Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chyby na kruhových objezdech: Typický Čech zatají dech a nějak projede

Kruhové objezdy dnes najdete skoro v každé větší obci či u nákupních center. Bohužel je pořád řada řidičů neumí správně používat, nebo se jich přímo bojí. Proto se mají kruháče rušit.
Zpět na článek
22. 7. 2013 19:36
22. 7. 2013 20:02
22. 7. 2013 20:35
22. 7. 2013 21:13
23. 7. 2013 10:15
23. 7. 2013 18:55
24. 7. 2013 08:04
22. 7. 2013 23:08
22. 7. 2013 23:14
22. 7. 2013 23:41
23. 7. 2013 01:07
23. 7. 2013 08:05
22. 7. 2013 21:50
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 7. 2013 11:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 12. 2017 11:43
23. 7. 2013 16:48
22. 7. 2013 21:51
22. 7. 2013 23:02
23. 7. 2013 07:28
23. 7. 2013 08:27
23. 7. 2013 08:27
23. 7. 2013 08:52
23. 7. 2013 09:28
23. 7. 2013 09:58
23. 7. 2013 10:30
23. 7. 2013 09:50
23. 7. 2013 11:24
23. 7. 2013 09:55
23. 7. 2013 10:03
23. 7. 2013 13:19
23. 7. 2013 10:57
23. 7. 2013 12:11
23. 7. 2013 14:59
23. 7. 2013 15:22
22. 7. 2013 19:36
Blikání
Tak zatímco blikání při nájezdu je mi šumafuk, protože to nikomu nevadí (a dělá to tak jeden z tisíce), tak o tom, že polovina lidí nebliká při sjíždění (a v Praze to tipuju tak na 90%), o tom ani slovo. Asi proto, že tihle, co dělali tu statistiku, zřejmě taky neblikají. Ale to, že ten kdo vjíždí na okruh tam kvůli neblikačům nemůže vjet, to je jim jedno...
Rozbalit vlákno
19
22. 7. 2013 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 7. 2013 20:35
Re: Blikání
Ještě jsem snad nikdy nepotkal nikoho, kdo by blikal zbytečně. Sám při nájezdu blikám, právě tehdy když sjíždím na prvním výjezdu, ať je zdálky vidět, kam jedu. A ostatní to zřejmě chápou, nebrzdí.
Zato při výjezdu je to fakt tragické, těm lidem by ty pazoury snad upadly, kdyby ty blinkry dávali.
22. 7. 2013 21:13
Re: Blikání
Souhlas, v českých podmínkách (malé průměry OK) pokud vyjíždím na prvním výjezdu většinou musím blikat už při nájezdu. A už to mám tak zažité, že to dělám i na větších, kde bych mohl blikat až před tou první odbočkou. V podstatě kdyby se to legalizovalo, bylo by to jen ku prospěchu věci a plynulosti provozu. Nežijeme ve francii, kde mají okružky takové průměry, že se nestirají rozdíly mezi nájezdem a prvním výjezdem.

K vužívání levých pruhů na okružce snad jen to, že s tím že ho použije max. 10-20% řidičů se počítá už při návrhu.
23. 7. 2013 10:15
Re: Blikání
Ty malé průměry zdejších kruhových objezdů ( a i dvouprodudých ) jsou dle mne také jedním z důvodů, proč je velmi problematické využívat vnitřní pruh. Stává se z toho potom myškovaná. To, že si redaktoři stoupli možná k nejkomplikovanějšímu kruhovému objezdu v zemi a dělají nějaké závěry ještě neznamená, že to lze aplikovat na 100% ČR.
Avatar - Bully_
23. 7. 2013 18:55
Re: Blikání
V CR se totiz zacalo tradicne budovat stylem "hura, at je to jak na zapade" a clovek casto potka mikrokruhacky vetknute do klasicke krizovatky. Otazka proste neni kruhac ano/ne, rusit/nerusit, budovat/nebudovat nove, ale pouzivat zdravy rozum a zachovavat a budovat nove jenom tam, kde byt vubec muzou.
Druha vec co me zarazi na i velkych kruhacich v CR (ziju uz hodne let v zahranici, kde tohle proste funguje) je totalni neprehlednost. Doslova rostu z neoznacenych pruhu slouzicich treba k pouziti praveho pruhu k uplnemu vynechani kruhoveho objezdu a odboceni doprava jeste pred nim, tj. jsem nucen odbocit uplne jinam nez jsem chtel jet a musim se po nejake vzdalenosti otocit proste o 180° a poucen si to zopakovat >:D
Ale jsem optimista a verim, ze se stejne jako v dalsich vecech (uhybani do leveho pruhu pred pripojujicimi se vozy na dalnici, krizovatky s pravidlem prave ruky atd. atd.) lidi proste nauci jezdit i na tech kruhacich. A snad se je nekdo nauci i projektovat :-)
22. 7. 2013 23:08
Re: Blikání
Když vidím člověka, který bliká při vjezdu na kruhový objezd, zpomaluju a pečlivěji dotyčného sleduju, protože je to pro mě někdo kdo nezná předpisy a mužu od něj očekávat cokoliv.
22. 7. 2013 23:14
Re: Blikání
Ono pokud chce clovek vypadnout hned na prvnim vyjezdu a jede trosku rychleji nez 20-30, tak mu casto ani nezbyva nic jineho nez blikat uz ve chvili vjizdeni na kruhac.
22. 7. 2013 23:41
Re: Blikání
promin ale s tim nesouhlasim - to je jako když se někdo blíží ke křižovatce na který chce zatočit ale předtím mine třeba dvě do kterých odbočit nechce - což ale ostatní řidiči nemužou vědět a na takovou situaci stačí i dvacet metrů - pak takový směrový znamení nemá pro ostatní učastníky žádnej význam a musí zpomalit a vyčkat co vlastně dotyčný udělá a raději ho pustit než riskovat, že se s dotyčným srazí- blinkr má význam jen v případě že je používám správně -podle daných pravidel- pokud ne, má stejný smysl jak kdyby si blikal dotyčný lampičkou na stropě
23. 7. 2013 01:07
Re: Blikání
Na prvni vyjezd dorazim napr. za 1s a na dalsi vjezd pojedu dalsi 3s , kapisto? ;-)
23. 7. 2013 08:40
Re: Blikání
Kde bys chtěl začít blikat na tomhle objezdu [odkaz] když pojedeš ulicí 28. října a budeš odbočovat do Českých bratří?
23. 7. 2013 08:05
Re: Blikání
Když vemu jako příklad třeba tento kruháč ( [odkaz] ), tak ten "po hlavní" velká část řidičů projíždí klidně 80 km/h. Průměr je tak malý, že vjzedová větev plynule přechází v první výjezd. Navíc, víc jak 95% dopravy jde ve směru po čtyrpruhu. Tady dávám hodně dopředu najevo blikáním, že hodlám vyjet na 1. výjezdu. Ti za mnou se aspoň mohou připravit, že budu hodně brzdit, chránim si tak * a pomáhám tím plynulosti provozu. A naštestí to dělá celkem dost řidičů.
A právě takto malým OK je v ČR naprostá většina. Z tohoto důvodu by bylo dobré to legislativně legalizovat.
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2013 20:14
Re: Blikání
Jeden z tisíce? Probuď se, tak každej desátej >:D
Ale samozřejmě vyjíždění je ten důležitější problém
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 7. 2013 21:50
Re: Blikání
Blikat by sa malo pri najazde aj vyjazde. Ale inak - Briti to maju genialne vyriesenie - v krajine, kde su 2-4 pruhove kruhace bezne (a 5 pruhov nie je zriedkavost), to funguje, len to chce trochu inteligencie zo strany vodica.

Priklad. Vchadzam na kruhac so 4 exitmi (moj + tri). Chcem odbocit na poslednom. Vchadzam na objazd a blikam LAVOU smerovkou. Tak vodic v druhom a tretom exite vie, ze mi musi dat prednost.

Ak chcem odbocit na druhom (z praktickeho hladiska idem cez krizovatku rovno), tiez blikam pri vjazde lavym blinkerom, cim zase davam ludom v prvom a druhom exite jasne najavo, kam idem.

Kto nezazil, tazko pochopi, ale v praxi to funguje. Pri viacpruhovych objazdoch je to nevyhnutnost a prispieva to k plynulosti premavky.

Ale vzhladom na disciplinu, ci skor nedisciplinu, nasincov na kruhacoch, by som ich poslal na trening na 5 pruhove monstra so 6 exitmi v dopravnej spicke. Vsetkym bezsmerovkovym idiotom by sklaplo tak, ze by sa bali sadnut za volant.
23. 7. 2013 08:56
Re: Blikání
si si to trochu nepoplietol? Ak v britanii ides na posledny exit, zaradis sa do uplne praveho pruhu pri vchadzani, davas smerovku do PRAVA ,ze mienis pokracovat v kruhaci dalej.. prebehnes kruhac a posledny exit beries vyjazd v pravom pruhu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 7. 2013 11:21
Re: Blikání
Nepoplietol, len som to aplikoval na jazdu vpravo, pretoze to sa tyka 99% ludi na tomto fore.

Smerovku (pravu, v UK) davas bez ohladu na pocet pruhov ak neopustas kruhac na prvom.

Okrem toho: "a posledny exit beries vyjazd v pravom pruhu"

Neberies, ak posledny exit ma menej pruhov ako objazd. Mozes mat 4 pruhy v kruhaci a exit s jednym jedinym pruhom. Tvojou ulohou je sa v kruhaci postupne presunut z vnutorneho kruhu k vonkajsiemu - extremne dolezite najma ak mas v kruhovom objazde (nie na vjazde, ale priamo v nom) seriu semaforov.
23. 7. 2013 14:40
Re: Blikání
Tohoto fenoménu jsem si všiml i ve Španělsku a Brazílii. Sám to používám. Někdo kouká jak vyoraná myš a někdo pochopí.
13. 12. 2017 11:43
Re: Blikání
Neznám dopravní předpisy v Asii, ale tady je blikání jasně dáno. Na kruháč bez, na kruháči bez, ven z kruháče s. To, co tady předkládá --skrytý-- je lidová tvořivost, která řidičům, kteří předpisy znají a respektují, jenom komplikuje život... Osobně se mě dotýká, že mě --skrytý-- považuje za bezsmerovkového idiota. On, smerovkový idiot...
23. 7. 2013 16:48
Re: Blikání
Jednoducha vec. Neblikam ani pri vjezdu ani pri vyjezdu, aby se to nepletlo. Jsem *, ale tady v ***dubicich neblika nikdo, tak co ja budu vycnivat, LOL to asi ne :yes:
Avatar - jozephko
22. 7. 2013 19:47
To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
Mne ten článok príde ako novinárska podpora jedného stupídneho ministra dopravy. Odkiaľ autor zobral názor (dokonca 2x ho spomenul), že sa vodiči kruháčov boja? Vymyslenie takej sprostosti muselo asi veľmi dlho trvať.
Stačí sa spýtať začínajúcej šoférky v autoškole, čo jej spôsobuje väčší stres - či kruháč alebo rušná svetelná križovatka. O výsledku nepochybujem.
Ďalším nezmyslom je, že šoféri nevedia na kruháči jazdiť. Vždy a v každej profesii sa nájde pár jedincov, ktorí veci robia inak - to je zákon štatistiky. Ale zovšeobecňovať to mi príde ako politická propaganda nového ministra, aby dal peniaze križovatkovej lobby. Ako u nás - pred pár rokmi urobili inteligentnú križovatku za 100 miliónov korún, hoci by sa v pohode dala urobiť za 10 miliónov.
Predražiť kruhový objazd o 100 či 200 % je totiž oveľa ťažšie ako predražiť križovatku. (nie je až také ťažké spočítať stavebné práce). Do "softvéru na ovládanie semaforov" sa však dá ukryť akákoľvek suma - ako do každého nákupu IT techniky a softvéru.
Príde mi to ako vyslovená hlúposť argument nového ministra, že kruháče sú drahšie ako svetelná križovatka. Možno osadenie semaforov. Ale nákup softvéru, spotreba elektriny, opravy a údržba semaforov zadarmo nie sú. Tie tiež treba do nákladov zarátať.
A nafukovať problém s blikaním pri vjazde na kruháč mi príde klasicky robiť z komára somára. Či niekto pri vjazde bliká alebo nebliká, môže byť na kruháči každému jedno. Dôležité je, aby správne blikal pri výjazde z kruháča.
Celý tento humbuk okolo návratu k svetelným križovatkám mi príde ako klasický prípad, keď v záujme "odklonenia" peňazí pre určitú lobistickú skupinu nie je problém vydávať biele za čierne a naopak. A to verejne aj pomocou "odborných" názorov nastrčených bábok. "Odborníkom" doteraz kruháče nevadili. Až keď nastúpil nový dopravný "génius" na ministerstve dopravy.
Rozbalit vlákno
7
22. 7. 2013 20:07
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
S většinou souhlasím. Jen ne s tím blikáním při najíždění - jde o to, že většina kruháčů v ČR je tak malá, že když někdo bliká při najíždění, mate to ostatní, kteří neví jestli bude hned vyjíždět......
A další věc je to, že výroky nového ministra jsou novináři taky dost nafouknuty. Neřekl, že se budou kruháče rušit, ale že by se jich mělo stavět míň než teď, s čímž souhlasím. Vyhazují se obrovské částky za přestavby křižovatek ve vesničkách, kde projede 500 aut za rok na kruháče, které mají takový průměr, že když tam člověk přijede s kamionem, tak na návěsu udělá námořnický uzel a obrubníky zajezdí do asfaltu ;-\
Avatar - jozephko
22. 7. 2013 21:57
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
Poznám aj u nás také mini kruháče a poznám situáciu pred a po zavedení "kruháču" (v podstate len z obyčajnej križovatky urobili kruháč). Situácia tam nie je jednoduchá, autobusy musia jazdiť prostriedkom kruháču, ale je to oveľa, oveľa lepšie ako predtým. Predtým som pri výjazde z vedľajšej cesty musel čakať aj 5 minút, teraz je to otázkou pár sekúnd.
23. 7. 2013 10:18
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
:yes:
22. 7. 2013 20:27
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
Souhlas. Na drtivé většině míst je kruháč přínosem, to, že ho občas někde udělají blbě a nebo že pár lidí na něj neumí najet není argument pro jejich rušení.

Tragédií jsou malé kruháče s víc jak čtyřmi výjezdy (často člověk ani zablikat nestačí), nebo pseudokruháče, které se dají projet prakticky přímo. Ale to je otázka, kdo je požaduje a taky kdo je navrhuje (z dopravních inženýrů v České republice se mi obecně dělá zle, co stavba, to perla, dva propojené kruháky a nad zemí na kraji Prahy u Zbraslavi jsou toho úžasným důkazem...).

Že se chce nový ministr dopravy (otázka je, jak dlouho tam bude....) zviditelnit je více než zřejmá a že jde o mlhu, aby dal taky najevo, že ho zajímá silniční doprava je zřejmé každému, kdo si zjistí, že se jedná o pána, jehož hlavním záměrem je "vyčistit" vedení ČD. Na tom totiž (aniž bych se vedení Českých drah jakkoliv zastával) už jednou pohořel a z postu náměstka musel MD opustit a nyní se vrátil, aby misi dokonal. A všechna podobná prohlášení mají jenom odvést pozornost od jeho pravého a hlavního cíle.....
23. 7. 2013 10:37
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
Ehm ... boja sa predovšetkým viacpruhových kruháčov. Jednopruhové problém nikomu robiť ani nemôžu. Sám som doteraz nikdy na viacpruhový kruháč nenarazil, tak ani neviem ako by som reagoval ... Asi by som išiel pomaly a kukal okolo seba ako splašený >:D
23. 7. 2013 11:56
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
Za priznani :yes:

Nejlepsi jsou samostatne vyjezdy podel kruhace na prvnim exitu pak odbocuje mnohem min lidi. [odkaz] v tomhle pripade mohli pridat jeste ve smeru Jaromer - Horice , stalo by to jen par kacek navic.
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2013 12:26
Re: To je článok na 1.apríla? Nepomýlil si autor dátum?
Já měl tu čest před týdnem s 2-3pruhovým v centru města a díky neuváženému najetí do levého pruhu jsem si po něm pěkně zakroužil. >:D :*)
22. 7. 2013 19:55
kdo se bojí kruháčů
Nemyslím, že by se řidiči báli kruháčů jak je uvedeno v článku, ale spíš ostatních řidičů, kteří jsou mnohdy naprosto nevyspytatelní. A problém dvoupruhových kruháčů je v tom, že vyjet z levého pruhu je ve větším provozu fakt problém. Nejlepší by bylo, kdyby došlo k legislativnímu zakotvení povinnosti opustit kruháč prvním výjezdem, pokud jedu vpravo. Další možností - ještě lepší je, když je kruháč pro takovouto jízdu stavebně upraven - a stačí třeba vodorovné značení - viz [odkaz]
Rozbalit vlákno
10
22. 7. 2013 20:28
Re: kdo se bojí kruháčů
Kde tohle je?
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2013 20:35
Re: kdo se bojí kruháčů
Ty to s mapama moc neumíš viď >:-[]
[odkaz]
22. 7. 2013 22:01
Re: kdo se bojí kruháčů
Ty jo, to je paráda. Takhle nalajnováno jsem snad ještě neviděl. :-)
22. 7. 2013 22:29
Re: kdo se bojí kruháčů
No jo, ale všimli jste si taky těch tramvajových kolejí co tam jsou ? Než tohle namalovali, tak tam byl klasický dvouproudový kruháč a to bylo žrádlo, hlídat si druhý pruh a jestli se náhodou neblíží tramvaj, která má přednost... [odkaz]
Ale teď je to vymyšlené dobře, je báječné, když někdo při své práci opravdu používá hlavu... ;-)
Avatar - eXp10it
22. 7. 2013 22:14
Re: kdo se bojí kruháčů
Přesně tenhle kruháč mě vychoval, protože jsem tam vyrostl a přesně tenhle kruháč mě vždycky napadne kdykoliv kdokoliv zmíní slovo kruhový objezd nebo "rondl". Kdyby bylo tohle vodorovné značení všude tak se postupně lidi naučí a navyknou si, že pokud vjedou do vnějšího pruhu tak musí na prvním exitu kruháč opustit. Jediná nevýhoda je, že pokud si spletete kam chcete jet tak už není cesty zpět a s tím souvisí nároky na delší řazení před kruháčem.

Mimochodem do doby než tady vzniklo to značení tak tam byla 1 nehoda každé ráno a někdy se přidala i tramvaj, od nalajnování tuším někdy kolem roku 2004 je tam myslím klid, ale už tam dlouho nebydlím...

Ale to je kruháček plánovaný a vyrobený ještě pěkně za socialismu, proto má takové velkorysé rozměry [odkaz]
22. 7. 2013 23:22
Re: kdo se bojí kruháčů
Ja mam rad tenhle skoro na vyjezdu z Hradce, levy pruh a tradaaa [odkaz]
Naopak nemam rad ten v Havirove i kvuli semaforum, ktere na nem jsou [odkaz] 8-s
A priklad pidikruhace v polskem Tesine [odkaz] :no:
23. 7. 2013 08:09
Re: kdo se bojí kruháčů
V tom Havířově to byla vždy ve špičce tragédie - směr od Ostravy totálně zasekaný. Byl jsem k těm semaforům dost skeptický, ale dnes (je to něco přes rok co to udělali) se mi to zdá jako docela dobré řešení - ty kolony skoro vymizely.
Je fakt, že to bylo asi dost drahé, protože tam udělali stavební úpravy (přidali některé pruhy aby vznikla vývrtka) a navíc přidali ty semafory s inteligentním řízením podle zatížení (které tady kupodivu docela dobře funguje)......
23. 7. 2013 08:18
Re: kdo se bojí kruháčů
My tady máme třeba tohle: [odkaz] a po pravdě řečeno já se vlevo nebojím, ale už mě párkrát málem smetli ti co jeli vpravo protože chtěli kroužit dál...
23. 7. 2013 10:27
Re: kdo se bojí kruháčů
Obecně vidím problém v malém průměru KO, kdy v případě víceproudého je problém využít vnitřní pruh, jelikož se z toho stává kličkovaná. Typický příklad je zde a to to ještě není tak malé.[odkaz] KO na nájezdu na okruh z Vídeňské. Když někdo jede od Vestce a chce najet na okruh je vnitřní pruh logická volba, ale zmatek nastává při exitu. Pravou blinkru je třeba dávat ještě před míjením nájezdu na KO od Prahy, aby si najíždějící řidiči uvědomili, že bude někdo křížit dráhu, ale zároveň tím člověk děsí řidiče sjíždějící z KO směrem na Prahu. A stejně se najde spousta řidičů, kteří najiždějí na KO a nedojde jim to, nebo je jim to jedno. Podle předpisů mají i právo to neřešit. Problém je, že vzdálenost nájezdu od Prahy a výjezdu na okruh je velmi malá. ;-\
Avatar - marek.g
23. 7. 2013 11:43
Re: kdo se bojí kruháčů
pres tento jsem jezdil denně. největší problém tam dělají šoférům tramvaje. jinak je naprosto přehledný a v pohodě
Avatar - CHerokee
22. 7. 2013 21:51
kruháče
Bydlím mezi dvěma kruhovými objezdy, které jsou vzdálené necelý kilomertr a co tam předvádějí řidiči se nestačím divit. Každý cca 20. klidně bliká doleva a to včetně jedné pravidelné autobusové linky (jak asi tento "profík" dělá testy, nevím), co chvíli nějaký kamikadze, půlka neumí menší kruháč vykroužit a zkracuje si to přes vyšrafovanou plochu atp.

Ale hlavně.. ještě jsem neviděl policisty, že by to hlídali. Nikdy. Raději číhají za bukem jestli někdo nejede 55.
Rozbalit vlákno
1
22. 7. 2013 23:02
Re: kruháče
Ale blikání doleva by bylo fajn, kdyby to dělali všichni...
Mám toho najeto už docela dost a stejně občas neumím odhadnout, jestli auto na kruháku jede dál nebo už odbočovalo. Posledně jsem musel slušně zagumovat, protože paní naopak zapomněla zapnutý blinkr doprava. Málem jsem si ucvrnk, představa GL-ka místo sedačky řidiče se mi nelíbíla.
22. 7. 2013 23:34
Svět motorů..
Opět obvyklá kvality článku Pestrého Světa...nedomyšlený, ušitý horkou jehlou, bez používání hlavy, jak už tu bylo několikrát zmíněno, největším nešvarem je nedávání signalizace opuštění kruhového objezdu.
Ještě víc mě ale šokovalo skoro ukřivděné rejpnutí, že v zákoně není zakotvena povinnost opustit kruhový objezd o dvou pruzích při jízdě v pravém na prvním exitu - někoho napadlo něco u piva v hospodě a hned o tom napsal do časopisu, takový pravidlo by bezpochyb zcela smazalo výhodu kruhovýho objezdu..stačí si jen představit jak ve větším provozu se polovina aut snaží dostat do pravého pruhum, druhá polovina z pravého do levého, k tomu auta, které se snaží odbočit nebo které najíždějí do pravého či levého pruhu - jak před vaším autem tak za vaším - v každý chvíli tak logicky vzniká nutnost sledovat hned pět proudů aut, jejichž trajektorie se kříží s vaší - výsledek - trvale zablokovaný objezd a obrovský počet nehod
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ludeco
23. 7. 2013 09:47
Re: Svět motorů..
Přesně tak, tohle si taky neumím představit, hlavně v v tuzemském měřítku, kdy jsou vícepruhové kruhové objezdy většinou namačkány do prostoru původní křižovatky, takže se člověk otáčí skoro na místě. Nevím jestli je to jenom můj dojem, ale často se mi stává, že na kruhovém objezdu s malým poloměrem při jízdě v levém pruhu mám za mnou jedoucí auto v pruhu pravém buď v mrtvém úhlu, nebo za pravým zadním sloupkem, takže v levém pruhu prakticky nejezdím, protože z něj při výjezdu nevidím...
Na moravě jsem se setkal ještě se situací, kdy kruhový objezd měl více pruhů, ale pravý pruh přecházel ve výjezd a pro pokračování bylo nutné přejet do pruhu levého. Za výjezdem se připojil pruh z druhého směru připojené komunikace, kde byl prostor pro přejetí z levého pruhu a výjezd, nebo možnost setrvat vlevo a jet dál. Výhodu to mělo v tom, že člověk, který jel jen k prvnímu výjezdu, nemusel nikomu dávat přednost při vjíždění do objezdu. Viděl jsem to hlavně kolem Přerova a Olomouce, kde to používají tak, aby zrychlili průjezd kruhovým objezdem mezi nejvytíženějšími výjezdy, kde procházela významnější komunikace...
23. 7. 2013 09:56
Re: Svět motorů..
Srandovní jsou kruháče v Holandsku, tam je problém se vmáčknout s kamionem a to se mi ještě na těch kruháčích motali holandští cyklisti. Fakt někdy super zážitek kamion skoro zastavit, a plížit se jak kontrarevoluce. ;-)
Avatar - eXp10it
23. 7. 2013 13:13
Re: Svět motorů..
Jsou "kruháče" viz.odkazy v diskuzi výše kde je to pro lidi jako vy dokonce namalované. A budete se divit, ale takový kruhový objezd je mnohem rychlejší, protože se na něm nevyskytují žádné kroužící individua a nikdo nikoho neohrožuje...
13. 12. 2017 13:03
Re: Svět motorů..
Vyhláška 294/2015 § 10 říká, že pro upřesnění významu lze na dodatkové tabulce použít místo (obecně srozumitelného) nápisu i jiný obecně srozumitelný symbol. Pokud se někde vyskytne nápis turbo, za obecně srozumitelný význam toh slova považuji nějaké zrychlení, zvýšení výkonu... setkáváme se s tím kromě aut u luxů, fénů a pod., ale naprosto mi uniká smysl tohoto nápisu před některými kruhovými objezdy. Jsem možná staromilec, ale klasický kruhový objezd určitě nikoho neděsí a já jsem přesvědčen, že při dodržení pravidel (a bohužel nikde nestanovených minimálních rozměrů, nechce se věřit, že na to není někde nějaká norma, a jestli je, tak takhle špatná) je propustnější, než řízená křižovatka. Jaké zrychlení ale přináší "turbo" v případě kruháče, to mi zcela uniká. Pokud se někdo bojí kruháčů, popřípadě je (na rozdíl od "klasiky") vůbec nechápe, tak jsou to právě tyto kreace. Ale myslící člověk se zorientuje a zvykne si. Zrychlení to sice nepřináší, ale když se před vjezdem zařadím do správného pruhu a na kruháči jím pak pokračuji, tak mě to vyplivne tam, kam chci. Horší to je, když (při rozměrech těchto "kruháčů") někdo chce použít kruháč k otočení a návratu na příjezdovou komunikaci. To je nejen obtížné, ale třeba pro tiráky prakticky nemožné. A přitom jsou to právě tiráci, kteří jezdí dlouhé trasy, tudíž většinou nejsou místní a snadněji zabloudí, nebo někde blbě odbočí a potřebují se vrátit. Co se ale zcela vymyká zdravému rozumu (i když to striktně vzato zákonu neodporuje), jsou kruháče typu "u Globusu" v Budějicích a teď nově udělaný kruháč na Okružní tamtéž (na fotomapách v nové úpravě bohužel ještě není, tam je původní, rozhodně lepší, podoba). I ti ministři si uvědomují, že vnímání kruháčů veřejností je trochu zkreslené (je to špatně, já vím, ale vinu nelze svalovat na autoškoly, pokud si někdo myslí, že různí Trpišovští a Lacinové se to, co předvádějí, naučili v autoškole, tak je to vůl), takže rozesílají metodické pokyny k zajištění jakés takés bezpečnosti nalezením nějakého kompromisu mezi předpisem a praxí a na druhé straně si někteří projektanti stavějí pomníky ze zdeformovaných blatníků (v lepším případě) na paskvilech typu Okružní. Údajně je ten (pa)tvar motivován snahou preferovat směr od dálnice k centru, což ale samo o sobě považuji za zcestné - na kruháči nelze preferovat nějaký směr, to už pak z principu ztrácí charakter kruhového objezdu. Jak je všechno relativní - když tam člověk jede, tak si musí říct: zlaté turbo!!! Zatímco na klasice si musíte hlídat v podstatě jenom ty blinkry (a přednost na vjezdu ovšem, eventuelně na vícepruhových normální přejíždění z pruhu do pruhu /a jsme zase u těch rozměrů/), tak na turbech už musíte předem vědět destinaci, která vás správným zařazením se zavede na kýžený výjezd, kde se pak dokonce, vzhledem ke stavební úpravě (podélné prahy mezi pruhy - konkrétně v Mladém) jeví pravý blinkr při vyjíždění jako holá zbytečnost (taky ho tam skoro nikdo nedává, ono se totiž jinam jet nedá a přijíždějící řidič to vidí), na Okružní se sice dá otočit, ale pokud vás na velmi krátkém úseku přerušované čáry do pravého pruhu nepustí řidiči "preferovaného" směru (a oni nemusejí, VY přejíždíte z pruhu do pruhu /dokonce přes pruh do třetího/ a nesmíte je ohrozit ani omezit), tak můžete buďto objet další kolečko(a), nebo zastavit a čekat, až se tam místo udělá. Je logické, že to je horší řešení (co ti chudáci za vámi, kteří chtějí vyjet až dalším výjezdem?), přesto první variantu ve všednodenním spěchu zvolí málokdo. A nebo to tam narve, protože si myslí, že je na kruháči a ten od dálnice na kruháč teprve vjíždí. Teď se prý dokonce uvažuje o vybudování semaforů. Takže projektantův nesmysl se bude za další peníze daňových poplatníků "napravovat". Na tohle si posviť, Andreji! Zkrátka kruháč je skvělá věc, pokud ho někdo nezačne "vylepšovat".
22. 7. 2013 23:44
Kruháč v HK pod lízátky
A co teprve kruháč tohoto ražení viz.: [odkaz] Jízdní pruhy, semafory a navíc dle značení kruháč. V prostřed se zastavuje zcela běžně na červenou, V pruhu který má vyvádět z kruháče ven šipka rovně tudíž nebliká nikdo jelikož jede rovně :-( JJ je to rarita kruháč řízený semafory o dvouch jízdních pruzích.
Rozbalit vlákno
4
23. 7. 2013 01:09
Re: Kruháč v HK pod lízátky
Ten mam prave rad, ale urcite zalezi odkud kam clovek jede :-)
23. 7. 2013 09:52
Re: Kruháč v HK pod lízátky
Nesčetněkrát jsem ho jel a vždy fungovala světla tak mi na něm nic zajímavého nepřišlo. Btw. tuhle raritu má už i Havířov, rondl se semafory.
23. 7. 2013 13:57
Re: Kruháč v HK pod lízátky
Právě že vždy fungují semafory, ale před kruháčem značka kruhový objezd, tudíž by zde měli platit pravidla jako na kruháči nebo by to měla být křižovatka řízená světly. Na kruháči mají přednost auta jedoucí po něm, a zde musí uprostřed třeba i zastavit, a dát přednost autům na kruháč přijíždějícím, navíc při výjezdu z kruháče máš dávat znamení o změně směru ale zde jedeš v pruhu který je označen šipkou jako směr rovně, a ve směru po kruháči šipka doleva tudíž by jsi měl dávat znamení uplně obráceně než davají předpisy pro jizdu po kruháči. Pokud dostane onu červenou kamion stojí kruháč celej, neboť zablokuje půl kruháče.
25. 7. 2013 00:53
Re: Kruháč v HK pod lízátky
Světelné signály jsou nadřazené značkám. Tedy dokud jsou semafory zapnutý, je to jen trochu komplikovanější křižovatka. Kruháč se z toho stane při vypnutých světlech, tedy aspoň podle mé logiky
23. 7. 2013 01:36
"Extrémně nebezpečný" kruhák v Kolíně
Kruhák v Kolíně byl "nebezpečný" dokud byl dvoupruhový. Těch nehod tam bylo mnohonásobně více než 17. Někdy i několik denně, jenomže nenahlášených.

Protože dvoupruhový kruhák o malém průměru je jednoduše past na řidiče. Když vjíždíte v levém pruhu a máte v pravém auto, které je tak 3-4 metry za vámi, tak na kruhovém objezdu náhle zmizí - je v mrtvém úhlu zrcátka schovaný za zadním sloupkem - stane se neviditelným. A při tom máte jen pár vteřin na kontrolu situace, než musíte odbočit. Takže auto po pravé straně je snadné přehlédnout. A to je také příčina proč lidi nechtějí v levém jezdit. Né proto, že by to neuměli, ale proto, že to je potenciálně nebezpečné.

Když byl kolínský kruhák překreslen na jednopruhový ( pravý pruh je teď odbočovací na nejbližší výjezd ) tak nebyla nehoda už snad ani jediná, aniž by se prodlužovaly fronty. Takže není kruhák jako kruhák. Mnohdy stačí jen ten stejný správně nalajnovat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ludeco
23. 7. 2013 09:55
Re: "Extrémně nebezpečný" kruhák v Kolíně
Ono umístění kruháče v tomhle místě je už samo o sobě dost na pováženou, když je tam snad jen odbočka k LIDLu a 99 % aut projíždí kruháč rovně. Hlavně mohli počkat, až bude dokončený obchvat, přišlo mi, že kruháč provoz dost brzdil. A s tím malým poloměrem bylo nejlepší, že kdejaký větší užitkáč se tam stejně nevešel, aniž by jel přes oba pruhy. Natož kamion...
Avatar - lordlord
23. 7. 2013 07:28
.
jediný kruháč, který mě tak trochu vyděsil, byl ten před muzeem Porsche se semaforama
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Czerwik
23. 7. 2013 08:27
Re: .
tak to áno... to je fest divoký kruháč >:D ale aj ten sa dal prejsť v pohode
Avatar - Czerwik
23. 7. 2013 08:27
Blbosť
Kruhový objazd je to najlepšie čo mohli v doprave vymyslieť a každý kto ho musí prejsť so "zatvorenými očami" by mal odovzdať oprávnenie viezť vozidlo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - -TEAC-
23. 7. 2013 09:28
Re: Blbosť
Samozřejmě,jde především o eliminaci těžkých nehod s následkem smrti nebo těžkých zranění a to kruháč splňuje dokonale.
Avatar - ludeco
23. 7. 2013 09:58
Re: Blbosť
Ano, ale kruháč správně postavený. Ne ten klasický český, postavený na prostoru původní křižovatky, který má poloměr tři metry...
23. 7. 2013 09:50
Jo jo
taky rondly miluji, zvláště ty které mají dva pruhy. Většina "Pánu Řidičů" stojí jak trubky ve frontě v pravém pruhu a je fuk kterým výjezdem budou vyjíždět. Takže levý vnitřní pruh je můj a 97% jízd po něm jedu sám!!!
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2013 09:55
Okurky
Problém není v kruhových objezdech ale v trvalém nerespektování silničních pravidel.
Je úplně jedno, zda je to kruhový objezd, světelná křižovatka či odbočka na pole. Podobný článek lze napsat k jakékoliv dopravní situaci na silnici.

Chyba je výhradně u autoškol. Výuka a především kvalita instruktorů je tragicky slabá a pak to podle toho vypadá na silnicích.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - ludeco
23. 7. 2013 10:03
Re: Okurky
Autoškoly, to je na delší debatu. Já třeba pořád říkám, že součástí výcviku by měl být i trénink extrémních situací. Spousta lidí není připravená na smyk, na nutnost extrémně brzdit, rychle se vyhnout, lidi neumí podřadit, předjet, atd. A kde jinde se to naučit než v autoškole. V každém větším městě by mělo být pro autoškoly zřízené cvičiště, kde by se dala v rámci výcviku absolvovat třeba škola smyku, kde by se dalo kličkovat mezi kužely atd. A třeba zrovna ta škola smyku by měla být při dělání řidičáku už dávno povinná.
Avatar - eXp10it
23. 7. 2013 13:19
Re: Okurky
Fajn nápad, akorát že se každé auto v extrémní situaci chová trochu jinak takže to už si hold musí každý nacvičit na svém sám a je jen na něm jestli ho napadne si jen tak hupsnout na max na brzdu... já myslím že každý trochu chytřejší člověk si to vyzkouší. V zimě není od věci to zkoušet každé ráno.
Avatar - strýček BOB
23. 7. 2013 10:03
Problém není v kruhových objezdech...
Problém je v tom, že naprostá většina řidičů jsou psychopati a magoři, kteří by po řádném absolvování autoškoly spojené s psychotesty odkráčela do nejbližší prodejny předplacenek MHD. Doporučuji návštěvu zmíněného "Kulaťáku" a sledovat řazení z levého do pravého spojeného s výjezdem z křižovatky ;-\
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2013 10:57
druhy pruh
U nas v čb máme pár blbych kruhacu, ale nejvic mě stve, že když jedu v pravým a chci odbočovat tak se přižene někdo v levým a troubí na mě že jsem mu nedal přednost. Přitom on má dát přednost mně když sw chce zařadit vpravo. A takových uz jsem potkal. :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
23. 7. 2013 12:11
Swindon
tam mají pět kruháčů v jednom ... >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2013 14:59
Praxe
je taková, že se bliká při nájezdu, pokud řidič vyjíždí na první odbočce a proto k vozu, který čeká na najetí u druhého nájezdu, ani nedojede. Je ale fakt, že pokud se najde hňup, který blikáním jen (nesmyslně) indikuje nájezd na kruhák, tak si to může přijíždějící řidič vysvětlit špatně a vjet mu tam. Je to všechno o znalosti praxe.

Co se týče dávání blinkru při výjezdu, tak já mám řidičák od roku 2008 a byl jsem na tuto nutnost několikrát upozorňován. Je to také slušnost vůči najíždějícím vozům, aby mohly na kruhový objezd vjet a nemusely čekat, až se ráčíte rozhodnout, jestli jedete dál, nebo ne.

Vůbec nechápu, proč je příkladem špatného pochopení kruhových objezdů řidiči zrovna kulaťák, u kterého se o kruhový objezd vůbec nejedná.

Do levého pruhu na kruháku vůbec nejezdím, protože si velmi reálně dovedu představit, jak se mi bude v pravém pruhu promenádovat nějaký blb (nejlépe s dodávkou), který mi znemožní včas z objezdu sjet. Dvoupruhové kruhové objezdy jsou podle mě nesmysl.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2013 15:22
Re: Praxe
Taky nechápu kdo má problém zrovna s pražskym kulaťákem [odkaz] [odkaz] >:-[]
23. 7. 2013 15:39
I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
Doporučuji k prostudování trochu holandských vzorů: [odkaz]
Je potřeba je udělat pořádně (včetně stavebního tvaru prostředního ne-kruhu) a řazení před nájezdem, pak se i třípruhový využije a lehce používá.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2013 17:52
Re: I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
To bys měl poslat novými Ministrovy dopravy >:-[]
23. 7. 2013 17:56
Re: I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
Tak toto považuji za hodně špatný příklad. Pokud pominu fakt, že na vybudování je potřeba tak hektar prostoru, což v českých podmínkách málo kde jde, tak některé jsou extrémně komplikované a dokonce z nemožností nápravy mylně zvoleného pruhu - pro cizince/turisty pekelná záležitost.
Na jedné fotce jsou dokonce dvě auta vedle sebe v jednom pruhu... asi to bude simply clever ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2013 18:25
Re: I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
[odkaz] [odkaz]
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2013 21:51
Re: I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
Tam bych kroužil, kroužil, a už nevykroužil. >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2013 22:20
Re: I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
Myslim že českej ministr dopravy je ten co jednou vjel na šestej nejvnitnější okruh u Vítěznýho oblouku v Paříži nebo nějakej takovej a zůstal tam kroužit přes půlnoc než zeslábnul provoz. To by vysvětlovalo tu jeho mánii [odkaz] >:-[] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2013 18:26
Re: I vícepruhová kruháč se dá udělat pořádně
Cizinci/turisté všech zemí ukažte se [odkaz] >:-[]
Avatar - BruceWayne
23. 7. 2013 20:46
To je věc názoru
bydlím a narodil jsem se v západních sudetech a co jsem za roky mého života vypozoroval, tak co blíže k Moskvě, tím více hlupáků. To platí i na jednoduchou kruhovou křížovatku. Není nic snažšího něž dobře udělaný kruháč, ale .... jsme bohužel v CZ, kde nic nefunguje a vše se oje.bává. Myslím si, že desítky kruháčů nemohou splnit očekávání pro plynulost dopravy. Na moravě mám vždy obavu, že nalitej ujo vlítne do kruháče, protože má více promile než ostatní >:D Je fakt, že na moravu již po d1 nejezdím a nemám důvod :yes: jsou jiné cesty do Říma
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
24. 7. 2013 07:45
Přirozené je jezdit vlevo
Protože tam, kde se jezdí vlevo, platí přednost zprava... ;-)
Rozbalit vlákno
1
25. 7. 2013 12:17
Re: Přirozené je jezdit vlevo
jenže na všech ostatních křižovatkách je přednost zleva >:D