v úvodní tabolce máte prohozený sloupky.
Nevěřím, že se prodalo 0.43 kusu auta na LPG stejně jako nevěřím, že podíl někoho na trhu je 71.000%.
Už je mi trapně za vás.
...teď to opravíte a já budu za vo..a, jako se to stalo už několikrát.
ACZ dává slovu lemplovství novej říz.
Aniž bych měl cokoli proti "elektroautům", ty zplodiny jsou stejně ve vzduchu díky elektrárnám, je tam o jednu energetickou přeměnu více, což přináší zbytečné ztráty a v konečném výsledku je zatím používání elektroaut daleko méně pohodlné, než aut klasických.
Sám jsem "plyňák" přes LPG a nedám na něj dopustit. Za dobu, co na LPG jezdím, se úspora už přehoupla hodně přes 1 milión Kč >:D
Tak to sou pěkný kraviny. Některý Elektrárny sice čoudí, stejně jako letadla [odkaz] a lodě, ale nikoli raka [odkaz] na ulici lidem přímo pod nos ;-) A těch pozitiv je víc ale musíš si to nastudovat sám [odkaz] [odkaz] ;-)
Ja som si to prestudoval, Kharl a prisiel som na niekolko veci.
1. Dizajn tej tvojej stranky je hrozny. Prepac, ale je to kriklavejsie, nez blog trinastrocnej devatdesiatkilovej Americanky, ktora pise o svojich detskych idoloch. Dobre ti radim, urob to trosku decentnejsie, takto to velmi vela ludi odradi. ;)
Nie vsak mna...
Pozrel som sa na ten tvoj zazracny web, ktory ma spasit ludstvo pred pliagou zvanou "spalovaci motor" a pozrel som sa aj na tie vyhody elektromobilov. Ked chces povedat A, povedz aj B. DPF filter nema problem vydrzat aj cez 800 tkm, pokial s vozidlom jazdis prevazne po dialniciach (vlastna skusenost, nas dizlovy Superb ma cez 870 tkm - DPF je povodne, rovnako, ako turbo). Ano, investicia je sice vyssia, no viac ako raz za zivot ju s jednym autom mat nebudes... A tie zalezitosti, ako je vymena filtrov a olejov - z toho sa len smejem. Vsak filtre stoja zanedbatelne ciastky, olej meni vacisna ludi tiez len raz rocne...
Ano, elektromotor ma okamzity ucinok a nepopieram, ze taka Tesla S P100D leti ako sialena - treba sa ale pozriet aj na druhu stranu mince a tou je spotreba pri takomto tempe - a ta je rozhodne vsetko mozne, len nie mala. Keby bol cely svet pokryty nabijackami, nevadi to, no ked mas nabijacky vzdialene od seba 300 kilometrov a ty chces pred kamaratmi svojou Teslou machrovat, mas poriadny problem. (P100D sa mi do ruk este nedostala, mal som vsak tu cest so 75-kou a 85-kou.)
A ked uz spominame tie vydavky... Ano, naftiak vyzaduje pravidelny prilev penazi, elektromobil nie. Bolo by vsak dobre podotknut aj na to, kolko stoji vymena baterii a na to, ze tu ti len tak hociaky Fero z Hornej Dolnej, na ktoreho narazis, nevymeni. ;)
Ja jsem si zase přečetl ten tvůj příspěvek a mám k tomu taky svoje. Když si koupíš pořádného spalováka a chceš se předvádět a přišlápne mu za plyn tak taky místo 1000km ujede jen 600. To přeci není nic divného že to při větší zátěži žere víc.
Údržba spalováků není nijak velká ale zase není ani nijak malá.
Olej se mění jen jednou za rok ale kam ho dáváte? Všichni se tu opírají do ekologie a přitom je nezajímá kde ten všechen olej skončí.
A co se nabíječek týká tak samozřejmě opět klasická lež a pomluva. Myslíte si že se benzínky objevili na celém světě přes noc? Taky to trvalo 50 let než se dostali na počet tam kde jsou teď. Stejně tak s nabíječkama. Bude to nějakou dobu trvat. Ale už dnes má Tesla jednu z nejlepších sítí nabíječek na světě. Má jich cca 900 a průměrné na každé z nich 6 stojanů! Staví je cca po 200 km. Na západ od nás už jsou i daleko hustěji. To jen my jsme černá díra jen s jednou nabíječkou.
A konečně klasická lež o výměně baterie! Proč by jste ji proboha měnil? Lidí co si koupí auto za 3 milióny si většinou kupují nové po 4-6 letech. Pro ně je to spotřeba. Ta baterie tuhle v pohodě vydrží a ani neznamenají nějaký pokles.
To zaznamená až druhý/třetí majitel, ale to už je o něčem jiném. A i pak není důvod měnit baterii, pouze se vymění špatný článek příště se opraví. Stejně jako u Bavorsku dáte za rozvody 60 tisíc. Za generálku motoru 150 tisíc! Tak je jasné že u auta za 3 milióny vám nějakou rozbitou věc neopraví za 2 koruny!
Samozřejmě silně překroucená informace o škodlivosti elektráren. Jistě, pokud něco spalují, něco i kouří, ale na rozdíl od auta spalují celou dobu v ideálním cyklu, nemusí měnit otáčky ani přidávat plyn když jedou do kopce. Nemluvě o tom, že slušné elektrárny mají hodně kvalitní technologii na čištění spalin a navíc vysoký komín daleko za městem. A pokud chceš do úvahy zahrnout i emise bagru co kope uhlí a lokomotivy co ho veze, pak i u spalovacich aut musíš připočítat emise vzniklé těžbou, dopravou a distribucí (samo se to na benzinku nepřiveze).
A argumenty o katastrofálním dopadu těžby surovin pro baterie (opět pravidelně překrucované) se zdaleka nevyrovnají dopadům těžby ropy. Jinak ale budu skutečně truchlit až svět přijde o auta na benzín.
Maji kvalitni technologii na cisteni spalin. Precti si jake mnozstvi vypousti nejvetsi znecistovatele ovzdusi elektrarny CZ, nejvetsi znecistovatel ovzdusi el. Pocerady, cementarny, spalovny atd. Mozna se tem cislum budes hodne divit, vcetne neustale omilaneho NOx.
Cena benzinu a nafty je umele navysena spotrebni dani, kdyby tomu tak nebylo a benzin / nafta by stala polovinu, nez stoji nyni, tak zadne vypocty s plynem nebo elektrinou nevyjdou vyhodneji.
Dovolím si několik pozámek k alternativním palivům.
CNG je zatím začarovaný kruh. Čerpaček je málo a zřízení nových se nevyplatí, protože na CNG jezdí málo aut. A naopak, kdo si koupí auto na CNG s tím, že nejbližší čerpačku má 50 km od baráku?
Dacia jako průkopník v alternativních palivech. Ano, ale je tam háček. Dacia montuje originál ZÁKAZNICKÝ systém Landi Renzo. Dacia servisy v Česku si s plynem moc nerozumí a odesílají majitele k místním plynařům, se kterými mají nějakou dohodu. Ti plynaři už zjistili, že se jedná o zákaznický systém, tedy na něj nefunguje klasický Landi Renzo SW. A protože originál SW na Dacie je ve srovnání s počtem případně servisovaných aut nepřiměřeně drahý, nekoupí si ho a servisovat Dacie s originál LPG vestavbou odmítají. A je zle....
Sám jsem měl nebo mám 3 Dacie na LPG. Ale vždy to byla dodatečná vestavba do nového auta, vyšlo mě to finančně levněji, nejvýš stejně, jako originál LPG, ale nemám jedinou straost se servisem, a to ta auta mají najeto 400 tisíc, 250 tisíc a 110 tisíc km na LPG. Bez jediného problému.
To bych s nima asi vyřešil "po bolševicku" kdyby mi prodali auto a odmítli ho pak v té specifikaci servisovat.
Na to jsou paragrafy, ČOI, úřad na ochranu spotřebitele a tak.
Ale respektuji, že máš osobní zkušenost a beru na vědomí.
Aha.
Ale, to není nic nového. Ze zkušenosti vím, že to je u jiných zanček běžné u benzínu a dieselu. >:D >:D >:D
Takže kdo ví, jestli je to tím plynem.
Dokładnie. Jak nie ma instalacji zamontowanej od razu w fabryce, lepiej poszukać majstra od LPG poza dealerem. Nie ma takiej opcji żeby LPG w Fiacie czy Dacii nie działało, dealer do tego nie jest w ogóle potrzebny.
Popravdě nevím, ano, mohl jsem dát LPG do svého skoroveterána, určitě bych ušetřil, ale motor by šel časem do kopru, co půl roku by se muselo seřizovat LPG atd atd atd. Není to elektronická stříkačka, takže sice je přestavba jednoduchá, ale nefunguje tak dobře.
Kamarád, který sám mimochodem dělá LPG servis a přestavby, měl přibližně tentýž motor přestavěný na LPG a šteloval ho v podstatě pořád.
LPG má jeden zásadní problém, totiž stále méně vhodných motorů. Kromě Dacie je tady Fiat s 1.4T (možná vůbec nejlepší volba) a Opel se starší 1.4, která už ale z nových modelů mizí a po sloučení s PSA zmizí i modely samotné...
Hyundai umí starší CVVT, ale není to úplně ideální.
Zbývají přestavby ojetin, ale to už taky ošidné. Kdysi tady jeden kolega vypsal motory, které jsou pro LPG vhodné, ale moc jich už není.
CNG - těžko říct, přestavba je velmi drahá, výkon motoru minimálně u koncernu rapidně snížený. Výhodou je ale tovární servis a záruka.
Vhodných motorů je stále dost a tak, jak se vyvíjí motory, vyvíjí se i alternativní pohony. Řeknu na rovinu: Neznám benzínový motor, třeba s turbem a přímým vstřikem, který by nešel přestavět na LPG. U některých jsou sice menší nebo větší problémy, ale nakonec to vždy jde.
A co se Huňádyho týká, je to jedno z nejnevhodnějších aut na přestavbu na LPG, ať už je motor jakýkoli. Skoro každý má s LPG nějaké problémy.
S tím snížením výkonu je to pěkná blbost, pokud tedy u 100koňového motoru vás rozhodí snížení o cca 5 koní >:D
Instalacja do aut z wtryskiem bezpośrednim może być nawet 4 razy droższa od instalacji dla auta z motorem wolnossącym lub z motorem z turbo, ale wtryskiem pośrednim.
A wywalanie takiej kasy na instalacje która jest droga i trudna w serwisowaniu interesuje tylko tych którzy nie wiedzą co robić z forsą.
No, 81kW oproti 110kW u CNG Oktávky mě docela dokáže rozhodit, je to méně, než 1.0TSI. Nový 1.0TGI bude mít výkon 66kW.
Přestavovat přímovstřikový benzín na LPG sice teoreticky jde, ale je nutný přívstřik benzínu a celé je to poměrně drahé. Navíc samozřejmě příjdete o tovární záruku, takže je to spíše pro starší auta a dobrodruhy.
Motorů je dost - ne, není. Pokud už není motor na LPG připravený (minimálně tvrzené ventily), půjde navíc rychle do kopru.
Ve svém příspěvku výše jsem uvedl konkrétní případ tovární Oktávky na CNG s motorem 1.4. S přestavbou na LPG to nemá společného zhola nic.
Pokud má tato zemněplynová Oktávka místo uváděných 81kW skutečně 100kW, bylo by to jistě pozoruhodné.
Na druhou stranu - je klidně možné, že garážníci by dokázali přestavět 1.4TSI s minimální ztrátou výkonu, ale popravdě mi to nedává úplně smysl, pokud je k dispozici tovární přestavba.
Výkon u Oktávky CNG je cíleně "seříznutý", pravděpodobně z důvodů ochrany hlavy válců a vstřikovačů. Stejně tak je "seříznut" točivý moment na hodnotu 200 Nm, což je maximum pro převodovku MQ200 (pokud by byl točivý moment vyšší, musela by se použít dražší MQ250). Přirozený pokles výkonu u CNG je kolem 10 %.
Nio nevím jak uchladěj ty vstřiky. Bude to stát raketu. Znamená to takové překopání, že u staršího je nerentabilní a u nového hraniční. Když vezmeš v úvahu ztrátu záruky, je po debatě.
Jaká ztráta záruky?? Další blbost. Záruka normálně platí a v případě závady musí prodejce PROKÁZAT, že k ní došlo díky montáži LPG. Jinak na mě nemá >:D
Zkuste si nejdříve projít kupní smlouvu, protože se mi opravdu nezdá, že by zrovna Dacia byla v tomto výjimka. Jakýkoliv zásah do motoru v době záruky vozu (přestavba na alternativní palivo, přečipování ŘJ a jiné) může znamenat tvrdou skutečnost v podobě ztráty záruky a můžete se stavět na hlavu. Hyundai to dokonce řeší tak, že pokud zjistí při pravidelné servisní prohlídce v servisu LPG nástavbu a vůz nebyl s ní prodáván, servis je povinen to zavést do systému a zákazník automaticky přichází o záruku, tak pozor na to ;-)
Další blbost. Už jsem to tu psal a dál to rozvádět nemíním. A co se kupní smlouvy týká, nesmí být v rozporu se zákonem, v tomto případě s Občanským zákoníkem, což ve vašem případě zcela určitě je.
Jo, ještě CVVT u Hyundaie. Výhodou je, že je motor už údajně pro LPG vždy trochu upraven (tvrzené ventily) a nepřicházíte o záruku. Problém je servis, protože Hyundai vás pošle při problémech za plyňákem a naopak. Jinak OK, nešťastná je ale nutnost myslím 2x častějšího seřizování vůle ventilů, což není rozhodně zadarmo a nesmí se to podcenit. CVVT nemá hydroštely...
Tady vás zklamu, je to o něco málo lepší, než to máslo, co tam dávají normálně, ale i tak je to bída a bez elektronického přímazu ventilů (podtlakový přímaz = vyhozené peníze) to taky dlouho nevydrží. Absence hydroštělů je bohužel vlastnost snad všech asijských vozů.
To nijak nerozporuji, 1.4 CVVT má kolega v plynu od nového a není to úplně bezproblémové soužití, ale žádné velké problémy také nejsou. LPG je nastavené na přívstřik benzínu cca 5-10%, takže by mohla být i životnost trochu lepší. Štelování ventilů ho ale nemine. Kdo to u LPG neudělá, docela brzy dojezdí.
Přímaz - o tom se vedou vůbec dlouhé diskuse. Nikdo asi nezpochybňuje přínos pro sací ventily, ale co výfukové? Dostane se přímaz i k nim? Zatím se vesměs všichni shodují k tom, že spíše ne.
Viděl jsem teď motor VR6 po deseti letech na LPG a hlava byla na totální generálku, spotřeba oleje jako u Trabanta. Prostě je to LPG a člověk musí o tyto náklady započítat do "úspor".
Ono se sice dá namontovat LPG do jakéhokoliv moderního motoru, nicméně problém je nejen vyšší cena nástavby, ale hlavně bezproblémový chod a výdrž toho motoru ;-)
O tom, že je nutný i přivstřik benzínu až 20% a tím se celkově návratnost LPG nástavby prodlužuje, tak to už je takový detail, pokud si někdo chce vůz ponechat dosti dlouhou dobu. Jinak ten problém servisování LPG ve značkových servisech je napříč značkami, zažil jsem to u Subaru to samé.
Proč se používá u osobáků při přestavbě na CNG benzínový motor a ne naftový, když u autobusů to funguje? Navíc by jste neměli veškerou úsporu za CNG v háji v okamžiku, kdy vám dojde a nejbližší čerpačka je kdo ví kde
Protože úprava je mechanicky i finančně daleko náročnější, než u benzínu. A vaše poznámka o nejbližší čerpačce je úplně mimo mísu, protože ten osobák k ní bez problémů dojede na benzín.
Ale ne. 4x dražší to není, tak 2x až 2,5x. A jezdit se s tím v pohodě dá a docela slušně to šetří, i když ne tolik, jako samotné LPG v klasickém motoru.
Něco se nepovedlo. Tento příspěvek patří pod příspěvek MrWebsky o něco výše.
Protože by se to nikdy nevyplatilo. Diesel je do osobáku už tak dost drahý. U autobusů je vyšší spotřeba, jezdí od rána do večera, takže se ta přestavba brzo vrátí. Navíc se snadněji umísťují nádrže a dopravce si udělá svoji vlastní čerpačku, kde ho CNG vyjde ještě levněji.
vcelku slusne vysledky ... zaroven ale asi niro uz uplne potopilo elektricky soul.... ktory predsa len vedla nira razom nedava ziadny hlbsi zmysel a dovod na kupu ... o cenovom rozdiele el soulu voci niru uz ani nevravim ...
niro je trefa .... a vzhladom na jeho cenu ( ktora ozaj nie je moc nizka ) povazujem jeho predaje v CR zatial za velmi prijemne prekvapenie v triede hybridov :yes: