Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar Land Rover nejspíše postaví továrnu na Slovensku, práci by mohlo najít až 5000 lidí

Automobilka Jaguar Land Rover podepsala se Slovenskem dohodu o záměru postavit tam novou továrnu. V ní by se podle prvních informací mohla vyrábět příští generace Land Roveru Defender.
Zpět na článek
11. 8. 2015 12:20
11. 8. 2015 14:46
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
11. 8. 2015 12:40
11. 8. 2015 12:47
11. 8. 2015 13:05
11. 8. 2015 14:25
11. 8. 2015 14:30
11. 8. 2015 14:59
11. 8. 2015 15:12
11. 8. 2015 15:36
11. 8. 2015 15:39
11. 8. 2015 15:54
12. 8. 2015 12:48
11. 8. 2015 12:51
11. 8. 2015 13:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 9. 2015 10:05
11. 8. 2015 13:07
11. 8. 2015 15:43
11. 8. 2015 16:09
11. 8. 2015 19:18
11. 8. 2015 22:01
12. 8. 2015 08:07
12. 8. 2015 08:12
11. 8. 2015 16:06
11. 8. 2015 18:06
12. 8. 2015 09:51
11. 8. 2015 16:13
11. 8. 2015 13:16
11. 8. 2015 13:19
11. 8. 2015 13:25
11. 8. 2015 13:34
11. 8. 2015 13:37
11. 8. 2015 13:43
11. 8. 2015 13:45
11. 8. 2015 13:48
11. 8. 2015 13:56
11. 8. 2015 14:08
11. 8. 2015 14:52
11. 8. 2015 13:46
11. 8. 2015 13:54
11. 8. 2015 14:53
11. 8. 2015 13:32
11. 8. 2015 13:35
11. 8. 2015 13:39
11. 8. 2015 13:35
11. 8. 2015 13:50
11. 8. 2015 14:09
11. 8. 2015 16:54
11. 8. 2015 14:07
11. 8. 2015 16:55
11. 8. 2015 13:39
11. 8. 2015 14:03
11. 8. 2015 16:23
11. 8. 2015 13:54
11. 8. 2015 14:08
11. 8. 2015 14:31
11. 8. 2015 16:19
11. 8. 2015 16:58
11. 8. 2015 16:33
11. 8. 2015 16:57
11. 8. 2015 14:10
11. 8. 2015 13:46
11. 8. 2015 13:53
11. 8. 2015 13:59
11. 8. 2015 16:26
11. 8. 2015 14:01
11. 8. 2015 14:09
11. 8. 2015 14:10
11. 8. 2015 14:45
11. 8. 2015 15:08
11. 8. 2015 15:43
11. 8. 2015 15:41
11. 8. 2015 14:22
11. 8. 2015 14:41
11. 8. 2015 14:50
11. 8. 2015 14:55
11. 8. 2015 15:04
11. 8. 2015 15:46
11. 8. 2015 15:52
11. 8. 2015 15:57
11. 8. 2015 15:21
11. 8. 2015 16:01
11. 8. 2015 13:25
11. 8. 2015 14:22
11. 8. 2015 15:02
11. 8. 2015 14:07
11. 8. 2015 14:11
11. 8. 2015 14:13
11. 8. 2015 14:15
11. 8. 2015 14:28
11. 8. 2015 14:29
11. 8. 2015 14:36
11. 8. 2015 14:38
11. 8. 2015 14:45
11. 8. 2015 14:48
11. 8. 2015 15:05
11. 8. 2015 15:48
11. 8. 2015 16:28
11. 8. 2015 17:02
11. 8. 2015 17:07
11. 8. 2015 16:12
11. 8. 2015 16:29
11. 8. 2015 20:31
11. 8. 2015 15:29
11. 8. 2015 15:43
11. 8. 2015 15:50
11. 8. 2015 16:31
11. 8. 2015 17:26
11. 8. 2015 22:06
6. 9. 2015 10:47
11. 8. 2015 15:46
11. 8. 2015 20:27
11. 8. 2015 15:24
11. 8. 2015 15:21
11. 8. 2015 15:43
11. 8. 2015 16:17
11. 8. 2015 16:42
11. 8. 2015 16:28
11. 8. 2015 16:41
11. 8. 2015 16:46
11. 8. 2015 16:56
11. 8. 2015 17:09
11. 8. 2015 16:47
11. 8. 2015 16:02
11. 8. 2015 16:04
11. 8. 2015 16:19
11. 8. 2015 16:32
11. 8. 2015 18:43
6. 9. 2015 09:16
6. 9. 2015 10:06
6. 9. 2015 09:38
6. 9. 2015 10:05
Avatar - JGucci
11. 8. 2015 12:20
Znacka
A Jaguary se tam delat nebudou??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - nalimer
12. 8. 2015 09:40
Re: čo sa bude vyrábať
priebežný program je LR Defender (všetky varianty), Jaguar F-Pace: Neskôr aj SUV strednej triedy od Land Roveru (t.j. nový segment). ten až po 2019.
Gratulace Slovensku!
Gratulace Slovensku k nové investici. Koncentrace 4 automobilek na tak malém prostoru (VW/Bratislava, PSA/Trnava, JLR/Nitra, Kia/Zilina) sice prinese urcité výzvy v oblasti trhu práce, ale jinak pozitivní rozhodnutí.

Zajímavé, ze je to behem posledních priblizne 15 let jiz ponekolikáté kdy Polsko patrilo mezi vázné kandidáty pro stavbu nové automobilky a ta investice potom sla jinam.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - lamal
11. 8. 2015 12:39
Re: Gratulace Slovensku!
diky... uvidime ako nastavia podmienky pre zamestnancov, ale nebudu to mat lahke, 5000 ludi je dost a tym, ze tu je vela automotive firiem napr aj ZF ai., tak ludia budu problem... snad to pochopia a aj zaplatia :-)
11. 8. 2015 12:57
Re: Gratulace Slovensku!
K tej Nitre - pride mi, ze to su byvali polnohospodari, ako ked sa Fiat/Alfa pokusali vyrabat sofistikovanejsie modely na polnohospodarskom juhu. Vo VW pracuje SK robotnicka elita, lebo tam maju dobre platy a mozu si vyberat najlepsich. Otazka je, ako si to zariadia v Jagu - kto im tam bude tie hliniky zvarat.
Avatar - lamal
11. 8. 2015 13:01
Re: Gratulace Slovensku!
Strojarske vzdelanie je tym myslim aj stredna skola je u nas asi najrozsirenejsie a urcite nie len v BA/TT, je pravda, ze tam kde su koncentracie platov najlepsie, tak tam su aj odbornici myslim, ze to sami zistia... pripadne to uz vedia, funguje to tak vsade, len tie celkove cifry zalezia od krajiny. Vacsina bude aj tak dochadzat, Nitra nema potencial na 5000 ludi v odbore, takze BA / TT je hodina autom, Levice/Zamky/Zlate Moravce/Topolcany do hodiny... takze tak zbierat sa to bude kade tade
Avatar - wakantanka
11. 8. 2015 14:47
Re: Gratulace Slovensku!
Mno nedávno som niekde čítal, ako robila nejaká agentúra nábor v Komárne pre park v Malackách. Núkali ľuďom slušný plat (vzhľ. k tomu že išlo o nekvalif. robotu), dotované ubytovanie, a pod. a z 50 ľudí ktorých im pozval ÚP prejavili záujem 3. A prečo? Pretožeradšej doma na sociálnych dávkach ako cestovať na 4dni a 3 byť doma za 800 Eur v čistom. Koľko potom musí ponúknuť taká automobilka aby tí ľudia išli k nim robiť?
Ak by to postavili niekde pri Banskej Bystrici alebo ďalej na východe určite by s týmto nemali problém ani teraz ani neskôr.
Avatar - LEGOPARK
11. 8. 2015 12:54
Re: Gratulace Slovensku!
Hlavne ze aj tento portal pred nedavnom pisal, ze sa rozhoduje len medzi Ceskom a Polskom! :-) Kde sa dvaja biju, treti vitazi! :-!
Re: Gratulace Slovensku!
Ano, ale tehdy byly informace ruzné. Jedno médium psalo o Polski a Cesku, jiné o Polsku a Slovensku. Jiz tehdy se ale ve skutecnosti rozhodovalo mezi Polskem a Slovenskem.
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
11. 8. 2015 14:46
Re: Gratulace Slovensku!
Dobrý den, v květnu jsme napsali, že se rozhoduje mezi Českem a Polskem, viz [odkaz] Ale již na začátku července vyšla informace, že ve hře je Slovensko a Polsko, viz [odkaz]
Re: Gratulace Slovensku!
V kvetnu byl na ACZ zvrejnen nepresný clánek CTK o tom ze se rozhoduje mezi Ceskem a Polskem. V tom clánku jiz tehdy melo být zmíneno Slovensko, ale nebylo.
Avatar - Ji/Ri
11. 8. 2015 16:52
Re: Gratulace Slovensku!
:yes:
Avatar - praděda7
11. 8. 2015 17:29
Re: Gratulace Slovensku!
....článek od ČTK.... >:D
Avatar - nalimer
12. 8. 2015 09:45
Re: Gratulace Slovensku!
Na začiatku bolo oslovené Rakúsko. Kvôli malým stimulom však bolo od začiatku v hre Slovensko a Poľsko. Česko a Maďarsko bolo len "do počtu".
Prvé rokovania začali na začiatku roka. V prospech SVK hovorilo, že má vysporiadané pozamky, infraštruktúra dodávateľov a štátny stimul. Poľsko ponúklo dve lokality. Ani jedna však nebola územne vysporiadaná. Rovnako, štátny stimul bol nízky oproti slovenskému.
11. 8. 2015 12:54
Re: Gratulace Slovensku!
Uz pri Kii boli najvaznejsim kandidatom, potom sa traduje, ze minister Rusko odletel do Korei a presvedcil ich. Neskor ale prisla sprava o Hyundai v CR a tak rozhodnutie pre SR davalo vacsi zmysel - jazykova ne-bariera pri spolupraci.
Re: Gratulace Slovensku!
Ano, to co se traduje tak priblizne bylo. Tedy nebylo to tak ze by je Rusko prímo presvedcil, ale presvedcil je aby zahrnuli Slovensko do uzsího výberu ve kterém predtím nebylo a nakonec bylo rozhodnuto o investici na Slovensku.

Co se týce Hyundai/CZ a Kia/SK tak tam ani tak neslo o jazykovou ne-bariéru ale o vzdálenost.
11. 8. 2015 13:17
Re: Gratulace Slovensku!
Myslim, ze to planovali v jiznim Polsku, takze zvdalenost by byla stejna, po dalnici mozna dokonce lepsi spojeni.
Re: Gratulace Slovensku!
Nezapomínej na investicní pobídky.
12. 8. 2015 10:29
Re: Gratulace Slovensku!
Neni k comu gratulovat. Na kazdeho zamestnanca zapltia danovi poplatnici 80 tisic eur. Pri tom kolko zarabaju ludia vo fabrikach to je mzda na niekolko rokov cize ma JLR prakticky pracu zadarmo. Nie darmo za poliaci vyjadrili, ze taku ponuku jednoducho nemozu dat. My samozrejme mozeme lebo o rok su volby.
Re: Gratulace Slovensku!
Takze podle tebe tato investice nemá pro Slovensko prínos? To je samozrejme nesmysl. Jasný prínos má i kdyz se vezme pod úvahu investicní pobídka.
12. 8. 2015 11:08
Re: Gratulace Slovensku!
Aky prinos ma zmykat strednu vrstvu a zo statneho rozpoctu dotovat investicie? To sme tu uz raz mali pred rokom 89 a nefungovalo to. Toto takisto nezafunguje. Ked im skoncia danove prazdniny pod hrozbou odchodu dostanu dalsie.

Tych 5000 miest je samozrjeme hausnumero. Realne ich bude mozno polovica vratane subdodavatelov. 400 milionov eur z nasich dani ale poputuje hore kominom a na ekonomike sa to nijak neprejavi pretoze priemerny pracovnik fabriky nema sancu vygenerovat 80 tisic do statneho rozpoctu.

Aj tunajsi podnikatelia by boli schopny vytvorit tolko pracovnych miest ak by dostali od statu 80k na hlavu. Lenze momentalne ak odo mna clovek dostane na vyplatu 800 eur musi vyrobit cez 1300. 500 eur ktore zarobil ten clovek a ktore mu patria radsej daju kvazi investorom.

Takze nie, tato "investicia" nema prinos. Cisla nepustia.
Re: Gratulace Slovensku!
Plácás neuveritelné nemysly. Tvoje veta "Ked im skoncia danove prazdniny pod hrozbou odchodu dostanu dalsie" je absolutní hloupost která ukazuje ze vubec nerozumís tomu k cemu se vyjadrujes.

Dalsí nesmysl jsou vety "Tych 5000 miest je samozrjeme hausnumero. Realne ich bude mozno polovica vratane subdodavatelov." Dalsí blbost která potvrzuje ze se vyjadrujes k veci o které nemás ponetí.

Pokud jsi podnikatel, na coz by se dalo usuzovat z tvého príspevku, tak takoví podnikatelé by vzhledem na svoji nízkou inteligenci rozhodne zádnou státní pomoc dostávat nemeli.

Jinak más pravdu, "císla nepustia". Jenom se jim musí rozumet.
12. 8. 2015 12:21
Re: Gratulace Slovensku!
"Placas nesmysly" a urazky skor svedcia o tvojej urovni ako mojej.

Predlzenie ulav sa tu uz neraz davalo, za vsetky spomeniem U.S. steel (30 tisic zameztnancov) ked hrozili presunom na Ukrajinu pred rokom ci dvoma. Nas premier nasadol na lietadlo a v Amerike "dohodol", ze ostavaju.

K teme pocet pracovnych miest. Ta fabrika sa ma otvorit v roku 2018. Kto vie aky bude mat JLR dopyt? S akym portfoliom budu vtedy operovat a ci to zakaznici budu chciet?
Re: Gratulace Slovensku!
To nejsou urázky, to je reálné ocenení úrovne tvého príspevku a tedy tvých myslenek. Kdybys veci rozumel tak bys neplácal takové nesmysly. Nic ti nebrání prostudovat si podobné prípady investic v automobilovém prumyslu a pocet vytvorených pracovních míst.

Jeste jednou, je videt ze se kategoricky vyjadrujes k tématice které nerozumís. S takovými lidmi není duvod komunikovat, nic to totiz nedá. Ale klidne dál plácej nesmysly kdyz te to baví.
12. 8. 2015 13:12
Re: Gratulace Slovensku!
Potom je lepsie nereagovat ako pisat subjektivne hodnotenia bez jedineho faktu.

EU sice ma smernicu kde pisu, ze celkova dotacia do investicii auto priemyslu by nemala presahovat 15% ale realne to tazko niekto spocita.

Napr Suzuki v Madarsku sa na zaciatku kapitalovo podielalo necelymi 17%, k tomu dostali 10 rocne danove prazdniny.

U nas tie cisla niesu transparentne, takze to co pisu v novinach mozme pravom oznacit za propagacne hausnumera.

Faktom ostava, ze VW, Kia aj PSA boli dotovane investicie.
Re: Gratulace Slovensku!
Boze to je plácání. Ja nepísu "subjektívne hodnotenia bez jedineho faktu". Pokud bys chtel tak se dají najít podklady pro slovenský projekt Jaguar Land Rover. Krome toho to co se uvádí v novinách nejsou propagacní hausnumera a je to v souladu s podobnými projekty.

Takze slova "to co pisu v novinach mozme pravom oznacit za propagacne hausnumera" nejsou korektní.

Klidne se treba podívej na pocet lidí zamestnaných v madarské továrne Mercedes-Benz Manufacturing v Kecskemétu i u jejích dodavatelu a pochopís ze to co se píse o investici firmy Jaguar Land Rover je zcela reálné.

Je treba se o vec skutecne zajímat.

A ano, VW, Kia aj PSA boli dotované investice. To je fakt a je dobre ze tyto investice na Slovensku jsou.
Avatar - lamal
11. 8. 2015 12:40
LandRover
Nie moc pozitivna sprava pre vykoristovatelov, 5000ks bude mat moznost zdrhnut inam :yes:
Rozbalit vlákno
13
11. 8. 2015 12:47
Re: LandRover
To si nemyslím, pár kusů se jistě najde, ale budou to ve finále alespoň desítky?
Avatar - lamal
11. 8. 2015 13:05
Re: LandRover
Pokial nepoznas pomery v ostatnych firmach, tazko sa ti hovori, nie je nic nenormalne aby zamestnavatel v automotive v Nitra kraji tlacil vyplaty na 400€/mes na 3 zmeny... tymto sice donuti iste percento ludi, ale kvalita klesa a ti lepsi odidu pri prvej prilezitosti.
11. 8. 2015 14:25
Re: LandRover
tak prajem vela úspechov a hlavne nech nemaju slovenske vedenie ktore stlaci navrhovane platy na polovicu...no a halvne vela sikovnych a múdrych ludi...tiez som si myslel ze v za kraji(mt,km) je vela strojarov ale ked som nastupil tak tam bol murar,ekonom,sociolog a jeden ing stojar brusic ;-\ na druhej strane mam sancu ja ;-) ...dobry vtip co?strojar pri bruske a sociolog vo vedeni... v praxi je to komicke
Avatar - lamal
11. 8. 2015 14:30
Re: LandRover
bohuzial je to o tom co pisem, pokial si ludi nezaplatia, tak budu mat murara pri bruske... vystudovany strojar s praxou im nebude robit za ten plat, vyplatami si sami nastavia aka uroven im pride pracovat
11. 8. 2015 14:59
Re: LandRover
murar ako murar ako ich pozorujem su celkom sikovny jeden za 8mesiacov ma3 triedu nastavovac ak poziada o 4aspravi skusky bude technolog ...myslim si ze je velmi sikovny a kludne by som mu ju dal :-) taka prihoda...pokazila sa pumpa na tuk..tak vsetci kosielkari sa postavili okolo nej a pozerali na barometer az kym sud stukom neroztrhalo skoda za 10000e no a takých je tam vela co robia zo seba nieco co nie su ...kym vsetko funguje tak chodia ako by pozrali vsetku mudrost ale ked sa nieco pokaka je koniec ...treba im ukazat kde maju miesto a ako maju vyuzivat ten ich "drahy cas"
Avatar - lamal
11. 8. 2015 15:12
Re: LandRover
heh typicky nazor cloveka z vyroby... na 90% musim suhlasit, no nemaj iluziu, ze vsetci murari, kuchari atd., ktori tam pridu za 400€/mes budu doposial neobjavene zlate rucicky... skor vynimka a sikovnym nech daju, ja som za... vlastne vsetkym nech daju ;-)
12. 8. 2015 12:35
Re: LandRover
Tak to už v mnohých firmách funguje - murári, kuchári, cukrári robia analytikov, technikov a údržbárov, a šéfujú im absolventi VŠ s diplomom zo sociálnej práce...
11. 8. 2015 15:39
Re: LandRover
patrikzx, a vieš koľko ľudí robí v inom obore, ako v tom, čo vyštudovali?
A sú v tom nakoniec veľmi dobrí. ;-)
Avatar - iudex
11. 8. 2015 15:54
Re: LandRover
To preto, že všetci študujú sociálnu prácu a podobné nezmysly, aby mali nejaký titul, ale zase čo najbezpracnejšie.
12. 8. 2015 12:26
Re: LandRover
Z takého Samsungu odíde polovica ľudí... Ak sa Kórejci nezobudia a nezdvihnú trošku platy.
12. 8. 2015 12:48
Re: LandRover
Pochopil jsem to spíš tak, že je to narážka na fabriky PSA, Kia a VW (o poměrech v nich nic nevím).
Avatar - fOE
11. 8. 2015 12:51
Nerikej hop...
Nebylo by to poprve kdy by se automobilka rozhodla pro nejakou lokalitu aby to nasledne komplet zmenila ve prospech lokality jine. Klidne si tipnu ze se to jeste 3x zmeni (aneb dokud se nezacalo stavet, neni jiste nic).

A ikdyby snad zustala na Slovensku, stejne nevidim duvod na radost.
Dalsi automobilka co se cpe na zapad zeme, ikdyz zamestnavatele potrebuje hlavne vychod. A dalsi automobilka. Uz tak hrozive jednostrane zamereny prumysl na Slovensku se tak jeste vic primkne k autum, tedy ke zbozi, ktere je jedno z prvnich co se skrta (jak u firem, tak u lidi) v pripade prvnich naznaku krize. A ze je na svete lozisek budoucich problemu vice nez dost je asi nesmyslne psat (bubliny v Cine, dluh Japonska...).

Celkove mi to nedela radost a tuto investici bych klidne dopral (v dobrem slova smyslu) Polsku.
Rozbalit vlákno
85
11. 8. 2015 13:00
Re: Nerikej hop...
to co vravis je teoreticky pravda, ale fakt je ten, ze cez krizu od 2009 nas automobilky viac podrzali, nez poskodili.
Vyhoda je, ze sa tu vyrabaju lacne auta (Vw UP a spol, male citroeny, kia) a zaroven aj drahe modely (touareg, Q7, cayenne, sportage).

Lacne auta sa predavaju dobre v case mimo krizy a drahe auta sa predavaju dobre stale.

Samozrejme, idealne by bolo, keby sem prisiel investor s vacsiou viziou vyskumu a vyvoja, ale mozno to tak v buducnosti bude.
Kazdopadne nemame na vyber. Nas establishment nedokaze prilakat lepsieho investora.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 8. 2015 13:03
Re: Nerikej hop...
Pride nove srotovne a ludia dostanu extra bonus za kupu auta Made in Slovakia.

Uvidis tych Land Roverov! :-)
Avatar - fOE
11. 8. 2015 13:07
Re: ...
V cem podrzeli? Nepodrzeli, prave vypadky ve vyrobe aut navazane na nastup krize byli za tim poklesem HDP v pripade SR. Jedine stesti je, ze Kia se tehda vicemene teprve rozbihala a trochu nahradila vypadky VW a taky to ze ikdyz VW vyrabel hlavne drazsi auta tak furt je to jedna z automobilek, ktere se v poslednich letech dari, takze i behem krize je neopustilo az tolik zakazniku jako nektere konkurenty. Jaguar ale urcite pritahne vyrobu dalsich luxusnich aut a to neni dobre. Resp. je to vyborne v case kdy se prosperuje, ale o to horsi to pak bude behem krize. Uz tri automobilky ve state velikosti Slovenska z nej delali unikat, ctvrta prinese jen multiplikacni efekt, jak dobry, tak eventuelne i ten zly.
11. 8. 2015 15:43
Re: ...
ten vypadok prijmov trval rok a rast ktory nasledoval predcil vsetky europske krajiny. Ci ten vypadol bol sposobeny iba automobilkami neviem, ale pochybujem o tom.

co sa tyka luxusnych aut, tak tie sa predavaju dobre stale a pocas krizy asi najlepsie, pretoze s kazdou krizou klesa pocet ludi strednej triedy a stupa pocet bohacov.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 16:09
Re: ...
Naopak, ty "luxusni" auta co se delaji v BA nejsou zadne RR nebo Bentley, to jsou auta pro skutecne "bohace", Touareg, Q7 atd. jsou auta pro prave tu bitou stredni tridu a tomu odpovidal i propad v produkci VW behem 2008 a hlavne 2009 (krize v nejvetsim proudu), agenturni zamestnanci se propousteli, kmenovi zamestnanci byli na nucenych dovolenych...
[odkaz]

No a jaguar bude miritc cca stejnym, nejzranitelnejsim smerem premiove auta, ale relativne pro masy.
11. 8. 2015 19:18
Re: ...
Asi by si si mal zistit skutocnost. Stredna trieda, tj rodiny s prijmom 6-8 tis euro jazdia na golfoch a pod. Taketo rodiny maju velmi vysoke vydavky na deti (skoly, zdravotna starostlivost, dovolenky, kruzky)
11. 8. 2015 22:01
Re: ...
hele, nic ve zlem, ale rust slovenskeho hdp od roku 2009 je vykoupen raketovym zadluzivanim zeme. to v tomto obdobi stouplo o nejakych 20% ve vztahu k hdp. jestlize celkovy rust hdp za toto obdobi byl nejakych 5-10%, tak za predpokladu, ze by byly rozpocty vyrovnane by slovensko v tomto obdobi zadny rust nevykazalo. to same plati pro cr, jen s tim rozdilem, ze za stejne obdobi nas dluh vzrostl o necelych 10% a celkovy rust hdp je nekde lehce nad nulou. a plati to i pro celou eu, ktera jede porad na steroidech. bude to tvrde pristani na hubu, az veritele nebudou chtit dale pujcovat. kdo bude mit nejvyssi dluhy, pujde na hubu nejvic. slovensko s ficem tomu jde naproti, nase posledni babisovlada se vzhledla v tomtez. pochopitelne italie, spanelsko, portugalsko, francie, apod. jsou mnohem dale nez my. no a recko uz je tam...
12. 8. 2015 08:07
Re: ...
ano mas pravdu, ze sa raketovo zadlzujeme (ako sa deje vzdy ked je pri moci socan). avsak aj napriek tomu bol hospodarsky pokles v roku 2009 - ked bol socan pri moci - je to kvoli tomu, ze tie peniaze nesli do hospodarstva, ale na ucty spriaznenych osob.
Avatar - fOE
12. 8. 2015 08:12
Re: ...
Divam se kolem sebe a vidim opak.
Avatar - maros
11. 8. 2015 16:06
Re: ...
Slovensko to dostane. Má pověst kvalitního výrobce(VW, Porsche). My máme pověst výroby nekvalitního lowendu(108,C1,aygo) 8-s
11. 8. 2015 18:06
Re: ...
Superb a Octávka nejsou lowend. A prckové z Kolína mají poměr cena/kvalita hodně dobrý i kvůli jednoduché konstrukci a Toyota DNA.
Avatar - nalimer
12. 8. 2015 09:51
Re: ...
Ono to zas tak tragické nie je. V ČR je hlavnou automobilkou Škoda. V jej prospech hovorí, že má aj v krajine vývoj (samozrejme, že gro je už dnes v nemeckom VW, ale nemalá časť ostala v ČR). Toto chýba v SR. Druhá výhoda ČR je, že sa tu montujú min. 5 dobré bestsellery - Fábia, Rapid, Octavia, i30 a Tucson.
Slovensko Má len 3 bestsellery - 208, Ceed a Sportage. Jeho výhodou ale je špecializácia na veľké SUV a prémiové vozidlá.
11. 8. 2015 16:13
Re: ...
matuS, celý ten investičný sklz má na svedomí Mečiarov politický marazmus.
Keď do Čiech prúdili investície na všetkých úrovniach, tak naši politici sa na to pozerali cez "plot" so zatrpknutou závisťou a zúfalstvom.
A aj keby prosili na kolenách celý svet, tak sme boli vtedy pre investorov politická a investičná "hic sunt leones"!
Re: ...
Ne. Je velice nepravdepodobné ze by toto rozhodnutí bylo zmeneno.
11. 8. 2015 13:16
Re: ...
Pokud mají rozum, tak tradiční britskou automobilku jakou Jaguar bezesporu je do nějakého zaplivaného severního Maďarska cpát nebudou a lokalitu změní. To i to Polsko by dávalo větší smysl a vyráběná auta by měla větší prestiž.

On vůbec obecně tenhle trend cpát výrobu klasických automobilek do zahraničí je na hlavu, JLR není koncern velikosti a zaměření jako VW, Fiat nebo GM, je fixovaný na luxusní segmenty a nevyrábí v takovém objemu. Já bych si Jaga, který sjede z linky v Cikánově rozhodně nikdy nekoupil.
11. 8. 2015 13:19
Re: ...
Pokud muze byt Mercedes v jiznim Madarsku a Audi ve vychodnim, tak i Jag v "severnim Uhorsku"
Avatar - iudex
11. 8. 2015 13:25
Re: ...
Evidentne budeš človek, ktorý si Jaga nekúpi nikdy. >:-[]
11. 8. 2015 13:34
Re: ...
Nemůžeš psát alespoň anglicky? Té maďarštině není rozumět :-)
Avatar - lamal
11. 8. 2015 13:37
Re: ...
trapák :-) poď nám tu napiecť nejaké múdrosti, dostaň komplex zo seba, nenávisť ?
Avatar - iudex
11. 8. 2015 13:43
Re: ...
I reckon if the conversation would be in English you wouldn´t be able to catch up. ;-)
Btw. ak nerozumieš najpríbuznejšiemu jazyku, budeš na tom s inteligenciou ešte horšie, ako som myslel najprv, evidentne pod úrovňou 4-ročného dieťaťa. ;-)
Re: ...
Presne tak. S tím ze trotl (v originále Trottel) muze být zároven i trol.
Avatar - iudex
11. 8. 2015 13:56
Re: ...
Kŕmil som diskusného trola, čo bola chyba; ak ho predtým redakcia nesekne, treba ho nechať "vyhladovať". ;-)
11. 8. 2015 14:08
Re: ...
Ano, je to trotl...trefa na hlavičku ;-) :yes:
Avatar - woody-alien
11. 8. 2015 13:46
Re: ...
Vážně by mě zajímalo, kdo tomu tupcovi dává palce nahoru.
Re: ...
A jeho kritikum palce dolu. Ale prekvapuje te to pri úrovni publika na ACZ?
11. 8. 2015 13:54
Re: ...
ja myslim, ze on sam...ma vytvorene 3 dalsie nicky, uboziak ;-\
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 14:53
Re: ...
Ty si koledujes o hoooodne velky prus€r... :-! :no:
Avatar - lamal
11. 8. 2015 13:32
Re: ...
tych tradici uz bolo, na nich im to akosi nejde udrzat...
11. 8. 2015 13:35
Re: ...
Porsche Cayanne sa vyraba v Bratislave (az motor sa montuje v DE). Karoseria noveho SUV Bentley sa tam bude vyrabat tiez,,.
A nikomu to nevadi. Samozrejme, okrem teba...
Avatar - lamal
11. 8. 2015 13:39
Re: ...
co sa vzrusujes, zalezi na snad na nom ? kto nechce nech nekupuje, kto nechce nech kritizuje, normalka..
Re: ...
Primitivní hloupé nenávistné kecy nicku krutor ukazují co jsi zac. Ale i neco takového musí existovat.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 13:35
Re: ...
Na auto.cz je podobnych komentu pomalu, diky vsem zdejsim za to. A tato vyjimka co potvrdi pravidlo, te se zcela vyhnout asi nelze.
Re: ...
Obcas se nejaký exot najde. Bohuzel i tyto exempláre patrí k druhu Homo sapiens sapiens, i kdyz to tak podle jeho vyjadrování nevypadá.
Avatar - lamal
11. 8. 2015 13:50
Re: ...
to hej ty si cista über Rasse, co tu hladas vlastne ? :-)
Re: ...
To není moralizování. To je popis skutecnosti.
11. 8. 2015 14:09
Re: ...
Stydět se? Pak jedině za tebe ;-)
Avatar - Ji/Ri
11. 8. 2015 16:54
Re: ...
.... 8-s není ti hanba?
11. 8. 2015 14:07
Re: ...
Je překvapivý, že někdo s tak dementním názorem umí psát...

Kde jsi v životě byl, s kým jsi kdy spolupracoval a co jsi dokázal, že si dovolíš napsat něco tak idiotskýho?
Avatar - Ji/Ri
11. 8. 2015 16:55
Re: ...
Třeba dělá pro nějakou pseudohumánní neziskovku.... proto je mimo realitu.
Avatar - iudex
11. 8. 2015 13:39
Re: ...
Súhlasím s tým, že ešte to nie je na 100% isté a JLR môže rozhodnutie zmeniť, ak Poliaci siahnu hlbšie do vrecka a slovenskú ponuku prebijú.
S Tvojím skepticizmom sa ale nestotožňujem. Je samozrejme pravda, že prílišná špecializácia na jedno odvetvie nie je zdravá, stále ale lepšie, ako nič. Žiješ tuším v Prahe a asi už nemáš moc poznatkov o zamestnanosti v nitrianskom regióne. Hlavne na juhu je to dosť bieda, krachne jeden väčší zamestnávateľ a koniec (ako keď prepúšťala Nokia v Komárome, teraz to hrozí v Osrame v Nových Zámkoch), takže akýkoľvek nový veľký zamestnávateľ je prínosom. A nemáš ani pravdu s tou citlivosťou na krízu, automobilka nie je garážová firma, čo sa zbalí raz-dva, keď už tu postaví drahý výrobný závod, len tak ľahko to nezabalí.
Re: ...
Uz jsem to psal nahore. To ze by JLR zmenil rozhodnutí je extrémne nepravdepodobné. Poláci tento závod prohráli.
11. 8. 2015 14:03
Re: ...
už to v tejto fáze nezmenia. Fáza prehlbovania vreciek už prebehla. Po ofiko vyhlásení sa to nerobí. Tiež súhlasím s tým, že lepšia automobilka ako nič. Jediná otázka je, koľko im za to (reálne) robko šupne, je schopný z toho urobiť prodělečnou investici, blížia sa voľby. Ale dobrý úlovok.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 13:54
Re: ...
Ne, neziju v Prahe, ano, stale vim jak vypada Slovensko a ad skepticizmus:
1) Prave, jak sam pises krachne jeden vetsi zamestnavatel a koniec, tak je na slovensko nacpeme co nejvic, nepodporme domaci vyrobce, ale cpeme stamiliony do zahranicnich.
2) Citlivost na krizu se krasne ukazala par let zpet. Zadny ze sousedu Slovenska neklesal pokud jde o HDP tak jak prave SVK, i proto ze zadny ze sousedu nema takovy pomer HDP produkovany autoprumyslem.
3) Nikdo nemluvi o baleni se. V roce 2008 to taky nezabalil jediny vyrobce, stacilo ze omezil produkci a uz to jelo. Oni klidne poslou lidi na nucenou dovolenou se snizenou mzdou a pockaji, to je z pohledu automobilky minimalizace skod. Co to ale bude znamenat pro stat (vypadek na strane prijmu) to sme videli par let zpet. Mrkni co udelalo zadluzeni Slovenska behem poslednich 8 let, protoze to ze je prece nekde nejaka krize neznamena ze se stat hned uskromni, zvlast s Ficem u kormidla. ;-)

Podobne cileni jen jednim smerem je strasne hezke dnes, kdyz vsechno znovu rost, trhy se vzajemne prekonavaji kdo kde vic proda, kdo jak prekonal predkrizova leta, ale to nebude trvat vecne.
Avatar - iudex
11. 8. 2015 14:08
Re: ...
Predsalen asi nevieš, ako to v Nitrianskom kraji vyzerá. Nitriansky kraj už nie je západ v tom ponímaní bohatej časti Slovenska. Tu je dostatok pracovnej sily, ktorá nebude ohŕňať nos v bratislavskom štýle, kde roboš nebude robiť za tisíc eur.
Ad jednostranné zameranie: 3 veľkí zamestnávatelia v regióne: Nokia nie je automotive, Osram nie je automotive, Heineken nie je automotive a všetci hromadne prepúšťali (budú prepúšťať), takže odvetvie samé osebe rolu nehrá. Takže fakt, že príde automobilka za riziko z hľadiska zamestnanosti nepovažujem a pre región a pre ľudí to je bez ďalšieho prínos. Z makroekonomického hľadiska (HDP, obchodná bilancia, citlivosť na krízu) máš samozrejme pravdu, ale ako som už písal, v situácii, keď máš jedného investora tu nie je čo zvažovať, nemáš z čoho vyberať.
Ty v zásade chceš kritizovať prístup našej vlády, že systémovo nepodporuje menších zamestnávateľov a radšej draho zadotuje jedného veľkého, v tom s Tebou samozrejme súhlasím, ale to je iný problém a nie dôvod na odmietanie samotnej investície JLR.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 14:31
Re: ...
Investiciu samotneho JLR ani odmietnut nenavrhujem. Len tu sa to nabaluje. 1) neni to vyhodne dlhodobo pre SLovensko ako takove, co pociti behom najblizsej krizy. 2) Naviac to enormne zasponzorovanie, 400mil euro pri 5tis pracovnych miestach (kde nie vsetci budu zo slovenska) je jednoducho extremne vela. Dokonca by som sa nedivil keby z tejto investicie netazili okolite staty viac ako SVK. Na fabriku s 300tis aut produkciou a 5tis zamestnancami sa naviaze kolko subdodavatelov? Kolko u nich bude pracovat ludi, 50tis? Kolko z nich bude na Slovensku a kolko v PL/CZ/HU? Bez tych 400mil euro nakladov?

Na druhu stranu mozno nedostatok (kvalifikovanej) pracovnej sily bude aspon tlacit na mzdy.

Tak ci onak z tejto investicie radost nemam. Ak by prisla do Polska alebo CR isto by mala pozitivny dopad na SVK a dost mozno by ta bilancia vysla aj lepsie. Nehovoriac o krizovych rokoch.

EDIT: Tak Poliaci zda sa si to spocitali a usudili podobne ako ja ze za tychto podmienok to az taka vyhra nebude:

"Poľsko, ktoré v súboji o plánovanú výstavbu závodu prehralo so Slovenskom, nechcelo zvýšiť ponúkanú štátnu podporu na úroveň, ktorú automobilke ponúkla Bratislava. Uviedlo to dnes poľské ministerstvo hospodárstva. Informovala o tom agentúra Reuters.

Podľa poľskej strany je to výsledok príliš vysokej štátnej podpory, ktorú slovenská strana ponúkla. "Dali sme našim partnerom dobrú ponuku, ktorá zároveň nebola pre náš štátny rozpočet príliš nákladná," uviedlo ministerstvo.

"V záverečnej fáze rokovaní však Slováci prišli s ponukou veľmi vysokej priamej štátnej podpory. Takúto úroveň podpory sme nemohli akceptovať, pretože by to znamenalo, že zisky a náklady by sa medzi obe strany nedelili rovnakým dielom," dodalo poľské ministerstvo hospodárstva. "

Prirovnanie co pouzivaju je ze Slovensko vlastne zaplatilo zamestnancov JLR na buducich 7-10 rokov.
Re: ...
Polsko v posledních nekolika letech "prohrálo" souboj o nekolik automobilek. Nejen se Slovenskem.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 16:19
Re: ...
A ekonomicky se mu posledni roky dari vic nez CR a podobne jako SR, zjevne to jde i bez prehnanych podpor automobilkam. :-)
Re: ...
Ono to s tím Polskem není tak jasné. V necem se mu darí, v necem ne. Hodne Poláku by na to co píses melo jiný názor. Vezmeme si treba prodej nových automobilu, který se bere jako jeden z indikátoru ekonomické situace. V poctu prodaných nových automobilu na pocet obyvatel je na tom Polsko podstatne hur nez treba Ceská Republika. Zatím nejvetsí pocet prodaných nových automobilu byl dosazen koncem 90tých let a od té doby se Polsko na tu tehdejsí hodnotu ani zdaleka nedostalo. Zároven zase stoupá dovoz ojetých automobilu do Polska. Pred nekolika dny o tom Gazeta Wyborcza zverejnila clánek. To nejsou zrovna príznaky ekonomiky které se tak moc darí.
Avatar - Ji/Ri
11. 8. 2015 16:58
Re: ...
To je možná dáno i tím, že v Polsce je velký rozdíl mezi městy a venkovem. V CR je tento rozdíl patrný jen velké město vs. vesnice.
11. 8. 2015 16:33
Re: ...
Tak si porovnej nezaměstnanost u nás a v Polsku. K tomu si přidej pár miliónů zejména mladých Poláků, kteří odešli do zahraničí.
Avatar - Ji/Ri
11. 8. 2015 16:57
Re: ...
Polsko bylo vždy soběstačné a jejich ekonomika na tomto nestála. Proto se jich i EK dotkla ze všech státu nejméně.
11. 8. 2015 14:10
Re: ...
LoI je dost vážný dokument na to, aby se něco výrazně měnilo. :-)
11. 8. 2015 13:46
Re: ...
mas pravdu v tom, ze by bolo logickejsie (hlavne kvuoli pracovnej sile) posunut tu fabriku viac na vychod, povedzme aspon niekam k Ziaru nad Hronom, resp. k Bystrici, napokon dialnica/rychlocesta tam uz dnes vedie. co sa vsak nas ako prijimacej krajiny tyka, naozaj nemame na vyber. samozrejme - ak by prisli dvaja investori, okrem JLR napriklad firma z oblasti farmacie alebo vyrobca digitalnej techniky a my sme si mohli vybrat, jasne, ze by sme volili skuor toho druheho. ale my nie sme v tej pozicii. takze ak tu mame stale nezamestnanost cez 10%, neexistuje lepsie riesenie ako vziat a podporit (samozrejme v rozumnej miere, je otazne, ci to tato hlupa lavicova vlada vuobec dokaze) aj tuto automobilku. je VZDY lepsie nieco, ako nic. takze kto hovori opak, vie toho o ekonomike pramalo...
Avatar - iudex
11. 8. 2015 13:53
Re: ...
Presne. Ak by sme si mohli vyberať, samozrejme rozumné by bolo uprednostniť firmu, čo chce robiť výskum či vývoj alebo výrobu s vyššou pridanou hodnotou, ako ďalšiu automobilku; bohužiaľ na výber nemáme a môžeme byť radi aspoň za JLR. Druhá vec je, koľko naša sociálna vláda napumpuje do investičnej pomoci a či vôbec firma niekedy bude na Slovensku platiť dane, ale to už je iná pesnička.
11. 8. 2015 13:59
Re: ...
kazdopadne som trocha prekvapeny z tej Nitry, uz dnes chodi pracovat sem do PSA vela ludi z toho regionu...no, snad to nejak klapne
11. 8. 2015 16:26
Re: ...
Veď to. A práve týto odchovanci VW, PSA a KIA sa vrátia domov a budú robiť v JLR.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 14:01
Re: ...
Ale to je o strukture. Plakat nad vydelkem nemame pravo, protoze jen my si za vydelek muzeme. Ze nelakame vyvoj a firmy z jinych branzi je jen nase chyba a chyba naseho postkomunistickeho vzdelavani. Musime mit vuli udelat zmenu tam, s tou zmenou vychovame lidi a pro lidi (stale levne lidi, vyvoj na slovensku bude sakra levnejsi nez vyvoj na zapade) nasledne prijdou i zamestnavatele. To by pro ne byla nabidka ktera se neda odmitnout >:D
Jenze co nabizime ted, jen tu levnou monterskou prac. silu tak skocime po kazdem kdo se nam tu rozhodne postavit alespon tu montovnu, nemajic koncept, nnehledic na ruznorodost, na naklady (400mil euro)...
Takove slovenske "budme radi alespon za to". Ja bych rad budoucnost Slovenska videl jinak. ;-)
11. 8. 2015 14:09
Re: ...
tak pod toto sa kludne podpisem. lenze presne ako hovoris, to by sme museli zacat uplne od podlahy - nemat v hlavach nasr... a nevhadzovat pri volbach do urny listky s hlasom pre RF a jeho skorumpovanu bandu. no toto je na ovela sirsiu debatu, na tomto fore sa muozeme akurat tak vyjadrovat k tym kartam, ktore mame na ruke. teraz je tu moznost prilakat JLR a su len dve cesty - vziat, alebo poslat prec. ja by som volil to prve a vuobec sa za to nehanbil
Avatar - iudex
11. 8. 2015 14:10
Re: ...
Počúvaj, nechceš Ty kandidovať? Tak múdro a súvisle vravíš... ;-)
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 15:08
Re: ...
veru súvislo, až mi je to divnô >:D
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 15:43
Re: ...
taaaa, a kde by som mau byť >:D
Re: ...
No veď ja len tak, či pred internetom nesedíš.
11. 8. 2015 14:22
Re: ...
Před nedávnem jsi dostudoval, zabrigádničil si v zahraničí a chceš nastoupit do práce odpovídající svýmu vzdělání. S největší pravděpodobností ale začneš v rámci svýho levelu od píky a tak se dívám i na naše nebo slovenský hospodářství.
Je pouze na nás, abysme přesvědčili investory, že nejsme zdaleka jen národy s relativně levnou pracovní silou. Dosáhnout toho ale můžeme právě jen od tý píky.
Představa, že kdokoliv z vyspělejších zemí k nám umístí R&D napřímo a upřednostní naše země před svou vlastní je až nemístně optimistická.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 14:41
Re: ...
Ale ono uz se to deje, nemalo firem ma na Slovensku a v CR sve vyvojove centra a prave tento objev, ze nejsme jen levni monteri je povzbudzuje k tomu aby tu svou budoucnost videli jeste jasneji.
Mluvis o zacinani od piky. Do kdy jeste budeme od te piky zacinat a kdy ta pika, v pripade tradicne prumyslove CR obzvlaste, vlastne byla? 25let po revoluci jeste neni dost? Bude to dost za 35let, 45let? Nedelame chybu v tom ze se furt snazime konkurovat jen tou levnou pracovni silou a nelakame tim prave jen jisty typ investoru? Kam se behem 25let posunulo takove Finsko (strukturou investic, podporou domacich investic, rustem HDP atd.) a kam CR/SR a pritom kdo mel jak naslapnuto (CR sousedici s Nemeckem vs. Finsko sousedici s krachujicim Ruskem)?
11. 8. 2015 14:50
Re: ...
Po revoluci jsme jezdili dělat ven, nyní můžeme u nás a přesvědčovat investory, že se vyplatí mít u nás více než jen montovny, ale je to neskutečně složitý a dvousečný. Každopádně nejsme v pozici, kdy bysme mohli vystavovat ultimáta nebo nějak tlačit.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 14:55
Re: ...
No a tady se rozejdeme. :-) Podle me v te pozici CR je, rozhodne by si mohla zacit vyskakovat vic nez si vyskakuje. On si to nemec jeste mile rad spocita, ze i prez to vyskakovani by ho CR furt vychadzela nakladama na polovinu proti Nemecku. A kazda vetsi firma uz prisla na to ze Indie a podobne lokality, ze tudy cesta nevede. Teda za predpokladu ze clovek chce udrzet alespon nejakou kvalitu.
11. 8. 2015 15:04
Re: ...
Tady nejde jen o finance... Neblázni, zkus se na to podívat z větší dálky.
Avatar - fOE
11. 8. 2015 15:46
Re: ...
Jasne ze nejde jen o penize (ikdyz o ty jde vzdy az na prvnim miste), ale CR nehraji do karet jen penize. Do karet ji hraje poloha, tradice, mnozstvi vzdelanych lidi, stabilita (EU/NATO), aktualni nezamestnanost(!) ktera nezene vladu do toho pritahnout kohokoliv a za jakoukoliv cenu. Jestli by to po tlaku na mzdy nejaky z aktualnich investoru zabalil jsem si jisty ze by jej brzo nahradil jiny.
Podle me jde CR v mnohem "pod cenou" a podobne (ikdyz mirneji) se da nahlizet i na Slovensko. Snazit se konkurovat hlavne cenou pracovni sily (coz jeste vesele podtrhuje i CNB) a pusobit tim jako lakadlo na fabriky podobneho typu sice lze, ale k dohaneni zapadu to jak se zda nevede. Minimalne v pripade CR, slovensko roste "z nuly", takze tam ten progress poslednich let (i vzhledem k CR) videt je.
Avatar - maros
11. 8. 2015 15:52
Re: ...
Já bych čr s tím množstvím, vzdělaných lidí nepřeceňoval. Ono si stačí přečíst nějakou diskuzi a je jasno.
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 15:57
Re: ...
ved toto !!!! >:D
Niekto si precita teba alebo uz "neboheho" Petrumra a ma jasno... >:-[]

Potom to tu normalni chalani musia zachranovat...
Re: ...
>:D >:D >:D

Ten maros je fakt exemplár.
Re: ...
Presne tak. Ono "si stačí přečíst" marose a je jasno. >:D
11. 8. 2015 15:21
Re: ...
ČR je v pozici, že se těžko sežene kvalifikovaná pracovní síla i pro ty tvoje "montovny". Pokud by tady bylo dost kvalifikované síly, tak tady víc vývoje dávno je. Ty podle tebe "montovny" vyžadují docela dost kvalifikovaných sil a to i ve firmách na ně napojených. A právě ty "montovny" nám dlouhodobě zajišťují, že se u nás i vzdělání někam pohne. Nebo máš snad pocit, že někdo bude studovat technické obory v zemi bez průmyslu. Pokud chceš mít někde vývoj, tak musíš mít i tu průmyslovou základnu. Je to klasický vrchol pyramidy a ta se od špičky nestaví. Tuším však, že debata s člověkem, který ohrnuje nos nad montovnou a její nekvalifikovanou pracovní silou nikam nepovede.
11. 8. 2015 16:01
Re: ...
fOE, je celkom možné, že Poliaci si to odpálili sami tým, aké majú nevyzpytateľné vzťahy s Ruskom. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 8. 2015 13:25
India
Ach jo, a zeman a spol. jezdí orodovat do Číny. Aspoň, že nešli do Polska.
Rozbalit vlákno
5
Re: India
Poskytnes dnes zase nejakou brilantní analýzu jako nedávno v prípade továrny Hyundai v Nosovicích? >:D
11. 8. 2015 15:02
Re: India
O žádný analýze, kterou bych zde prezentoval, nevím.
Re: India
Já jsem mel na mysli ty nesmysly cos psal o HMMC.
Avatar - M1chal
11. 8. 2015 14:07
!?
No já nevím, není to už moc? Hospodářství postaveno jen na jednom odvětví
Rozbalit vlákno
31
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 14:11
Re: !?
a to tusim pred necelym rokom bolo slovensko v hre aj o teslu ....
11. 8. 2015 14:13
Re: !?
ako to vlastne dopadlo s Bentley? ;-)
Avatar - 3_diamanty
11. 8. 2015 14:15
Re: !?
bentley by mal v bratislave vyrabat nove velke SUV .... ci pojde o kompletnu montaz uplne od zakladov az po finalnu podobu alebo len vyrobu nejakej casti auta ( karoseria ) .... fakt priznam sa neviem ... to ti mozno odpovie niekto iny ;-)
Re: !?
Karosérie vozu Bentley Bentayga se vyrábí v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave (pilotní výroba bezí jiz nekolik mesícu). Lakování a finální motáz bude ve Velké Británii.
11. 8. 2015 14:28
Re: !?
myslim, ze to nebolo pred rokom, ono je to stale aktualne, len ta Tesla najprv musi vyrazne zvysit objem vyroby - tie cifry, co sa uvadzali, su vsak behom na trochu dlhsiu trat; no nie som si isty, ci sa najdu aj dalsie vlady, ktore budu tak vehementne dotovat ich nakup, ako to robia napriklad v Norsku
11. 8. 2015 14:29
Re: !?
Moje rec.
Az se za 15-25 let rohodnou vsichni najednou, ze se ze Slovenska zase posunou do nejake jine levnejsi zeme... hodne stesti :-)
Mimochodem CR je na automobilovem prumyslu taky hodne zavisla, ale Slovensko vic ... a zjevne stale jeste nemaji dost ... :-!
Avatar - lamal
11. 8. 2015 14:36
Re: !?
vysvelti to ludom bez prace... je vela pohladov, vsetko je mozne, raz sa to mozno poserie
11. 8. 2015 14:38
Re: !?
A co by jsi chtěl? Nechápu tyhle nářky...
Avatar - iudex
11. 8. 2015 14:45
Re: !?
Ono je to trochu ako tvrdiť, že hladný by nemal jesť samé hamburgery, lebo je to nezdravé a mal by jesť lososa s rukolovým šalátom; vysvetlite to ale hladnému, ktorý má na výber len ten burger alebo nič.
11. 8. 2015 14:48
Re: !?
Snažil jsem se to vystihnout nahoře... Podobná jednání jsou dost citlivá a složitá a leckdy nejsou ku prospěchu nový lokality. Dnes něco podobnýho poslouchám v KE.
11. 8. 2015 15:05
Re: !?
OT: Losos je tučnej, dej si tuňáka ;-)
Avatar - iudex
11. 8. 2015 15:48
Re: !?
Pre istotu som si dal len šalát Caprese, teda úplne bez mäsa. ;-)
11. 8. 2015 16:28
Re: !?
Já si dal pro jistotu dvě ristretta a zůstal v kryojednačce ;-) .
Avatar - Ji/Ri
11. 8. 2015 17:02
Re: !?
...kapreze se dělá z kapra.... ten je taky tučný... ;-)
11. 8. 2015 16:12
Re: !?
a neni v nich ortut? :-)
11. 8. 2015 16:29
Re: !?
Tak zkoumat ještě tohle, pak bych nejedl už nic ;-)
11. 8. 2015 20:31
Re: !?
A co kompromis? Burger z tuňáka? :-)
11. 8. 2015 15:29
Re: !?
To nebyl zrovna dobrej příklad. Pokud neberu šmejdy od Mekáče nebo KFC, tak hamburgery moc nezdravý nejsou :-)
11. 8. 2015 15:43
Re: !?
Myslím, že Iudex to mínil tak, že hambáče třeba ze svíčkový si dá málokdo ;-)
Avatar - iudex
11. 8. 2015 15:50
Re: !?
Pomlieť fajnovú hovädziu sviečkovú na mleté mäso do hamburgera, to je hriech, to chce zjesť surové (tatarák), prípadne len zľahka opiecť na steak. :-)
11. 8. 2015 16:31
Re: !?
Vím, že se tím maso rozbije, ale nedávno jsem pomlel krásnej kousek s plátky slaniny a byli to přímo mazlíci! ;-)
Avatar - woody-alien
11. 8. 2015 17:26
Re: !?
Tobě bych při tvý tělesný konstituci věřil tak maximálně kořínky a sběr lesních plodů. Maso ani náhodou. >:-[] ;-)
12. 8. 2015 12:40
Re: ...
Surové mäso je najzdravšie, to máš pravdu.
Avatar - iudex
11. 8. 2015 15:46
Re: ...
Furt tam ale bude červené mäso, navyše upravené tým najnezdravším spôsobom. Ale to už sme silne mimo témy. ;-)
11. 8. 2015 20:27
Re: ...
Na červeným mase nic špatnýho není, pokud se jím nebude člověk ládovat 7 dní v týdnu a hamburger člověk nemusí jen grilovat, klidně ho můžeš upéct ;-)

Mimo téma sice jsme, ale lepší než se tady dohadovat o blbostech :-)
Re: ...
Más lepsí resení? Sem s ním! Nebo jenom plácás?
11. 8. 2015 15:24
Re: ...
Řešení je jednoduché. Vymyslet nějaký nový ůřad a nabrat pár tisíc lidí. Úřadu se žádná krize nedotkne a nikdo ho do Číny nebo na Ukrajinu neodstěhuje.
11. 8. 2015 15:21
Škoda
že to nevyšlo na tu střední moravu (tuším se mluvilo o Bochoři u Přerova) - ta zamestnanost tam neni nic moc a určitě by bylo kolem vidět vic pěkných Jagů. Nadruhou stranu si říkám, že je fajn, že se tu neudělá další montovna - přece jen je pro ČR asi zajimavější dostat jsem nějaké investice na vývoj a výzkum... Takže vlastně gratulace k sousedům >:D
Rozbalit vlákno
18
Re: Škoda
1.
To nebude montovna ale továrna plného cyklu.

2.
Podle tebe se clovek který by pracoval jako delník v automobilce klidne zamestná ve vývoji a výzkumu?
11. 8. 2015 15:43
Re: Škoda
podle me to neni o tom kolik ted zamestname delniku, ale kolik tady bude do budoucna prilezitosti i mimo delnicke profese...

PS: Uz jsem to tu resil - dokud tam neni vyzkum a vyvoj tak je to dle meho jen montovna...bohuzel...
Re: Škoda
Jiste, potom je kazdá továrna nebo dílna kde se vyrábí neco co sestává z nejméne dvou cástí montovna.

Takze tu otázku postavím jinak - kde najdou práci delnické profese kdyz nebudou vznikat "montovny"? Ve výzkumu a vývoji? To snad ne?
11. 8. 2015 16:17
Re: Škoda
to neni pravda - dilna kde nekdo neco vymysli a pak z vice nez dvou soucastek vyrobi prave neni montovna...

ja nerikam, ze tady ma byt jen vyzkum a vyvoj - rikam, ze bysme se na nej meli do budoucna vic zamerit...protoze to je to co muze nasi ekonomiku posouvat do budoucna dal... ;-)
Re: Škoda
Meli bychom se zamerit na investice ve vsech oblastech vcetne výroby i výzkumu a vývoje.
11. 8. 2015 16:42
Re: Škoda
jasne, souhlas, a jelikoz tu montovny mame uz dve a k tomu automobilku (mluvim o osobacich) tak je asi dobre, ze se CR zameri i nekam jinam...
Re: Škoda
Kdyz myslís. Do nekonecna argumentovat nebudu, na to si prílis cením vlastní cas.
11. 8. 2015 16:28
Re: Škoda
Nejen dělnické. I když i ten dělník třeba na údržbě může být s technickou VŠ. Kolik myslíš, že vysokoškoláků má na to být přínosem pro výzkum nebo vývoj?
11. 8. 2015 16:41
Re: Škoda
o skolu tady vubec nejde rekl bych, muzes mit manazera nebo dobreho vyvojare bez skoly a troubu s 5ti titulama...o to nejde. Jde o to, ze kdyz tady bude prilezitost kam chodit na staze a kde se neco naucit z vyzkumu a vyvoje dlouhodobe tak pak mozna spousta lidi nezahodi svuj talent v montovne jen kvuli tomu ze musi uzivit rodinu a hypoteku...
11. 8. 2015 16:46
Re: Škoda
Tohle chápeme asi všichni, ale tak je tomu i v domovských lokalitách zahraničních investorů... Jestli je jim bližší košile nebo kabát asi nemusíme dál rozebírat.
11. 8. 2015 16:56
Re: Škoda
no, ono mam pocit, ze nakonec tem danym firmam jde jen o katovani kostu. Ono nakonec i ten vyvoj se muze posunout sem - sam pracuji pro americkou firmu ktera v ameru propousti a tu praci tam odsud presouva sem - a to mluvim o vedoucich pozicich a i o tom vyvoji...takze je to dle meho otazka casu...
11. 8. 2015 17:09
Re: Škoda
Nejde, tohle je součástí politickýho rozhodnutí a může ovlivnit chod společnosti daleko víc než výstavba nový montovny...
Posuzovat zámořskou společnost je pak trochu jiný kafe než u těch ze starýho kontinentu.
11. 8. 2015 16:47
Re: Škoda
Pokud tady nebudou ty "montovny" (ve skutečnosti docela vyspělé strojírenské výroby), tak se právě na ty stáže a pod. nedostaneš. Právě přes ty "montovny" vede pro ty šikovné, talentované a se zájmen cesta dál. Není takový problém se z české montovny dostat do zahraničních poboček, do vývoje,... Vývoj u nás je omezen jen nedostatkem kvalifikovaných lidí. Není to o tom, že ho sem nikdo neláká a nedává nějaké pobídky.
Avatar - maros
11. 8. 2015 16:02
Re: Škoda
Jag jde k sousedům a nám tu zbylo jenom PSA 8-s

Tohle je národní prohra :-(

Pažó 108 x Jag XE :no: 8-s
Avatar - fOE
11. 8. 2015 16:04
Re: Škoda
Potesi te ze ten Pažó dela auta i na Slovensku? :-)
11. 8. 2015 16:19
Re: Škoda
tak bych to nevidel, myslim, ze pro nas je stejne do budoucna dulezita hlavne skodovka... ;-)
11. 8. 2015 16:32
Re: Škoda
Ano, pokud sousedi dokázali nabídnout lepší podmínky, pak není důvod rozvíjet něco podobnýho u nás.
Mimochodem, P108 je docela fakn prcek...
11. 8. 2015 16:35
lacna pracovna sila
niet sa cim chvalit , sme len lacna pracovna sila, namiesto toho aby sme podporovali viac domacich podnikatelov tak bojujeme s poliakmi o zahranicnych investorov.... nepaci sa mi to .... ale zial asi sa to dneska ani inac neda...... :-( 8-s
Rozbalit vlákno
1
12. 8. 2015 12:48
Re: lacna pracovna sila
Žiaľ, je taká doba. Namiesto podpory vlastných dotujeme cudzích - a svojich zdierame z kože. To ale platí vo všetkých sférach týkajúcich sa výroby, vrátane poľnohospodárstva a potravinárov. Radšej budeme dovážať čínske blivajzy s nápisom "vyrobené v EÚ" a domácu výrobu necháme krachovať, ako podporovať vlastných ľudí, ktorí nám okrem práce a zdravších potravín tiež nebudú zisky odvážať za hranice...
11. 8. 2015 18:18
Romské osady mají velký potenciál.
Viděl jsem videa z těhle osad a je tam dost lidí v aktivním věku co vypadali znuděně. Tohle by jim mohlo dát nový životní cíl a Jaguaru zároveň více disciplinovanou pracovní sílu než jsou indové v Indii. Neberte to jako rasismus, já osobně bych v indických vedrech taky ztratil asi polovinu pracovní disciplíny.

Nechápu, že nešli do Polska, protože Slovensko je z hlediska koncentrace automotiv průmyslu naprosto přepálené a vůbec bych se nedivil spíše negativním důsledkům.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2015 18:28
Re: Romské osady mají velký potenciál.
Mozno brali ten faktor, ktory tu uz niekto spomenul: ze u nas uz existuju urcite ludia, ktori robili vo VW BA, PSA TT, alebo Kia ZA a mohli by sa tam uplatnit, uz ako ludia s praxou. ;-)
Ale je pravda, ze 4. znacka v nasom malinkom Slovensku je uz asi az-az dost. Aj ked som na rozdiel od niektorych inych presvedceny, ze je to znacka na ktoru by pripadna dalsia kriza nemala mat veky vplyv.
to problemy v RU sposobili Kii väcsie minusy, nez EK z pred 5 rokov... :-!
11. 8. 2015 18:43
Jago
Tiez nechapem preco sli k nam. Myslim ze tu uz nemame vela kvalifikovanych ludi, oblast Nitry je "vypredana". Ale budiz. Nazor o hornom uhorsku a ciganistane pisu len anonym * a nuly s malym vtakom. Ano aj ty co to citas... smejd
Rozbalit vlákno
1
12. 8. 2015 12:52
Re: Jago
Myslíš zle. Kvalifikovaní ľudia sú, len často nerobia prácu zodpovedajúcu ich vzdelaniu a praxi. Poznám viacero ľudí, čo majú problém nájsť si prácu doma, lebo ich nikto nechce zaplatiť. Kvalifikovaný strojársky inžinier s 20-ročnou praxou u nás zarobí tak štvrtinu z toho, ako vonku, a ešte je rád. U nás keď si takýto kvalifikovaný človek vypýta 2000,-€, zasmejú sa a pošlú ho preč.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 8. 2015 21:01
Nitra je fajn...
bydlel jsem tam cca 2 roky. A pracoval kousek odtamtud.
Přeju jim to.
;-)
Rozbalit vlákno
0
11. 8. 2015 21:16
Zvlastne, myslel som
ze pojdu do Krakowa. Paradoxne by to pre vychodniarov a slovenských subdodavatelov/aspon tych v vychodu bolo blizsie. Ved poliaci mohli ponuknut viac a zrazu sme ich preplatilli?

Na druhej strane, je to premiova automobilka a nemala by az tak podliehat krizam ako napr. PSA, snad zvysia platy kvôli vacsiemu konkurencnemu boju o zamestnancov a snad to uz je posledna investicia v okoli BA.

Dalsie stimuly by to chcelo pre vychod a stred.

To, ze sme mantaci v robeni cestovného ruchu je dalsia skoda, staci sa pozriet na slovensku a polsku stranu Tatier, takto regionalne rozdiely velmi nevymazeme...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - fOE
12. 8. 2015 08:19
Re: Zvlastne, myslel som
Nechapu kde se vzal ten predpoklad ze premiova automobilka se lepe vyrovna s krizi ekonomik nez nepremiova. Pise to tu vic lidi ale skusenost nas uci opak. Byl to prave Bratislavsky VW vyrabejici v tom case jen premiova auta ktery na Slovensku nejvice utlumoval vyrobu behem krize, nejvice propoustel... PSA naopak nejvice rostl a produkce aut stoupala. Coz mi navic prijde naprosto logicke, lide (firmy) behem krize auta bud nekupuji, nebo kupuji spise ta levna, ne ta draha.
11. 8. 2015 22:41
takovy rozpacity pocit
z urciteho uhlu pohledu si myslim, ze je pro slovensko fajn ziskat podobnou investici, z druheho uhlu pohledu zase vidim ten obrovsky tunel na statni penize, ktery fico urcite poskytl, jednostranne zamereni ekonomiky a zrejme "jen" montovna. nevidim pak zadny velky rozdil mezi investici firmy nexen v cr a jaguarem v sr. mozna jeden by tu byl - nexen jde alespon do lokality s vysokou nezamestnanosti, jaguar by mel jit do presova a ne do nitry. pres montovny se na zapad nedostaneme. z hlediska cr mam vzdy radost, kdyz slysim o novych vynalezech, kterych ma cr posledni dobou relativne dost: textilie z nanovlaken, nove lecebne preparaty, apod. rovnez me tesi, kdyz vidim rize ceskou firmu s "globalni" pusobnosti - at uz je to CEZ nebo treba ruzne softwarove firmy. v neposledni rade mi rovnez dela radost, kdyz rize ceske firmy uspivaji v tendrech na zahranicnich trzich (napr. vlakove soupravy skoda). ze zahranicnich investoru si cenim tech, kteri neprijdou jen s montovnou, ale s komplexni fabrikou vcetne vyvoje (napr. bosch, atd.). nenavidim zahranicni retezce podnikajici v maloobchodu (tesco, globus, obi, bauhaus, atd.) - cozpak marzi z prodeje zbozi koncovym zakaznikum musi brat cizina? cozpak musime za tak trapne jednoduchou vec nechat cashovat zapadni cizinu? No a bytostne nenavidim banky vlastnene cizimi bankovnimi domy. bankovni trh je v zasade striktne spojen s legislativnim ramcem zeme, drtiva vetsina vsech tuzemskych platebnich operaci jde pres nej a aby z techto operaci sosaly cizi banovni domy jistou marzi, to je to nejodpornejsi svinstvo - primy penezovod do ciziny, jen proto, ze nejaky blbec se rozhodl prodat banky cizincum. desitky miliard rocne na dividendach z bank odtekaji do ciziny. desitky miliard z transakci mistnich obyvatel nenavratne mizi jen proto, ze nasi zkorumpovani mocipani meli tu moc a tento nesmysl provedli. jestli nekdo v souvislosti s bankami mluvi o investorech a investicich, je lhar. bankovni trh (a jeho velikost) je dany ekonomikou, ne tim, ze cizi banka koupi ceskou banku.
Rozbalit vlákno
3
12. 8. 2015 01:50
Re: takovy rozpacity pocit
mala technicka - to OBI uz na Slovensko co viem chce ist 10 rokov a stale nic, pritom v Polsku su a ako pises u vas tiez. Mimochodom ten Bentley tiez uvazuje a uvazuje ci tu vobec predavat... Len to ukazuje, aky je slovensky trh maly a kupyschopnost nizka. Vynimka je Bratislava, tam to zije a rozvija sa, aj ked cez vikend na skoro ziadnej premavke vidno, ze to je ekonomicke centrum.

Celkom som to ako Slovak vychodniar Posku prial, do Krakowa je pre mnohých Slovakov a východniarskych subdodavatelov paradoxne blizsie ako do Nitri a ked uz SK, tak to malo byt medzi Kosicami a Presovom.

Teraz sa myslim da povedat, ze opat stupne uroven zapadneho Slovenska a Bratislava-Trnava-Nitra-Zilina budu este silnejsie kraje a tak nejak bude cele zapadne Slovensko ekonomicky silne.

Zostava len zbozne dufat, ze este v tomto tisicroci dojde aj na vychod - podpora infrastruktury, investicii a turizmu tu velmi chyba, najvacsou hanbou snad je polovicate prepojenie Poprad-Presov, chybajuce obchvaty Presova a chybajuca cesta R4 z Polska do Madarska neexistujúcimi obchvatmi Presova a KE a samozrejme neschopnost vyuzit potencial Tatier a nastartovat turisticky ruch - heslo 8 percent DPH na potraviny a ubytovanie A prilakanie turistov na viac ako jeden den., tu nas nasi ceski, polski a madarski susedi predbehli o desatrocie a pritom turizmus je tiez krasnym zdrojom prijmov a nie je na to treba nadnarodne firmy...
12. 8. 2015 12:54
Re: takovy rozpacity pocit
To OBI sa zase asi odloží, na Slovensku končí Baumax a predajne preberá Hobbi.
12. 8. 2015 01:51
Re: takovy rozpacity pocit
mala technicka - to OBI uz na Slovensko co viem chce ist 10 rokov a stale nic, pritom v Polsku su a ako pises u vas tiez. Mimochodom ten Bentley tiez uvazuje a uvazuje ci tu vobec predavat... Len to ukazuje, aky je slovensky trh maly a kupyschopnost nizka. Vynimka je Bratislava, tam to zije a rozvija sa, aj ked cez vikend na skoro ziadnej premavke vidno, ze to je ekonomicke centrum.

Celkom som to ako Slovak vychodniar Posku prial, do Krakowa je pre mnohých Slovakov a východniarskych subdodavatelov paradoxne blizsie ako do Nitri a ked uz SK, tak to malo byt medzi Kosicami a Presovom.

Teraz sa myslim da povedat, ze opat stupne uroven zapadneho Slovenska a Bratislava-Trnava-Nitra-Zilina budu este silnejsie kraje a tak nejak bude cele zapadne Slovensko ekonomicky silne.

Zostava len zbozne dufat, ze este v tomto tisicroci dojde aj na vychod - podpora infrastruktury, investicii a turizmu tu velmi chyba, najvacsou hanbou snad je polovicate prepojenie Poprad-Presov, chybajuce obchvaty Presova a chybajuca cesta R4 z Polska do Madarska neexistujúcimi obchvatmi Presova a KE a samozrejme neschopnost vyuzit potencial Tatier a nastartovat turisticky ruch - heslo 8 percent DPH na potraviny a ubytovanie A prilakanie turistov na viac ako jeden den., tu nas nasi ceski, polski a madarski susedi predbehli o desatrocie a pritom turizmus je tiez krasnym zdrojom prijmov a nie je na to treba nadnarodne firmy...
6. 9. 2015 09:16
...
mams mele
Rozbalit vlákno
1
6. 9. 2015 09:38
...
testuju...
Rozbalit vlákno
0
6. 9. 2015 10:05
...
mama mele maso
Rozbalit vlákno
0