Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jednoduchá finta na mrtvý úhel! Jak si správně nastavit zrcátka?

Automobilky se problematiku mrtvých úhlů snaží řešit panoramatickými zrcátky nebo elektronickými pomocníky. Řešení je přitom mnohem jednodušší a levnější.
Zpět na článek
18. 10. 2016 20:30
18. 10. 2016 21:51
18. 10. 2016 21:55
19. 10. 2016 09:17
19. 10. 2016 09:46
19. 10. 2016 11:31
19. 10. 2016 13:47
21. 10. 2016 09:52
18. 10. 2016 22:05
18. 10. 2016 22:11
19. 10. 2016 10:19
18. 10. 2016 23:20
19. 10. 2016 00:37
19. 10. 2016 07:35
19. 10. 2016 08:30
19. 10. 2016 09:20
19. 10. 2016 10:38
19. 10. 2016 18:22
21. 10. 2016 09:49
28. 2. 2019 22:26
Avatar - Jenik3
18. 10. 2016 19:00
pro blby jeste jednou
Clanek rika,ze mam horizontalen rozsirit prostor, ktery se mi zobrazuje v zrcatkach tim, ze se jednotlive obrazy nebudou prekryvat?
To mi prijde az moc jednoduchy nebo nefunkcni. Automobilky vymysleji blind spot systemy, ktere nejsou zadarmo, aniz by nevedely o tomto reseni?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - O5kar
18. 10. 2016 19:11
Re: pro blby jeste jednou
Nejsme všichni technicky zdatní. A tak systémy jsou vymýšleny třeba pro takové lidi, kteří potřebují mít na zpětném zrcátku napsáno, že zkresluje pohled. A nebo, že mu obrazovka píše, aby zkontroloval prostor kolem sebe. A podobně. Jako třeba bylo přestavení zpětných zrcátek při zařazení zpátečky.
18. 10. 2016 19:16
Re: pro blby jeste jednou
Musím se přiznat, že jsem tomu při psaní článku nevěřil, tak jsem si to musel ověřit... A minimálně v testovaném Mercedesu C Cabrio to zafungovalo...
18. 10. 2016 19:36
Re: pro blby jeste jednou
Zafungovalo to ako tvrdite v clanku " Na to je nutné si zvyknout, mrtvý úhel to ale výrazně zvýší." ?
18. 10. 2016 19:40
Re: pro blby jeste jednou
Samozřejmě sníží :*)
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2016 19:54
Re: pro blby jeste jednou
Je to samozřejmě nesmysl co píšete. Ano, takto lze mrtvý úhel snížit, ale rozhodně ne odstranit. To předně.

Za druhé - asistenta to nenahradí ani za mák, protože pro bezpečnou orientaci je nezbytné mít právě překryt v zrcátkách, protože potřebuji překlenout tu dobu, kdy měním pohled z jednoho zrcátka do druhého, že.

Za třetí - mnohem efektivnější je např. přídavné zrcátko. Kdysi běžná věc. Dnes spíše rarita, protože automobilky přišly s asférickými zrcátky. Bohužel už se tak nějak neřeklo opět to, že asférická zrcátka tak nějak kvůli katování kostů automobilky tiše vypustily (u levnějších modelů a nižších tříd)...

A za čtvrté - koncernové vozy s malým pravým zrcátkem, kterých je tu snad i většina, potřebují pro eliminaci výměnu celého zrcátka >:-[] :-!
Avatar - wakantanka
19. 10. 2016 09:15
Re: pro blby jeste jednou
Ono je hlavne treba sledovať premávku okolo seba a nepreraďovať sa z pruhu do pruhu zároveň s pustením smerovky. Nehovoriac o tom, že keď na mňa ten vedľa zatrúbi, lebo ho nevidím, tak reagovať návratom späť. Toto bohužiaľ väčšina vodičov nerobí ani omylom. Prečo? Lebo mobily, multimediálne systémy v aute a bohviečo iné čo so šoférovaním nijako nesúvisí.
18. 10. 2016 23:04
Re: pro blby jeste jednou
To by mě zajímalo, čemu jste nevěřil.
Avatar - Floyd
19. 10. 2016 00:24
Re: pro blby jeste jednou
Se střechou dole? >:D >:D >:D
18. 10. 2016 23:02
Re: pro blby jeste jednou
Běžně jsem to viděl doporučované v USA. V Německu a ČR zase běžně, že bys měl v zrcátkách vidět akorát kousíček auta (špatně je mít auto přes půlku zrcátka) a tak mě to i učili v autoškole. Zrcátka mám seřízená druhým způsobem - funguje to i u aut s vnitřním pro parádu a hned vím, jestli mám zrcátka správně seřízená (podle toho, kolik auta vidím).

Rozdíl není zase tak velký a mrtvý úhel neeliminuje, jen bude jiný. U toho prvního způsobu budeš mít mrtvo šikmo za autem (ta pole se překrývat můžou, otázkou však je, v jaké vzdálenosti). Možná ne dost na to, aby se ti tam schovalo auto, ale motorkář už může. Nemluvě o couvání. U toho druhého bude víc mrtvo po straně, kam se ale snadněji podíváš pootočením hlavy.
Avatar - michal.t
18. 10. 2016 19:56
Není to spíš kontraproduktivní?
Otázka, jestli by takové nastavení opravdu přineslo zvýšení bezpečnosti… osobně bych se možnosti vidět konkrétní jedno za mnou jedoucí auto ve vícero zrcátkách zároveň úplně nevzdával. Je to přece jen na pozornost méně náročnější - sledovat periferně např. levé boční zrcátko a mít tak přehled částečně o svém i bočním pruhu, než těkat neustále pohledem po dvou či třech zrcátkách.
A za druhé – pokud bych nastavil takto zrcátka, vznikne mi u kombíkového civicu hluchý prostor za C-sloupky, ve kterém by třeba motorkář či cyklista nebyl v menší vzdálenosti pořádně vidět.
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2016 20:11
širokoúhlé zrcátko
Nechápu proč vnitřní zrcátko "nekouká" i zadními bočními okny ven? Na zkreslení asférického zrcátka si lze zvyknout stejně jako u bočních, tak v čem je problém, v ceně? Navíc podle návodu (kde nemáme vidět zadní rohy auta) se bude těžko couvat (na zrcátka). Když budou více vyklopená, tak se budete muset v autě kývat jako "toho dne byl otec neklidný", aby jste viděli boční odstup. A navíc, když se nebude obraz překrývat, tak snadno při couvání přehlédnete sloup a nebo stojícího chodce a při jízdě třeba motorkáře...
Rozbalit vlákno
5
18. 10. 2016 20:36
Re: širokoúhlé zrcátko
Také si myslím, že řešenm mrtvého úhlu je přídavcné zrcátko, či větší "zakulacení" vnějších krajů bočních zrcátek. Přenastavit zrcátka tak ,že se obrazy nepřekrývají a nevidím vlastní auto je dost nebezpečné. Vzniknou úplně jiné slepé úhly a na couvání je to hodně nepříjemné. Jedině neustále štelovat zrcátka pro couvání a jízdu po víceproudé komunikaci...
Avatar - Googlit
18. 10. 2016 20:50
Re: širokoúhlé zrcátko
Nesouhlasím s tím že je to při couvání nepříjemné. Tohle je přímo nebezpečné! A i když nemám nastudovanou dopodrobna aktuální vyhlášku tak vím jistě že za okolností kdy nevidím za sebe tak bych buď neměl couvat a nebo bych si měl zajistit někoho kdo mi bude ukazovat jestli můžu couvat nebo ne. Kdyby někdo někoho takhle přejel (předpokládám že nějakou sehnutou osobu nebo dítě, které neuvidí zevnitř přes zadní dveře) tak znalecký posudek u soudu bude znít v jeho neprospěch a to tak že neměl dobře seřízené zrcátka.
18. 10. 2016 21:17
Re: širokoúhlé zrcátko
Naštěstí u mnoha aut to couvání ještě pomáhají řešit senzory v nárazníku a nebo couvací kamera. Ale může se stát, že i tak někoho přejedete, třeba i exekutora >:D bez těchto vymožeností budete těžko někoho shánět, kdo vám bude hlídat prostor za autem, malé dítě je velké nebezpečí..., což bohužel asi všichni víme ze zpráv...
Avatar - Googlit
18. 10. 2016 21:40
Re: širokoúhlé zrcátko
Záleží jak moc si ta zrcátka podle tohoto návodu "rozkročíte" a jestli couváte rovně nebo při tom zároveň zatáčíte. Proti blbě přibíhajícímu děcku vám senzor nepomůže, zrcátko ale ano.

Největší problém je v tom, že když nevidíte ani kousíček svého auta tak nemáte absolutně žádnou informaci o tom jak velký kus mezi dveřmi a zorným polem opravdu je.

Suma sumárum je stejně při takovém manévru zodpovědnost plně ve vašich rukou a vy musíte mít přehled jestli za autem někdo je. Dobrovolně se zbavit výhledu na své zadní kola může jenom opravdový blbec!
Avatar - Mangalica
19. 10. 2016 02:02
Re: širokoúhlé zrcátko
Naprosto souhlasím, vnitřní panoramatocké zrcátko je dobrá volba :yes:
18. 10. 2016 20:30
???
"Výsledkem je fakt, že se obrazy z jednotlivých zrcátek nepřekrývají, jak se stává při obvyklém nastavení zrcátek, což zároveň znamená, že i mrtvý úhel je naprosto eliminován..."
Nevytvářím spíš úplně nové slepé úhly, když se mi obrazy nepřekrývají?

Další věcí je, že couivání a parkování s tímhle nastavením zrcátek (nevidím vlastní auto) je docela nepříjemné. Na jízdu po dálnici dobré, ale pak na zaparkování nic moc (alespoň pokud není auto vybaveno parkovací kamerou (kamerami), pak se vše zjednodušší.
Rozbalit vlákno
7
18. 10. 2016 21:51
Re: ???
Mě přijde nepříjemné, když nevidím vlastní auto i při jízdě na dálnici. Prostě je mám nastavená tak, aby tam alespon kousek vidět byl
18. 10. 2016 21:55
Re: ???
Také to tak mám a holt při změně pruhu radši točím hlavou a obětuji zlomek sekundy, abych se ujistil, že vedle mě nikdo není. Nicméně když si člověk zvykne kontrolovat zrcátka průběžně, tak má přehled a slepý úhel ho trápit moc nemusí. Nicméně člověka může ledaccos vyrušit v soustředění a pak je lepší se přeci jen podívat.
19. 10. 2016 09:46
Re: ???
Průběžné sledování také může selhat, protože si auta můžeš poprvé všimnout, až když bude prakticky vedle tebe. Tím nechci říct, že je zbytečné průběžně sledovat dění okolo, jen bych se na to nespoléhal. Přehled o tom, kde auta jsou, je dobrý pro nouzové situace.
Avatar - wakantanka
19. 10. 2016 11:31
Re: ???
No neviem ako iní, ale keď sa človek plne venuje riadeniu vozidla a má prehľad čo sa deje okolo a vedľa neho, tak k tým krízovým situáciám dochádza pomerne málo. Zvlášť ak trošku rozmýšľa aj za tých druhých. Teda aj ja to aspoň takto mám zaužívané a v prípade, že mením smer a auto ktoré bolo vzadu za mnou (jedno či v pravo či vľavo alebo v mojom pruhu) zrazu nevidím tak zbystrím pozornosť a obzerám sa viac. Ale zase zopakujem, že s mobilom na uchu sa to ťažko robí. >:D >:D >:D
19. 10. 2016 13:47
Re: ???
Ano. Ale už se mi jednou stalo, že jsem chtěl změnit pruh, na silnici jsem sám, automaticky naposledy zkontroluji zrcátko, jak pomalu začínám přejíždět, a čumím jak puk, že mám na zadku auto. Nemám ponětí, odkud se vzalo. Nejlepší vysvětlení, které mě napadlo, bylo, že přijel na poslední křižovatce z vedlejší a stihl mě za tu chvíli dojet (přejížděl jsem kousek za křižovatkou).

Záleží tu na frekvenci kontrol a relativní rychlosti. Proto se na to spolehnu pouze v krizové situaci, když už není čas koukat, kde co létá, tak říkajíc. Právě protože se nedějí tak často, tedy pravděpodobnost, že do někoho někdy vrazím, je mnohem menší. Normálně si ověřím, že realita odpovídá mým očekáváním.
Avatar - wakantanka
21. 10. 2016 09:52
Re: ???
Nehovorím, že blind spot asistent je zlá vec, ale tiež by som ho nepreceňoval. Raz za čas to vie človeka ochrániť od maléru. Samozrejme je veľký rozdiel kde a koľko človek jazdí. A stále platí, že minimálne na západ od nás, keď človek nezapína smerovku zároveň s točením volantu tam kde smeruje, tak zväčša nemá problém s tým aby mu tam urobil ten za ním miesto.
Avatar - Googlit
18. 10. 2016 20:45
Správné nastavení
Co vy novináři neuděláte kvůli prokliku a shlédnutí reklam to je fakt neuvěřitelné!

Nechci polemizovat nad tím že řidič má mít trvalý přehled o prostoru kolem sebe a přizpůsobit četnost pohledu do vnitřního zrcátka všem okolnostem v dopravě, ale správné nastavení vnějších zrcátek je takové že tam jde vidět malinký kousíček auta kvůli couvání tak aby šlo vidět maximum prostoru za zadním nárazníkem.

Až mi někdo při couvání přejede dítě kvůli tomu, že si podle tohoto článku nastavil zrcátka do "šilhavého" režimu tak vezmu do ruky basebalovou pálku a tu redakci vám celou rozmlátím. To není výhrůžka ale sdělení.
Rozbalit vlákno
3
18. 10. 2016 21:36
Re: Správné nastavení
Keď pominieme vyslovene detinsky nahlúple a prázdne vyhrážanie sa, dobre vieš že nič také by si neurobil, dostaneme sa k faktu, že za nešťastie svojho decka, by si bol zodpovedný ty. Lebo ty máš zabezpečiť, aby sa nemotalo za cúvajúcimi autami.

Ja mám takto zrkadlá nastavené stále, ale netušil som že tým eliminujem mŕtvy uhol. Ani sa mi nezdá, že by sa stalo.
A systém na stráženie MU má tú výhodu, že varuje, aj keď sa vodič zabudne pozrieť.
Avatar - Googlit
18. 10. 2016 21:50
Re: Správné nastavení
U tohoto typu nehody se řeší vždy míra zavinění a znalci tvé i protistrany budou řešit především zda jsi mohl nehodě zabránit. Pokud někoho přejedeš při couvání tak to první co se bude řešit je v jaké poloze byl přejetý nebožák.

Pokud za kufrem a prokáže se že ti tam někdo v mezichvíli kdy jsi o tom nemohl vědět vběhl tak budiž. Ale pokud mu prokazatelně cokoliv čouhalo zpoza nárazníku tak se bude řešit jestli jsi měl dobře seřízené svá zrcátka a hádej co... neměl takže jednoznačně ublížení nebo usmrcení z nedbalosti protože při usednutí zavolant si zrcátka úmyslně uvedl do takové polohy při které si mohl předpokládat že takhle blbě někoho můžeš přejet a to je celé.

A nemusí to být děcko přímo. Může to být vozíčkář, člověk co mu něco upadne, kočárek, prostě cokoliv.

Tady je snad jediný případ o kterém jsem četl že někdo uspěl proti tomu koho při couvání přejel [odkaz] nicméně si prosím povšimni že šlo o případ kdy to prokazatelně nemohl předvídat, což je dost podstatný rozdíl oproti tomu kdy si zrcátka uvedeš úmyslně do takové polohy že nevidíš okraje svého auta!
18. 10. 2016 21:56
Re: Správné nastavení
Už do všetkých vozidiel ponúkajú všelijaké inteligentné systémy. A bohužiaľ, práve preto priamo úmerne ubúdajú inteligentní vodiči. ;-)
18. 10. 2016 22:05
neni to jedno?
Není to jedno? Prostě se trochu nahnu dopředu a tím si změním úhel pod kterým sleduju zrcátka jak potřebuju.
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2016 22:11
Mrtvý úhel
Za mě není až takový problém to, co je v článku popisováno. Ale vadí mi kombinace širokých předních sloupků a zpětných zrcátek uchycených v černém plastovém trojúhelníku. Vnější zrcátka jsou navíc bachratá, takže z řidič kromě samotného zrcátky vidí kolem něho hromadu plastů tvořící aerodynamický kryt. To vše dohromady je šílené omezuje výhled řidiče šikmo, takže není nesnadné při dojíždění ke křižovatce přehlédnout auto jedoucí po hlavní.
Vyřešil to VW v posledním modelu Golfu a Passatu, kde zrcátko je uchyceno do plechu dveří a v bočním okně je malý skleněný trojúhelník.
Rozbalit vlákno
1
19. 10. 2016 10:19
Re: Mrtvý úhel
Keď nebudeš v aute ležať, bradu mať pod dverami a vo výhľade ti bude preto brániť B-stĺpik, tak nevidím problém. ;-)
18. 10. 2016 23:02
Záleží na tom, jak má řidič dlouhý ruce a nohy.
Tím chci říct, že opět by měl zvítězit zdravý rozum.
,
(Dlouhé ruce a nohy znamenají, že oko je dál od zrcátka, takže zorný úhel je menší.)

Ale situace je u každého typu auta a řidiče jiná. Existuje jakési ideální nastavení zpětných zrcátek pro daný automobil a konkrétního řidiče. Ani takové ideální nastavení zpětných zrcátek však neznamená vždy eliminaci mrtvého úhlu. Řidič s IQ alespoň o hodnotě, která opravňuje k řízení motorového vozidla by to vše měl automaticky vyhodnotit (ti lepší zcela podvědomě) a hned po usednutí do auta ví, jak je na tom s těmi mrtvými úhly a podle toho se pak chová.

Když je to dvou a půl metrový basketbalista v autě s mikrozrcátkama bůhví jak daleko od hlavy a v káře s megasloupky a vysokým zadkem, tak si prostě na to bude dávat větší pozor.

Jak tu zde někdo už napsal, pro ty, co nemají moderní techniku a vadí jim mrtvý úhel, existují přídavná zrcátka, dokonce existují i auta, která mají vnější zrcátko v jedné části mírně "zalomené". Já ani jedno ani druhé ale rád nemám.

A nakonec - článek je o mrtvém úhlu, ne o přejeté kočičce při couvání. Za přejetýho důchodce nebo pancharta může z 99,9 % řidič. Sorry. Žádný senzory, kamery nebo zrcátka do toho netahejte.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
19. 10. 2016 11:05
Re: Záleží na tom, jak má řidič dlouhý ruce a nohy.
Ano může za to řidič, ale tenhle článek tomu řidiči navíc ještě doporučuje jak nastavit zrcátka aby neviděl kus prostoru vedle auta.
18. 10. 2016 23:20
Aj bez clanku
mi pripada samozrejme mat nastavene zrkadla tak, aby som nevidel vlastne auto. Svoje poznam, ako vyzera, no lepsie je spoznat tie ostatne v okoli.
Aj ked ma prekvapuje, ze mnoho ludi v diskusii to tak za spravne nepovazuje.

Auto pri cuvani nie je nutne vidiet, je to sila zvyku. Skor je prijemna funkcia automatickeho sklapania zrkadla pri cuvani, kedze pekne vidiet obrubniky.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Googlit
19. 10. 2016 11:01
Re: Aj bez clanku
No jasně že couvat bez toho abych viděl maximální možný prostor za sebou je síla zvyku. Taky bych ještě přidal slova jako odvaha a nezodpovědnost >:D
Avatar - dochtor
19. 10. 2016 11:34
Re: Aj bez clanku
Nevidieť vlastné auto nie je tak celkom sila zvyku ale IGNORÁCIA.
Paci sa Ti, ze vidis obrubniky :yes:
Ludi, stromy, steny, stlpiky na parkovisku, ine auta... uz vidiet nepotrebujes???
19. 10. 2016 17:24
Re: Aj bez clanku
Vy dvaja ste kruto inteligentni, ludia, steny, stromy su vlastne auto???
Ved prave kvoli ludom atd... su tie zrkadla tak, aby nebolo vidno vlastne auto, ze?
Keby si skor pouzil mozog, nez zacne blbosti vypisovat.

Ked parkujem 1cm ku obrubniku rychlostou 0.5kmh, nepotrebujem vidiet cely svet a navyse zrkadlo nie je namierene kolmo dole.
Radsej si vyskusaj a potom pindaj.
Avatar - dochtor
19. 10. 2016 22:40
Re: Aj bez clanku
OK, pochopil som a vzdávam sa.
Je logické, že keď cúvaš naozaj pomaly, nepotrebuješ vidieť čo trafíš...
Len dúfam, že Tvojim cieľom nebudem ja ani nikto blízky.
Avatar - Floyd
19. 10. 2016 00:22
Co přijde příště?
Jako hlavni článek na největším webu v Česku takováto slátanina, to myslíte vážně?! Co přijde příště? Jak držet volant? Jak pustit stěrače? Jak naladit rádio? Bože, jak hluboko je to k absolutnímu dnu? Kdy už toto čtenářské utrpení skončí?

Pane Bureši, už jsem to tu psal minule - je Vám toto fakt zapotřebí?
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2016 00:37
článek z USA
Ten článek je přeložený z USA. Tam je problém daleko větší, protože USA, jako asi v současnosti jediná země na světě, nesmí mít na straně řidiče konvexní zpětné zrcátko. Takže mrtvý úhel je u aut v USA mimořádně velký. Proto se také Američané učí, že při přejtetí do druhého pruhu je třeba otočit hlavu a podívat se přes rameno. Jakékoliv nastavení zpětného zrcátka je problém. Pokud se budu snažit vykrýt mrtvý úhel, tak se s tím zase nedá couvat. Jediným rozumným řešením je blind spot monitor.
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2016 01:26
Jenze to neni pravda
Mrtvy nebo slepy uhel je mrtvy nebo slepy proto, ze at delas co delas, zrcatka to nepokryjou. Tecka.
Takze to co pisete je nesmysl.
A v anglictine je to blind SPOT, tedy v prekladu slepe MISTO, nikoliv slepy uhel, jak pisete - doporucuji slovnik.
Ale hlavne tady prestante psat lzi.
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2016 07:35
no ...
Timto se odstrani mrtvy uhel pri jizde, ale co pak pri parkovani? Idealni by bylo v pripade elektricky ovladanych zrcatek, kdyby si tyto pamatovaly 2 polohy, tu pro parkovani a tu pro jizdu a tyto polohy se menily v zavislosti na rychlosti auta.
Rozbalit vlákno
5
19. 10. 2016 08:30
Re: no ...
Mě auto při zařazení zpátečky sklopí pravé zrcátko dolů, abych dobře viděl. Je to hodně dobrá vychytávka. Stejně jako setření zadního okna, když mám zapnuté přední stěrače. Navíc to nestojí nic, je to jen trocha SW navíc ;)
Avatar - wakantanka
19. 10. 2016 09:20
Re: no ...
Mnoho aj dnes predávaných áut nemá elektricky nastavovateľné zrkadlá a ty by si chcel aby mali ešte aj sklápanie pri cúvaní >:D
19. 10. 2016 10:38
Re: no ...
Co to je za pitomy argument?
19. 10. 2016 18:22
Re: no ...
To sklápěcí zrcátko je celkem běžná věc. >:D
Avatar - wakantanka
21. 10. 2016 09:49
Re: no ...
Vážne, v ktorej triede, resp. pri ktorej výbave ? Ak sa bavíme o základných výbavách u menších áut si rád, že máš zrkadlá v elektrine.
19. 10. 2016 08:29
Vylepšené zrcátko
Zajímavé řešení problému se zrcátky už je opatentované ;)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
19. 10. 2016 09:52
Re: Vylepšené zrcátko
to je bohužel patent úplně nanic, protože je každému šumák, zda svislé čáry budou rovné a nebo mírně prohnuté. Jde o to, že zracadlový obraz u každého asférického (vybouleného) zrcátka zkreslí auta tak, že se o hodně zmenší (oproti rovnému zrcátku) a vy pak těžko odhadujete vzdálenost. Tudíž, tohle zrcátko sice zabere úhel 45 stupňů, ale vše co je vněm zobrazené, vypadá jako šíleně vzdálené... Ideální by bylo, kdyby si každý řidič mohl zvolit zakřivení zrcátka podle sebe. Ten kdo má dlouhé ruce a nohy a sedí více vzadu (a tím pádem dál od všech zrcátek), by měl mít více panoramatická a ten kdo je nalepený na volantu by to měl opačně. Ale úplně ideální by bylo to řešit přímo ovladačem v autě. Na couvání by se automaticky pravé nemuselo sklopit dolů směrem k zadnímu kolu, stačilo by, aby se zracátka stala více panoramatickými, prostě takový zoom v zrcátkách (holt to bude vyřešené až nebudou zrcátka, ale jen kamery).
19. 10. 2016 11:47
Re: Vylepšené zrcátko
Tak si ten odkazovaný článek přečtěte znovu, a lépe:
"Zatímco klasická konvenční zobrazují zhruba 15 až 17 stupňů zorného pole, jeho nový patent pokrývá oblast až 45 stupňů. Díky speciální technologii ale navíc jeho obraz nepůsobí zkresleně a nedochází tak k pokřivení rovných čar." Nejde totiž o asférické zrcátko!

Podstatné je, že tohle "zrcátko" zabere 45° a obraz v něm není zkreslený. To jestli se jeví blíž nebo dál je jen otázkou zvyku. Nějaké proměnné zkreslení (vyboulení, zoom) je k ničemu v okamžiku, kdy se v autě střídá víc šoférů různých tělesných proporcí.
19. 10. 2016 13:19
Re: Vylepšené zrcátko
To je právě ono, není zkreslený, akorát má jinou perspektivu. To znamená, že v normálním zrcátku vidíte za sebou auto přes celou jeho plochu, ale v tomhle vidíte celou ulici a to auto je úplně malé a přitom nezkreslené. A to je pro odhad vzdálenosti potom poměrně složité. Ostatně kvalitní širokoúhlá vnitřní zrcátka nemají optické vady, jsou jen širokúhlá. A že se kruh v tomto patentovaném zrcátku zobrazí opět jako kruh, ale mnohokrát menší, to neřeší problém s odhadem odstupů.
A ten proměnný zoom by řešil to, že každý řidič se do zrcátka dívá z jiné vzdálenosti a tím pádem v něm vidí jiný úhel zobrazení.
19. 10. 2016 16:58
sory nečítal som
tie vychytávky nemusím, zatiaľ som nič svetoborné nevidel, len chcem napísať svoju skúsenosť. Dôverujem bežným späťákom a svojej pozornosti, iné serepetičky nepotrebujem. Pri bežnej jazde mám prehľad o dianí okolo auta a pre istotu sa pri zmene smeru obzriem, veľakrát som tým predišiel nehode. V meste sa obzriem vždy, lebo stačí sekunda a už tam niečo je, vôbec nezáleží na tom, ako často sa pozeráš do späťáku. Skútrista alebo cyklista je tam v sekunde, predtým bol skrytý za iným autom a zrazu je vedľa teba. Keby som nehýbal hlavou, pár bratislavských dvojkolesových už leží na zemi. Radšej volím menšie auto heč, s ktorým sa dobre manévruje namiesto suvbusu a robil by som to aj keby som sa váľal v prachoch. Kedykoľvek som šoféroval veľké auto, tak som prskal na neobratnosť, neprehľadnosť a ťažkopádne šoférovanie aj keď to malo cúvacie senzory alebo kamery. Môj postup: rozumná veľkosť auta, točiť hlavou a pri cúvaní radšej stokrát vystúpiť z auta a pozrieť za seba ako raz niekoho zvalcovať.
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2016 20:42
jízda ve více pruzích a mrtvý úhel
Mrtvý úhel se projeví především (dle mé zkušenosti) především v okamžiku, kdy se různě připojuje větší množství pruhů. Pak se může snadno stát, že se k vám hodně šikmo a přes více pruhů (a bohužel přesně v místě mrtvého úhlu) přibližuje nějaké auto o kterém nemůžete mít ani zdání (zvláště když třeba před tím podjelo kamión a vynořilo se přesně šikmo za vámi). A nebo jedete z pravého pruhu do prostředního a někdo z levého také do prostředního (třeba i bez blinkru). To opravdu musí řešit elektronika a nebo se tam prostě raději podívat.
Rozbalit vlákno
0
20. 10. 2016 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2019 22:26
:D
Ou, a jaké zrcátko s monitorem byste mi odsud doporučili: [odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
0