Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak jezdit na sněhu a ledu? Máme pro vás několik pravidel!

Jízda na sněhu a ledu má podobně jako na mokru nebo ve tmě či mlze svá specifika. Řidič by kvůli tomu měl rozhodně upravit svůj jízdní styl. Poradíme jak.
Zpět na článek
3. 1. 2017 19:38
3. 1. 2017 22:28
Avatar - removed
3. 1. 2017 10:53
Článek fajn, ale..
..ale čekal jsem, že bude rozdělen na
jak (ne)jezdit v zimě se zadokolkou
jak (ne)jezdit v zimě s předokolkou
jak (ne)jezdit v zimě se čtyřkolkou
Rozbalit vlákno
20
3. 1. 2017 11:26
Re: Článek fajn, ale..
Ooo jak jsi naivni >:D
Avatar - kostey
3. 1. 2017 11:32
Re: Článek fajn, ale..
Taky jsem byl naivní a myslel jsem že napíšou víc, než jen všeobecné žvásty, navíc s nimi v lecčems nesouhlasím. Já třeba na sněhu běžně a zcela záměrně v zatáčce trhnu volantem a přidám plnej plyn. Jo a tu blbost "ABS" jsem ihned po STK opět vyřadil z provozu!
3. 1. 2017 13:09
Re: Článek fajn, ale..
ABS je pro většinu lidí nutnost...
Ale měla by být vypínatelná, protože dobrej řidič by to měl sám zvládnout líp..samozřejmě záleží taky, jak moc se soustředí na jízdu...
3. 1. 2017 13:15
Re: Článek fajn, ale..
Ovšem tlačítko na vypínání by se hlavně na ledu dost hodilo, protože s ABS to skoro vůbec nezpomaluje až když jsem zatáhl za ručku tak už to konečně zastavilo >:D
3. 1. 2017 14:24
Re: Článek fajn, ale..
Já teda v případě, že mi začne brčet ABS tak ještě instinktivně tahám ručku. Brzdný účinek je lepší. Výhoda ABS je, že se ti auto nedostane při prudkým brzdění do smyku. Nevýhoda je, že většinou prodlužuje brzdnou dráhu. Specielně pokud každou stranou auta jedeš po různým povrchu např pravá strana na ledu a levá na asfaltu. To pak zastavíš výrazně dál než bez ABS.
Avatar - praděda7
3. 1. 2017 17:25
Re: Článek fajn, ale..
Přesně! Zažil jsem před pár dny. Zabrzdil jsem na "černém ledu" a ABS fungovalo/nefungovalo, zablokovaly se kola a klouzal jsem a klouzal...ano, rovno...až do středu křižovatky...no nebyl to dobrý pocit...naštěstí jsem tam byl v tu chvíli sám...
3. 1. 2017 23:56
Re: Článek fajn, ale..
Pokud je jedna strana na výrazně odlišném povrchu (z hlediska přilnavosti), tak by se spíš mělo projevit ESP (tahle funkce má možná své označení, ale ABS samotné není schopno zjistit, že auto samo rotuje). Leda bys měl dvoukanálový systém, to by ale muselo být staré auto.
4. 1. 2017 09:05
Re: Článek fajn, ale..
Si to vyzkoušej. Mě se to přihodilo o víkendu. Levá strana na asfaltu pravá na ledu. Šlápl jsem na brzdu a jel jak sáňky borový. ESP nemám. Fakt je že auto drželo pořád směr, kdybych pustil volant jelo by rovně, zatímco si dovedu představit jak by auto bez ABS začalo táhnout doleva.
3. 1. 2017 20:31
Re: Článek fajn, ale..
No problém je hlavně v tom, že ručka u nejnovějších aut jaksi většinou není... 8-s 8-s 8-s :no:
4. 1. 2017 09:07
Re: Článek fajn, ale..
No chybí jen u aut vyšší třídy u běžný nižší střední a níž naštěstí pořád v drtivý většině je. Já bych teda auto bez manuální ruční brzdy nekoupil ani kdyby bylo pozlacený.
Avatar - fOE
3. 1. 2017 13:19
Re: Článek fajn, ale..
No vy jste dobri strelci. >:D
3. 1. 2017 14:59
Re: Článek fajn, ale..
Taky si při čtení diskuzí říkám, že Ogierovi tu roste konkurence >:-[]
Avatar - speedfred
3. 1. 2017 16:11
Re: Článek fajn, ale..
>:D >:D :yes:
3. 1. 2017 14:18
Re: Článek fajn, ale..
Čoveče to se divím, že ti ABS tak vadí. Já tedy vypínám (v zimě) automaticky jak nastartuju ASR (ESP naštěstí nemám), protože je to funkce fakt k ničemu naopak spíš na závadu, ale ABS mě nijak neomezuje. Nicméně znám lidi, kteří si ho taky vypínají. V čem ti konkrétně překáží?
Avatar - Ronault.
3. 1. 2017 14:44
Re: Článek fajn, ale..
V Meganu mi asr nepřijde nějak otravne, ale ve Fabce i přes nízký tocivy moment nějak více...pokud se ale nepletu, tak ASR se zase samo stejně zapne a když je vypnuté na furt, tak sviti otravna kontrolka
3. 1. 2017 16:15
Re: Článek fajn, ale..
Je to otravný. V momentě kdy potřebuješ přidat ti to sebere výkon. Mám ale dojem, že Renault to má automaticky zapínatelný tuším nad 30 km/h. Kontrolka klidně svítit může. Ta přeci ničemu nevadí ;-)
3. 1. 2017 15:40
Re: Článek fajn, ale..
Záleží na tom jak je ABS nakonfigurováno, u vysokovýkonných aut je jeho funkce neobtěžující i při ostré jízdě.
3. 1. 2017 15:39
Re: Článek fajn, ale..
Podle všeho máš ABS jedné z nejstarších generací, tam to možná pomůže. Jinak pro většinu aut rozhodě neodpojovat.
4. 1. 2017 09:08
Re: Článek fajn, ale..
Jaký je rozdíl ve fci ABS u starýho a novýho auta? Já měl za to, že to funguje na pořád stejným principu.
4. 1. 2017 09:59
Re: Článek fajn, ale..
Stejný princip ještě neznamená stejný výsledek
3. 1. 2017 12:04
nevím, školy nemám
ale za sebe bych řekl, že na ledu se prostě jezdit (bezpečně) nedá.. snad jedině s pneumatikami s hřeby ... když auto (pneumatiky) nemá trakci, tak prostě nemá trakci ... tečka, ne? >:D :no:
Rozbalit vlákno
2
3. 1. 2017 13:03
Re: nevím, školy nemám
Saně taky nemají "trakci" a jezdit se s nima bezpečně dá... >:D
3. 1. 2017 13:20
Re: nevím, školy nemám
Sane maji trakci - jsou to sanice zariznute do snehu a take kovani na sanicich, ktere se zarizne do ledu.
3. 1. 2017 12:09
Dá se jezdit i tak jak se píše v článku ...
... nicméně s větším plynem a využíváním brzd je to o hodně větší zábava, navíc pak cesta i daleko rychleji ubíhá
Bohužel je tato varianta v článku zmíněna pouze úvodní fotografií. :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
3. 1. 2017 14:46
Re: Dá se jezdit i tak jak se píše v článku ...
Za běžného plného provozu se to dneska skoro nedá, není prostor pro i malé chyby, všude auta
3. 1. 2017 14:50
Re: Dá se jezdit i tak jak se píše v článku ...
V zimě na horách to nebývá nijak dramatické, hlavně přes týden jsou silnice celkem prázdné takže v tomhle bych asi problém neviděl
Avatar - Barrichello
3. 1. 2017 14:58
Re: Dá se jezdit i tak jak se píše v článku ...
sou dny, hodiny a silnice, kde se za 5 kilometrů potká jedno auto, tam se dá zkoušet leccos. Samozřejmě musí být sníh, což zas poslední roky je tak 10 dnů v lednu a únoru a jinak nic (hory + šumavu ted nepočítám).
Avatar - Iv8
3. 1. 2017 12:29
Brzdná dráha s ABS
Tak nevím, kdysi se psalo v odborných článcích toto :
Na suché vozovce má vozidlo bez ABS kratší brzdnou dráhu. Na vlhké vozovce se už rozdíly vyrovnávají a zledovatělém povrchu má vozidlo s ABS kratší brzdnou dráhu. Důležitou výhodou však zůstává především možnost řízení vozidla při brzdění.
:-(
Rozbalit vlákno
22
Avatar - twistedTSD
3. 1. 2017 12:39
Re: Brzdná dráha s ABS
Na sněhu má delší brzdnou dráhu obvykle vozidlo s ABS. A rozhodně neplatí, že vozidlo bez ABS má kratší brzdnou dráhu na suchu. Naopak, zablokované pneumatiky se přehřejí a zhorší se jejich přilnavost.
Avatar - Iv8
3. 1. 2017 13:11
Re: Brzdná dráha s ABS
Jeden z příspěvků v diskusi o ABS na jiném serveru z roku 2004 :
"Dovolím si reagovat na tuhle diskusi a zejména na názor, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu. NA LEDU A SNĚHU ABS BRZDNOU DRÁHU ZKRACUJE NA CCA 50%. Mám to prakticky vyzkoušeno se dvěma stejnými auty, jedno s a druhé bez ABS. Podotýkám, že jsem průměrný řidič (a ruku na srdce, kolik % z nás je těch dobrých až vynikajících?). A navíc by bylo dobré připomenout, že se tady mluví o tzv. krizovém brždění.
Ale v rámci objektivity řeknu, že jsou jistě i situace, kdy ABS nepomůže. I airbag umí zabít ."
A teď babo raď. ;-)
Avatar - Barrichello
3. 1. 2017 13:20
Re: Brzdná dráha s ABS
Na ledu jako zrcadlo nefunguje nic, jen korigovat auto plynem a volantem když je kam....
3. 1. 2017 13:35
Re: Brzdná dráha s ABS
Tady se dá souhlasit částečně. Tři situace...

Situace A)
Auto bez ABS + zadupnutý pedál na podlahu = Velmi dlouhá brzdná dráha

Situace B)
Auto s ABS + zadupnutý pedál na podlahu = O trochu kratší brzdná dráha

Situace C)
Řidič určující brzdnou sílu bez nutnosti aktivace ABS (je jedno, jestli ho auto má a nebo ne) + pedál zadupnutý dle odhadu řidiče vzhledem k vlastnostem vozovky = nejkratší brzdná dráha

Proč?
Protože ABS je analogový systém. Klouže to? Povolí brzdy... Neklouže? Přitáhne... Klouže zase? Povolím... Zatímco řidič odhadne lépe vlastnost sněhu a při menší aplikované síle se kola ani nezablokují. Když se nezablokují, auto lépe zpomaluje.

Pořadí:
1. C (nejkratší brzdná dráha)
2. B
3. A (nejdelší...)

Zdroj: Zkušenosti + [odkaz]
3. 1. 2017 13:43
Re: Brzdná dráha s ABS
Situace C by vyšla nejlíp v případě, že by řidič byl schopen schopen ovládat brzdný účinek každého z kol nezávisle, aby beze zbytku využil nejlepší možnou adhezi (tak jak to dělá ABS). Nemyslím ale že by to v praxi bylo možné
Takže bych to viděl spíše jako plichtu
3. 1. 2017 14:14
Re: Brzdná dráha s ABS
ABS v 99% pomaha v krizove situaci udrzet vozidlo pod alespon nejakou kontrolou, a krizova situace je dupnuti na brzdu a otoceni volantu na snehu, vode nebo ledu (na suchu take ale to je extrem), coz udela podvedome vetsina ridicu (pokud nejsou specialne trenovani).

Ale neni to jen ABS, ale take dalsi systemy napr. ESP apd. To take pomaha v extremnich situacich.

Podle mne je idealni, pokud nekdo ma zkusenosti z "primitivniho" auta, tedy bez asistencnich systemu. Ono jezdit na hrane a spolehat se, ze se mi pribrzdi kolo ci neco podobneho vede jen k tomu, ze to jednou prezenu tak, ze uz mi pomuzou jen svati.
Avatar - removed
3. 1. 2017 14:51
Re: Brzdná dráha s ABS
Patřím ke generaci, která jezdila v „primitivních“ vozech bez jakýchkoliv stabilizačních systémů. Člověk buď musel umět řídit, nebo zkrátka každou chvíli skončil v nějaké závěji nebo škarpě. Nemluvě o tom, že letní či zimní pneumatiky nikdo neřešil. Avšak tato primitivní auta měla jednu výhodu. Řidič vždy cítil, co má pod zadkem, respektive pod koly, přímo podle vibrací ve volantu. Poznal to i podle zvuku. Záleželo jen na řidiči, jak takovou zřetelnou odezvu vyhodnotil.
Dnešní „neprimitivní“ automobily jsou v odhadování povrchu hodně nečitelné (jsou samozřejmě výjimky), a rozhodně bych si ve většině z nich v zimě nedovolil v běžném provozu vypnout jediný stabilizační systém.
Já doporučuji nevypínat.
ABS má svá úskalí, ale ve finále je myslím přínosnější ho mít, než nemít.
Avatar - twistedTSD
3. 1. 2017 17:19
Re: Brzdná dráha s ABS
Ten příspěvek je nesmysl. [odkaz]

Krizové brždění na sněhu je jedna ze situací, kde ABS brzdnou dráhu zpravidla výrazně prodlužuje. Sám jsem takhle jednou málem vletěl do křižovatky.
3. 1. 2017 18:56
Re: Brzdná dráha s ABS
twisted: vysvětlení je prosté, koupil sis auto s mizerně fungujícím ABS
Avatar - twistedTSD
3. 1. 2017 20:32
Re: Brzdná dráha s ABS
Těch aut s mizerně fungujícím ABS je každopádně více.
[odkaz]
[odkaz]
4. 1. 2017 07:19
Re: Brzdná dráha s ABS
To samozřejmě může být, ale nijak to nevylučuje že ABS v jiných autech funguje správně a zkracuje brzdnou dráhu
Avatar - fOE
3. 1. 2017 13:22
Re: Brzdná dráha s ABS
:yes:
3. 1. 2017 13:05
Re: Brzdná dráha s ABS
Hlavní problém je, že "výhoda" ABS je silně závislá na řidiči...
Někomu pomůže, někdo umí brzdit líp sám...
3. 1. 2017 15:44
Re: Brzdná dráha s ABS
Těch, kteří to možná umí bude mizivé promile...
Avatar - Bully_
4. 1. 2017 00:31
Re: Brzdná dráha s ABS
Principem ABS je povolit kolo, zablokovane pri brzdeni a hned ho nasledne pribrzdit. Vzhledem k tomu, ze se tak deje cca 15x za vterinu, pochybuju, ze bude existovat i to promile, co to zvladne rychleji bez elektroniky >:D
Avatar - white label
4. 1. 2017 02:05
Re: Brzdná dráha s ABS
Šlápnout na brzdu 15 x za sekundu apod. neumí nikdo, ale to neznamená, že bez ABS nemůže mít nikdo kratší brzdnou dráhu (než by měl s ABS), a to i v zimních podmínkách.
ABS sice dokáže udržet brzdící auto v přímém směru, přičemž je stále do značné míry řiditelné, ale může to být právě na úkor delší brzdné dráhy.
Takže pokud je kam uhnout a řidič úplně neztuhne apod., má jasná většina řidičů mnohem větší šanci zvládnout krizovou situaci s ABS.
4. 1. 2017 09:01
Re: Brzdná dráha s ABS
Dobře nastavené ABS by mělo reagovat až ve chvíli, kdy jsi to přehnal. Problém by měl být v tom, že si různé povrchy žádají různé nastavení. Vliv bude mít také samotná pneumatika.
Avatar - fOE
4. 1. 2017 08:05
Re: Brzdná dráha s ABS
Tohle tady neplati, tady, jako na kazdem poctivem automobilovem foru, si nejmene polovina zaslouzi prezdivku Ayrton...
... nebo si to o sobe aspon mysli. :-)
3. 1. 2017 22:41
Re: Brzdná dráha s ABS
ale houby. brzdovy pedal mas jeden a kola mas ctyri. kdyz se dostanes na povrch, kde kazde kolo bude mit jine adhezni podminky (typicky v pravo led, v levo treba jen mokry asfalt), tak si pri brzdeni bez abs akorat tak rozbijes hubu. jakmile mas podminky pro jednotliva kola velmi podobne, pak zalezi na tom, o jakych podminkach mluvime. a hlavne, tomu opravdu dobremu ridici, ktery rozpozna hranici smyku a dokaze na ni drzet brzdny ucinnek, abs nikterak neskodi. a pokud mu do toho brnkne, je to pronej signal, ze ma na pedal tlacit trochu mene ;-)
3. 1. 2017 13:21
Re: Brzdná dráha s ABS
Na ledu má vozidlo bez ABS kratší brzdnou dráhu, protože narozdíl od vozidla s ABS brzdí >:D Další věc je kolik jedeš pokud rychle tak bez ABS sice budeš líp zpomalovat, ale zase neovladatelně dokloužeš do příkopu >:D

Když byl u nás před barákem o Vánocích led tak po zatažení ručky brzdná dráha o několik! Metrů klesla, protože se konečně zablokovaly kola a začlo to brzdit ;-)
Avatar - fOE
3. 1. 2017 13:22
Re: Brzdná dráha s ABS
Je to hloupost, resp. teoreticky mozne, teoreticky ale funguje i komunizmus. V realu zastavi ve velke vetsine pripadu lip auto s ABS. ;-)
3. 1. 2017 17:51
Re: Brzdná dráha s ABS
Já beru ABS jako čidlo, kdy už to klouže. Je fajn to včas zjistit (pokaždý zkoušim kdy začne ABS kopat když mam podezření na kluzkou vozovku) a pak už je nejlepší brzdit na tý hraně kdy by ABS seplo. Možná pro nováčka nebo ženskou je lepší na to hamtnout a držet směr, zkušenější řidič ale zastaví mnohem dřív když ABS ke slovu vůbec nepustí. Určitě bych ABS nevypínal ale jediný krizovky a projetí křižovatek na červenou jsem zažil vždycky když jsem neměl zkušenosti s ABS a spoléhal jsem se na něj (scény jak z US filmů - všichni kolem trouběj a kličkujou a Krtek si to šine středem křižovatky krokem vpřed... a při tom stačilo jenom povolit sešlápnutou brzdu).
Avatar - KANKUNEN
3. 1. 2017 12:39
Musíš jezdit plynule, to ovšem
nedovolují francouzské auta. Přišlápneš plyn - nic, více - nic, ještě jednou - motor se splaší a je plynu moc.
Rozbalit vlákno
2
3. 1. 2017 13:03
Re: Musíš jezdit plynule, to ovšem
Tak přesně takhle se cítím v oktávce s DSG >:D Není ona z Francie?
3. 1. 2017 13:25
Re: Musíš jezdit plynule, to ovšem
Tak toho jsem si teda nevšimnul, asi na to neumíš šlapat
3. 1. 2017 12:42
Reakce je potreba natrenovat, ne jen cist.
Jezdim hodne, za kazdeho pocasi a na ruznych silnicich. A mel jsem to stesti absolvovat skolu smyku. A to mi dalo hodne, napr. odnaucit se jen tupe brzdit pri ztrate kontroly nad autem.

ABS - z meho pohledu ma velky bezpecnostni prinos pro 99% ridicu, kteri prave v krizove situaci jednak dupnou na brzdu a soucasne toci volantem. To zbyle 1% jsou trenovani profici, ti to zvladnou bez ABS.

Clanek jen obecne rady bez detailnejsiho rozboru situaci, takze vlastne temer k nicemu.
Rozbalit vlákno
4
3. 1. 2017 14:29
Re: Reakce je potreba natrenovat, ne jen cist.
Tak zrovna škola smyku (specielně v Mostě) mě hodně zklamala. To co tam žvanil ten instruktor mě až rozesmávalo. Jeho rada při smyku zadní nápravy s předokolkou - vyšlápnout spojku. Když jsem namítnul jestli není lepší přidat plyn a natočit volant opačným směrem, tak mě utnul, že tohle skoro nikdo neumí a není teda dobrý se o to vůbec pokoušet. Zbytek kurzu jsem ty jeho bláboly už radši ani neposlouchal pak jsem se poklouzal na polygonu sbalil certifikát za kurz a jel pryč.
3. 1. 2017 15:31
Re: Reakce je potreba natrenovat, ne jen cist.
Mal som presne ten isty nazor ako ty, ale len do momentu, ked sme si to na skole smyku skusali v praxi. Ked s prednym nahonom pri smyku zadnej napravy pridas plyn, mas sice pocit lepsej kontroly nad autom (odhliadnuc od toho, ze vykruzit obluk je efektne), ale potrebujes na zvladnutie smyku viacej priestoru. Ten niekedy mat mozes, ale na uzkej ceste s premavkou v protismere nemusis. Dalej je ine dostat smyk v zakrute a dostat ho na rovinke. V praxi je to fakt tak, ze ked chces smyk zlikvidovat v zarodku a nie robit opicky (situacia, ked ides s rodinou, zena vzadu koji dieta a vonku je -15), treba vyslapnut spojku a uruckovat to tak, aby si ostal na ceste a nenapral to do 815tky v protismere. Samozrejme nehovorim o situaciach, kedy smyk vyvolas zamerne, si v aute sam a chces si ho uzit. Este jedna vec, ked uz vidis, ze kontrou to nevyrovnas, je lepsie tej rotacii pomoct volantom a dokoncit otocku o 180°, pripadne 360°. Brzdenie v rotacii je totiz najucinejsie a ked to otocis o 180°, a si dostatocne lucidny na to, aby si to kociroval pozpatku, mozes celkom bezpecne s autom zastavit. Pri 360° staci len vcas pustit brzdu. Takyto manever, ale uz vyzaduje dost treningu. PS1: a v rotacii je aj deaktivovane ABS, takze ti do toho nebude kecat. PS2: skolu smyku si neplet so skolu rally. su to dva totalne odlisne koncepty.
3. 1. 2017 16:24
Re: Reakce je potreba natrenovat, ne jen cist.
Díky za příspěvek. Popravdě jsem nikdy smyk s pomocí vyšlápnutý spojky nerovnal, takže ani nevím co to auto v takovým momentě dělá. Ono hlavně nejezdím tak, abych neúmyslně smyk dostal a když tak si ho vyvolám ruční brzdou a pak ho vybírám plynem a kontra. Jak zmiňuješ ten manévr otočit auto o 180 stupňů tak to je už celkem vysoká škola pilotáže. Málokdo ho ale chápe. Nedávno jsem o tom psal tady v diskuzi a setkal jsem se se všeobecným posměchem blbečků, který zjevně řídit neumí, ale o to víc se snaží hrát si na chytrý a ostatní zesměšňovat. Jen bych doplnil, že pokud se ti povede otočit auto o 180 stupňů tak než brzdit je lepší plnej plyn a brzdit kolama točícíma se proti směru jízdy. Tenhle manévr mi už 2x zachránil auto a jednou možná i ošklivě rozbitou držku.
3. 1. 2017 15:40
Re: Reakce je potreba natrenovat, ne jen cist.
Ja byl v Brne a Mejte a stalo to za to, Most neznam. Ale upozornuji - nedelam jim reklamu, bylo to uz pred par lety. Spise mi slo o to rici, ze i jen kratka praxe v nejakych bezpecnych cvicnych podminkach (prazdne parkoviste, hriste ...) je lepsi, nez tuny cteni a teorii. A pak se to velice hodi ve realu.
Avatar - KANKUNEN
3. 1. 2017 12:43
Kdo řadí ty články, o WRC je už dole
a ta pitomost z Ruska ze včerejška, která nikoho nezajímá je nahoře.
Rozbalit vlákno
1
3. 1. 2017 15:45
Re: Kdo řadí ty články, o WRC je už dole
Souhlas, už několikrát jsem to řešil s redakcí. Bohužel stále kvoká, stále kvoká.
3. 1. 2017 15:48
Všechny teorie jsou krásné...
...ale prakticky si každý zodpovědný řidič jakmile to podmínky dovolí vezme auta, která používá, jede na bezpečný plac a po mnoha měsících běžného jezdění si připomene, jak se ovládá vůz v extrému.
Dělám to tak každým rokem, ne abych se klouzal jako malý Jarda, ale právě proto, abych si zatrénoval. Tedy, ne že by mě to nebavilo ;-)
Rozbalit vlákno
6
3. 1. 2017 16:02
Re: Všechny teorie jsou krásné...
presne tak! :yes:
Avatar - speedfred
3. 1. 2017 16:10
Re: Všechny teorie jsou krásné...
a najlepsie s RWD
3. 1. 2017 16:29
Re: Všechny teorie jsou krásné...
Nebo fix AWD :-)
Avatar - fOE
3. 1. 2017 16:18
Re: Všechny teorie jsou krásné...
A da si repete pro kazdou novou sadu pneu. :-)
3. 1. 2017 16:29
Re: Všechny teorie jsou krásné...
Jasně, každá pneu se chová trochu jinak ;-)
Avatar - 3_diamanty
3. 1. 2017 19:43
Re: Všechny teorie jsou krásné...
a niekto to ma zase v naplni prace.. alebo inak povedane ... popri praci.... a hned ma aj napadol zimny test F-pace alebo E-cka od Rasta ;-) kde sa s nimi na snehu pekne vysantil ..... no jo.. koho by to nebavilo ... zavidim :-)
Avatar - Pepa_007
3. 1. 2017 19:38
:-))
Článek je asi o tomto:
"V zimě to klouže, tak bacha na to."
Opakuje jen obecně známá pravidla, která znají řidiči z autoškoly. Či z vlastní zkušenosti.
Rozbalit vlákno
1
3. 1. 2017 22:28
Re: :-))
Ber to tak, ze clanok je vidietnaj na seznam.cz a tam je aj najzakladnejsia infonuzitocna ;-)
3. 1. 2017 23:35
Rada typu "jeď opatrně!",
mi připadá stejně přínosná jako tento článek... Z něj se dozvím, že na rozdíl od sucha, nemám trhat volantem, nebrzdit na poslední chvíli a nezmatkovat... Tudíž v létě většinou jezdím jako hovado, brzda-plyn, využívám na doraz všechny elektronické systémy a neustále zmatkuji... Ale jak jezdit s různými auty, s rozličnými systémy pohonů, s motorem vzadu, jak s řetězy (např. kam je nasazovat u 4x4), jak jezdit v hlubokém sněhu, jak na ledu, jak se rozjíždět, jak sjíždět klesání atd. atd. , to nějak chybí???
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2017 23:55
Testování povrchu
Naopak když nevíte jak moc to klouže je lepší prudce přidat plyn, zabrzdit, škubnou volantem abyste věděli po čem jedete. Samozřejmě že pokud v zatáčce přidáte plyn a ono to bude klouzat, je dobré ten plyn rychle pustit tak aby se kola dostala do záběru jinak vyjedete ze silnice, ale to se v tomto článku bohužel nedozvíte :-)
Rozbalit vlákno
0