Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak funguje bodový systém v Německu? (Rozhovor s expertem TÜV SÜD)

S dopravním psychologem Gerhardem Laubem (TÜV SÜD Life Service GmbH), který má bohaté zkušenosti s německým bodovým systémem, jsme si povídali o tom, jak dobře systém funguje, jaká jsou jeho úskalí a výhody pro řidiče i společnost.
Zpět na článek
30. 10. 2006 10:30
anonym
30. 10. 2006 10:49
anonym
30. 10. 2006 10:52
30. 10. 2006 11:01
30. 10. 2006 19:45
neregistrovaný "coco"
30. 10. 2006 21:41
31. 10. 2006 15:21
neregistrovaný "Pavel"
30. 10. 2006 14:28
neregistrovaný "AkatMAx"
30. 10. 2006 14:36
neregistrovaný "ondra"
30. 10. 2006 15:32
neregistrovaný "Blbin"
31. 10. 2006 00:11
neregistrovaný "Vjace"
31. 10. 2006 21:01
neregistrovaný "krtek"
31. 10. 2006 15:27
neregistrovaný "Pavel"
31. 10. 2006 15:29
neregistrovaný "Pavel"
30. 10. 2006 15:24
neregistrovaný "Atlis"
30. 10. 2006 19:17
anonym
30. 10. 2006 21:55
anonym
30. 10. 2006 10:30
Tak
A teď mi povězte, proč jsme německý systém nepřebrali? proč zavádíme náš,čecháčkovský, systém plný blbostí? Ach jo...někdy je mi fakt blivno :no: :-(
Rozbalit vlákno
1
anonym
30. 10. 2006 10:49
Re: Tak
No v podstate jsme od Nemcu mohli prebrat vetsinu zakonu jiz na zacatku 90. let, pocinaje temi ekonomickymy. Misto toho jsme tady vynelazali kolo, s tomu odpovidajicimy vysledky.
Na druhou stranu, puvodni navrh bodoveho systemu byl mnohem lepsi, nez ten paskvil co nakonec vylezl z poslanecke snemovny. Bohuzel se na tom i podepisuje i nestastny zpusob jakym se ve snemovne schvaluji zakony (jednaci rad snemovny).
Avatar - Ricardo
30. 10. 2006 10:52
Das Punktsystem
Je vidět že Gerhard tomu rozumí. A taky se hned pozná že německý bodový systém vymýšleli lidé, kteří u práce myslí. Nejen že maximální počet bodů je větší a najednou se dá získat do 4 bodů, každý má šanci si své konto vylepšit. Gerhard je taky nad věcí a uvědomuje si že nejde kontrolovat všechny a pořád. Každý má právo sem tam zaváhat a dokonce "pedantští" Němci to uznávají. To jen expert Šimonovský si myslí že naše realita je první level a po řidičích by se mělo jít ještě víc tvrdě :no: Ne ne, každý může někdy chybovat ale nést důsledky by měl jen tehdy když někoho ohrozí nebo někomu ublíží ;-)
Rozbalit vlákno
0
30. 10. 2006 11:01
BODY A KLID
Přejímat zákonnou úpravu jiné země... to je velmi odvážná rezignace na vlastní schopnosti. Vedle toho samozřejmě je to nemožné... Nejde přece jen o potištěnej papír, jde o provázání celého systémů dotčených orgánů... Nemá cenu tohle vůbec rozebírat, je to nesmysl. Ovšem, co je potřeba - sbírat zkušenosti a postupně ten náš systém vylepšovat... Sakra... čtu to nahoře... pro raply není místo... takže prokousnout vzteky hadici u pumpy... chytíš pět bodů a jsi odvařenej. Velmi důležité je číst, jak tam funguje prevenčně represívní aktivita... po pár nasbíraných bodech máš možnost se přeškolit na dokonalého kliďasa... a pokud ne, po dalších pár bodech už tohle musíš povinně... Hmmm asi bude pomalu lepší se přeškolit na kajak... Tam máš alespoň vždycky možnost přeskočit do ponorky a jednou provždy zmizet...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "coco"
30. 10. 2006 19:45
Re: BODY A KLID
Proč přejímat systém komplet, když by pro začátek stačila inspirace výší bodů za jednotlivý přestupky? V SRN to nastavili zdá se výrazně líp než u nás.
30. 10. 2006 21:41
Re: BODY A KLID
jasne že nepřebírat ssstém s návaznostmi na vyhlášky. nejsme přece blbí! šmarjá panno...
neregistrovaný "Pavel"
31. 10. 2006 15:21
Re: BODY A KLID
Důvod proč přijmout systém cizí země je prostý. U nás systémy nikdo vytvářet neumí..... Gerhard to má fakt zmáklý. Málo platný, mi máme Šimonovskýho.....
neregistrovaný "AkatMAx"
30. 10. 2006 14:28
Vse ma sve pro a proti
Myslim si, ze sprisneni byt melo, otazka je jestli to co mame dnes je skutecne tak dobra varianta?! Hlavne kdyz vime, ze politiku se to netyka, oni maji sve ridice, modre majacky a imunitu... A navic jak se zda stejne se to vraci do starych koleji, tkze to skutecne odnaseji ti normalni celkem slusni ridici, kteri obcas udelaji nejakou tu chybu.... ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
30. 10. 2006 14:36
Re: Vse ma sve pro a proti
Tak to je už z toho důvodu že body se nesčítají. Najedenkrát můžeš dostat body jen za "nejzávažnější" přestupek, tzn. maximálně 7 bodů. To vylučuje eliminaci "pirátů silnic".
neregistrovaný "ondra"
30. 10. 2006 14:36
Už snad každý...
...pochopil, že jakýkoliv bodový systém u nás je poněkud zbytečný, pokud se bude policie dál prezentovat jako dosud. A taky, že bodíky určitě nesníží počty mrtvých na naších silnicích.. Toho se možná dočkáme až se někdy postaví lepšejší cesty a až se rozpadnou poslední 120ky. Už aby :-) (ale nic proti nim..)
..ale ani nevím, proč momentální stav pomlouvat, vždyť např. v neděli v podvečer vim, že žádný čertíky s mikrovlnkou nepotkam a můžu se trošku vyřádit
Rozbalit vlákno
0
30. 10. 2006 15:09
Co je to agresivni?
Jedu 800 km dlouhou streku pres Cechy a Nemecko 1-2x za mesic. Neblikam na nikoho, ale jedu rychle. V Cesku si davam pozor a poustim pred sebe ty ostani co proste potrebuji jet rychleji nez prave ja. V nemecku si na usecich s neomezenou rychlosti musim predjeti vynucovat "agresivnim" snizenim odstupu, porad neblikam. Cech uhne podstatne driv nez nemec, proto se mi v cesku temer nestane, ze by moje jizda vypadala agresivne (najizdeni). V nemecku je tomu naopak. Pokud chci vyuzit tech par useku s maximalkou a snizit tak celkovy cas na minimum a tim i unavu, tak musim neustale nekomu ukazovat xenony v zrcatkach!
A proto jsem agresivni! Protoze se nehodlam spokojit s 9-10 hodinami cesty, ale chci 1-2 hodiny usetrit. Nehodlam se spkojit s chovanim nemcu, kteri v ramci bezpecnych odstupu a bezpecnosti uplne rezignovali na fair uzivani silnic a ohleduplnost. ;-\

Tak a je to venku, jsem agresivni ridic!! Zatknete me, zeberte mi vsecky body a ridicak a ja to nejak dojdu ... :'-(
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Blbin"
30. 10. 2006 15:32
Re: Co je to agresivni?
A proč bys měl být kvůli menším odstupům agresivní? Když je * před tebou a nechce tě pustit, jak jinak mu to naznačit? Ještě někdy funguje také puštění levého blinkru.
Nicméně je třeba nesmysl lepit se někomu na *, když tě proste pustit nemůže, protože by chtěl jet taky rychleji a před sebou má deset dalších aut, které brzdí jedna čepice ve Felicii.

Osobně sice jezdím rychle, ale mám pochopení pro pomalejší řidiče. Nejsem agresivní. Agresivním se stávám až ve chvíli, kdy někdo prasí. To se pak někdy stane, že ho i z auta vytáhnu...
neregistrovaný "Vjace"
31. 10. 2006 00:11
Re: Co je to agresivni?
Pokud z 800km cesty by teoreticky 200km bylo na nemecke dalnici s neomezenou rychlosti (a ze uz jich moc neni), tak pocitej se mnou:

Ad 1) i v Nemecku jedes do 130 km/h po dalnici a pak ti to trva 10h cesty ... prumerna rychlost celeho useku (vsech 800km) je 80 km/h, usek 200km na dalnici s neomez.rychlosti jedes 1.5h, zbytek ti tedy vychazi na 8.5h (to se nemeni ani pro Ad 2))

Ad 2) avizujes usetreni 2h casu. To by znamenalo jet 800km za 8 h, ale jen na tech 200km dalnice s neomezenou rychlosti pojedes rychleji nez 130km/h (viz bod 1). Problem je v tom, ze i bez teto casti dalnice jedes uz 8.5h a jeste te ceka 200km dalnice. I pri prumerne rychlosti 254km/h (omezovac v BMW), pojedes 45min a celkova cesta tak bude trvat 9h a 15min. Takze jsi usetril 45 min casu (ne 2h) a to pri teoreticke rychlosti 254km/h. Z vlastni zkusenosti znam, ze se da udelat na skoro prazdne dalnici prumerna rychlost 190km/h na dalnici hodne brzo rano v lete za svetla (obcas holt musis dobrzdit na 150 a nez to zase rozhoupes na tech 250...). To by pak znamenalo (pri prumerne cca 200km/h), ze pojedes tech 200km rekneme 1 hodinu, no a usetril jsi celkem skvelych 3o minut. A to jsi stravilu hodinu totalnim vypjetim pri jizde s prumernou rychlosti 200km/h...

V prikladu jsem pocital, ze jedes na 200km dalnice v Nemecku s neomezenou rychlosti, ale to je pusta teorie. Kdyz bych to zmensil na 150km, tak jsi s tim tvym setrenim casu v ( . ) Takze, na nikoho se nelep a jed v klidu, kdyz je prostor tak na to slapni, kdyz neni, dej si klidek a jed bezpecne s radnym rozestupem, ty vteriny usetreneho muzou stat tebe a ostatni zivot.
31. 10. 2006 10:10
Re: Co je to agresivni?
Co Ti na to mam rict. Teorie je jedna vec a praxe vec druha...
Ale v jedne casti mas pravdu, mam jet v klidu a kdyz to jde tak na to slapu. Tak nejak to delam, ale vklidu vzdycky nevydrzim a ani se za to nestidim, porad to proste nejde.

Konkretne: Bremen - Brno a zpet, cca 830km, 520 Nemecko, 310 Cesko. Cca 350 km v nemecku je neomezenych, na zbytku nedodrzuju striktne 120, Nemci ostatne take ne. V cesku jedu cca do 160 (ted po zmene zakona).
Pred novymi pravidly u nas jsem to jednou zvladnul cisteho casu za 6:15 a to prave diky dalnicim v nemecku a tomu, ze jsem se u nas "nebal" jet kolem 170 stabilne po D1 a D8. Toto je absolutni maximum a podailo se mi to jen jednou. Hlavni duvod ale je ze jedu z Brna v nedeli!! Opacne to je podstatne horsi, to jezdim v patek. Standardni casy jsou neco kolem 9,5 hod. Bremen-Brno a 7,5 hod Brno-Bremen.
Jak vidis vypocty jsou vec pekna, ale vstupuje do toho moc velke mnozstvi jinych faktoru (v nedeli nejedou kamoiony v patek ano napr.). A nemej obavy, vydrzim jet 200 dost dlouho a oproti jizde v kolone 120 sem po jizde podstatne cerstvejsi!
A jeste jednou nakonec, takhle rychle se da jet opravdu jen v tu nedeli, kdy jsou dalnice prazdne, bezne jezdime v patek i za 10 hodin. Rozdil je to nakonec velky a o to jde. Na palivu to napriklad dela: 6,5 litru pri dlouhem case a cca 8,5 na max.
Toliko k vyrazu "pusta" teorie. Je toho spousta co by se dalo napsat, ale tema bylo jinde, takze "hawgh" ...
neregistrovaný "krtek"
31. 10. 2006 21:01
Re: Co je to agresivni?
Z brna do Brém za 6 a čtvrt hoďky je velmi slušnej výkon, ani se mi nechce věřit. Z lovosic do Drážďan to jsou dobrý
2 hoďky a ještě tomu musíš dupat na krk.
31. 10. 2006 21:52
Re: Co je to agresivni?
;-) ... idealni konstalace ... uz se mi to podruhe nepodarilo. Tuto nedeli mi to trvalo 8 hodin s jednou zacpou za Brnem, jednou pred Prahou a jednou na A2 u Marienbornu, ztrata cca 30-45 min.
Nemuzu si pomoct, ale na prazdne nemecke dalnici je to jak v letadle. Ty novy betonky jsou jak runwaye. To co je na D1 se neda popsat slovy ... :-( :no:
neregistrovaný "Pavel"
31. 10. 2006 15:27
Re: Co je to agresivni?
V Německu je problémem, mnohem větší provoz než před 15-ti lety. Další problém jsou řidiči z bývalé NDR, ty neuhýbají ani na prázdný dálnici. Ale tlačit se a najížděd na někoho je velmi nebezpečný a patří to ke klasickým prvkům agresivity za volantem. V některých zemích je to trestný. Mnohem lepší je ten vyhozenej blinkr nebo ho probliknout dálovejma světlama. Najíždění je fakt magořina.
31. 10. 2006 21:57
Re: Co je to agresivni?
;-\ ... to je fakt a ja nemuzu nez souhlasit! Ale ....

Blikani je zcela evidentni projev nadrazenosti nebo nutnosti jet rychlej nez ostatni a to nemci moc tezce nesou. Ja vetsinou jen rychle prijedu k nekomu (* co me uz 1000 metru musi videt) a brzdim za nim, tak aby byl videt ten rozdil a pak cekam ... a nekdy se dockam nekdy ne.

Za ty leta uz vim, ze s nema nic neudelam, musel bych je nabourat :-| a to asi neeeeee ...
neregistrovaný "Pavel"
31. 10. 2006 15:29
Re: Co je to agresivni?
V Německu je problémem, mnohem větší provoz než před 15-ti lety. Další problém jsou řidiči z bývalé NDR, ty neuhýbají ani na prázdný dálnici. Ale tlačit se a najíždět na někoho je velmi nebezpečný a patří to ke klasickým prvkům agresivity za volantem. V některých zemích je to trestný. Mnohem lepší je ten vyhozenej blinkr nebo ho probliknout dálkovejma světlama. Najíždění je fakt magořina.
neregistrovaný "Atlis"
30. 10. 2006 15:24
hm
No tak prekrocim rychlost o 50kmh v Cechach na dialnici a uz som psychopat, zoberu mi body a sup so mnou do blazinca: "Zacnime od malicka, co tvoji rodicia, nezneuzivali ta?"... Ale zbehnime si do nemecka, svihnem si to po autobahn 250kmh a nic, mam rychle auto...

Zakony sa nedaju len tak kopirovat medzi statmi, aj ked povedzme v EU by nejaka ta pribuznost mohla byt...
Rozbalit vlákno
0
anonym
30. 10. 2006 19:17
hm
Dobra rada spoza moravy, ja som v nedelu podvecer skoro dosiel o vodiske opravnenie, ked som sa vyradoval :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
30. 10. 2006 21:55
Re: hm
No jo, řádit se má jenom s antiraderem a zapnutými světly i pásy ;-)