A vy byste chtěl vrtuli ukrytou někde? Proč by to nemělo "vyjet" na vodu? :-) Stranou ponechme praktičnost. A ještě co je to vlnolam u lodí? To jsem v tomto oboru neslyšel :-O
To jsme upřímně dva, co mají naježděno hodně nm po vodě. :yes: Po té slané hlavně:-) Na výše zmíněné lodi je použít přímý náhon. Ten má svá vlastní specifika. Proto je nekrytý, musí být. Na závěsných i popř. jiných zabudováných motorech (ať už se jedná o z-nohu, azipody nebo konvenční řešení) jsem kryt taky neviděl. Pouze na přání majitele, že jezdí v mělkých vodách a bojí se o ostruhu, převodovku nebo vrtuli. Ale když nevím jak to tam vypadá, tak tam přeci nejedu:-) A obrat na motorovém člunu...takové čluny přece nejsou plachetnice a mají vpředu dostateční úhel a ostrý kýl, takže voda jde do stran (rozčísne vlnu) a jde pod něj resp. člun na vlnu lépe než u plachetnic, kapitáne:-) Nechtěl jsem nijak vypichovat, jen jsem se zajímal, jak jste to myslel. Jestli jste plachtař, přeji Vám vítr do plachet a krátkou zimu a jestli motorář (jako já), tak už co nejdřív jaro, umírněné moře a plnou nádrž ;-)
Jaguáre, Aston Martin či Maserati ma zaujímajú menej ako Fiat alebo Opel. Keď by som už mal na to, tak v prípade športiaku prichádza do úvahy jedine červené Ferrari, v prípade luxusného auta Rolls-Royce alebo Bentley. Ostatné kvázi luxusné značky sú len kompromisom - technika Volkswagenu za cenu Ferrari či Bentley.