvládneš i odkazy, co?
Vidíš, to je ten tvůj problém, kdyby sis občas dal pivo, tak by ses nenenachal takhle opít korejským rohlíkem.
Nesmysl, přečti si, co říká majitel níže v oné diskusi! "BOURANÉ NEBYLO, pravidelně servisované a když sem ho kupoval tak se mnou byl kluk co lakuje takže ten to pozná..." To je teda spíše výkon tvrdit pravý opak toho, co ví o svém autě majitel, Starfightere... :no:
Jasně, vyložená "voňafka" jetá důchodcem s lehkou nohou.
99% průserů u ojetin začíná tak, že auto má servisní knížku (jestli pravou, je malým tajemstvím) a při koupi asistuje kamarád/ známý známého/ technik ze servisu, co autům rozumí.
JJ toho "kamaráda" znám, nemá sice jméno, ale pracuje v branži již asi sto let a vždycky říká, že "francouze" by do baráku nechtěl.
Taky pořád sází sportku stejná čísla. Jednou nevsadil a zrovna padla.
Ten kamarád má dědu co hulí 100 cigaret denně a už je mu 158let, naproti tomu jeho dobrý kamarád sportovec nekuřák zemřel na rakovinu plic 10 minut po narození.
Stačí drobný ťukanec, který ani nenechá (viditelnou) stopu, popřípadě ho majitel nechá vymačkat (nebo jak se té technice říká), pak měřákem nic nezjistíš. Ochrana se poruší a máš zaděláno na průser. S kamínky je to těžké, stejně tak povolené úchyty plastových a jiných dílů, uvolněná těsnění, to všechno může vydřít ochranu plechů. V dnešní době oblíbené kryty podvozků jsou také skvělý inkubátor pro hnilobu.
Aha, takže podle tebe je porovnatelný 1,5 roku starý i30 s Thalii z roku 2002, kterou sedlá onen uživatel? Dobré!
A taky se koukni kolik je tam stránek v obecné diskuzi ke korozi z celého Renault Fora, 2, slovy dvě... a zmiňující se jen majitelé R5, R25, samá dvacet let stará auta, nic, co by rezlo ještě v době záruky a na rámu dveří.
Icescent má zjevně posunuté vnímání času. Argumentace 10 let starou Thalií a 5 let starým, asi zbořeným Golfem proti Kii Soul, která opustila před půl rokem továrnu [odkaz] , je přinejmenším zvláštní.
PS: jestli se H/K rozhodla pokořit nechvalně známou reznoucí AR Alfasud, tak je na dobré cestě.
Zdravím milý Ronaulde, myslím, že se trochu mýlíš. Doba, kdy schopný lakýrník byl vyvažován zlatem je již dávno pryč, tedy v továrnách tohoto typu.
Dnes ve všech moderních automobilkách lakování provádějí automaty/roboty, technologií je několik málo a již vůbec, ale vůbec nezáleží na člověku. Navíc tyto lakovací linky nejsou produktem H/K, povětšinou jsou americké a evropské provenience. Barvy, použité barvy jsou ta samá písnička. Již to tvé, 11 let staré, auto bylo určitě podrobeno těmto technologiím ,tedy předpokládám, že mluvíš o svém pažoutu. Jedinný rozdíl bude cca 50 mikrónů základního laku, neboť francouzi v té době pouze namáčeli, bez použití elektrostatiky a to tam té barvy zůstalo prostě více.
pěkný den
Samozřejmě máš pravdu, automaty dnes lakují všude, včetně Nošovic, ale i tam najdeš oddělení Masking, kde se opravují ručně pistolí vady na laku.
A přestu všechnu unifikaci jsou evidentně dnes výrobky, které mnoha lidem korodují. Ono to taky často není jen o tom lakování, ale také o řadě jiných postupů. Já na svém autě třeba mám a i na předešlém (ne Peugeotu) dokonale zavoskované dno kufru, stejně taky na R19 byly všude, kde mohla stát, další vrsty přelakovaného gumoasfaltu, prahy mám třeba poražené folii... atd. A už se mi tu folii podařilo na pár místech poškodit a auta stejně nerezne... Podle mě to chce u Hyundaie ještě pár zkušeností, které ale nabydou hodně rychle a třeba nová i30 bude zas o kus lepší ;-)
Lednový nárůst evropských prodejů Hyundai je skoro 20%, Kia 30%. Hyundai již prodává více než Seat. Nevěřím, že jsou všichni ti kupci tupci ;-).
To není jen cenou, prostě maj "lepší tah na branku - Zkrátka dobrej oddíl". Já se však bojím, že jim sláva stoupne do hlavy, začnou tlačit na ceny a dopadnou jak japonci.
Pěkný den a přeji francouzským automobilkám ať přežijí. Nevím, nevím, již teď dostávají skrytou podporu od státu - co bude dál?
Nikde jsem nenapsal, že je někdo tupec!
Jo, tah na branku mají silný. Podle mě udělali jednu dobrou věc, dali záruky v ceně a to prostě zvedlo image o hodně výše, k tomu agresivní reklamní kampaň. Francouzi mají problém s image, i když už kvalitu zlepšili, táhne se to s nimi. Podle mě by stačilo udělat totéž, co H/K a Renault to už chápe. Záruky dává k leasingu, první auta se servisem v ceně na 60t km atd... a v Anglii je těch výhod prý více.
Co se týče skryté podpory... kdo jí krom VW nedostává? USA ano, Korejci mají jiné daňové výhody a i celní výhody, Číňani také...
Co bude dál? Uvidíme.
Já neříkám, že jsi někoho nazval tupcem, líbil se mi ten rým, jenom ;-) .
Pokud si to vzal osobně, tak sorry.
Jinak máš pravdu, revoluce v produkci a "geniální" marketing, to je velmi jednoduše řečeno to hlavní. Už však mainstream dohnali a teď to již nepůjde mílovými kroky.
Proč si vynechal koncern? Největším akcionářem jsou některé německé zemské vlády, a tak mají také dost možností jak pomoci. Jo nic není bílé/černé.
Ten koncern jsem vynechal a až pak si vzpomněl na šrotovné, takže máš pravu ;-) A taky je pravda, že ti, co tady nadávají na Renault jako státní komunistickou firmu jaksi zapomínají, že státní podíl je ve VW větší než v Renaultu. Ale to byla odbočka.
Omlouvat se nemusíš, poslední dobou mi tady spousta lidí vkládá do úst, co jsem nenapsal(neřekl), takže na to reaguji už dost podrážděně ;-)
Nevím, co to tu píšeš o reklamách, tamponech a lízátcích (snad to může být i vtipné)... ale já psal o realitě:
1. Hyundai patří k nejmodernějším výrobcům automobilů v Evropě... [odkaz]
2. O svých reálných, velmi pozitivních dojmech z prvního osobního kontaktu s novou i30...
A ty zase: fasni hadr suchý - leckdy podívat se realitě zpříma do očí = pěkně se zapotit >:D >:-[] ...
A proč když teda nepíšeš jako reklamní PR magazín nenapíšeš, že Hyundai je na tom tvém odkazu společně s VW a TPCA, takže tam jsou všichni, co v ČR vyrábí osobní auta velkosériově? To mi vysvětli, ty nestranný komentátore.
Ad 2..hele..taky si viděl ty filmy, kde byly africký děti tak nadšení z obyčejné prázdné flašky od Coca coly? jak si s ní nadšeně hrají a považují ji za něco úžasného.....protože nic jiného neznají..děti v evropě by z flašky nijak odvázaný nebyly... >:-[] >:-[]
ale nic ve zlým, dělám si jen legraci, nic proti tobě.....je mi jasné, že tu ve svých příspěvcích taky jen žertuješ >:-[] >:-[]
Ťuňťa neťuňťa, co na tom záleží >:D , pravdou zůstává: Hyundai Motor Manufacturing Czech is the most modern car manufacturer in Europe (Czechinvest) >:-[] ...
Pekne.. to vymývanie mozgov tými nápismi - nemôžem sa z toho prestať smiať.. po vzore "Arbeit mach frei".. až tu sa smiech zastavuje nad tým, za aké smiešne platy tam Češi, či Slováci pracujú.. ako v každej veľkej firme... :no:
"za aké smiešne platy tam Češi, či Slováci pracujú.. ": Průměrný hrubý měsíční příjem dělníka v HMMC byl v loňském roce 25.300,- Kč (po započtení bonusů, přesčasů a příplatků); pro Slováky: 1.002,83 EUR měsíčně - to je v rámci ČR směšný plat? Kolik se bere na Slovensku, když kvalifikací je výuční list? Ty sám jsi smiešny, Fe...
Souhlas,myslím,že ve většině firem a mohou být vlastněny třeba na tomto serveru tolik vychvalovaným německým kapitálem,nedosahují platy u KVALIFIKOVANÝCH dělnických profesí zdaleka této výše.
To je opět čistá demagogie. Průměr zhola nic nevypovídá o skutečnosti. Hlavně když se jako zde do průměru zahrne kde co. zajímavé číslo by byla hodinová sazba v čistém bez jakýchkoliv příplatků...
Jo ale to se týká celé ČR,to není problém Hyundae.Do průměrné mzdy jsou započítány přesčasy,prémie...a v hrubém.
Jak píši výše i v německých( dosaď si kteroukoliv chceš) firmách mají dnes kvalifikovaní (svářeči,operátoři CNC strojů) dělníci menší průměrný plat než je dělnický v HMMC.
ked uz, tak "Arbeit machT frei". BTW ako zamestnanec dodavatelskej firmy som sa par dni pohyboval po zilinskej fabrike KIA, a tieto napisy su slaby odvar toho co maju tam. Najma v priestoroch, kam obvykle navstevy nevodia. To este len boli pekne kaleraby!
Jen si prosím uvědomte, kolik ta auta stojí a že většina lidí je s těmi cenami spokojená (nechtěli by zdražování). A od toho se bohužel odvíjí i platy ve výrobě....
Zajímavý článek a moc zajímavá fotogalerie. Ale jak tak jsem na to koukal, stále víc jsem získával pocit, že mi to určitým způsobem připomíná fotografie z podniků před revolucí (pokud tedy pominu technologie a čistotu prostředí). Hesla jako "Pořádek je 1. krok k bezchybné výrobě" by mohla být napsána žlutým písmem na rudém podkladu :-) Stejně tak by mě zajímalo, kolik dostává nástěnkář za starání se o nástěnky. Hlavní je, aby byly vidět rostoucí grafy výroby a ekonomické situace a snižující se grafy defektů a dalších nepřípustných vlivů (na což je zde dáván asi dost velký důraz).
Ale to mě jen tak napadlo. Každopádně je to moderní a pěkná fabrika. Hlavně je všude opravdu čisto a výrobky budou určitě i celkem kvalitní, o tom není pochyb. Souhlasím tedy i s výše zmíněným heslem :-)
Ale přesto, že jsem strojař a takovéto provozy mě zajímají, nesouhlasím s tím, kde byly haly postaveny a proč bylo zabráno tolik kvalitní orné půdy - krátkodobější zisky zase zvítězily nad zdravím rozumem a uvažováním!!!
Souhlas.Dnes je v těchto fabrikách moderní klást důraz na nástěnky,transparenty,hesla,grafy,počty dní bez pracovních úrazů,grafické znázornění postupů výroby,kvality,reklamace.Jsou lidé,kteří se zabývají pouze tímto)celkem dobrý kšeft).A není to jen u asiatů,i u evropských firem se na toto klade velký důraz (možná větší,než na cokoliv jiného).
Nám to připomína dobu za komančů,ovšem západ za tímto komunisty nevidí.