Na první pohled trochu omšelá první generace Škody Octavia strávila svůj život ve Velké Británii. Dodnes najela značných 691.000 km. Jak se na ní tak vysoký proběh podepsal? V jakém stavu je její motor a podvozek?
Jednoduche řešení. Právě kvůli motorům a trochu i podvozkům k nám moderní věci od koncernu nesmí do baráku. Dneska je čím dál tím těžší si koupit auto. Pak tady bude někdo kdákat nesmysly, že vozový park má 14 let. Já se tomu totiž vůbec nedivím.
Asi tak. A to je právě ten důvod toho, že lidé neobměňují vozový park. Ono to není jen o koncernu. To je napříč celým automobilovým spektrem. A nejhorší je, že to bude jen horší.
Takhle lidi opravdu nepřemýšlej. Drtivá většina jsou spotřebitelé. A vůbec tomu nerozuměj. Jediný co vědi, že to musí bejt velký, luxusní, hodně vybavený a nejlíp nový. Jenže to poslední neuměj splnit, proto se tolik daří bazarovejm popelnicím. Stačí se podívat co je nejhledanější třeba na TipCars.
No, když kravina, pak mi najdi malé auto s velkou ložnou délkou po sklopení sedadel... Už dávno se nic podobného nedělá.
Já už totiž tou dvěstěšestkou, kterou si můžeš najít v profilu, nejezdím pět let.
Kvalita aut mezigeneračně neoddiskutovatelně roste. Problém stáří vozového parku u nás je ten, že nejlepšího poměru cena/výkon bylo již dávno dosaženo. Benefity nových vozů nejsou pro většinu české populace zásadní k rozhodnutí o nákupu funglovky. Navíc zkušenosti s ojetinami jsou dnes zeširoka dostupné na netu.
Dobře máš tam barevnej displej a připojíš si k tomu telefon. To ale nevyjadřuje nic o kvalitě. Zejtra vyrobený auto by možná těch 15 let, což beru jako základní požadavek aby auto vydrželo, vydrží taky, akorát bude mít už tak 3. motor, druhou převodovku a náklady na servis budou astronomický.
Standardně se tu člověk dočte, jak jsou koncernový auta křápy, co se málem nedožijí 200tkm. A když se tu ukáže motor ve slušným stavu se 700tkm , tak je to naprosto běžná věc, zbytečnost, reklama, koho by to mělo překvapovat.....
Aha..tak jsme teda všichni v šoku, neuvěřitelný držák a supr kvalitní auto.Tohle je jasná ukázka co dokáže koncern vw..OK? 700.000 km hodně slušný,ale zázraky se kámo nedějí..
A kdo říká že se dějí zázraky? Jo, motor je slušnej držák. Být to místo provařené oktávky jiný auto, tak tu fandové hýkají blahem.
Je to slušná porce km, a na celkem levný auto úspěch. Nic víc, nic míň.
No levný..to nevím;-)Jasně,být to Ford,Toyota,Honda atd,tak by ten článek vypadal asi divně.Jenže se zde na tohle téma objevuje jen jedna značka..a to je třeba ten problém.Nad kvalitou těchto starších TDI nepochybuje snad nikdo,jen to dělá dojem,že toho je schopen jen jeden..ale za mě v pohodě.
majitel Olomoucké Mazdy měl svého času 626 s dvoulitrovým atmo benzínem. Nejela milión a pak si ji vzali zpátky do Japonska do muzea. co by se taky zprasilo na atmo benzínu...
Neřekl bych, ve firmě nám jezdí 2.0 TDI 103 kW z roku 2012 a 8 aut, která jezdí kurýra po Evropě s náhradními díly už každé natočilo přes 500 tkm, "péče" je klasická firemní, tedy olej po 30 tkm a zacházení také firemní, prostě služebák=závoďák=tréňák=náklaďál.. Letos budou nahrazeny a myslím, že někde u soukromníka dají 700tkm s prstem v nose. Jsou prostě lepší a horší motory, přístup je pořád stejný..
To si můžeme říci až ty vaše firemní auta budou mít těch 20 let, ale pochybuji,že se toho dožijí. Jinak netvrdím, že je koncern vyloženě špatný, jen těch přešlapů v poslední době je trochu víc. A to že kvůli nákladům všichni výrobci jdou až na hranu a slevují z kvality je všeobecný problém, nejen koncernu VW.
Obecně když se uvádí něco novýho tak si většinou výrobci daj záležet = Okta sice byla jen Golf s kufrem = ale první svýho druhu. Přes různý nedostatky je pěkně předimenzovaná = to už nikdy žádná další nebude
Před 20 lety vedl VW šílenej megaloman Piëch = firmě za dobu svý vlády z2násobil obrat ale jeho pomníky stály miliardy
To je ta doba z který je dopis managementu koncernu šéfovi dozorčí rady: "Herr Doctor Liesen, tuto společnost vede psychopat... >:-[]
Tohle sou prostě vlny = plus všichni víme že tráva bejvala zelenější :-)
Už skoro 8 let vlastním 1,9 TDI 81 kW a aktuálně mám přes 280 tis. Motor jede jak má oleje sežere litr za 15 tis tj výrazně míň než nový motory s poddimenzovanejma pístníma kroužkama a měním ho každých 15 tis km. Auto rozhodně nešetřím a točím ho běžně přes 3 tis nezřídka i na 4 tis když mám sportovní náladu. Turbo je pořád původní a když bylo před rokem na čištění kvůli zatuhlý regulaci, tak nejevilo žádný známky opotřebení. Navíc díky tomu, že motor nedusím v nízkých otáčkách a nebojím se ho vytočit, naprosto čistý bez karbonu. Dlouhodobá spotřeba 5,8 litru. Chtěl jsem ji prodat, ale servisák mi to rozmluvil. Tak s ní možná ještě asi rok pojezdím. Na tyhle auta nadává jen ten co v nich nikdy nejezdil. Jistě. Je to už stará popelnice, není dokonalý, ale nic zásadního, proč bych si měl pořizovat novější, mu nechybí.