Jaguar XF je pravděpodobně posledním novým vozem automobilky z Coventry, který na své zádi nese tradiční jméno. Podle šéfa designu britské automobilky v budoucnosti vymění všechny modely jmenovku na zádi za logo skákající velké kočky.
jj, souhlas. Vůbec mi nejde do hlavy, jaké důvody je k tomu vedou. Snad není důvodem připravovaný prodej - Ford by si mohl ponechat práva na název "Jaguar" a zbytek střelit někam do Asie :-( Doufám, že se mýlím a nedopadne to jako v "povídce" dolejc
Co se Vám nelíbí? Vždyť naprostá většina aut nemá na zádi název výrobce, ale pouze logo + typ. Běžná praxe.
Já sice vím, že Jaguar není běžná značka v komerčním slova smyslu, ale pokud se nepletu tak právě to je cestou k finační rentabilitě.
Nebo se pletu?
A co to je jineho? Auto. Spotrebni zbozi. Jako vysavac ETA. Ja vim - Electrolux je lepsi, ale je to porad jenom vysavac. :-) Odmitam povysovat auto na Boha. Zvlaste ne vyssi stredni....
Ja vim. :-) Myslel jsem spis (OBECNE!) vykriky typu "Jaguar diesel = konec sveta" apod... Obcas to tak taky vnimam, ale na druhou stranu... ;-) Vo co de.
V tom případě je ale nutné se smířit s tím, že je Jaguar (jak ho známe dnes) definitivně mrtvý. Oni se prostě rozhodli udělat z něj úplně běžnou prémii a to tak dokonale, že ničí i ty poslední detaily, co byly trochu výjimečné. OK, možná je to cesta k záchraně.. teď mě ale napadá - pokud bude Jaguar jednou z řady prémiových značek, kdo ho bude kupovat? Bude mít zákazník D3 či Jaguaru nějaký důvod koupit si právě Jaguar? Kvůli čemu by si ho kupoval? A co Ti "ortodoxní" - budou si chtít koupit běžnou prémii? jestli ano (co jiného jim zbyde, že?), proč by si ale rovnou nekoupili běžnou německou či japonskou prémii? A je vůbec Jaguar, který sdílí technologie se subprémiovým Volvem či "poměrně běžnou amerikou" dost prémiový? Technika Volvo, design Lexus, interiér Lincoln - je to Jaguar? Je to prémie? Budou zákazníci ochotni dát za XF stejné peníze jako za obdobně vybavený Mercedes či Lexus? Nebo budou muset jít s cenou dolů a cenou se přiblížit subprémii?
Ani na jednu z těch odpovědí nedovedu odpovědět, bohužel. Já sám bych nejraději viděl další Jaguár s řadovým, podélně uloženým šestiválcem, v barvě BRG a s interiérem jako z anglického gentleman's club-u. Na to ale finance nejsou.
Musím ale objektivně říct, že CHÁPU proč se děje s Jaguárem to, co se s ním děje. A jen poznamenám, že chápat a souhlasit není to samé.
Zatím to není oficiální, ale podle zákulisních informací je prý již jasné, že byl Jaguar koupen čínskou automobilkou Zhonguaui Čing Čong Ping Pong Motors. Slovo Jaguar se Číňanům, ale i Indům špatně vyslovuje - což je zásadní problém, zejména když se vezme v potaz skutečnost, že se nový majitel chce zaměřit zejména na nízkopříjmové zemědělské obyvatelstvo Číny a Indie. V současné době tedy název "Jaguar" nedokáže vyslovit každý třetí člověk na Zemi. Proto se již nyní začíná uskutečňovat třífázový plán: 1. fáze: logo + název "Jaguar", 2.fáze: pouze logo, 3.fáze: logo + název "Džonguar". Jakmile se dostane název "Džonguar" do povědomosti cílových segmentů trhu, tak dojde k uskutečnění dalšího plánu - přejmenování jednotlivých modelů: XJ - Xu Jing, XF - Xu Fuku, XK - Xu Kuku. V časovém horizontu 10 let se plánuje uvedení zcela nového modelu, který by měl v cílových segmentech nahradit dosud využívaná traktory (spíše sporadicky), koně, voly a další zvěř. Tento model bude postaven na současném modelu XJ - hliníková karoserie zůstane, protože díky ní je vůz lehký a nebude tolik zapadat do orby. Zásadní inovací bude dodání pohonu 4x4 z modelu Lada Niva a pneumatik z Hummeru H1. Model by měl nést název XZ - Xu Zetor. Pro Indický trh bude k dispozici speciální verze Xu Zetor Bimbo, která by měla být (díky zvýšenému výkonu) schopna nahradit i tolik využívané slony..
Proc mrazi.je to dobry.takove džonguarove zavody na poli,kde sberacky brambor fandi,,jed jed"a pripadne pomahaji vytlacit auto z kravskeho(ci sloniho)lejna >:D
V servisu normalka a na to auto jsem se neptal, protoze jsem odjel driv, nez otevreli showroom, ale porad tam stoji. Pristi tyden se tam muzu stavit a zeptat se na nej, jestli chces.
tak tohle je snad zprava týdne nejduležitější událost co se během tohoto týdne okolo jaguaru dělo ještě že to všich víme. PS Nerozumim smysluplnosti této zprávy. Nemohl by mi to někdo prosím Vás vysvětlit?!
Tak tomuhle kroku také nerozumím. Mě osobně se nelíbí právě to logo. Na mě působí na zádi nevyváženě, přeci jen, kocour nemůže skákat na obě strany najednou, takže mi to vzhledem k velikosti a výraznému chromovému provedení přijde asymetrické a kazí mi to dojem z pohledu na zadek auta. Naopak, měli nechat jen název. Ten přečte naprosto každý. Nebo chtějí, aby se nový druh majitelů "styděl" za to, že koupili Jaguar. Je to jak hra na schovávanou, nebo spíš já si budu myslet, a ty budeš hádat, kdo jsem.
Takže milý Callume, koukej si nagelovat pleš, hoď se do amerického gala (džíny, sako a hladký pulovr) a jdi prosit toho zastydlýho hipíka Bangela, ať ti vždy zkontroluje tvoji práci, jestli v ní nejsou nějaké hrubky. Protože jestli jo, tak ti Mr. Geschmack v tom jejich kalifornským domečku přidělí barevný pokojík s gramofonem a dýmku míru a zavře tě tam, dokud se nenaučíš, že rovná čára je ve skutečnosti jen vlnovka a kruh je ve skuečnosti spirála nahlížená zhora.
Tak si to s těma písmenkama J A G U A R ještě rozmysli.
Treba se Ianovi libi emblem Mustangu: konik cvalajici opacnym smerem, nez je bezne na americkych dostizistich. Tady zase "kocka" doleva skace. Kazdopadne me se takove pocinani nelibi a opravdu hodne to smrdi marketingem, coz by se u Jaguaru stavat nemelo. Za auto by mel predevsim mluvit vzhled a ne nejaky napis. A kdyz uz tam napis je, tak at tam zustane a nevymysli se takove zhovadilosti, jako nove logo u tradicni britske znacky. Napada me jedna teorie, proc chteji nahradit ten napis: Jaguar ma vyznamne odbytiste predevsim v USA a tam se doted museli neznali americani (kteri ani nevi ze Lexus neni americka znacka a ze naopak motorola je) nahybat k zadku (auta) a riskovat poraneni patere tihou jejich vypaseneho tela. Po nekolika zalobach, vyzadujicich milionove odskodne musel jaguar s touto situaci neco delat a tohle je vysledek.
Aha, ale to by znamenalo, že životní styl těch kovbojů, narušuje taktéž zrak. Ten nápis je docela velkým písmem.
PS. Badge, logotyp i leaper se měnil během doby několikrát. Spíš jde o to zmizení nápisu, pokud chtěli udělat něco jinak, měli dát dozadu badge, jako má BMW, MB, VW, ale i pěkný znak Škoda. Ta kočka je prostě jak pěst na oko a podle mýho mínění je to u tradičních jaguáristů další mínus. Jen aby těch nových zákazníků bylo dost, když už je kvůli nim tolik změn.
No jo, to se ti lehko rekne dat dozadu badge. Jestli myslis hlavu jaguara v kruhu, tak to by asi nebylo to prave, nebot Jaguar s hlavou na zadku, to zni hodne divne. Ja teda nevim jestli to mel takhle na vsech modelech, ale vpredu byl vzdycky znacek s hlavou a pak u nekterych soska Jagiho ve skoku, vzadu pak napis. Proto by nemohli dat to same co je vepredu i na kufr. Vznikl by tak kockopes (pul tela kocka, pul pes). Tohle co delaji ted je ale snad nejnemoznejsi reseni. Navic tu kocku z profilu muzou znovu pouzit pouze a jedine na zadek, protoze tak daleko by nesli. Znas jinou znacku, ktera ma specialni emblem pouze pro zadni cast auta? Ja teda ne. Pripada me to smesne.
To se omlouvám, tohle mě nenapadlo. Máš pravdu, na vzadu hlava by asi taky nebyla to pravý. Já bych tam nechal ten nápis.
Mě se ten kočkoreliéf taky příliš nezamlouvá, ale nechme to až po živém setkání, na některých fotkách to totiž nevypadá až tak špatně. Nicméně ten prostor nijak vyplnit nepotřeboval. A částečně bych taky měl obavy, že to bude oblíbené místo vandalů a ostatních živlů. Ke každýmu autu by měli dávat sošku leapera (3D) na podstavci ve dřevě z interiéru a dole by mohlo bejt sériový číslo a VIN, aby to nebylo jen "bezúčelné". Štve mě, že když člověk dnes koupí Jaguar, že tam už ani ten Jaguar není. :-(
OT: a to bylo navážení do VW, že na Passatu je logo na všem >:D
počínání smrdí marketingem...a díky bohu za to. Jaguár si několik let hrál na něco víc, na něco mimo konvence a dost tvrdě narazil. Poučil se, to je vidět...jen s tvrdým marketingem má šanci uspět :yes: