Měsíční pořadí mezi offroady a SUV zůstává víceméně stabilní, mění se pouze v objemově nevýznamných terénních pickupech. V nejmenší kategorii se ovšem dere do popředí novinka Hyundaie.
Já zase věřím, že jedničkou mezi dováženými auty bude v každé kategorii evropská značka, tak jako by si to přál každej rozumnej Evropan, který má všech pět pohromadě ;-)
i35ka a Sportage se dělá v Žilině, pokud vím, vývoj a design je z Německa - takže to evropský auto snad je taky. Řada evropskejch značek se dováží z Ameriky, Číny, dokonce i z Indie. No a většina běžnějch Toyot je taky z Evropy - Avensis z Anglie, nevím jak Auris, ale třeba Yaris je dokonce dělanej ve Francii. Honda Civic zase Anglie...takže s tím evropským autem¨a evropským zákazníkem je třeba být opatrnej.
qashqai je po faceliftu mnohem hezčí,nissan mu v sunderlandu přidal 3.směnu,protože se prodává stále lépe a nesmíme zapomenout na nissan juke(1,6 turbo,4x4,190 koní ;-) )
Tak když v nich bude poměrně zásadní rozdíl - namísto 215 HP současného 3,8 V6 290 Hp u nového 3,6 V6 a navíc s nižší spotřebou...
A nové by měly být i převodovky...
Možná to tak nezajímavé nebude, vzhledem k tomu že pár benzínových Jeepů se tu přeci jen prodá - přes šedý dovoz jsou ty ceny totiž velmi, velmi zajímavé...
Kdo si koupí Wrangler z praktických důvodů, určitě volí turbodiesel. Benzinový si tady koupí pár fajnšmekrů (v USA to je jinak, ale o tom dnes diskuse není).
Ale chválím, že Jeep dal konečně sbohem motoru s prehistorickým rozvodem OHV, a nasadil vcelku moderní techniku. Je zajímavé, jak oteplovací hysterie a ekonomická krize přiměly americké automobilky rychle vstát z těch svých vavřínů a radikálně modernizovat svoje motorové portfolio.
Jenže ony ty parametry výkonu a spotřeby byly odlišné, ovšem ve prospěch HEMI už době když všichni plnili jen Euro4 a o Euro5 sem jim tak možná zdálo...
Nehledě na to že V8 a W12 je trošku rozdíl, ovšem výkonově to není příliš vidět, nehledě na pořizovací cenu...
Z benzinových bude mít význam jen ta 1,6 4x2. On totiž vůbec benzinový dvoulitr není pro SUV moc vhodný motor, pro rodinné využití je to taková nouzovka a pro jízdu po městě má neúměrně vysokou spotřebu.
Jasně. Na novou řadu GDI se čeká, určitě nezůstane jen u 1,6, připravená už je např. taky 2,0 GDI Turbo, zatím ohlášená pro novou Sonatu. Jestli do ix35 pronikne u nás nějaká větší GDI kubatura než 1,6, uvidíme časem. Kromě stávajících dieselů z nové řady R se chystá ještě 1,7. Hyundai/Kia se vyvíjí tak rychle, že musí dát hodně práce sesynchronizovat technický vývoj a nasazení všech částí. 5th Gear říká: výborný diesel, ten si kupte, 2,0 benzinu se vyhněte: [odkaz] Australani jsou tolerantnější. Podle nich jasně nejlepší diesel, benziny "celkem ujdou", ale oni mají k dispozici ještě 2,4: [odkaz]
Jsem si všim, že jsi docela informovanej, co se Hyundaie/Kii týká. Kdy se dá reálně očekávat nová Sportage? i55 podle mně docela ujde, i35 se mi moc nelíbí, ale podle fotek nebo videí je nová Sportage vysloveně pěkný SUV. Takhle si SUVčko představuju, k tomu i35 - nelíbí se mi stejně jako se mi nelíbí Kuga a ty auta mně přijdou dost podobný. V Kuze jsem seděl (jel jsme jenom jako spolujezdec) a připadala mi dost těsná na šiřku. Jestli bude mít Sportage tak pohodlnou kabinu jako třeba Venga, neměl bych s tím problém. Takže, pokud víš víc, kdy se může dostat do prodeje?
No, nejsem insider, vím jen to, co se píše na internetu. Třeba to někdo doplní.
Podle tiskové zprávy Kie SR začíná sériová výroba o léta ([odkaz] ), Autofox to specifikuje "od června" ([odkaz] ). V Žilině běží zkušební výroba od března. V podnikovém zpravodaji je pro zájemce rozhovor s šéfdesignérem P.Schreyerem: [odkaz] .
Pokud jde o ix35 a Sportage, určitě to designové odlišení slouží k oslovení rozdílných skupin zákazníků. Takže komu se nelíbí QQ, Kuga a ix35, může jít do německé školy společně se Sportage. Btw ix35 ani Sportage nejsou pravá SUV, ale crossovery - třeba ix35 má světlost sníženou na 170 mm a je to záměr. V Anglii dokonce marketingově tlačí ix35 na roveň hatchům nížší střední, aby zachytili i kupce, kteří by se SUV ani nedotkli. Kdo chce rejdit bahnem, musí si koupit Sorrento.
Já ix35 a Sportage proti sobě nekladu, umím přijmout i ten "tekutý" design od Hyundaie, i tu "cihlu" od Kie. K rozhodnutí by mě přivedlo jedině porovnání jízdního projevu a pohodlí/pocitu z interiéru. Hyundai a Kia mívají ve zvyku použít jiné nastavení podvozku a poněkud jinou ergonomiku a subdodavatele materiálů a prvků do interiérů. Dílenská pečlivost by tentokrát měla být totožná - na stejné lince, od stejných lidí...
Doplněno: ještě jsem našel na Kia Buzz článek o tom, jak vznikal design interiéru nové Sportage. Je to vysloveně poučné, pokud jde o koncepci tzv. SUV současné generace - na prvním místě vnější výraz, vytváření dojmu, s myšlenkou na převážné používání auta ve městě... nějaká skutečná funkcionalita jde až na konci toho procesí: [odkaz] . Nekritizuju to, jen by si každý kupec měl dobře zvážit, co od auta očekává, aby pak nebyl nepříjemně překvapený.
Děkuji moc, toho posledního odstavce jsem si zatraceně vědom, v jednom z posledních SM byl trojtest - Yeti, i35 a QQ. QQ skončilo vělmi těsně poslední s drobnou poznámkou - v terénu je ale bezpečně nejlepší. Kdyby to bylo možné, preferoval bych Tiguan verzi Track and Field, ta má do terénu i upravenou příď. Na druhou stranu tyhle auta vypadají jako auta a přitom poskytují pohodlí ve stylu Sceniců a jim podobných, které se mi ale zase vůbec nelíbí...
... 30 a 88, to první znamená čtvrté místo za březen, to druhé celkový bronz pro Volvo XC 90, hned za bavorskými iksky v kategorii velkých SUV, to auto zraje jako víno, GTIho slovy BRAVOLVO :yes:
... se stávajícím pořadím dost zahýbe, je hezké, hranaté mezi samými ováloidy (chvála budiž Mercedesu za GLK !!!), stačí nasadit dobrou cenu a ix35 je pobito. Značka Mitsubishi je stále Hyundai vzdálena několik světelných let... :yes:
Wine s tím začátkem souhlasím ale ta poslední věta.... Když jsem tě četl v motorcafé přišlo mi že máš docela rozumné a střízlivé názory ale že by byl Hyundai několik světelných let za Mitsu to bych asi netvrdil.
:-) takový docela maličký úlet... To se mi stává jen jednou za 20 let.....
Nicméně myslím si, že Mitsubishi DLUŽÍ dobré pověsti své značky a Hyundai bude must ještě MAKAT aby se na takovou úroveň dostal. Obě značky mají na víc. :yes:
To s tebou budu souhlasit obě značky mají na víc. A určitě Hyundai udělal obrovský kus práce a myslím že maká správným směrem sice Hyundai nevlastním, ale nejsem zaslepený abych neviděl jak obrovský skok udělal od doby kdy u nás začínal s ponnym.
Nic proti micinám, ale jedna věc je přání všeho dobrého a druhá věc je realita. A realita je taková, že za první měsíc evropských prodejů (březen10) měl Hyundai v Evropě přes 33 000 objednávek na ix35, což je asi 70% (evropského) plánu, který si dali na letošek. Takže Hyundai teď předpokládá, že do konce roku 2010 možná zároveň splní i výhled ix35 na rok 2011. ([odkaz] ). V USA se jich za březen prodalo 3.084, také se silně rostoucí tendencí (zvýš. 129% proti 3/2009). Vypadá to prostě na trefu. Takže si bude Mitsubishi muset s ASX opravdu hodně namasírovat svaly. Nemluvě o tom, že kromě ix35 bude muset povalit ještě Qashqai, který je v Evropě zahnízděný jako blecha v kožiše.