Rozšíří nabídku kompaktních kombíků po vzoru své japonské konkurence v Evropě také Mazda? Pokud ano, klidně by mohla vypadat třeba takhle. Byla by nejhezčí?
Mna prekvapilo, ze z kombi sna - Octavie sa vyrobilo iba nejakych 40% kombi a LB bolo 60%, ale mozno je to aj tym, ze LB ma podobne velky kufor ako kombi. HB ma obycajne podstatne mensi kufor.
Většinou prodejní kombi vůči HB pohybuje v Evropě kolem 25 %, někdo má o něco víc, jiný méně, takže u Škody to musí být velký úlet. Asi tam funguje to image největšího kufru ve třídě (alespoň do konce roku bude) :-) a když už si kupuješ auto s velkým kufrem, tak proč liftback, když je kombi stejně velké a navrch ještě praktičtější.
A co tak USA, jakožto tradiční bašta japonců? Těm už za poslední krátkou dobu podruhé dochází prachy... Ale ti kombíky této třídy nekupují. Pro koho jiného, než pro Evropu by to mělo být.
Druhá věc je ta, že to všechno vypadá stejně. Na obrázku mi to přišlo jako i40 (ano, jiná třída) a pak srovnání těch fotek asijské konkurence. Na jedno brdo.
Přitom si dovedu představit mít Hondu a Mazdu, Toyota mi přijde takové moc strnulá, seriózní, usedlá. Ale zase má obrovskou výhodu v tom, že nabízí hybridní pohon, takže by to možná bylo těžké rozhodování. Ještě že nemusím. :-)
Kombík od trojky, to by byl rodinný zásah do černého. Šestka je přece jen drahá... a mít totéž v menším vydání by neškodilo. Bohužel jsem nezachytil žádnou informaci o tom, že by se něco takového chystalo.
Mazda by se tímhle zařadila na špičku asijské školy, pro mě spolu se Ceedem - poslední počiny Hondy a Toyoty mě nějak míjí a Hyundai taky svého sourozence nestíhá. V Evropě prakticky nelze udělat chybu - Golf, Focus, Octavia, Leon, Astra - líbí se mi všechny, více či méně. I ten Megane vypadá pořád k světu.
Mazda si postaví vlastní Skyactive malou naftu. Ale když už Mazdu, proč ne 2.0SKY-G? V takhle malém autě to bude dynamická volba a při typickém nájezdu kompaktu tě ten litr nebo dva navíc nemusí zase tolik trápit...
Snad jen jemnou korekci nadpisu článku: JAK BY MOHLA NEVYPADAT... >:D:no: Hele, pokud děláš do kombíků, neztrapňuj se u vystřihovánek a do garáže ber výhradně v této třídě tohle: [odkaz] :yes::-!
tak my jim na truc budeme kupovat treba italske...
No já jim nic kupovat nebudu. Peněz mají dost. :-)
Nejde o žádný truc. Jen je otázka, proč Japonci tolik upředňostňují vlastní produkci a jestli to má dopad na jejich úspěch (ekonomiku...). Pokud ano, nestojí to za zamyšlení? Jestli raději nepodpořit vlastní produkci nebo produkci z ekonomického regionu kam spadám (EU)?
A ještě jedna xenofobní otázka - jaké je mít za šéfa asiata (projevuje se nějak jejich kulturní odlišnost)?
1. Skoda patri pod VW
2. Skoda sa potrebuje presadit na uplne inych trohoch...nie kde preda par kusov za mesiac...
Uz teraz tu ma skoda take velke % zastupenie,ze je to take skoro iste ako v Japonsku,ale iba v % podiely,ni ekusoch...tam mas na vyber ale vela domacich znaciek...tu len jedna aj ta je uz financne asi viac nemecka...
toto,co ty myslis,by som skorej vztahoval na potraviny a vyrobky od malych vyrobcov (napr. nabytok etc.)
To je snad jasné: Japonci dělají dobrá auta a navíc hezká. Doma se hezké auto koupit bohužel nedá - a vlastně to mne nakonec dovedlo až k Japoncům (po tom, co jsem zavrhnul Němce a Francouze, či Korejce). Ale primární je to, že co Škoda vychrlila za posledních pět let, se skoro nedá podívat. Dlouho jsem s tím bojoval, ale nakonec si řekl, že přeci nemusím mít navždy škodovku, když se k zákazníkům chová tak, jak se chová.
Nicméně na servis a spolehlivost si dodnes stěžovat nemůžu. Ale nebudu kupovat ošklivé a navíc u nás v podstatě velmi uniformní auto, jenom proto, abych nepatrně podpořil ekonomiku - když navíc vidím, jak se tu krade, pak přijdou volby a 90% lidí zase zvolí někoho z těch, co už tam byli...
Toto všechno dohromady, nemám nejmenších výčitek a tabulka Japonců se mi naopak líbí. Je vidět, že mají vkus :-) . Jinak ten fiktivní kombík je krásný. Ale to je snad jasné :-) .
Není to divné ani xenofobní, pokud jim nechceš zakazovat nebo omezovat přístup na evropské trhy tak je všechno v pořádku. Národní hrdost je přesně to co nám zde chybí. A v porovnání s Japonskem jí u nás chybí tuny.
Národní hrdost buď máš nebo nemáš. Pokud si řekneš, že Japonci nekupují česká auta, tak ty nebudeš kupovat japonská... takhle vypočítavě já si národní hrdost nepředstavuju.
Je mi celkem jedno jak se u koho národní hrdost projevuje, jestli u někoho tím, že tancuje v krojích, u jiného tím že kupuje domácí výrobky, u někoho tím, že dbá na perfektní pravopis nebo tím, že vede své děti ke znalosti historie nebo někdo fandí domácím sportovcům nebo někdo dělá tohle všechno dohromady. Pokud tyto věci nedělá za účelem potlačení, napadání a nebo jiného omezování jiných národů tak je to fajn a víc takových. A jestliže tomkite napsal, že evropská produkce je pro něj plus tak na tom nevidím absolutně nic špatného. Dokonce jeho dovětek (na který jsem reagoval), že "uznává, je to divné a asi xenofobní" považuji za typický pro znejistělé a málo hrdé Čechy/Evropany (to není nic osobního proti tomkitovi), jen to svědčí o tom, že zde stále není normální projevit národní cítění a stále se ohlížíme vlevo vpravo co tomu kdo řekne.
Ale jo, já jsem pro přiměřenou míru národní hrdosti všema deseti, i když Japonsko je poněkud druhý extrém. Jen mi přijde divné, když ta hrdost pramení z toho, že někdo nekupuje moje zboží.
A sakra, to je zase kec. Jednak Japonci kupují japonská auta z důvodů proč se prodávají i po celém světě. Navíc japonské automobilky nabízejí v domovině velké množství modelů šitých přímo na míru japonsku. Toyota na svém domácím trhu například nabízí podstatně větší množství modelů.
[odkaz]
V japonsku jsou oblíbené velké sedany, vícemístné kei dodávky, kei cary a minibusy/ dodávky.
Navíc v japonsku jsou velké daně z auta ( obsahová daň, proto tam frčí obsahy do 1000 ccm ) a daň z váhy, která je nižší, ale i tak zdůvodňuje oblíbenosti kei carů.
Evropani toto v japonsku prostě nemohou nabídnout - do nynějšího rozmachu miniaut a maloobjemových motorů - proto nárust. A navíc mezi nejprodávanějšími auty v JP budou zase opět sedany pro asijský trh.
Další věc je jistá konzervativnost, zejména starších japonců 50 - 60 plus, kteří už z principu a japonské nátury jsou odmítaví ke VŠEMU cizímu. Tudíž tam není ani tak nějaký patriotismus ( i když taky velký to nepochybně - srovnatelný se zeměmi jako třeba USA, kterému taky nebyl schopný evropský trh konkurovat - z důvodu odlišnosti trhu ) jako spíš takové převládající izolacionalistické a mírně xenofobní nálady.
A v čem jako kecám? Můžeš být konkrétní? Popsal jsi pouze skutečnost, že Japonci kupují jen svá auta, že jsou odmítaví ke všemu cizímu, prostě, že jsou velcí patrioti. To není žádná novinka.
Sorry mělo to být hlavně na nick ,,tomkite,, . No jinak - moc se to tady hází právě na tu hrdost atd. přitom ta hraje úplně normální roli. Nic výjmečného - ty faktory co jsem vypsal mají větší podíl.
Další věc je jistá konzervativnost, zejména starších japonců 50 - 60 plus, kteří už z principu a japonské nátury jsou odmítaví ke VŠEMU cizímu. Tudíž tam není ani tak nějaký patriotismus jako spíš takové převládající izolacionalistické a mírně xenofobní nálady.
No to je přesně to, co se snažím vyjádřit. Tak trochu mi to vyvolává dojem, že to co není japonské, není pro japonce dost dobré... Tak nějak to ve mně vyvolává stejné pocity vůči nim... Když se uzavírají, proč já bych se měl otevírat (to platí i pro trh)?
Jinak nové vozy převážně prý kupuje právě skupina 50+ :
[odkaz]
Jinak2 díky za info o odlišnostech trhu (zapomněl jsem na jejich krabičky) a o zdanění u nich nic nevím. Tys tam byl?
Ty taky urcite celkem duverujes japonske kvalite napr. u elektroniky, tak se nediv, ze jednim z duvodu pro ne muze byt prave i ta duvera v japonske vyrobky :-)
Není to jen důvěra, Japonci mají národní hrdost, která zasahuje až do rasismu a xenofobie... navíc tam jsou auta (a zejména ta domácí) velmi levná a platy vysoké.
Kdyz uz bys nahodou sel kupovat to ceske auto, nech si tam pokud mozno dat i ceske audio, hlavne nedavej polske gumy, co je polske, to je zle :-) atd. Kdyz xenofob, tak poradne ;-)
No jo jasně národní hrdost. Musím mít oktávečku. Co na tom, že nám ji ti hodní němci prodávali o nemalé procento dráže než u sebe. Co na tom, že při problémkem s řetízkem to všechno hodili za hlavu . Prostě škodu musím mít, protože jsem čech. A protože jsem čech tak je škoda nejlepší. 8-s
A safra, to je zase kec. :-)
Nikdá jsem nepsal, že musím mít "oktávečku". Píšu o Evropském trhu, ne jenom o Škodě. I když ano, Škoda bude mít vždy jistou výhodu (domácí značka, velká rozšířenost -> vetší pravděpodobnost znalého automechanika,...).
Ty ceny a problémy pod kobercem jdou napříč portfoliem. Znalého automechanika ? V dnešní době, mechanik = vyměňovač. Napíchneš na počítač a vyměníš vadný díl. Problém bývá občas v elektronice, ale to neřeší automechanik, ale IT zázemí značky. Doba kdy se lojza ,,co dělá škodofky,, bál sáhnout na mazdu je dávno pryč.
Tak o tom přesvědčený nejsem. Třeba mamce se na corolle pokazila brzda (jinak japonec fungoval dobře :-) ) a opravář (neautorizovaný) nemohl přijít na to, proč to nefunguje. Pomohl mu až prodavač nahr. dílů, který si vzpoměl na nějakou součástku. U fabie by se jí to myslím nestalo. Ale toto pravda asi při výběru auta nebude až tak pádný důvod (pouze je dobré vyhnout se nějakým zbastleným exotům - nerozšířeným nekvalitním značkám).
Prolisy na pátých dveřích mi připomínají Octavii, zde ovšem díky své velikosti bijí do očí ještě víc. Mohutný nárazník společně s malými posledními bočními skly akorát zviditelňuje bachratost a nevyváženost zadní části. Nic pro mě. ;-)
Kdybych chtěl sportovnější kombík, tak bych vybral toto: