Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai zvýšil čtvrtletní zisk o 71 procent na rekordních 1,2 miliardy USD

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor vytvořila ve druhém čtvrtletí rekordní zisk 1,39 bilionu wonů (asi 1,2 miliardy USD; 22,6 miliardy Kč).
Zpět na článek
Avatar - Well-being
29. 7. 2010 08:13
No jo, no ...
Stalo se. Zdejším diskutujícím "odborníkům" na korejské vozy to bude informace těžko pochopitelná. Když se holt někomu zastaví vnímání světa v adolescentním věku, je to těžká věc ... ;-)
Rozbalit vlákno
27
29. 7. 2010 08:56
Re: No jo, no ...
Jak souvisí rostoucí zisk firmy s kvalitou jejich výrobků? ;-) Tady se pořád zapomíná že Hyundai je lowendová automobilka, která nevyrábí auta na stejné technické úrovni, tudíž levněji, jako třeba evropské automobilky.
29. 7. 2010 11:05
Re: No jo, no ...
Výsledky jsou mimojiné ovlivěny i anketou mezi zákazníky. A je logické, že zákazník Hyundaie bude méně náročnější na svoje auto než majitel dražšího auta.
Avatar - Stephen
29. 7. 2010 11:12
Re: No jo, no ...
To je pravda, ale třeba v GB nečekám od zákazníků Škodatrosek vysoké nároky na produkt, když obecně vnímanou pravdou je na ostrovech fakt, že cenu vozu této značky zdvojnásobí natankování plné nádrže >:D .
29. 7. 2010 11:57
Re: No jo, no ...
A ty si myslíš, že Hyundai má v Anglii lepší zvuk? Než se začneš smát, tak si zjisti fakta. Základní model Octavie stojí v Anglii víc než i30, cca o 500 liber víc, u vyšších výbav je ten rozdíl ještě větší. To abys u Hyundaie vozil nejen plnou nádrž, ale alespoň 4 plný kanystry, abys ji cenově dorovnal alespoň Škodě ;-)
29. 7. 2010 12:49
Re: No jo, no ...
hyundai vs. vw:
[odkaz]
Avatar - Glaukos
29. 7. 2010 15:27
Re: No jo, no ...
srovnávat základní cenu i30 a Octavie je alibismus. Octavie je o půl třídy větší auto, těžko může být levnější
29. 7. 2010 15:57
Re: No jo, no ...
Proč? Oboje patří do nižší střední. Klidně můžem srovnat Fabii a i20, dopadne to stejně. Doufám, že pak nebudeš argumentovat, že Fabia je vyšší, tudíš větší kus auta :-)
29. 7. 2010 17:53
Re: No jo, no ...
Jak u koho, já jsem např. přešel z předposledního modelu Mondea na Sonátu a nemůžu si ji vynachválit
Avatar - kari.laz
29. 7. 2010 15:15
Re: No jo, no ...
Nebudu zde polemizovat o kvalitě Hyundai nebo jiných značek, ale je velkou roli ve spokojenosti a vnímaní kvality hraje vnímání značky a její zařazení na trhu.
Člověk který nepatří k zámožnějším akoupí si laciné auto, například zmiňovaný i30, tak i když si to nepřipustí, tak od toho auta tolik neočekává a je s ním nadmíru spokojen i přes nějaké menší problémy nebo nedostatky. Zkrátka si ne zcela jednoduše ušetří na nové auto a to je pro něj "to jeho" auto.
Na druhou stranu člověk, který si jde koupit dražší auto, nebo nějaké luxusní auto bude mít velké nároky na jeho kvalitu a neodpostí mu sebemenší chybu, nebo defekt. Takovýhle lidé pak řeší jako naprosté selhání například prasklou žárovku a podobně.
Takže oni takové ty ankety spokojenosti jsou dost zavádějící. Protože na lepší auta se bud s vědomím, nebo podvědomě uplatňují přísnější kriteria hodnocení. A člověk s Loweendovou značkouo bude se vým autem spokojen, a naproti tomu člověk s drahým modelem bude nespokojen, i když bude mít polovinu problémů, co člověk s levným autem.
Dost dobře to klidně můžu posoudit podle sebe. když jsem měl ze začátku auta levnější starší, ale dle mě byla dokonalá a nedal jsem na ně dospustit a defekty, které se mi na nich staly jsem bral jako banální a nestálo mi za řeč se o nich ani zmiňovat. Postupně jsem se dostal na lepší auta a když by se mi stalo jen polovina problémů na nynějším autě, než co jsem měl například na autě před pěti lety, tak by jsem byl maximálně naštvaný.
29. 7. 2010 15:54
Re: No jo, no ...
Souhlas, ale mně to psát nemusíš, to samé jsem napsal v dalším příspěvku, jen jsem se tolik nerozepisoval ;-)
29. 7. 2010 16:01
Re: No jo, no ...
Ano samozřejmě.I tato tvá teorie objasňuje oblíbenost modelů Škody v ČR,nic extra a přitom idol národa.Složení vozového parku před dvaceti,deseti,pěti...lety utvořilo určité vnímání kavality a spokojenosti.
A co když si naopak někdo,kdo za něco vyhodí spoustu peněz nedokáže přiznat,že pochybil?Ego?
Tímto stylem lze spochybnit vše.
K Hyundai.Je zvláštní když zde mnozí odborníci tvrdí jak má Hyundai dumpingové ceny a přitom jim roste zisk. :-!
29. 7. 2010 17:58
Re: No jo, no ...
Žárovka je spotřební zboží a může rupnout jak v trabantu tak i v Infiniti. Když ti dojde voda v ostřikovačích, tak taky budeš zklamaný že u luxusního auta by se to nemělo stát?
Avatar - kari.laz
30. 7. 2010 08:39
Re: No jo, no ...
Tak si to prosím přečti ještě jednou a až pochopíš myšlenku, tak ti to dojde.
30. 7. 2010 13:39
Re: No jo, no ...
Já to pochopil velice dobře. Chtěl si napsat, že člověk kupující drahé vozidlo bude na kvalitu auta koukat přísněji o proti člověku co si koupí levné vozidlo. Dle mého toto tvrzení je neopodstatněné. Člověk kupující si drahé vozidlo obyčejně na toto vozidlo má dost finančních prostředků aby si ho mohl pořídit. Kdežto člověk kupující si levné vozidlo obyčejně má finanční prostředky akorát tak na to auto. Takže i ten člověk kupující si levné vozidlo přemýšlí za co své mnohdy poctivě vydělané i několik let šetřené peníze utratí. A tak počítá a počítá a srovnává, které auto má větší kufr, nebo jednozonovou či dvouzonovou klimu, tempomat, a srováná výbavu a spotřebu s několika dalšími auty stejné třídy, atd. A já osobně znám hromadu lidí, kteří než koupí auto za 300 tisíc, tak několikrát zvažují a vybírají mezi auty daleko lépe a více nežli člověk co si koupí sedmičkového bavoráka jen proto, že to je Bavorák a soused ho má, tak ho musím mít taky nebo ještě něco lepšího. Tyto lidi také znám a většinou o těch autech nevědí zhola nic, hlavně že to má výkon a krouťák a že je v TDi že? A tak drahé polovičky zámožňáků si jezdí nakupovat po městě v obřích SUV, atd. Nic méně, pak jsou i tací lidé kteří autům moc nerozumí a hlavně že to jede, inu do města to stačí a tak koupí to nejlevnější co je. A také proč ne, vždyť na cestu 5km do práce a z práce a sem tam nákup jim stačí i starší Fabie.
Nesouhlasím s tvrzením že lowendová auta jsou Hyundai nebo Kia, to bych mohl tvrdit i o dalších značkách s jejichž kvalitou nejsem spokojen. Tak např.Ford žádný zázrak není a bohužel i na Mondeu je vidět jak moc se šetří na kvalitě zpracování a na použitých materiálech, nepřesné lícování a povrzávání palubní desky je tomu příkladem. Ale když se vrátím k původní myšlence autora jemuž zde odpovídám, tak by se nikdy nemělo stát, že u neustále opěvovaných značek zejména koncernu se vyskytnou vážné závady jako vrzání, nelícování nebo dost závažné neschopnosti zařazení 1.rychlostního stupně, jak jsem zde četl v příspěvku. Dnes už si nikdo nedovolí dělat nekvalitní auta vzhledem k obrovské konkurenci ve všech třídách. To že je auto ve své třídě o proti jiným levnější znamená chybějící výbavu nebo bezpečnostní prvky a ne kvalitu materiálu. Vždyť se stačí podívat na jakýkoliv ceník auta a v základu auto stojí třeba 200 tisíc a v plné výbavě třeba 450 tisíc a to už je sakra rozdíl. A tak máme celé desítky aut v cenách od 200 do 500 tis, kde se cena odvíjí zejména dle výbavy a motorizace a také to neznamená že auta pod 500 tis jsou lowendy.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2010 14:35
Re: No jo, no ...
S první větou souhlasím, ale pak už to není zcela přesné. Prostě lidé, co si po dlouhém výběru to auto vyberou, protože dobře zvažují, co si za své peníze pořídí jsou s tím autem většinou nadmíru spokojeni i přes nějaké menší problémy, které berou jako banální. Kdežto u drahých aut se bere každý problém jako problém a lidé to hodnotí podle nejpřísnějších měřítek. je jedno, jestli autům rozumí, nebo ne. Oni si kupují nějaký koncový produkt od kterého něco očekávají a podle toho ho také posuzují. Nikde jsem neuváděl záměrně konkrétní značky, protože to není zaostřeno konkrétně, ale je to spíše takvové obecné pravidlo. A samozřejmě to neplatí na všechny. Jou i výjimky, kteří to posuzují jinak. Jinak ty rádoby vymodlené závady neřazení jedničky na golfu jsou informace "jedna bába povídala" To že na jednom autě něco nejde neznamená že jsou tak postižená všechny auta, to samé o vrzajícím interieru. To je záležitost maximálně zase jedinců a většinou je to zase zapříčeněno lidským faktorem. Proto zde záměrně neuvádím žádnou konkrétní značku, protože to by bylo na jinou diskuzi
30. 7. 2010 15:17
Re: No jo, no ...
Souhlasím, jinak s Mondeem od Fordu jsem zkušenosti měl a byla to celkem hrůza, ale očima jiného je to zase vynikající auto. Máš pravdu, každý člověk je jinak náročný a každý člověk hodnotí jinak.
29. 7. 2010 18:55
Re: Nie je to tak celkom pravda ...
Ja so svojou "lacnou" Kiou Ceed idem do servisu riešiť každú "hlúposť" - niektoré veci ani neboli závadami ...

Kamarát so svojím Golfom nerieši to, že nemôže občas zaradiť jednotku: "Zatiaľ to nechám tak" ...bola jeho odpoveď, ktorá ma dosť šokovala ...

Nachcem zovšeobecňovať, ale určite nie sú všetci majitelia koncernu nároční ...
Avatar - kari.laz
30. 7. 2010 08:40
Re: Nie je to tak celkom pravda ...
Taky jsi nepochopil, co jsem chtěl říci. A ještě navíc tu přesně ukazuješ to co jsem psal. Ukázkový příklad.
30. 7. 2010 13:36
Re: Nie je to tak celkom pravda ...
29. 7. 2010 19:02
Re: Výrobné náklady nie sú priamo úmerné technickej úrovni a
Technická úroveň, kvalita a náklady sú tri rozdielne veci ktoré pochopiteľne závisia, ale nie je tam žiadna priama úmera ....

Predstava, že o 40 % drahšie auto je o 40 % dokonalejšie a 40 % kvalitnejšie je smiešna ...

Stačí si pozrieť na záruky - európske autá za tou "zaostalou" kóreou katastrofálne zaostávajú ...

Niektoré cenníky rozšírených záruk tých "vyspelých" európskych automobiliek sú vyslovene trápne ... evidentne to berú ako nutné zlo ... a predĺžiť záruku na "neuveriteľných" 80 tisíc km za 4 roky ani nepotrebujú komentár ...
29. 7. 2010 20:03
Re: Výrobné náklady nie sú priamo úmerné technickej úrovni a
Jistě, zisk a kvalita nemají vztah přímě úměry. Pokračování tvé argumentace úplně nerozumím. Řeč je o globálním zisku Hyundaie, s porovnáním s evropskými automobilkami to prakticky nesouvisí - na evropském trhu má Hyundai podíl 2,4%, takže tady se hlavní část jeho zisku určitě negenerovala. Ale možná jsi to myslel nějak jinak. Pro zajímavost tady dávám čerstvý citát z Autoweeku: ""Největší respekt mám pro Hyundai, protože se už naučili, jak stavět dobrá auta," tvrdí nejvyšší šéf VW Martin Winterkorn."
Pokud jde o low-end, tak jeho hlavním odbytištěm je dnes Čína. Low-endové modely globálních automobilek jsou specificky vyvíjené pro tamější trh a jsou vyráběné na místě ve společných podnicích s Číňany. Kdo tohle nezvládá, nezbývá mu, než závistivě přihlížet. Hyundai byl v Číně včas, jeho dvě fabriky (kapacita 600tis/rok) tam jedou naplno a nestíhají, takže se chystá honem stavět třetí. Prosté vizuální porovnání "čínského" Avante ([odkaz] ) s jeho US protějškem Elantrou ([odkaz] ) a evropskou další sestrou i30 názorně ukazuje rozdíl mezi low-endem a mainstreamem uvnitř jedné značky. Ale jistě to neznamená, že celý Hyundai je low-end. :-)

Ještě malý skoro OT: ""Nechápu, jak to, že Toyota má 20 % trhu v USA a VW jen 3 %. VW musí začít dělat auta, s nimiž získá 30% podíl," tvrdí Hussein Ali al-Abdullah, zastupující katarské akcionáře VW." Roztomilé, žejo - ale taky pravdivé ukázání prstem na slabé místo koncernu. Mimochodem, Hyundai měl loni 4,2% na US trhu, letos přepokládá nárůst na 4,5%.
Avatar - Falco
29. 7. 2010 22:31
Re: Výrobné náklady nie sú priamo úmerné technickej úrovni a
Dobře napsané :yes:
30. 7. 2010 11:24
Re: Výrobné náklady nie sú priamo úmerné technickej úrovni a
Díky :-)