Vedení nošovické automobilky Hyundai dnes uzavřelo dohodu s odbory, které vzápětí odvolaly stávkovou pohotovost. ČTK o tom informoval mluvčí automobilky Petr Vaněk.
No, a jede se dál. Možná ovšem, že bychom si měli říci několik vět..., například, že pojem "trestat zaměstnance" skončil dokonce ještě za totality. To když bylo ze zákoníku práce odstraněno právo zaměstnavatele udělovat pracovníkům (nyní zaměstnancům) tresty v podobě napomenutí či důtky. Tedy, to trestání zaměstnanců je vyloučené ze zákona, na to nikdo nepotřebuje odbory.
Co se týká terminologie, pak odborářem užívaný termín "firma" je užíván zcela špatně. Totiž firma je než pojmovým ekvivalentem obchodního jména (názvu) podnikatele, a to ještě ne každého, neboť jen toho, kdo (který) je zapsán v obchodním rejstříku. Tedy tam, kde se (špatně) užívá termínu "firma" se má správně užít termín - "společnost" jedná- li se tedy o nějakou formu obchodní společnosti, či "podnik", jedná-li se například o podnik státní. Z toho je zcela zřejmé, že věta, cituji: "...komunikaci uvnitř firmy..." je absolutně nesmyslná.
Pokud se někomu zdá, že jde o hnidopšství, pak nikoliv, v těchto věcech totiž zásadně nejde o obsah, nýbrž vždy jen o formu...
To víš, jen naivka se může domnívat, že to ti impulzivní stávkaři tzv. neodnesou. Odnesou, a to dokonale. Například tím, že mají utrum v profesním růstu. Ale s tímhle přece každý rozumný člověk musí počítat. To je v lidské společnosti zcela přirozená obranná reakce. O to ovšem odborům nejde, jde přece o to, aby:
- práce přesčas byla konaná jen k zajištění mimořádných provozních potřeb... jako by to někdy někdo zažil jinak,
- ty 4 stovky navrch, zdarma autobus a oběď byl vykazován jako zásluha odborů, ačkoliv jsme si tu již četli, že právě toto byla nabídka zaměstnavatele.
Prostě stále dokola stejná rudodborová častuška.
Závěr - Neboť, varuj se před těmi, co ti jsou do očí schopni bez červenání tvrdit, že jim jde jen a než o tvé dobro...
Ja myslel, ze jen Korejsti pracovnici maji sanci na karierni rust?! Presne tak mi to bylo receno v jedne firme pred peti lety, kde jsem mel pohovor na pozici assistenta a muj nadrizeny byl cizinec. ;-\
Uz to nejaky patek je, ale pokud si vzpominam dobre neco jako:
Assitent Vedouciho Dodavky Nahradnich Dilu nakladnich aut. Vedouci byl Mr. J. Chuan.
Potreboval nekoho s anglinou jelikoz se snim zkuseni zamestnanci prumerny vek vsem 50let a vice bez "0" jazykovych znalosti! Zadne honostne kancelare, ci mramorove podlahy... stare tovarni prostory, vsichni kolem tebe v
monterkach a tezkych botach.
Napsal jsi to přesně, ani se to lépe vystihnout nedá. A tohle zažíváme v hyundai každý den.
GTI píše hlouposti, ale chápu to. Z venku to jen vypadá, že lidi u nás stávkujou kvůli blbým dvěma hodinám přesčasu. Člověk vstane ve 5 ráno a dostane se domů v 19 večer, celý den dělá v taktu na lince, má čas 3x 10 minut na záchod, půl hoďky na oběd a dostane za to 12 tisíc. Doma tě děti a manželka/manžel vůbec nevidí, však co, máš přece víkend. A korejci zjistí v říjnu, že to zákon umožňuje, tak proč to neprotáhnout až do konce roku že? A proč ještě nepřidat nějakou sobotu, však lidi žijou pro hyundai, na co rodina a jiné zájmy? Že budou Vánoce? To neznají, tak proč na to brát ohled. Však jim dáme 50% bonus, takže dostanou 6 tisíc navíc a za to si koupí cukroví na které nebyl čas a pár dárků pro děti, které moc nevidí. To už se ale nikde nedočteš. Není to naštěstí můj případ, ale vůbec nechápu ty lidi na linkách, že tady dělají. Jsou tady dokonce i páry, to nevím jak se starají o domácnost. Jasně můžou odejít, ale asi to není zas tak jednoduché, jak si někteří myslí. Těch problémů je tady daleko víc, ale to se taky nikde nepíše.
Mama dela pod nemeckou firmou na tri smeny provoz a neni to o moc lepsi!
Neni to jen u assiskych firem! pokud jsi slysel nekdy o fime Kenvelo tam ti muzou vypravet! Problem je, ze vzdy v hodne firmach jsou jednodussi prace a pote ty nejhorsi, a zalezi jen a jen kam se dostanes. ;-\
Vedomi moci? Tak zkus pracovat pro Izraelce a uvidis co je to moc v ramci ceskych zakonu! Ja jim nic neviciam, proste kdo umi vy..bat v ramci zakonu s kazdym ten proste umi!
Neschavaluju to ale pokud jsi na druhe strane pravidel a jses placeny dobre, tak se tezko protestuje! Jenze takovych zamestnancu je 1:100
- nikdy se před žádným zaměstnavatelem neponiž stávkou. Stávka je projev zoufalství jedince, důkazem jak je jednoduché manipulovat s masou.
- nebuď "masa"
- buď dokonale hrdý a k sobě i neurvale upřímný.
- nelíbí-li se ti u Hyundaie, dej zítra ráno výpověď, a jdi pracovat jinam
- pokus se postavit na vlastní nohy, nebudeš muset nastavovat dlaň, nýbrž kapsu...
Koneckonců... abychom to trochu parafrázovaně odlehčili - Neptej se, co může zaměstnavatel udělat pro tebe, ptej se, co můžeš pro sebe udělat ty sám. Já vím, v životě to není vždy jednoduché. Tu složitost ti právě pomůže překonat ta upřímnost sama k sobě. Ptej se, proč to, čeho dosáhl Hyundai jsi nedosáhl ty. To by tě mohlo rychle postavit do realističtějšího názorového světa.
A proč to dělají? Aby cena byla nižší a za to jim nejen zde na fóru volají lidé "Halejůja".
Každej kdo si jde něco koupit, ať jde o auto a nebo hrníček se může rozhodnout koho nechá doslova žít a přežít. Každej rozhoduje o tom zda zaměstnanci budou žít jako lidi a nebo jako otroci a tuhle moc každej z nás má a může jí použít.
Odejít je přeci jednoduché.Dáš výpověď a je to,nebo někoho drží v zaměstnání násilím?Nedrží.Problémů je tady více jak píšeš.A ten největší je ten,že lidi nemají kam jít za lepším,ono je to všude stejné,všude se musí dělat a když je dost zakázek tak i ty přesčasy.Ani podnikat se jim nechce.
Také se mi nechce být v práci deset až dvanáct hodin denně,to chápu,ale co nadělám,práci chci a dobrou,tak se musím smekat.A to ještě bez nároku na zaplacený přesčas.