Nojo, copak tohodle exota neznáš? Vždyť tady oblábolí skoro každý článek. Nemůžeš od něj chtít, aby to chápal rozumně - je to jen takové kecání za každou cenu, opepřené slovenskou produkcí korejského vozu. Je docela zajímavé, jak někteří slováci adorují KIU. Ne, že bych proti ní něco měl, ale jaký je rozdíl mezi PSA v Trnavě, VW v Blavě a KIA v ŽIlině? Všechno jsou to jenom montovny, stejně jako Hyundai v Nošovicích a TPCA v Kolíně.....
JInak žádný trh ení bezedný, teď už začíná být z hlediska růstu zajímavějším trhem Indie a Brazílie. Na druhou stranu, pokud by odbyt v Číně byl na stávající úrovni (výkyvy kolem deseti procent), pořád je to trh velikosti USA a ten, kdo se na něm už dobře etabloval, může na něm dobře žít desítky let.....představa, jak se někteří položí, je opravdu úsměvná. Naplněný trh začne být vybíravější, výhodu bude mít ten, kdo od začátku představoval jistou míru exkluzivity. Nárust nebudou, ale bude docházet k přeskupování - jako v Evropě, kde třeba německá a související produkce a třeba i Korejci urvou větší část koláče na úkor Jihoevropanů a krátkodobě třeba i Japonců....
No znam ho, vzdyt v diskuzi je vzdycky prvni :-) Jen nepochopim, ze nekdo preje nekomu neco spatneho, to je proste jen a jen komplex. Kia u Slovaku vede, protoze je levna, nevidim v tom nic jineho a ani spatneho, je to prirozene. Na druhou stranu Kia i Hyundai na vyrobu u nas kladou velky duraz, takze jsou tak nejak nejvic slyset, kazdy si je tim padem jednoduse "prisvoji".
S Cinou jak pises, zadny rust porad znamena mraky a mraky novych aut, hlavne nejake to procento tam pristane podle me vzdy
Celkem souhlas až na jednu věc.
Míra exkluzivity je výhodou? V případě uvažované krize jen v případě stejné ceny.
Spíš si člověk během krize koupí auto levnější než dražší, pokud s koupí nevyčká na lepší časy. Čili do exkluzivu půjde tehdy, když se mu nabídne za stejné nebo jen nepatrně vyšší peníze, než ten zbytek, který exkluzivní není.
Mám na mysli pseudoexkluzivitu. Nebavme se o prémiích. Těch se zpravidla propady nedotknou. Chtěl jsem napsat, že když si výrobek získá dobré renomé (tím jsem měl na mysli tu exkluzivitu...), tak se na trhu udrží snáz a má třeba i prostor na snižování cen. Vezmi si onoho tak profláklého Golfa. Jetě před dvěma třemi lety se pod 400 tisíc nedal pořídit. Dneska? Kolem tří set....
A dneska jsme viděl jeho italského konkurenta Bravo s cenovkou od 245 tisíc....a stejně to nikdo nekupuje. Z trhu (pokud tžřeba není deformován šrotovným) mizí jako první ta auta, která nejsou tak úplně levná, ale která nemají tu "pravou" pověst. Vezmi si japonce u nás a obecně i v Evropě. To není jenom otázka Fukušimy a tsunami. Na evropském trhu josu na ústupu a tuhle mně šokovalo, že Avensis z Anglie se prý vozí - do Japonska. Problémy v Evropě signalizuje PSA, FIAT už naznačuje že odchází....proč? Německá a sNěk´mci svázaná produkce má kam klesnout s cenou a Korejci vyplní "spodní" patra. A laciné minivozy? Na ty se vrhnou ti silnější, kteří jsou "renomovanější" - proč asi VW začal dělat NSF?
Těžko se to vysvětluje, ale myslím, že kdo je slabý na silném trhu, tak na slabém nebo slábnoucím nemá šanci vůbec....
Tak na to bych se nespoléhal, spíš to vypadá - jako vždy na tomto serveru - že se o poklesu vw-sh.it produkce taktně pomlčí. Řekl bych, že když bude v Číně pokles, tak se to více nebo méně dotkne všech. Tak tady nemachruj ;-)
Tak to že ten boom nepotrvá věčně, je fakt, ale tahle statistika kulhá. V Číně se během čínského nového roku zastaví celá země na cca týden až 14 dní a daný měsíc je z pohledu prodeje aut mrtvý. No a letos holt ten nový rok vyšel na leden. Loni to byl únor. Navíc je to umocněno tradičně slabším lednem po vzestupu prodejů v závěru kalendářního roku.