Zajímavé je zvolené řešení - jakýsi Haldex naruby, tedy standardní pohon zadních kol a připojování předních když je potřeba. Odhaduju, že tohle řešení budou využívat i některé budoucí Land Rovery, třeba příští generace Freelanderu...
Myslím, že Freelander bude mít to samé co Evoque, tedy motor napříč + Haldex nebo alternativně FWD. Toto je obdoba x-drive, tedy motor podél plus Haldex nebo RWD.
Ano tak jsem to myslel, takže i budoucí nebude jak předpokládá simson33 s motorem podél, ale stále napříč, asi jsem měl napsat, že Evoque vychází ze současného Freelandera. Ten haldex v Evoque už je 5 gen.
Udělat to naopak, to by asi Jaguaru jen tak nikdo neodpustil, protože v režimu, kdy nebude moment potřeba dělit, by tak byl čistá předokolka... Navíc, vzhledem k tomu, že stejně (asi) hodně dílů zůstane stejných pro RWD i AWD, byl by problém, protože u 5.0 S/C motorizace posílat pětset kobyl na předek, to si dovolí málo kdo, zvlášť když nic takového nikdy nevyráběli.
To jo, ale stavět auto ze zadokolky AWD na předokolku AWD... Byla to reakce na to, že to bylo označeno jako "zajímavé řešení". Mě to přijde spíše logické, ale vůbec zajímavé. ;-)
No jo, ale kdo by šel do Mka, když může mít XF? Je to subjektivní, samozřejmě, ale já určitě ne. Infinity je pro mě jen FX, a to ještě nevím, jak vypadá facelift naživo, na fotkách se mi ta "huba" nelíbí.
jj, je tak. Nejčitelnější je vždy mechanicky systém. Ale rozhodně to neznamená, že nejlepší, všechno má totiž svoje.
O tom jak funguje x-drive atd. více tady:
[odkaz]
U drahsich a silnejsich aut sa to riesenie uz davno pouziva. Na rozdiel od stalych, pripadne symetrickych pohonov sa takto da u stvorkoliek celkom dobre eliminovat nedotacavost.
To je jednoduchý. Manažer má konečně dovolenou, a tak kdesi na pláži znaven tím nic neděláním, vzal cvičně do ruky kalkulačku a vyšlo mu, že se to stále ještě vyplatí. Za mě Bravo Jaguar!
Ale dyť je to fajn. Zvyšuje to bezpečnost, to může pomoci fleetovým vozidlům, když mají estate, tak do něj je to taky žádaná option... Je to logický krok, ale bravo za to, že se k němu odhodlali.
Já nevím, BEZ pohonu všech kol jsem já i má 2há půlka najeli dohromady ... to snad ani nebudu počítat :-) a "bez sebementšího problému"
..a (alespoň) jednu 4kolku doma máme a že by byla REÁLNĚ "bezpečnější" - NEjsem si jista..
...byť uznávám že v "totálním marastu" jedeme (spíš ale "pro pocit") právě s ní :-)
A co tvůj citrónový miláček, ten není 4x4? >:D Tak u kombi, které výrobce tlačí jako pro "aktivní" životní styl, a jezdí se s ním "do hor", tam prostě ty 4 poháněná kola mají smysl, už z pohledu marketingu. Zase na druhou stranu je logické, že to necpou do XFR, kde chtějí nechat tu zábavu se zadokolkou. Ono to tedy asi ani nejde, bylo by to těžší, složitější a ještě dělit 500 koní taky nebude tak jednoduché, samotných 250 na předek je docela dost.
Ale samozřejmě že JE ;-)
A 4x4 bude i příští C5 = je to prostě "móda" :-)
Ale já bych raději (i nadále) V6 Bi-turbo, než 4x4 :-|
Já mám "vpředu" 240 koní a "působí to" že by se tam "ještě vešlo...." :-)
..nicméně i víc než 500 na zadní nápravě NEní nejmenší problém (jsem někde slyšela) = já považuji to "4kolkové šílenství" OPRAVDU jen a hlavně za "módu" (ale u švédské firmy Haldex AB si jistě "mnou ruce" ;-)
Protože máš nad přední nápravou pomalu tunu a čtvrt a pořádný válce...
Vypoj si pojistku pro ESP a protiprokluz a pokud to pojede, osol to v zatáčce. Až bude pak Buřtík hasit vnitřní kolo, pochopíš proč se kamkoli mimo funcarů hodí 4x4.
No nad tou přední nápravou bude myslím "o fous míň", ale trakce je VÝBORNÁ, to ano (problém by spíš asi byl /ještě/ vyšší točivý moment...
Sorry, myslím že tady jsem "o level" VÝŠ (mám spíš víc zkušeností - se všemi 3 druhy pohonů) - a 4x4 "nutně potřebuje" leda ten co ke šlím nosím i pásek.. :-)
Zkuste se projet SLkem, Ferrari California a tyhle "4kolkové NEsmysly" vás HDNEDle přejdou.. ;-)
..ostatně odpověď na to které Lamborghini (z mnoha testů) znáte asi i vy - to (jen) se ZADNÍM pohonem :-)
PS: Mimochodem domněnka že 4x4 je nějaký "všelék" který vám pomáhá v zatáčce apod. je pěkná BUBOST.. ;-)
..když to (bez elektroniky) opravdu "hodně přeženete" v zatáčce, je skoro FUK co máte za pohon.. :-)
..s tím že s vozy se zadním pohonem se všechny ty zatáčky projíždějí tak nějak "snáz" a "samozřejměji" - což je ale LOGICKÉ, když se jedna náprava může věnovat JEN pohonu a druhá JEN směrování vozu ....na což "přišli" ostatně VŠICHNI výrobci sportovních a (opravdu) luxusních vozů na světě ;-)
Vzhledem k tomu že mne 4kolky moc NE"berou" to máte "dost NEšťastně" formulované.. ;-)
..a píše se to "běžně" v různých (německých) automagazínech, objevují se i první skicy vozu (popravdě zatím vypadá "trochu divně" :-)
BOHUŽEL se tam též píše že "mňamkové" Bi-turbo V6 3.0 HDi už v příští generaci (nejspíš) NEbude.. :-|
..pro něj pro příště už jen do JAGUARů a Land a Range ROVERů ;-)