Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai zvýšil čtvrtletní zisk o 71 procent na rekordních 1,2 miliardy USD

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor vytvořila ve druhém čtvrtletí rekordní zisk 1,39 bilionu wonů (asi 1,2 miliardy USD; 22,6 miliardy Kč).

Meziročně jde o nárůst o 71 procent a za úspěchem firmy stojí především svižný růst poptávky ve Spojených státech a Číně. Hyundai má montážní závody i v České republice.

Firma tak překonala dosavadní rekord ve výši čtvrtletního zisku, který je teprve z letošního prvního čtvrtletí a který činil 1,13 bilionu wonů. Výsledek překonal také odhady samotné firmy, analytici nicméně upozorňují, že druhé pololetí může být slabší.

Analytici v průměru předpokládali, že zisk se zvýší na 1,1 bilionu wonů. Celkové tržby v období duben až červen meziročně vzrostly o 18,3 procenta na 9,56 bilionu wonů (asi 155,2 miliardy Kč).

Hyundai je spolu se svou dceřinou společností Kia Motors pátou největší automobilkou na světě. V listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních automobilů v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu vozů u slovenské Žiliny.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
30. 7. 2010 15:17
Re: No jo, no ...
Souhlasím, jinak s Mondeem od Fordu jsem zkušenosti měl a byla to celkem hrůza, ale očima jiného je to zase vynikající auto. Máš pravdu, každý člověk je jinak náročný a každý člověk hodnotí jinak.
Avatar - kari.laz
30. 7. 2010 14:35
Re: No jo, no ...
S první větou souhlasím, ale pak už to není zcela přesné. Prostě lidé, co si po dlouhém výběru to auto vyberou, protože dobře zvažují, co si za své peníze pořídí jsou s tím autem většinou nadmíru spokojeni i přes nějaké menší problémy, které berou jako banální. Kdežto u drahých aut se bere každý problém jako problém a lidé to hodnotí podle nejpřísnějších měřítek. je jedno, jestli autům rozumí, nebo ne. Oni si kupují nějaký koncový produkt od kterého něco očekávají a podle toho ho také posuzují. Nikde jsem neuváděl záměrně konkrétní značky, protože to není zaostřeno konkrétně, ale je to spíše takvové obecné pravidlo. A samozřejmě to neplatí na všechny. Jou i výjimky, kteří to posuzují jinak. Jinak ty rádoby vymodlené závady neřazení jedničky na golfu jsou informace "jedna bába povídala" To že na jednom autě něco nejde neznamená že jsou tak postižená všechny auta, to samé o vrzajícím interieru. To je záležitost maximálně zase jedinců a většinou je to zase zapříčeněno lidským faktorem. Proto zde záměrně neuvádím žádnou konkrétní značku, protože to by bylo na jinou diskuzi
30. 7. 2010 13:39
Re: No jo, no ...
Já to pochopil velice dobře. Chtěl si napsat, že člověk kupující drahé vozidlo bude na kvalitu auta koukat přísněji o proti člověku co si koupí levné vozidlo. Dle mého toto tvrzení je neopodstatněné. Člověk kupující si drahé vozidlo obyčejně na toto vozidlo má dost finančních prostředků aby si ho mohl pořídit. Kdežto člověk kupující si levné vozidlo obyčejně má finanční prostředky akorát tak na to auto. Takže i ten člověk kupující si levné vozidlo přemýšlí za co své mnohdy poctivě vydělané i několik let šetřené peníze utratí. A tak počítá a počítá a srovnává, které auto má větší kufr, nebo jednozonovou či dvouzonovou klimu, tempomat, a srováná výbavu a spotřebu s několika dalšími auty stejné třídy, atd. A já osobně znám hromadu lidí, kteří než koupí auto za 300 tisíc, tak několikrát zvažují a vybírají mezi auty daleko lépe a více nežli člověk co si koupí sedmičkového bavoráka jen proto, že to je Bavorák a soused ho má, tak ho musím mít taky nebo ještě něco lepšího. Tyto lidi také znám a většinou o těch autech nevědí zhola nic, hlavně že to má výkon a krouťák a že je v TDi že? A tak drahé polovičky zámožňáků si jezdí nakupovat po městě v obřích SUV, atd. Nic méně, pak jsou i tací lidé kteří autům moc nerozumí a hlavně že to jede, inu do města to stačí a tak koupí to nejlevnější co je. A také proč ne, vždyť na cestu 5km do práce a z práce a sem tam nákup jim stačí i starší Fabie.
Nesouhlasím s tvrzením že lowendová auta jsou Hyundai nebo Kia, to bych mohl tvrdit i o dalších značkách s jejichž kvalitou nejsem spokojen. Tak např.Ford žádný zázrak není a bohužel i na Mondeu je vidět jak moc se šetří na kvalitě zpracování a na použitých materiálech, nepřesné lícování a povrzávání palubní desky je tomu příkladem. Ale když se vrátím k původní myšlence autora jemuž zde odpovídám, tak by se nikdy nemělo stát, že u neustále opěvovaných značek zejména koncernu se vyskytnou vážné závady jako vrzání, nelícování nebo dost závažné neschopnosti zařazení 1.rychlostního stupně, jak jsem zde četl v příspěvku. Dnes už si nikdo nedovolí dělat nekvalitní auta vzhledem k obrovské konkurenci ve všech třídách. To že je auto ve své třídě o proti jiným levnější znamená chybějící výbavu nebo bezpečnostní prvky a ne kvalitu materiálu. Vždyť se stačí podívat na jakýkoliv ceník auta a v základu auto stojí třeba 200 tisíc a v plné výbavě třeba 450 tisíc a to už je sakra rozdíl. A tak máme celé desítky aut v cenách od 200 do 500 tis, kde se cena odvíjí zejména dle výbavy a motorizace a také to neznamená že auta pod 500 tis jsou lowendy.
30. 7. 2010 13:36
Re: Nie je to tak celkom pravda ...
30. 7. 2010 11:24
Re: Výrobné náklady nie sú priamo úmerné technickej úrovni a
Díky :-)