Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Japonští výrobci nebudou na rozdíl od těch amerických hromadně vyrábět hliníková auta

Zatímco americké automobilky se chystají na to, že brzy budou mít mnoho svých modelů z hliníku, japonští producenti o tom nechtějí ani slyšet. A nejde jen o cenu tohoto kovu.
Zpět na článek
26. 6. 2014 15:04
26. 6. 2014 15:12
26. 6. 2014 15:22
27. 6. 2014 03:07
27. 6. 2014 08:23
26. 6. 2014 17:22
27. 6. 2014 13:40
Avatar - Hittman
26. 6. 2014 15:04
Mazda
šla taky proti zmenšování objemu motorů a osazování turbíčkama a jak jí to šlape holce :yes:
Rozbalit vlákno
5
26. 6. 2014 15:22
Re: Mazda
To ne , ale ...[odkaz]
27. 6. 2014 03:07
Re: Mazda
Skyactive...no musim říct že je to moc dobře zvládnutá marketingová kampaň. Moc dobře se jim povedlo prodat generaci starý motory jako super novou technologii. Nejspíš neměli odpověď na turbomotory současný generace, tak prostě zaměstnali víc markeťáků, a je po porblému.
Ať porovnávam jak chci, tak např když porovnam 2.0 skyactive se staršim 2.0 FSI kterej už VW 6 let nevyrábí, tak vidim jasně že jsou na tom skoro úplně stejně.
Skyactive/FSI - 121/110kw, 7.5/7.2 litrů na 100, 210/200Nm, stejně tak zrychlení je u podobnejch - 10.5s/8.9s, atd...
Skyactive byl představenej v roce 2013, 2.0 FSI v roce 2003. Za těch 10 let přidali 10kw a 10Nm. Tomu řikam pokrok.
27. 6. 2014 08:23
Re: Mazda
Jseš mimo... jaké Euro normy splňuje to tvoje FSI a jaké Skyactive... Kdyby výrobci nebyli svázaní normami, možná by vůbec nepřišel downsizing a parametry mazdy by měli úplně obyčejné motory...
Avatar - curwasportiva
27. 6. 2014 17:58
Re: Mazda
Ty jo nase nebozka Lancia vyrobena pred 25 lety mela z objemu 1600ccm vykon 100k a koukam ze vetsina dnes vyrabenych 1.6 ma vykon kolem 100 koni. Nebo Type R vyrabeny pred osmi lety mel z 2l vykon 147Kw, to je dokonce o 27kw vice nez Skyactive.

A o cem to vypovida? O tom, ze emisni limity ku*wi motory...
Avatar - eXp10it
26. 6. 2014 15:29
Kvalitní japonská rez
Japonec bez rzi není japonec, nedivím se že se hliníku tak úzkostlivě brání, vždyť rozkvetlý blatníček u Toyoty či Mazdičky je něco jako ochranná pečeť kvality.
Rozbalit vlákno
3
26. 6. 2014 15:40
Re: Kvalitní japonská rez
O cem to mluvis, nebo spise o autech jakeho stari? Dnes jsou i mala auta jako vsude jinde delana z pozinku ;-) Ted jsem koukal na kvalitne rozkvetle FFI, Fabie. Ta rez je kvalitni asi vsude stejne ;-) Jinak Japonci pouzivali jeste nedavno hlinikova ramena a to uz v evrope vesele mrskali z plechovych vylisku ;-)
27. 6. 2014 07:23
Re: Kvalitní japonská rez
eXp sa musim zastat. Na Toyotach som si to az tak nevsimol, ale uz viac krat mi naprosto udrela do oci bijuca hrdza na Mazdach a pritom to boli pomerne mlade kusky.
Avatar - eXp10it
27. 6. 2014 11:50
Re: Kvalitní japonská rez
A já se musím zastat sám sebe s Toyotami. Do minulého roku jsem měl RAV4 r.v.2007, kupovaná jako nová, neboural jsem jí, podle VIN vyrobena přímo v Japonsku, najeto 100k do prodeje. Ta mrcha po čtyřech letech začala rezivět komplet celá včetně kovových dílů v interiéru jako jsou lyžiny sedaček! Před prodejem jsem flikoval co jsem mohl aby to nešlo vidět, ale mě tohle přijde u auta za 900tis. opravdu jako známka japonské kvality a japonec nikdy více!
Avatar - N6600
26. 6. 2014 17:22
Kvalita...
Asijské preference tak často jdou proti technologickému vývoji.

Tak urcite. Mame tu predstaveny automobil na vodik, vyvoj dvojtaktu pre elektromobil, SkyActiv (ktory dokazal, ze i bez turba to ide)...
Alebo to mam chapat tak, ze ak nejaka automobilka nema odpoved na eGolf a turbobenzin, tak je spiatocnicka a uplny loser?
Rozbalit vlákno
0
26. 6. 2014 17:37
Proc ne
Kazdy tento material ma jine vlastnosti a kdyz navrhnu ocelovy ram na novidlo, bude mensi a levnejsi pri spravne dimenzovani i stejne tuhy jako hlinikovy, ktery bude sice lehci ale masivnejsi. Poud s vyuzitim CAD a CAM programu dokazou spravne nadimenzovat velikost at maji ramy klidne z olova, kdyz jim to bude fungovat. ;)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
27. 6. 2014 13:40
No a co,
v Žacléři se dělají 1203ky z laminátu a to se přitom firma jmenuje OCELot ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
27. 6. 2014 13:55
Hliník má svoje výhody
i nevýhody, ale pokud se na to jde s rozumeme při konstrukci a jedná se o cenově dražší modely, výhody převažují. uvidíme, jak se s tím amcíci popasují
Rozbalit vlákno
0
27. 6. 2014 14:38
První hliníkovou karosérii
měla Honda NSX. Tedy jako sériové auto.
U Hondy S2000 nakonec dělali zavěšení kol z oceli, protože Honda mohla podstatně zmenšit rozměry.
O al slitinách vím kvůli rámům kol. Mají problém s únavovou pevností - musí se legovat a speciálně tepelně zpracovávat.
Obyčejné al slitiny mají pevnost kolem 300 MPa, crmo ocel 500, reylnods 900 - 1200 MPa podle legur.Což hovoří za vše.
Navíc výroba hliníku je neekologická. Vyrábí se při obrovské spotřebě elektřiny. A nejen to, pamatujeme si katastrofu z Maďarska při zpracování hliníkové rudy.
Celkově shrnuto - velké rozpaky.
Rozbalit vlákno
0