Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XF a XJ bude mít čtyřkolku od Land Roveru

Testování pohonu všech kol Jaguaru trvalo 18 měsíců.
Zpět na článek
17. 8. 2012 09:56
17. 8. 2012 10:04
17. 8. 2012 12:16
17. 8. 2012 12:56
17. 8. 2012 13:17
17. 8. 2012 21:50
17. 8. 2012 13:15
17. 8. 2012 17:24
17. 8. 2012 12:52
17. 8. 2012 13:05
17. 8. 2012 15:41
20. 8. 2012 17:23
17. 8. 2012 13:51
18. 8. 2012 10:05
18. 8. 2012 15:50
neregistrovaný "SR20"
17. 8. 2012 10:53
17. 8. 2012 12:54
17. 8. 2012 13:08
17. 8. 2012 15:37
17. 8. 2012 17:52
17. 8. 2012 18:38
17. 8. 2012 20:02
17. 8. 2012 20:32
18. 8. 2012 09:26
17. 8. 2012 14:27
17. 8. 2012 13:52
17. 8. 2012 12:53
17. 8. 2012 14:46
17. 8. 2012 15:02
17. 8. 2012 21:57
18. 8. 2012 05:58
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2012 08:50
britskej noblese
akou je jaguar aston rolls bentley lotus range rover a pod... som vzdy drzal palce preto stvorkolku pre jaguare schvalujem ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - T613
17. 8. 2012 09:32
Re: britskej noblese
to si oddychli..
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2012 09:43
Re: britskej noblese
neprehanaj ;-)
Avatar - KANKUNEN
17. 8. 2012 09:47
Re: britskej noblese
to je svatá turboprostota
Avatar - positivemind
17. 8. 2012 20:56
Re: britskej noblese
>:D >:D :yes:
17. 8. 2012 09:56
4x4
Zajímavé je zvolené řešení - jakýsi Haldex naruby, tedy standardní pohon zadních kol a připojování předních když je potřeba. Odhaduju, že tohle řešení budou využívat i některé budoucí Land Rovery, třeba příští generace Freelanderu...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ham.
17. 8. 2012 10:04
Re: 4x4
Myslím, že Freelander bude mít to samé co Evoque, tedy motor napříč + Haldex nebo alternativně FWD. Toto je obdoba x-drive, tedy motor podél plus Haldex nebo RWD.
17. 8. 2012 12:16
Re: 4x4
Ale už dnes prodávány Freelander má Haldex (4.gen) a motor napříč.
Avatar - Ham.
17. 8. 2012 12:56
Re: 4x4
Ano tak jsem to myslel, takže i budoucí nebude jak předpokládá simson33 s motorem podél, ale stále napříč, asi jsem měl napsat, že Evoque vychází ze současného Freelandera. Ten haldex v Evoque už je 5 gen.
17. 8. 2012 13:17
Re: 4x4
Je to takový xDrive. Včetně toho omezení 50:50.
Avatar - PeterLuk
17. 8. 2012 21:50
Re: 4x4
On už má to isté, aspoň pokiaľ viem. Je totiž postavený na báze súčasného Freelandru.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 12:28
Re: 4x4
Udělat to naopak, to by asi Jaguaru jen tak nikdo neodpustil, protože v režimu, kdy nebude moment potřeba dělit, by tak byl čistá předokolka... Navíc, vzhledem k tomu, že stejně (asi) hodně dílů zůstane stejných pro RWD i AWD, byl by problém, protože u 5.0 S/C motorizace posílat pětset kobyl na předek, to si dovolí málo kdo, zvlášť když nic takového nikdy nevyráběli.
17. 8. 2012 13:15
Re: 4x4
Kdyby to byl stálý pohon všech kol, tak to bude jedno.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 14:24
Re: 4x4
To jo, ale stavět auto ze zadokolky AWD na předokolku AWD... Byla to reakce na to, že to bylo označeno jako "zajímavé řešení". Mě to přijde spíše logické, ale vůbec zajímavé. ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 12:52
Re: 4x4
Je to (víceméně) totéž (stejný "styl") jaké má Infiniti..
..když už 4kolku (v "osobním voze") tak asi TAKOVOUto ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 13:03
Re: 4x4
No jo, ale kdo by šel do Mka, když může mít XF? Je to subjektivní, samozřejmě, ale já určitě ne. Infinity je pro mě jen FX, a to ještě nevím, jak vypadá facelift naživo, na fotkách se mi ta "huba" nelíbí.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 13:05
Re: 4x4
No ... máte pravdu :-)
PS: Byť třeba "cupka" G se mi docela LÍBÍ (a že to NEní 4kolka mi opravdu NEvadí ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 14:25
Re: 4x4
G je docela zajímavé, ale stejně bych našel mnoho jiných lákadel, za co ty peníze utratit. ;-) [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 15:41
Re: 4x4
..a to "takhle"? ;-)

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 19:06
Re: 4x4
Za stejnou cenu, no... jako na kšeft proč ne. Ale pro sebe ne, mě se nelíbí. Už je i roadster. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
17. 8. 2012 13:20
Re: 4x4
Infiniti M je 4x4 jen mimo Evropu, takže toto dilema vlastně ani nevzniká ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 14:15
Re: 4x4
Taky dobře. Tedy z pohledu Jagu. :-)
Avatar - Sysoj Psojič
20. 8. 2012 17:23
Re: 4x4
M56x je ale paráda. Škoda, že u nás nelze koupit :no:
17. 8. 2012 13:51
Re: 4x4
Stejnej princip jako 4Matic nebo xdrive. A nejčitelnější? Určitě klasický Quattro nebo SubSym
18. 8. 2012 10:05
Re: 4x4
jj, je tak. Nejčitelnější je vždy mechanicky systém. Ale rozhodně to neznamená, že nejlepší, všechno má totiž svoje.
O tom jak funguje x-drive atd. více tady:
[odkaz]
neregistrovaný "SR20"
18. 8. 2012 15:50
Re: 4x4
U drahsich a silnejsich aut sa to riesenie uz davno pouziva. Na rozdiel od stalych, pripadne symetrickych pohonov sa takto da u stvorkoliek celkom dobre eliminovat nedotacavost.
17. 8. 2012 10:53
Trefa
...další skládanka tohoto zajímavýho puzzle opět sedí. BMW by mohlo vyprávět o tom, jak xDrive dokáže zahýbat s prodeji.

P.S.: je zajímavý, že ještě v květnu prodejci tvrdili, že XF už v této generaci AWD nedostane ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 12:13
Re: Trefa
To je jednoduchý. Manažer má konečně dovolenou, a tak kdesi na pláži znaven tím nic neděláním, vzal cvičně do ruky kalkulačku a vyšlo mu, že se to stále ještě vyplatí. Za mě Bravo Jaguar!
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 12:54
Re: Trefa
Za mne: "Budiž - jinak to asi NEjde" :-|
(alespoň že tu 4kolku udělali "ála" Infiniti :yes: :-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 12:59
Re: Trefa
Ale dyť je to fajn. Zvyšuje to bezpečnost, to může pomoci fleetovým vozidlům, když mají estate, tak do něj je to taky žádaná option... Je to logický krok, ale bravo za to, že se k němu odhodlali.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 13:08
Re: Trefa
Já nevím, BEZ pohonu všech kol jsem já i má 2há půlka najeli dohromady ... to snad ani nebudu počítat :-) a "bez sebementšího problému"
..a (alespoň) jednu 4kolku doma máme a že by byla REÁLNĚ "bezpečnější" - NEjsem si jista..
...byť uznávám že v "totálním marastu" jedeme (spíš ale "pro pocit") právě s ní :-)
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 14:22
Re: Trefa
A co tvůj citrónový miláček, ten není 4x4? >:D Tak u kombi, které výrobce tlačí jako pro "aktivní" životní styl, a jezdí se s ním "do hor", tam prostě ty 4 poháněná kola mají smysl, už z pohledu marketingu. Zase na druhou stranu je logické, že to necpou do XFR, kde chtějí nechat tu zábavu se zadokolkou. Ono to tedy asi ani nejde, bylo by to těžší, složitější a ještě dělit 500 koní taky nebude tak jednoduché, samotných 250 na předek je docela dost.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 15:37
Re: Trefa
Ale samozřejmě že JE ;-)
A 4x4 bude i příští C5 = je to prostě "móda" :-)
Ale já bych raději (i nadále) V6 Bi-turbo, než 4x4 :-|
Já mám "vpředu" 240 koní a "působí to" že by se tam "ještě vešlo...." :-)
..nicméně i víc než 500 na zadní nápravě NEní nejmenší problém (jsem někde slyšela) = já považuji to "4kolkové šílenství" OPRAVDU jen a hlavně za "módu" (ale u švédské firmy Haldex AB si jistě "mnou ruce" ;-)
17. 8. 2012 17:52
Re: Trefa
Protože máš nad přední nápravou pomalu tunu a čtvrt a pořádný válce...
Vypoj si pojistku pro ESP a protiprokluz a pokud to pojede, osol to v zatáčce. Až bude pak Buřtík hasit vnitřní kolo, pochopíš proč se kamkoli mimo funcarů hodí 4x4.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 18:38
Re: Trefa
No nad tou přední nápravou bude myslím "o fous míň", ale trakce je VÝBORNÁ, to ano (problém by spíš asi byl /ještě/ vyšší točivý moment...
Sorry, myslím že tady jsem "o level" VÝŠ (mám spíš víc zkušeností - se všemi 3 druhy pohonů) - a 4x4 "nutně potřebuje" leda ten co ke šlím nosím i pásek.. :-)
Zkuste se projet SLkem, Ferrari California a tyhle "4kolkové NEsmysly" vás HDNEDle přejdou.. ;-)
..ostatně odpověď na to které Lamborghini (z mnoha testů) znáte asi i vy - to (jen) se ZADNÍM pohonem :-)
PS: Mimochodem domněnka že 4x4 je nějaký "všelék" který vám pomáhá v zatáčce apod. je pěkná BUBOST.. ;-)
..když to (bez elektroniky) opravdu "hodně přeženete" v zatáčce, je skoro FUK co máte za pohon.. :-)
..s tím že s vozy se zadním pohonem se všechny ty zatáčky projíždějí tak nějak "snáz" a "samozřejměji" - což je ale LOGICKÉ, když se jedna náprava může věnovat JEN pohonu a druhá JEN směrování vozu ....na což "přišli" ostatně VŠICHNI výrobci sportovních a (opravdu) luxusních vozů na světě ;-)
17. 8. 2012 20:02
Re: Trefa
To, ze bude buduca C5 s 4x4 je len tvoje zbozne zelanie alebo to mas z nejakych "dobrych" zdrojov? ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 20:32
Re: Trefa
Vzhledem k tomu že mne 4kolky moc NE"berou" to máte "dost NEšťastně" formulované.. ;-)
..a píše se to "běžně" v různých (německých) automagazínech, objevují se i první skicy vozu (popravdě zatím vypadá "trochu divně" :-)
BOHUŽEL se tam též píše že "mňamkové" Bi-turbo V6 3.0 HDi už v příští generaci (nejspíš) NEbude.. :-|
..pro něj pro příště už jen do JAGUARů a Land a Range ROVERů ;-)
18. 8. 2012 09:26
Re: Trefa
Ano, ak ta 4x4 neberou, tak som to zle formuloval ;-) , v kazdom pripade vdaka!
17. 8. 2012 13:52
Re: Trefa
Oni ji udělali stejně jako ostatní původní zadokolky...
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 12:53
Re: Trefa
PS: Že NEříkali "teď" u nás NEnakupujte" ;-)
..(bohužel) tak to holt "chodí" :-)
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 14:46
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
17. 8. 2012 15:02
Re: zastaralé
A jak se ti v tom vůbec jezdilo? Jezdil jsi s Mikem Crossem nebo jsi testoval sám?
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 21:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 05:58
Re: zastaralé
jojo, ty testére >:-[]
17. 8. 2012 20:07
Bude li fungovat
Jako čtyřkolka od cosworth v X-Type tk bych nad Jágem asi uvažoval.
Rozbalit vlákno
0