Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se mění ceny aut: Budou zlaté časy pokračovat? Nebo se zdraží?

Český trh s novými auty prožil suverénně nejlepší rok historie. Jak na to značky zareagovaly v cenících?
Zpět na článek
28. 1. 2017 09:53
28. 1. 2017 10:25
28. 1. 2017 10:48
28. 1. 2017 10:22
28. 1. 2017 12:13
28. 1. 2017 12:38
28. 1. 2017 12:52
28. 1. 2017 21:48
29. 1. 2017 23:22
Avatar - demolition
28. 1. 2017 09:02
Ceny po krize
Auta hlavne zdrazuju zavadzanim novych kategorii typu crossover, kde je tazko urcit cenu a automobilky ju premrstuju ;-) Zaradovat do ceny inflaciu je v tejto dobe hlupe, kedze tu mame aj obdobie deflacie v EU.

Cize krizove obdobie okolo roku 2009 je prec. Ceny boli nizsie a dali sa vybavit vacsie zlavy. Jediny, kto ostal s cenami dole je Opel. Len uvidime novu insigniu.

Riesenie je vyjednavanie u dealerov, neochota platit za tie crossovery(vid novy peugeot 5008) a ceny budu zase po dalsej krize ako predtym.
Rozbalit vlákno
4
28. 1. 2017 09:15
Re: Ceny po krize
Jedinou možností jak na ně vyzrát je nekupovat a počkat až zlevní. Jenže kdo bude čekat že ;-) . Nářez je to třeba u toho VW Polo. Tentýž model a takový skok v ceně. Zkrátka zkouší jakou cenu je ochotný trh akceptovat. V CZ udává ceny Škoda, jakmile zdražuje reagují i ostatní značky a zlevněním to zrovna není. Dojde k tzv. úpravě ceníku.
28. 1. 2017 15:53
Re: Ceny po krize
Nebo končí období cenové války a ceny se vrací na obvyklou úroveň jaká je v i v okolních zemích. Prostě aby mainstramová auta u nás byla stále výrazně levnější než u sousedů je dlouhodobě neudržitelné.
29. 1. 2017 08:53
Re: Ceny po krize
Ale je treba si uvedomit, ze u nas je kupni sila / platy na 1/3 Nemecka / Rakouska, tedy auta nas stoji 3x vice nez Nemce / Rakusaky. A zduvodnovat zdrazeni inflaci je nehorazna drzost a rekl bych ze i provokace.
30. 1. 2017 13:41
Re: Ceny po krize
Jasný takže když něco budete vyrábět a zdraží se Vám vstupy, tak vy nezdražíte. Vezmete ze svého? Jinak ta auta nás stojí méně než němce, výrazně. Kupní síla je druhá věc a s cenou zboží nemá defakto nic společného.
28. 1. 2017 09:53
Revalvace
Az koruna posilni, zlevni. A mozna auta nejsou tak sizena. Krome Hondy, ta byla vzdy kvslitnejsi.
Rozbalit vlákno
2
28. 1. 2017 10:25
Re: Revalvace
Opravdu si myslíš že zlevní? Osobně jsem k tomu skeptický, většinou nemají důvod ke zdražování (Polo, Fiesta) a zdražují stejně a to prodeje rostou (aspoň teda papírově).
28. 1. 2017 10:48
Re: Revalvace
Důvod ke zdražování mají, jak sám píšeš, prodeje rostou a to je vždy důvod ke zdražení. Zlevňují se jenom modely, které mají problém s odbytem. Z tohoto pohledu máš samozřejmě pravdu, že ceny klesat v dohledné době nebudou, trh poroste a modely, které na něm budou růst budou také nejvíce zdražovat, logika trhu nepustí.
28. 1. 2017 10:22
Chápu
Chápu, když se cena zvedá s novým modelem. Napříákad u těch Renaultů - megan kombi má teď v základu klimu i tempomat a pár dalších věcí, co chybělo, navíc před rokem to bylo staré auto na konci životního cyklu, dnes je nová generace na začátku prodejů. Přitom ten skok není takový.

Co ale nechápu, že jsou některé automobilky schopny zdražit o 50 tis auto po faceliftu v poslední 1/3 životního cyklu. Krom hnusných světel tak Octavie nic nepřináší krom snížení životnosti motoru, který přišel o jeden válec.

To samé výběhová Fiesta, která tu s námi bez větších změn je od roku 2008, to samé platí o Polu, které je tu od roku 2009.

Smutné je vidět i C4 tam, kde je, když 2-3 roky zpět tu byla v akcích za 269 tis. Bohužel doba, kdy se dalo koupit dobře auto je už pryč a pokud neposílí koruna, tak se to asi ani nezmění.

Ono zdražení cca o 10% proti roku 2013 jde na vrub právě oslabené koruny.

Ještě jsem si všiml, že z aut do 250 tis zmizely Citoren C-Elysse a P 301, pokud si pamatuji, tak 2-3 roky zpět při uvedení, to stálo od 219 tis.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2017 12:13
Re: Chápu
ja som napriklad polo pred nieco vyse dvoma tyzdnami dokonca dostal v peknej zlave... a to mam uz modelovy rocnik 2017 ( r.v. september 2016 )... takze asi vsetko zalezi aj od predajcu... alebo mozno som mal len stastie na aktualnu vianocnu zlavu ( zhruba okolo 1100 eur ) ... kazdopadne treba si vsetko overit u predajcov ... na nejake cenniky na papieri sa spoliehat dnes uz neda... navyse som dostal aj gumene rohoze v cene ... aj plnohodnotnu rezervu.. ono sa to zdaju blbosti ale len tie 4 kusy gumy v pole mozu stat ofiko aj dalsich 120 eur navyse ... treba to proste vymaknut ked kupujes .. aby clovek auto fakt zbytocne nepreplacal lebo stejne auta dnes uz rychlo padaju na cene

inak preco aktualne polo zrovna v tabulke tak masivne cenovo rastie ked je na sklonku zivotneho cyklu a malo by byt uz najlacnejsie fakt neviem... pritom ako vravim.. paradoxne mne fakt aj prislo "najlacnejsie" na to co mi ako auto ponuka ( vykon dynamika vybava imidz ) ... ale ano uznavam ... mal som fakt stedru zlavu... co nie je vsade bezne... inak by tak vyhodne uz nevychadzalo aj ked stale by to bola zrejme na pomery vw ferova cena .... za kvalitu sa proste plati... a polo je fakt este docela poctive auto v tomto smere... a nejeden novsi konkurent ktoreho som skusal mi od neho prisiel proste "slabsi" a osklbanejsi a menej kvalitny ... takze vo vysledku polo asi cenou rastie aj preto ( len spekulujem ) ze si stale este drzi istu uroven kvality... lebo aj novsia fabia sa na polo kabinou fakt nechyta

inak podobne "zahadne" rastie cenou aj letity lancer... pritom ten facelift mal ozaj len velmi skromny ... lenze je to hodne dobre a kvalitne auto... este poctivy japonec... takze ma neprekvapuje ze cenou tiez uz opat rastie... jednoducho za poctive vozy ( bez ohladu na vek ) sa dnes opat zda sa zacina priplacat ;-) a tak kto nevymakne nejaku zlavu... tak dane auto voci niekdajsim cenam uz skratka preplati
Avatar - Emel
28. 1. 2017 12:38
Re: Chápu
Zdražuje se proto, že se zdražovat může... protože to trh unese a zdražuje i konkurence. Jedna značka s tím zase tolik nezmůže (u nás je Škodovka ve zvláštní pozici, ta třeba jo).

Co se Octavie týče, ta zase tolik nezdražila... litr byl v nabídce už před fl a stál při zohlednění výbavy +- stejně. Jen vypadla z nabídky 1.2TSI 63kW 5MT... do doby, než přijde 1.0TSI 66kW. Podobné je to i u té i30, tam si ale myslím, že dojde k většímu reálnému nárůstu.
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2017 12:52
Re: Chápu
S Octavií to taky není tak jednoduché, vyřadili z nabídky dřívější základní motor a doplnili výbavu, holobytní specifikace z nabídky zmizely. Polo je podobný případ, nicméně vzhledem ke stáří jsou jeho ceny i tak dost mimo.

Vlastně se mi zdá, že trik s nabušením základní výbavy za účelem ospravedlnění vyšší cenovky a zároveň vyšší marže je dnes čím dál populárnější, tak nějak se přestává hrát na "již od," jak tomu bylo před pár lety.
28. 1. 2017 11:26
Cože ceny se nezvyšují jen chceme mít vše zadarmo.
S chutí jsem si přečetl článek. Bohužel pan redaktor si mohl dát s článkem více práce. Uvedu příklad Hyundai i30 rozhodně nebude začínat na 399 tis., ale bude kolem 342 tis. s klasickou neturbo verzí motoru 74 kW a chudší výbavou. Přiznejme si kdo kromě firem si dnes koupí auto v základu, každý jde min do střední výbavy za komfortnější prvky se už vyplatí připlatit. A s tou Hondou Civic se mi to nezdá. Asi z počátku bude nabízená v nejvyšší výbavě. Japonci nikdy nebyli v ČR až na výjimky cenově konkurenceschopné evropským automobilkám.
Rozbalit vlákno
4
28. 1. 2017 12:10
Re: Cože ceny se nezvyšují jen chceme mít vše zadarmo.
Ano, ten Hyundai je kravina. Aniz bych to nejak extra sledoval tak vim, ze to je nejaka "zavadeci" pomerne bohata vybava. Takze vylozene dezinformace prvni kategorie.
Skoda, protoze jinak prehled docela pekny, ale pocitam ze takovych pitomosti by se tam naslo jeste vice.
Je videt, ze takove ty "kecy" o tom jak dodavatele zdrazuji... jako jo, tak podrazi auto o 3%, ale ne o 15% jak nekteri predvedli. Ono je to driv nebo pozdeji klepne pres prsty, vyjma Skody, ktera ale naprostou vetsinu aut prodava do fleetu za uplne jine ceny, nez jsou v ceniku.
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2017 12:55
Re: Cože ceny se nezvyšují jen chceme mít vše zadarmo.
Přesně tak, kompletní ceník Hjondé i30 prostě stále není a tudíž není co srovnávat.
28. 1. 2017 20:42
Re: Cože ceny se nezvyšují jen chceme mít vše zadarmo.
Dodavatele navic nezdrazuji, prave naopak. Kontrakt je postaveny tak, ze kazdy rok se dily prodavaji o urcite procento levneji.
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2017 12:53
Re: Cože ceny se nezvyšují jen chceme mít vše zadarmo.
ja som toho nazoru ze dnes mame uz celkom ferove ceny aut .... lenze stale sa najde niekto kto by za 10 tisic chcel uz rovno baworaka 3 v plnke ale to fakt nejde ... ja si pamatam ze moja teta v 99-tom dala za 5 dverove polo 1,4 44kw dnes uz neuveritelnych 415 tisic korun a to bolo docela hole a slabe auto.... dnes za danu cenu si clovek uz pritom vie kupit o triedu vacsie a silnejsie a bezpecnejsie auto.... napriek tomu sa stale niektori budu dookola stazovat ake su auta stale neskutocne drahe... s tym nic nespravime ... pritom mozno pricina je len v tom ze malo zarabaju ... ono aj ja by som tiez radsej ASX za 15... ale bohuzial kazdy mame iste limity .... kazdopadne dnes si clovek za danu cenu vie kupit "ovela viac auta" ako pred 15-20 rokmi... ovela viac... velkostne je to neraz uz rozdiel triedy... da sa povedat ze lacnejsie auta ako mame dnes sme nikdy nemali.... a dnes za 400 tacov fakt dostasnes uz poriadne auto a nie 44kw polo bez vybavy
28. 1. 2017 16:10
bonbóny na kolech
Ze seznamu do 250 000kč je krásně vidět, že pouze Dacia je schopna nabídnout vozy v normální velikosti v nízké ceně. Vše ostatní až na pár výjimek ke konci samé mini auta, které si můžou strčit do zadnice.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2017 17:32
Uvidíme až bude euro za tržní cenu,
tedy tak v druhé půlce roku...teď to nemá cenu komentovat.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2017 21:07
Škoda Octavia - otazníky kolem ceníkové ceny
Cena základní Škody Octavie začíná na 407.900,- Kč. Za tuhle cenu je nová Octavia pro soukromé osoby mimo realitu. Škodovka Octavie do fleetu prodávala už před zdražením s cenou nižší klidně i o pětinu. Buď chce škodovka zatlačit na firmy, aby stále při pětinové slevě prodávala Octavie firmám podstatně dráž a nebo firmám bude prodávat s minimálním zdražením (tedy s ještě větší slevou) s cílem, aby firmy ojeté Octavie po 2-3 letech rychleji a za více peněz (nejraději za nákupní cenu) prodaly soukromým osobám, jež budou ještě velice spokojeni, jak dobře koupily, když nové jsou tak drahé..... Navíc konkrétně u základní verze Octavie 1.0 TSI, kde je odlehčený litrový tříválec ze Citigo řádně nafoukaný turbem, aby měl 85Kw a 200 N.m a pro potlačení vibrací má dvouhmotový setrvačník... Asi je velkou neznámou, kolik bude v reálném provozu schopna tato Octavie najezdit bez poruch.... Marketingově je ovšem nad slušným spolehlivým čtyřválcovým motorem 1.2 TSI (EA 211) a to je to hlavní.... Nejlevnější čtyřválcová benzínová Octavie vyjde nově na 444.900,- Kč (jen pro informaci).
Škoda jen, že místo zdražení o 3 - 5% (inflace a navýšení ceny o novou elektroniku) razantně zvýší ceny i ostatní automobilky (nejen VW s novým Golfem).
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2017 21:48
Civic 10 x
Tá vysoká cena Civic-u ma znepokojuje, kedže mám na ňu zálusk. Aj na trhoch kde sa už predáva je veru sebavedomá. Ostáva len dúfať že základná výbava bude tak bohatá ako prostredné ostatných automobiliek. Cen
ník ktorý sa tu objavil neberiem ako relevantný. Myslím že cena bude začínať na úrovni VW Golf, Mazda 3. Prípadne vyššie ale s výbavou navyše.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2017 22:23
Problém je spíš v českých platech než v cenách aut!
Ano, automobilky v posledních měsících spíše zdražují, což je ale ovšem vzhledem ke stoupající poptávce logické. Když si ale uvědomíme, že naprostou většinu prodaných vozů kupují firmy a živnostiníci, je zřejmý jeden velmi smutný fakt - kupní síla většiny českých zaměstnanců je tak žalostně nízká, že prostě nákup nového slušně vybaveného auta segmentu C (natož pak D) většinou neumožňuje. Většina zaměstnanců je tak stále odkázaná na nákup ojetin... A to je, po 27 letech budování kapitalismu, dost smutné.... :-O :'-(
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2017 09:28
Re: Problém je spíš v českých platech než v cenách aut!
Velký souhlas! Platy v ČR jsou, uměle drženy bez reálného důvodu, velice nízké, nadnárodním firmám a nejen jim to velice vyhovuje! V Evropě jsou státy, kde je HDP stejné nebo menši něž v ČR a průměrný plat je tam běžně ve výši 600-650 tis. ročně..... Jen pro informaci pr. plat v Německu je kolem 1.150 tis ročně!!! Češi platí vše ve světových cenách a plat mají proti Německu a Rakousku ve výši jen 1/4 až 1/3!!! (a pokud by HDP např. v Německu bylo na úrovni současné ČR, tak výše pr. platu by tam byla také kolem 600-700 tis, ročně)
28. 1. 2017 23:52
K čemu článek?
Naprostá většina čechů na nový auto stejně nemá, i na to nejlevnější (je to vidět když skoro všechny prodeje novotin jsou firmy) ...

Normální člověk a zaměstnanec si nový auto prostě nekoupí a tak je mu fuk jestli je dražší o 10 000 nebo ne >:D >:D ... V tom je te problém, že u nás na to nikdo nemá.

kdo chce platit skoro celej život hypotéku a do toho ještě kupovat auto za 300-400 000 což je další ranec, který se mu pak beztak podělá a další obrovskou částku do toho nacpe >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 1. 2017 08:34
Re: K čemu článek?
[Paulie88 si neuvědomil, že zrovna nediskutuje na webu novinky.cz]
Avatar - Missouri
29. 1. 2017 08:43
Re: K čemu článek?
S tím souhlasím. Škoda nastavuje ceny podle toho, komu prodává, a to jsou firmy. Běžný zaměstnanec s průměrným, ale spíše hrubě podprůměrným platem na to nemá. Octavia je synonymem pro služebák. Já si pořídil nové malé auto před šesti lety. A můj vzkaz automobilkám zní, že další nové auto by pro mě byla ekonomická sebevražda. Takže miláček spinká v garáži a vyjede jen občas. Protože do práce mě každý den přibere kolega s Priusem a od jara do podzimu jezdím na elektrokole. Ježdění autem je z velké části jen uměle vypěstovaná závislost. Mám svoje auto rád a budu ho mít tak dlouho, jak to jen půjde. Ještě dnes potkáváme na silnicích staré žigulíky. Já se jim nesměju. Zaslouží si úctu jako každý, kdo toho má hodně za sebou a pořád funguje.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2017 11:38
Re: K čemu článek?
Zrovna teď jede ŠA docela výraznou kampaň na modely Trumf, evidentně zaměřenou na FO...Ale jinak je pravda, že cílí v první řadě na firmy a na cenové politice Octavie je to vidět.

S tou uměle vypěstovanou závislostí...Já když nenajedu aspoň 10 tisíc ročně, tak jsem nesvůj, pro mě to není jen záležitost pohodlí. :-)
29. 1. 2017 11:48
Re: K čemu článek?
Souhlasím!!!
29. 1. 2017 08:46
Vlcek - inflace 15% ?
Oduvodnovat zvyseni ceny promitnutim infalce je nehorazna drzost, Vlcek prijal arogantni reotriku svych chlebodarcu aby mezi ne zapadl.
Rozbalit vlákno
5
29. 1. 2017 09:51
Re: Vlcek - inflace 15% ?
Pokud má VW jen v USA zaplatit za urovnání Dieselgate v přepočtu 550 mld. korun, tak v centrále VW asi někdo rozhodl, kolik která automobilka z koncernu na tuto legraci přispěje. A potom se hledají v rámci jednotlivých automobilek zdroje na placení tak aby to moc neomezovala, tak se řeší které auto by mohl ještě více vydělat. A u Octavie, která jde výborně na odbyt napříč celou Evropou, v rámci zahájení prodejů změněné verze (záměrně nepíši modernizované), někoho napadlo, že cena se zvedne o inflaci a plus 2.000 euro na sanaci škod z Dieselgate...... při prodeji cca 230 tis Octavií v Evropě krát 2 tis. euro je to "přivýdělek" 460 mil euro, což pri kurzu 27 korun je skoro 12,5 mld korun. To je příspěvek Octavie na sanaci dieselgate ve výši 2,3%.......Ve VW mají díky sko***ně s motory TDI soudruzi inflaci i více než 15%........A potom pan Vlček při tvrzení o inflaci ve výši 15% má naprostou pravdu, ekonom na svém místě.......
Avatar - Emel
29. 1. 2017 10:25
Re: Vlcek - inflace 15% ?
Tohle je úplně zcestné uvažování. Automobilka chce vydělat peníze bez ohledu na Dieselgate a pokud by tu byla možnost zvýšit cenu o 2k€ a prodat stejně, už by se tak stalo dávno.

Jenže poptávka je citlivá na cenu a žádná automobilka v Evropě si nemůže dovolit napálit ceny nějak zásadně nad relevantní konkurenci, aniž by to okamžitě pocítila na prodejích. Pokud by se fakt plošně zdražilo o 2k€, tak rozhodně letos těch 230t neprodají.

Zvýšení ceny tu je, bez diskuse. Jsou za ním tři věci, které to mohou zákazníkům kompenzovat:
- víc výbavy v základu
- lepší výbava (např. malá navi má 8" místo 6,5" apod.)
- samozřejmě nelze srovnávat ceny motoru 1.2TSI 63kW 5MT před fl s 1.0TSI 85kW 6MT po fl.
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 11:25
Re: Vlcek - inflace 15% ?
...čtvrtá věc jsou výrobní náklady.... :-!
29. 1. 2017 12:02
Re: Vlcek - inflace 15% ?
Ve Vw probíhá určitě naplno mobilizace zdrojů (závazek 550 mld. korun může být i likvidační) a to jak na příjmové stránce tak na výdajové, pro zkouší vše co má možnost přinést peníze a tudíž i věci, které dříve byly upozaděny. Jiná otázka je, zda to projde na trhu.
A V čem je nelze srovnávat ceny 1.2 TSI a 1.0 TSI? Výrobní náklady tříválce budou nižší než čtyřválce, výkon na 85 Kw je nafoukaný turbem, které mělo i 1.2 TSI (jen nastaveno na nižší plnící tlak). A náklady na výrobu převodovky pěti nebo šesti stupni?, Do šestistupňové převodovky dají o dvě kolečka více, za situace, kdy 5MT už pomalu nikdo nechce a tudíž výroba bude klesat, na rozdíl od rostoucí produkce 6MT...... V tomto má VW tradici, jak dlouho byla pětistupňová převodovka u VW za příplatek za situace, kdy ostatní automobilky už běžně montovaly pětistupňové převodovky.
Avatar - Emel
29. 1. 2017 13:55
Re: Vlcek - inflace 15% ?
1.0TSI bylo v nabídce i před FL a nebylo o moc levnější než dnes. 1.2TSI 63kW 5MT je prostě v hierarchii o stupeň níž.

Pětikvalt v základu je poměrně běžný. Třeba u Astry dokonce dva základní motory s jinou převodovkou ani koupit nejdou (1.4 a 1.0T jsou pouze jako 5st. bez ohledu na výbavu).

Hlavní námitka je ale jinde - myšlenka, že lze zvýšení ceny násobit prodanými kusy a vyjde zisk je naivní.
29. 1. 2017 10:29
Když má člověk 250tis Kč...
Tak jde málokdy pro nové auto, jelikož za ně nedostane nic zajímavého. Proto je tu i takový hlad po ojetinách ;-)

Až tohle jednou dojde tlučhubům s ministerstva dopravy - pořád řvou, že máme zastaralý vozový park proti Evropě a i zaměstnavatelům, třeba se něco změní.

Bylo by fajn, aby si zkusili našetřit těch 250 tis Kč z průměrného platu 27tis Kč a k tomu ještě živit rodinu. Z toho se prostě šetřit ani utrácet nedá ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 11:32
Re: Když má člověk 250tis Kč...
No, zrovna tak jak si lidé půjčují na bydlení, tak si ti, kteří již své bydlení mají, mohou půjčit na nové auto. Pokud mají dostatečný příjem mohou si půjčit na obojí. Žádný problém v tom nevidím. Ještě lepší jsou na tom ti, o které se rodiče postarali a bydlení jim koupili jako svatební dar... ;-)
29. 1. 2017 11:38
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jo jasně, půjčit se dá na všechno, jen ty konce ;-)
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 18:48
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jasný, půjčovat si ano, ale rozumně... :-!
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2017 11:40
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jsou lidé, kterým nekonečné zadlužování příjemné být nemusí. :-)
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 19:21
Re: Když má člověk 250tis Kč...
A nekonečné placení nájmu (někomu) jim nevadí...divné, že? ;-\
Avatar - Emel
29. 1. 2017 19:26
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Všechno je o selském rozumu. Na placení nájmu není nic špatného, třeba v US se víc lidí stěhuje za prací jak je zrovna potřeba. Na půjčkách taky ne, ale... není dobré půjčovat si na běžnou spotřebu, spíš na dlouhodobější věci. Musím ale říct, že při sazbách hypoték hluboko pod 2% se mi taky moc nechce do mimořádných splátek.
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 19:34
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jen hlupák v dnešní době nemyslí na to mít vlastní bydlení. Přijde stáří, důchod a není nad to mít v tu dobu zaplacený byt nebo domek. :-!
29. 1. 2017 20:05
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jo to je jediná smysluplná půjčka - hypotéka, nemovitost je víceméně trvalá hodnota ;-)
Avatar - Emel
29. 1. 2017 20:05
Re: Když má člověk 250tis Kč...
To je zbytečně úzké vidění světa, podle mě už překonané. Místo domku můžeš mít akcie nebo peníze nebo klidně auta nebo obrazy, možností je víc.
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 22:04
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Úzké vidění? Překonané? Já bych řekl že základní! Kolik % z populace by bylo schopno se orientovat na akciovém trhu nebo investovat do aut a obrazů? 1% ? Možná 2%? Get real...
Avatar - Emel
29. 1. 2017 23:01
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Jo, tohle máme mnozí v sobě, já taky... je to taková ta hra na jistotu. Hlavně se dobře učit, moc nevyčnívat, moc neutrácet. Kdybych před patnácti lety věděl co bude, utrácel bych víc... spořivost není nic, co by se v dnešní době nějak extra vyplácelo.
Avatar - praděda7
29. 1. 2017 23:16
Re: Když má člověk 250tis Kč...
No, krom penzijního připojištění se státním příspěvkem, tradiční spoření do banky už opravdu není nic moc. Ale investice do nemovitostí je pořád kool.
29. 1. 2017 12:11
Re: Když má člověk 250tis Kč...
Tak mě přijde, že naše vláda, ministerstva a politici si myslí, že občané ČR jezdí v 15 až 20 let starých autech z recese a pro radost. Osobně neznám ze svého okolí nikoho, koho baví jezdit v běžném životě v 16 let starém autě jen pro legraci. Jezdí ve starých autech jen a jen proto, že po zaplacení životních nákladů a hypotéky na byt či domek (v horším případě nájmu) už na ani 2-3 roční ojeté auto jim zkrátka nezbývá..... Místo, aby se politici starali o růst platů, tak raději budou vymýšlet sankce pro občany za staré auta (je to daleko jednodušší).......
Avatar - MDK
29. 1. 2017 23:22
.....
Nové auto je vždy ztrátová investice, protože do práce vás odveze i 10 let stará Fabia HTP za 50 tisíc a může jezdit dokud ji neupadnou kola.

V ČR platí že si autem kupujete společenský status a tak se kupují nová, drahá auta aby sousedi čuměli. Nebo si někdo koupí auto snů (jako já) a je mu také úplně jedno kolik za něj vysolí.

Není na tom nic špatného, za vydělané peníze si každý může koupit co chce. Zkrátka, když na nové auto nemáte, tak si ho nekupujte, kupte si rok/dva staré o třetinu levnější. Stejně to nikdo nepozná, že není úplně nové a stejně je to všem jedno v čem jezdíte.
Rozbalit vlákno
0