Presne môj názor. Súčasné Jagy mi nejdú moc pod kožu, aj keď sú to pekné autá. S Jagom som mal vždy spojený taký retro dizajn. Toto je presne ten spôsob, ako by som si predstavoval pokračovanie dizajnovej línie klasického XJ-čka, nižšie rady môžu mať svoj vlastný štýl, ale XJ, by malo odkazovať na úspešného ducha minulosti v modernom kabáte. Tá línia strechy, kolmá alebo negatívne sklonená predná časť, vystupujúce zadné blatníky a následne zvažujúca a zužujúca sa zadná časť, to je myslím jedinečný prvok, ktorý by mal byť zachovaný. Z tejto štúdie som proste uchvátený..
Mam stareho Daimlera Six a musim povidat ze nove XJ je "a proper JAG", samozrejme je to revolucia a nie evolucia, no kazdy fanda jaguaru v nom najde odkazy na minulost. Ktomu je to krasne auto a jedine co by sa mu mohlo rovnat by bol Aston Rapide a Quattroporte. 7er, A4 Long a S-klasse sa oproti tomu desingu vazne mozu iba skryt.
Retro design u auta jez by melo predchudcem rivalu BMW3 a Mercedes C je uplne zcestne myslenka.
Pripada mi to hodne lenive, nic vic nez co bylo udelano bylo zmenseno stareho XJ designu a zakladni tvary zachovany, kazdy vi, ze zadni zpusob otvyrani dveri je jen show pro koncept, ale hlavne meli ukazat jak by roubovali kombika jez u teto tridy je na 90% nezbytnou soucasti pro uspech modelu.
Pokud chteji retro design maji ji ho delat jedine u Jaguaru E-Type kde nizko profilove kupe v limitovane serii a v cenove relaci proti Porsche Boxter. By bylo neco uplne o necem jinem.
:yes: Souhlas, já jsem sice všeobecně proti retro designu, myslím, že už ho bylo dost v poslední době, ale limitovaná edice proč ne. Přijde mi ale jako nesmysl stavět teď pro Jaguár auto v retrodesignu, v tomhle si myslím, že Bertone zaspal a to dost.
[odkaz]
pretože je čím sa pochváliť, tradícia je niečo, čo si len tak nekúpiš, čo by za ňu dali iní výrobcovia ... všetko ostatné si vieš kúpiť. Teraz je späť doba kedy si zákazníci tieto veci zase začínajú uvedomovať a oceňovať.
a) Je jedna vec provest u noveho modelu retro design, pokud byl dany model opravdovy prodejni TRHAK v minulosti, a podnik chce navazat na tuto strunu coz plati u Fiatu 500.
b) Druha vec je kdyz podnik vezme nejaky design z nedavne historie a snazi se to prodat jako novodoby retro design modelu jez zrovna se moc neprodaval, ze XJ model.
XK 120/ 140 krasna klasika
E-type klenot mezi klenoty
XJ nikdy nebyl perlou v Designu pokud se tedy nebavime o XK z roku 1968 ale cokoliv po roce 1990+ byl jiz prezitek bez inovaci.
Jedinym opravdovym zastupcem stredni tridy v retro designu je Mark I a Mark II problem je, ze tento retro styl je temer nemozne naroubovat do kombi karoserie a Jaguar v stredni tride potrebuje nahradit hrozny S type a X type mode z roku 1999 a 2001.
Pokud retro design jedine E type nic jineho nemuze zabrat, ale stredni trida/ combi popripade kupe musi jit cestou 21 stoleti... tak jako zbrusu novy XJ se musi vyvijet jen dopredu, tak i XR nema jinou cestu a nemuzes najednou vrazit psudo retro.
Pote by to pusobilo smesne jako u podnikatelu kdyz si stavi dum v podnikatelskem baroku.
ale ano, v otázke designu máš pravdu, nie je retro ako retro...
ja ale myslím na tradíciu v zmysle image a know-how značky.
to je vec ktorú si nekúpiš, to si musíš odžiť. design si kúpiš aky chceš/potrebuješ, či je retro alebo moderna.... ide o pocit vlastnenia niečoho výnimočného, ked si kúpiš jaguár... nech by mal plechy akékoľvek....
podobné pocity majú ženy napr. pri kabelkách Louis Vuitton.
Tak tohle je nádhera. Kdyby se podobný tvar (hlavně boční profil) povedlo zachovat u sériového auta střední velikosti, tak by to byla fantazie.
Designéři u některých nejmenovaných značek by se měli podívat, jak se dělá sedan, který nemá "těžký zadek", jehož převisy "sedí" vůči rozvoru a celkové délce atd. :yes::yes::yes:
Přesně jak už psali v článku... z fotek jsem nejdřív myslel, že jde o auto velikosti XJ, ještě jsem si řikal, že tvarem trochu odkazuje na typicky jaguarovskou karoserii minulý generace XJ. Jinak studie je to nádherná, klidně by mohl Jaguar zadat návrh i na seriovou verzi Bertonemu. :yes:
Neviem prečo, ale z tej malej fotky pri náhlade z hlavnej stránky som si v duchu povedal "hm, pekný koncept bavoráku"..a potom čítam, že jaguar by bertone >:D
ináč, retro je ževraj out, ale mne sa tento koncept páči..ale mne sa páčia aj súčasné jaguary takže to nie je kritika momentálnej produkcie
Mě se zdá, že moc práce si s tím nedali, když zejména zadní polovina z boku velmi připomíná XJ X350. Čumák je pěknej, ačkoli nikterak převratnej. Jaguar si dokáže auta pro sebe navrhovat sám. Obecně bych řekl, že designérská studia jsou dnes, z hlediska navrhování modelů pro velké automobilky, již překonanou záležitostí. Stačí shlédnout koncepty Fuore.
Pre mňa krása! Toto jazdiť v sériovej podobe, tak niektorí chlapi by si vlasy trhali, že na to nemajú a ženám by vlhli gaťky a podlamovali sa kolená... Krásna štúdia! ;-):yes:
Italové design umí to je pravda , ale jak píše někdo níže Jag si umí svá auta navrhnout sám .
A troufám si říct, že tak nějak víc rozumí tomu, co dělá Jaguara Jaguarem. Italové jsou temperamentní a auta od nich navržená to potvrzují.Jag ovšem musí mít i jistou míru osobnosti a to ti jižní splašenci neeuummííí!!!!Dovedu si představit v podstatě zmenšené XJ ve střední třídě. A kdo chce od jaga kombíka je úplný ......
I když vím , že se chystá XF v kombíku. Prostě jsou auta , které by se měly držet tradic. :no::no::-!
;-):yes:
Presne tak! Je to to isté ako sa tu v diskusiách momentálne pobúrili prívrženci Lancie nad rebrandovaním modelov od Chrysleru. Lancia by tiež napríklad tú elektrinu nezaplatila z tradície a povesti Delty Integrale... Treba sa posúvať ďalej! A v tomto prípade to podľa mňa Bertone Jaguaru ukázal ako by sa to dalo aj so zachovaním tradičných dizajnérskych prvkov...
Môj skromný názor:
Vyzerá to pekne. Obrázky sú síce zámerne decentne tmavé, čiže niektoré detaily ľahko uniknú oku a niektoré veci tiež zakrývajú tie
NEMOŽNÉ ČERVENO-BIELE ŠÍPKY
na preklikávanie obrázkov - prosil by som pána, ktorý je za toto v redakcii zodpovedný, aby to napravil. Stačilo by fotky rozšíriť po stranách o tmavé pásy, aby šípky nezakrývali obrázok. Srdečná vďaka.
Uvidíme, ako bude táto štúdia vyzerať, keď ju lepšie nasvietia...