Diskuse

Jízdní dojmy: S vozy BMW xDrive na sněhu a ledu

26.1.2016

Snad každý řidiči by si někdy měl vyzkoušet, jaké to je krotit vůz, jedoucí po kluzkém povrchu. BMW již několik let pořádá takto zaměřenou akci s názvem BMW xDrive Experience v Peci pod Sněžkou. Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

 

  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 26.01.2016  19:29

    až 50% momentu dozadu ??

    Tvrzení v článku u dvojky Active Tourer, že může být „na zadek hnáno až 50 procent hnacího momentu" je mylné

    Z mechanického hlediska není žádný důvod proč by zadek nemohl mít v případě potřeby mnohem více. Jedině pokud by byl Haldex fatálně chybně naprogramován, ale tak nešikovní snad u BMW nejsou
  • 43 Reagovat !

    foto stealth01

    stealth01 26.01.2016  19:33

    Really Wild Driving

    Citace pana redaktora:

    "Klasická koncepce pohonu má sice předpoklady pro dobré jízdní vlastnosti, nicméně platí to zejména na povrchu s dobrou přilnavostí. Naopak třeba v zimě na sněhu či náledí bývaly „bavoráky“ terčem kritiky. Nikam nevyjely, neboť málo zatížená hnací náprava prostě neměla na kluzkém povrchu dostatečnou trakci. Dodnes si vzpomínám, jak jsem byl shodou okolností také v Peci pod Sněžkou. Psal se rok 1999 a jakýsi Polák vyrazil s rodinou na hory v BMW řady 5 E39. Bylo kluzko, hodně sněhu, a ačkoliv měl kvalitní zimní pneumatiky a protiprokluzový systém, tehdy pojmenovaný ASC+T, nebyl schopný s vozem zdolat jen velmi mírný svah kousek za centrem města."

    Přesně tady vznikají mýty a bludy. Já za sebe prohlašuji, že jsem schopen se naprosto v pohodě rozjet na jakémkoliv povrchu. Led lehce poprášený sněhem, břečka, sníh čerstvý nebo rozježděný. Stoupání, klesání, prostě cokoliv. Chce to jen umět. Cvičím si jízdu na ledu a sněhu už třetí sezónu, zatímco má žena na to prostě kašle. Teď mi volala, ať pro ni přijedu, že se nemá šanci dostat se ze zasněžené louky. Tak jsem si sednul za volant a prostě vyjel. Pokud bych tam nebyl, tak by případné přihlížející mohlo napadnout to samé. Bavorák = nevyjede... Tímto textem se nechci chlubit, že něco dokážu jinak, než ostatní řidiči. Jenže pak to na diskuzích vypadá, že vozy BMW nevyjedou nic, prostě se absolutně nehodí pro jízdu v zimě, což je nesmysl.
    Dokonce jsem na Youtube četl příspěvek pod testem M3, kde se pisatel zcela vážně ptal, jestli to auto dokáže (tedy jestli je vůbec schopné) jet do zatáčky jinak než bokem...

    Ještě pár videí mých s 520D:

    [odkaz] (jako dost tam blbnu = dokážu vše vyjet s lehkou nohou, tady je to tak trochu show plus některé momenty jsem držel volant jednou rukou - což jsem dělal jen kvůli držení kamery)

    [odkaz] (tady je to trochu provokace, čtyřkolka by samosebou byla jinde, mě přitížilo to, že jsem měl kontrolu trakce při prvním pokusu zapnutou, takže pak to bylo moc rozježděné a byl tam taky takový divný skok, takže jsem se nemohl pořádně rozjet).

    A pak taky videa "just for fun"

    [odkaz] (se zavřeným diferákem?)
    [odkaz]

    • 31 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 26.01.2016  19:42

      « Re: Really Wild Driving

      Stealth: asi záleží kde jezdíš. Například před dvěma týdny jsem na horách pomáhal v rozjezdu Yetimu 4x4. V prudkém úseku to nedával moc přesvědčivě a museli jsme ho ve třech lidech ještě strkat. FWD se zimákama v tom místě nemělo vůbec šanci
      Myslím že kdybys tam byl taky, tvoje sebejistota by dost rychle vyprchala.
      • 24 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 26.01.2016  19:46

        « Re: Re: Really Wild Driving

        To rozhodně není o sebejistotě. Aby nedošlo k omylu. Já netvrdím, že mé auto zvládne suplovat 4x4. To je samozřejmě nesmysl. Ale na těch 20 dní v roce a 99,999% komunikací, které mě někam mají dovést (a jsou většinou uklizené, projeté, nasolené nebo posypané), tak nepotřebuji vozit zátěž a ještě se připravovat o pocit z jízdy, kdy přední náprava není ovlivněna pohonem.
        • 21 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 26.01.2016  19:51

          « Re: Re: Re: Really Wild Driving

          Však říkám, že záleží kde jezdíš. Já si sněhu na cestách obvykle užívám mnohem víc.
    • 11 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 26.01.2016  21:03

      « Re: Really Wild Driving

      Konecne nekdo. Diky.
    • 01 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 26.01.2016  21:39

      « Re: Really Wild Driving

      Videa hezký, ale pětka těží z vyšší hmotnosti (kombík zvlášť). Zkus vzít jedničku (dobře pamatuju na svou E87 bez zadního převisu) a ten její lehounký zadek se ani nehne. Ostatně jedno to video, který postuješ, to ukazuje přesně (jakkoli té E87 chybí samosvor, ale problém je v malé zátěži zadní nápravy - E46 je na tom už líp + samozřejmě špéra).

      Jinak souhlasím s tebou v tom, že i zadokolky leccos vyjedou (na sněhu), ale nesmí být led nebo uklouzáno. Takhle jsem s Alpinou (xDrive) vloni v zimě tahal jiné čtyřkolky, protože to klouzalo jak sviňa. V některém místě se čtyřkolka sotva sunula, předokolky to nedaly (zadokolka by to nedala dvojnásob).

      Co se týče volby režimu, tak nejlepší by měl být režim DTC (Traction), který na nápravách simuluje závěrky (trochu). Úplně zapnuto moc nefunguje (protiprokluz nepustí na kola nic) a úplně vypnuto kvůli otevřeným difům taky nemusí stačit. Nejlíp na tom budou X5M a X6M, které kombinují xDrive se samosvorem vzadu.

      A ještě jedna věc - u 520d to asi nepoznáš, ale jak půjde výkon nahoru, tak "potřebuješ" čtyřkolku všude a vždycky. Tedy za podmínky, že ten výkon chceš dostat na silnici. D3ka Alpina těch 350 koní na silnici dostane, 1Mko těch svých 380 jen někdy. A k čemu pak ten výkon, když ho na silnici nedostaneš kdykoliv?
      • 01 Reagovat !

        foto white-label

        white label 26.01.2016  21:49

        « Re: Re: Really Wild Driving

        Souhlas. I zadokolka obvykle (s dobrým obutím) vyjede leccos, ale nesmí se zastavit v prudším svahu se zledovatělým povrchem, protože pak už se z místa většinou nerozjede a musí zcouvat zpět a dát si aspoň trochu rozjezd, což za hustšího provozu vždycky zrovna snadno nelze.
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 27.01.2016  08:37

        « Re: Re: Really Wild Driving

        Jasně, o tom jsem mluvil. Nechci, aby to vypadalo, že vyjedu vždy a všude. To ani náhodou. Jenom prostě na 99% komunikací je buď štěrk, sůl nebo jsou aspoň upraveny. Ještě se mi nestalo, že bych jel třeba lyžovat do Krkonoš a nedojel bych k vleku. Rodiče od mé ženy bydlí dost vysoko v horách, je to tam taky příkré a "silnice se v zimě neudržuje" a vždycky jsem tam dojel. Ano, auto mělo různé tendence jet do boku, ale vždy to jemně koriguju volantem. A pokaždé v DSC off režimu, protože pak to extrémně bere výkon.

        K druhé části tvého příspěvku. Koncem dubna budu už mít v garáži toto: [odkaz] takže jsem zvědav. Zatím jsem ujel s testovacím vozem cca 1000 km a je to opravdu masakr :-)
        • 00 Reagovat !

          foto MrBeranek

          MrBeranek 27.01.2016  08:47

          « Re: Re: Re: Really Wild Driving

          Bohužel tu chybí "slintací" smajlík, který by nejlépe vyjádřil mé pocity. :yes: :yes: :yes:

          To jsou dvacítky nebo je to "jen" sundaný dolů? Bílá F80ka je krásná. Volil bych sice stříbrná kola, ale to záleží na vkusu každého soudruha. :-) :yes: Manuál nebo DCT?
          • 00 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 27.01.2016  10:10

            « Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

            Abychom si rozuměli. Ono se to vyrobilo minuly čtvrtek a teď je to u dealera, který tam instaluje spoustu příslušenství z M Performance. Takže to není ta M3 z fotky, to melo byt jen ilustrační foto ;-)

            Jinak barva mineral white, interier amaro brown Individual a kola stříbrná. Černá kola mi nic neříkají, vypadá to pak, ze auto ma místo kol jen díry do karoserie. :-)

            Převodovka je DCT. Boj za manuál u nás doma nevyšel.
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 27.01.2016  11:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Pořád nerozumím tomu "boji za manuál"? Už jsme o tom cosi debatovali. Co do toho má stará kecat? Kuwa chlapi probuďte se a vzmužte se! (vzmužit, krásné slovo, dnes už skoro nepoužívané). Když chce stará automat, tak ať si ho koupí, ne? Kde je problém?
              Moje stará s manuálem neumí, tak si koupila Yarise s CVT a bylo vymalováno.
              Na obrázku v odkaze to Mko sedí nějak proklatě nízko. S tím bys asi do těch hor k inlaws nedojel. Vlastně ono by asi byla škoda jezdit s takovým vozem ve sněhu a ve sračkách. :-! Zajímá mě, jaké věcičky si tam z M performance dáváš? Jo, a také proč Mineral white a ne Alpine white? Alpine white je bělejší,ne? :-! Když jsem vybíral barvu pro X5, tak to bylo hned jasné.... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto MrBeranek

              MrBeranek 27.01.2016  11:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Za mne perfektní kombinace - já bych do toho manuál ani nechtěl. DCT je rychlejší a můžeš mít pořád obě ruce na volantu. V manuálním režimu se to chová jako manuál bez spojky - podle mne to nejlepší z obou světů.

              Tak to abychom se těšili na pěknou recenzi na moje.auto.cz, ne? ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 27.01.2016  11:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                No nevím, nevím, jestli někdo potřebuje mít obě ruce pořád na volantu, tak asi vedle sebe nikdy nevozil hezkou ženskou..... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto MrBeranek

                  MrBeranek 27.01.2016  11:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                  A jezdíš s nima "pilu" často? ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 27.01.2016  11:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                    ...já jinak ani jezdit neumím............ >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 27.01.2016  12:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                    Pilu vozí v kufru (jako policajti), aby mohl pořádně řezat zatáčky... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 27.01.2016  12:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                Také bych dal přednost DCT.
                • 00 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 27.01.2016  12:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                  DCT je dobré hlavně pro ty, co už mají "v čudu" levé koleno.... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 27.01.2016  12:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                    DCT je dobré právě pro ty, co vedle sebe vozí "něco" pěkného a potřebují mít občas jednu ruku "dlouhou"... ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto pradeda7

                      praděda7 27.01.2016  12:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                      No a tady bych rád připomněl, že na to "občas", je třeba mít větší a pohodlnější auto....nejlepší kombi....M3 je škoda.... ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto white-label

                        white label 27.01.2016  14:03

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                        Dělat to komplet v autě a ve tvém věku? Neblbni! >:D ;-)
                        V tom autě to je spíš taková předehra, než skončíte v posteli (doma, nebo na hotelu). ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto pradeda7

                          praděda7 27.01.2016  14:17

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                          Tož bacha! S hezkou 20tkou nebo 30tkou nebo 40tkou nebo 50tkou................ >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 27.01.2016  14:34

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                            S 50tkou??? Ty "nekrofile"... ! >:D >:-[] ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto pradeda7

                              praděda7 27.01.2016  14:40

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                              No, chtěl jsem přidat i 60tku, ale to bych musel přiložit i fotku...a to nejde.... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto evocolt

              evocolt 27.01.2016  12:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Super volba pre petrolheada :yes:

              Niekedy si letmo pamatam,ze BMW pri kupe takehoto specialneho modelu auta davalo aj trojdenny kurz v Alpach na zasnezenom specialnom okruhu ,kde si mohli soferi poriadne uzit svoje auta a ucili ich tam profici ako narabat s nimi..to uz neexistuje?
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 27.01.2016  14:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Stealth. Jo, ještě by mě zajímalo, jestli jsi M3 s manuálem alespoň otestoval? V Brně v Renocaru jedno mají....... :-!

              Odpověď by nebyla?
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 27.01.2016  11:54

          « Re: Re: Really Wild Driving

          To se tak dá objednat, ten přední nárazník v kombinaci s černým spodkem? To je totiž poprvé, co sem mi ten nárazník na nové M3 líbí. A stačilo k tomu tak málo.
          Jinak celkově pěkná konfigurace "white/black", ty kola jsou sice černá, ale naštěstí v lesku a tvarově povedená. :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 27.01.2016  12:11

            « Re: Re: Re: Really Wild Driving

            Mě se ta černá kola taky "páčí". I zrcátka. K vůli tomu částečnému začernění předního nárazníku, bych za nový nárazník neplatil. Když jsem kupoval poslední MPSu, tak mě zadní nárazník částečně začernili zdarma, takže bych to asi řešil takto. Taková úprava má ale nevýhodu v tom, že opticky "zvedá" vůz... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 27.01.2016  12:34

              « Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Proč by se jen k vůli tomu musel kupovat hned nový nárazník?
              Na tom odkazu to vypadá dobře, tam žádný problém s optickým zvednutím nevidím. Rohy nárazníku zůstaly bílé až dolů.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 27.01.2016  13:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                No, ty rohy pomožú, to je pravda. Já ale žádný jiný rozdíl, než to lakování v náraznících nevidím, tak proto jsem psal, že se to dá řešit dodatečným lakováním.... :-!
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 27.01.2016  13:11

            « Re: Re: Re: Really Wild Driving

            To je nárazník od M Performance, pokud dobře vidím. Ty jsou dvoubarevné. Respektive by se měl měnit jen ten tmavý díl (normálně je to nelakovaný "karbon", ale dělají snad i matně lakovaný). Tedy doplněk, který ti nainstaluje prodejce. Stojí to myslím 15-20 tisíc.
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 27.01.2016  13:23

              « Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              No ten "karbon" jaksi nikde nevidím........... :-!
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 27.01.2016  13:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                Tak je možné, že je to na té fotce nalakované (je hodně tmavá, ale přeci jen se to příliš leskne). Jinak to vypadá takhle: [odkaz] Lízátko je nalakované v barvě vozu (také je to CFRP a můžeš ho nechat holé).
                • 00 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 27.01.2016  13:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                  Tak v tom odkaze to je "carbon", jasný, a vypadá to dobře....ale lakování vypadá taky dobře. Jo, teď to vidím, v konfigurátoru lízátko není... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 27.01.2016  14:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                  I na té fotce z odkazu je to karbon (stačí to pořádně zvětšit), jenom z dálky to prostě vypadá jako černý lesk.
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 27.01.2016  14:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                    Jsem rád, že jsi napsal "pořádně". Až na zoom 400x se to v jednom místě začlo jevit jako carbon..... :-!
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 27.01.2016  14:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                      Jo, 400x by mělo stačit... ;-)
                      Na GTIčku mám na střeše folii (carbon look) a tam taky vidíš ten "carbon rastr" až zblízka, stačí kousek poodejít a vypadá to jako černý lesk, nebo jako celočerná panoramatická střecha.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 27.01.2016  14:45

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                        Tvůj názor na GTi Clubsport? Tvoje GTi má převodovku pro normální zdravé lidi nebo tu automatickou pro kriple....? ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 27.01.2016  15:01

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                          Pro invalidy... >:-[]
                          • 00 Reagovat !

                            foto pradeda7

                            praděda7 27.01.2016  15:17

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                            U nás na Slovácku se říká invalidom kripl.... ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto white-label

                              white label 27.01.2016  20:39

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                              To u nás taky, ale "pro invalidy" zní líp...
                              Já si vůbec na podobné "manuální retroprvky" u současné automobilové produkce nepotrpím. To bys k tomu fofrklacku mohl chtít taky třeba "sporák" (manuální klima), manuální stěrače, manuální blinkry, manuální startét, atd. atd., a hlavně vše bez posilovače, ty jsou taky logicky jen pro kriply, buzny a slečinky... >:-[]
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ondris

                                Ondris 27.01.2016  21:01

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                V autě mám "sporák", ale klima je to plně automatická :-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto white-label

                                  white label 27.01.2016  21:03

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                  Jo, a v čem to takhle máš? MB?
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ondris

                                    Ondris 31.01.2016  10:18

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                    Alfa GTV - na displej asi uz nemeli kapacitu. Jinde jsem autoklimu bez displeje nevidel :-(
                                    [odkaz]
                              • 00 Reagovat !

                                foto pradeda7

                                praděda7 27.01.2016  22:43

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                Tož pozor! Tvoje přirovnání jsou mimo. My tady mluvíme o něčem, co ti umožňuje, aby jsi byl při jízdě součástí stroje a ty tu píšeš o nějakých pytlíkovinách, které nemají s ovládáním stroje nic společného. >:-[] Jo a ty pytlíkoviny společně s automatem, jsou opravdu jen pro ženské, lenochy, lemple a staré lidi (jako já).... ;-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto white-label

                                  white label 27.01.2016  23:48

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                  A nejsi snad bez těch posilovačů apod. vymožeností více součásti stroje i při jízdě? ;-)
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto pradeda7

                                    praděda7 28.01.2016  00:27

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                    No dovol? Ty pytlíkoviny mezi mě a motor s převodovkou nepatří... >:-[]
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto white-label

                                      white label 28.01.2016  10:42

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                      Tak to se pak nedívej po novém autě, ale po nějakém pěkném veteránu. ;-)
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto pradeda7

                                        praděda7 28.01.2016  12:10

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                        ....po novém autě se nedívám........nové auto už mám...... >:D
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto white-label

                                          white label 28.01.2016  12:33

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                          A co FoFo3RS?
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto pradeda7

                                            praděda7 28.01.2016  13:24

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                            FRS? Předváděčka dorazí do Prahy koncem března - začátkem dubna. Bude modrá v plné výbavě. Dostanu od dealera ahoy, hned jak dorazí.
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto white-label

                                              white label 28.01.2016  13:36

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                              V jaké modré, název?
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto pradeda7

                                                praděda7 28.01.2016  13:43

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                                Bude to ta nitrous............dealer je v Motole...
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto white-label

                                                  white label 28.01.2016  13:48

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                                  Tak to by měla být ta "bazénová"
                                                  [odkaz]
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto pradeda7

                                                    praděda7 28.01.2016  14:40

                                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                                    To doufám. Ten odstín mě připomíná modrou, kterou mělo 1970 Capri v Austrálii. Nebyla to metalíza.
                                                    • 00 Reagovat !

                                                      foto white-label

                                                      white label 28.01.2016  15:23

                                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                                      Zřejmě myslíš tuhle:
                                                      [odkaz]
                                                      (3000 GT - třílitr V6 138PS)
                                                      • 00 Reagovat !

                                                        foto pradeda7

                                                        praděda7 28.01.2016  16:14

                                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                                                        Přesně ono! Ta fotka je z Australie, z melbournské Calder Park Raceway, kde jsem často závodil. I ty ostatní fotky jsou parádní. Díky. Uložím si! :yes
            • 00 Reagovat !

              foto stealth01

              stealth01 27.01.2016  13:29

              « Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Ano, je to od M Performance. Jsou to dvě části. Splittery a to lízátko. Dá se to nalakovat do barvy vozu. Cena je 19 a 11 tisíc
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 27.01.2016  13:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                Cenu jsem myslel jen za ty "uši", tedy splittery. Můžeš je myslím vzít bez lízátka.
                • 00 Reagovat !

                  foto stealth01

                  stealth01 27.01.2016  15:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                  Jsou to dva samostatné díly. Splittery stojí 18970 s DPH a lizatko 11370 s DPH. Kdybych se tak NEBÁL snížené světlé výšky, tak bych je tam dal. Zatim se rozmyslim a servis čeká na mou odpověď.
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 27.01.2016  15:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                    Já bych si lízátko odpustil. Splittery samotné snad světlou výšku pod nárazníkem nemění, ne?
                    • 00 Reagovat !

                      foto stealth01

                      stealth01 27.01.2016  16:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                      To ne, ale nezvetsi se opticky to auto? Nebude to pak z dálky vypadat jako dvě divné díry?
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 27.01.2016  14:06

              « Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

              Tak to vypadá dobře, ale určitě v tom tmavém lesku (carbon), v černém matu ani v barvě laku karoserie bych to nechtěl.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 27.01.2016  14:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                No, to lízátko nevím, nevím. Mám trošku komplikovanější vjezd do domu a s tím lízátkem bych asi opravdu "lízal". MPS měla také lízátko, ale ne tak nízko, takže "no problem"....FRS má taky lízátko, ale celé auto se zdá být posazené o něco výš než M3.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 27.01.2016  15:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

                Pokud vím, BMW prodává jen dvě verze, tedy nelakovanou a v matné černé. Barevné jsou předpokládám holé nalakované v servisu. Nevidím důvod, proč by ti to nestříkli do kontrastní. A pokud se objednávají již lakované, stačí objednat jinou barvu.
    • 00 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 26.01.2016  22:33

      « Re: Really Wild Driving

      Za tvůj příspěvek jsem rád a dodávám, že člověk který se není schopen v zimních podmínkách rozjet s jakýmkoliv vozem by měl okamžitě opustit sedadlo řidiče a přesednout do něčeho v čem mu to jde.

      Je jedno jestli to vypovídá něco o autě, pneumatikách, zapnutém protiprokluzu nebo nedostatku řidičské praxe a souhry s autem, ale jedno je jisté. Je zde až příliš velká pravděpodobnost, že při nejbližší příležitosti někde nedobrzdí nebo vylítne ze zatáčky.

      Rozjet se se čtyřkolkou v zimě umí kdejaký blb, ale zabrzdit jí potom... jo, to už chce fištróna.
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 27.01.2016  08:32

        « Re: Re: Really Wild Driving

        Googlit: dovolím si nesouhlasit s tím jakýmkoliv vozem. Pamatuju jak jsem potřeboval v kopci na sněhu odstranit z cesty zaseklou Xaru Picasso a její řidič byl v koncích. Tak jsem sedl dovnitř místo něho a ihned pochopil, že ten krám opravdu nejede. Motor nějaký slabší benzín, ale jednička zpřevodovaná snad na 80 kmh. Praxi na sněhu mám opravdu velkou ale tohle fakt nešlo. Buď to chcíplo, nebo se kola zoufale roztočily ale nic mezi tím. Nakonec jsme to ve čtyřech nějak vytlačili. Pak jsem se vrátil do svého auta a bez nejmenšího problému sám rozjel.
        (Ale v podstatě jsem udělal dle tvé rady - opustil jsem sedadlo řidiče a přesedl do jiného auta, ve kterém to jde)

        Jinak co se týká brzdění, ještě nikdy jsem nepozoroval, že by čtyřkolka brzdila hůře než dvoukolka. Proč myslíš že je potřeba nějakého zvláštného fištróna ?
        • 00 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 27.01.2016  09:15

          « Re: Re: Re: Really Wild Driving

          Myslel jsem to tak že pokud se člověk se svým autem nedokáže rozjet pak by měl pouvažovat nad tím zda je pro něj bezpečné se nechat roztlačit a pokračovat v jízdě. Může se mu totiž stát že uvízne o kus dál kde už mu nebude nikdo schopen pomoci a nebo ještě hůř někde nedobrzdí nebo vyletí z cesty.

          S tou čtyřkolkou je to tak že nezkušenému řidič poskytuje falešný pocit toho že "ono to zas tak moc dneska vlastně neklouže".
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 27.01.2016  10:46

            « Re: Re: Re: Re: Really Wild Driving

            No souhlasím že jízda na sněhu vyžaduje kus citu i správné reflexy.
    • 00 Reagovat !

      foto wikinko

      wikinko 26.01.2016  23:58

      « Re: Really Wild Driving

      Ahoj Stealth. Zaklad v tvojich plynulých rozjazdoch na snehu je to, ze mas automat. Ja mam trojku v nafte, manual. Skusam s nou kadeco, ved je sluzobna :-) ale na zladovatelom snehu do kopca mam problem sa rozbehnut, pretoze riadiaca jednotka je nastavena na to, ze auto budu soferovat sliepky ktorym zdochyna motor a tak auto pri iba miernom uvolneni spojky samo prida plyn, a to dost vyrazne, a zadne kolesa hned zacnu preklzovat. nie je mozne sa pohnut s miernym alebo ziadnym plynom, lebo auto si ho nadavkuje samo.
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 27.01.2016  00:20

      « Re: Really Wild Driving

      Vyjet se dá ledacos. Ale namrzlá zámková dlažba do kopečka je skutečně tuhý soupeř:)
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 27.01.2016  09:39

        « Re: Re: Really Wild Driving

        Nebo mokrý led (na zmrzlém, lehce poprášeném sněhem se dá klidně běhat). Ten zamrzlý humus kolem parkovacích míst ve městech je někdy také zajímavý (hlavně proto, že máš okolo auta).
    • 00 Reagovat !

      foto N6600

      N6600 27.01.2016  08:21

      « Re: Really Wild Driving

      Mat to v hlave zrovnane a kvalitne pneu je zaklad. Inak, u mna sa osvedcil skor snow mode, nez normal, alebo power mode. Kolesa dostanu postupne davkovanie vykonu, takze sa da kontinualne pohynat a hybat. Je dost mozne, ze prave preto si zastal v polovici kopca.

      Inak, co mam kolegu s BMW (RWD), tak cez zimu zasadne nikam nechodi, lebo sa boji. Aj taki su :-)
    • 00 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 27.01.2016  08:35

      « Re: Really Wild Driving

      To že zadokolka nic nevyjede má reálnou fyzikální podstatu. Měl jsem E34 i E39, otec krátce po revoluci Ford Scorpio. I ta E34 už měla ASC a stejně to nic nevyjelo. A Scorpio? Když jsme jezdili k prarodičům na chalupu na Vysočinu, tak vozil v kufru pytel s pískem. A to na Vysočině nejsou skoro žádná kopce, je to placka, jen výše položená. Takže to rozhdoně žádné mýty nejsou. Se zeptejte lidí, co měli třeba žigulíky, kolik toho v zimě vyjeli. Jasně, chyběla jim elektronika, kterou novější auta mají, ale i tak.
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 27.01.2016  09:07

        « Re: Re: Really Wild Driving

        Fyzika je fyzika, ale youtube je youtube. Podívej, kdyby zadokolka nic nevyjela, tak se v 1:48 v prvním videu vůbec nerozjedu. A to ti garantuju, že to byl jen čistý led, posypaný trochou sněhu a ještě do mírného kopce. Ten den, kdy jsme to točili, tam dostala hodiny Tatra 8x8 (nejspíš to řidič udělal schválně, ale opravdu to tam klouzalo). Jinak ten den při rozjezdu na dokonalém ledu do mírného kopce jsem neměl nic v kufru a v nádrži rezervu. Dokonce jsem to tam natočil v jednom záběru bez střihu (ukazuju prázdný kufr, pak nasedám a se zadokolkou se rozjíždím na ledu do kopce).
        Elektroniku vůbec nepoužívám, pak bych se nerozjel vůbec. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ondris

      Ondris 27.01.2016  12:57

      « Re: Really Wild Driving

      Máš automat, ne?
      Manuál si u F10 sám přidává plyn, i když se chceš rozjet jen přes spojku. 9 případů z 10 je to OK, v tom posledním se nejede nikam - stačí dlažba a namrzlo.

      Doteď si pamatuju, jak jsme z tohohle parkoviště (mramor + 25 čísel sněhu) nemohli dostat firemní 5er.
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 27.01.2016  15:43

        « Re: Re: Really Wild Driving

        Presne tak, to pridavanie u manualu v sucasnych bmw je sialene nastavene.
  • 30 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 26.01.2016  21:47

    Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

    Asi takové, jako se klouzat s "čtyřkolkami" jiné značky. Záleží na světlé výšce vozu a rozložení hmotností, na pneumatikách a ne na značce na volantu. A jako řidič, který se čtyřkolkami najezdil asi 750 tisíc km, jen dodám jeden vtípek:

    "Víte, jaký je základní rozdíl mezi auty, která mají poháněná 2 a 4 kola? Že když zapadnete s vozem, který má poháněná 4 kola, již není nikdo, kdo by vás vytáhnul..."

    A jen nezkušený řidič může tvrdit, že už je natolik zkušený, že vyjede s dvoukolkou kdykoli kamkoli, když tam vede cesta. Je to totiž blbost. Zkušeného řidiče zdobí skromnost.

    Tož asi tak. :-!
    • 20 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 26.01.2016  21:59

      « Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

      Tak nejen skromnost. Ten zkušený taky dobře ví, jaká je skutečná realita
    • 01 Reagovat !

      foto wikinko

      wikinko 27.01.2016  00:13

      « Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

      "Zkušeného řidiče zdobí skromnost"
      Prvýkrát si napísal niečo s čím sa dá súhlasiť. Inak samozrejme píšeš úplné pitchoviny.
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 27.01.2016  09:01

        « Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

        Já bych dodal ještě respekt v dané jízdní situaci. Teď hodně na cestách zkoušíme brzdy = povrch cesty a obecně jezdíme s ženou velmi opatrně.

        Tady jsem nahrál komentované video. Ono s tou rychlostí jsem to malinko přehnal, resp určitě šlo jet i daleko rychleji. Jenže já měl v jedné ruce mobil a raději jsem to nechtěl hnát do nějakých extrémů:

        [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 27.01.2016  10:31

      « Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

      Hlavně jaký to je klouzat se se čtyřkolkou, která má automat a chybí jí ruční brzda. Úplně na h-ovno.

      Jinak přidám hlášku mýho kamaráda. Nikdy jsem tolikrát nezapadnul jako se čtyřkolkou ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto MrBeranek

        MrBeranek 27.01.2016  11:44

        « Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

        Tě ujišťuju, že na h.... to není - si to někdy vyzkoušej. xDrive ve 3er má velmi bohatě dimenzovanou preferenci zadní nápravy, postačí trochu víc zatočit a přidupnout a už mi záď vlaje v pořádným úhlu. Jak teď v sobotu napadlo, naprostá bomba. Zadek rozevlátej a předek se lehce přidává, aby tě tahal dopředu a taky vytáhnul z úhlů, který už se zadokolkou nesrovnáš. Když je sněhu pomálu, tak je lepší na blbnutí zadokolka, ale když je ho víc, tak za mne čtyřkolka. Je tam jednak větší jistota, že srovnáš mnohem víc a hlavně tě ten předek pořád pěkně postrkuje. Zadokolka v hlubším sněhu pak ztrácí trakci, zpomaluje a jen hrabe.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 27.01.2016  12:04

          « Re: Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

          Naprostý souhlas, co se zimní zábavy týče, xDdrive se poslední dobou ještě výrazně zlepšil a jezdí právě tak, jak to popisuješ.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 27.01.2016  12:17

          « Re: Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

          No já jsem si to právě zkoušel minulý týden v 530xD. Jednak je ta pětka strašně těžká. Trojka na tom bude asi výrazně líp, ale tu jsem neměl možnost vyzkoušet. A za druhý ten automat to zabíjí. Být tam manuál tak je jízdní zážitek asi o poznání lepší. Nicméně rozumím tomu, že je to luxusní dálniční křižník a ne auto na ježdění dveřma napřed.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 27.01.2016  12:39

            « Re: Re: Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

            A to byla aktuální 530xD? Já jel naposledy s 435xD a tam xDrive fungoval fakt hodně dobře.
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 28.01.2016  16:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

              jj ročník 2011. Neříkám, že xDrive funguje špatně, jen že automat to zabíjí. S manuálem by auto bylo lépe ovladatelnější. Docela rád bych si někdy zkusil trojku v Xdrive a manuálu. O kolik to bude lepší. Jel jsem zatím jen trojkou zadokolkou a tam platí jak tu někdo psal. Je to sice zabavný, skvěle ovladatelný, ale jen to hrabe a nezrychluje.
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 28.01.2016  16:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

                Jj, to byl MrBeranek a měl pravdu.
          • 00 Reagovat !

            foto MrBeranek

            MrBeranek 27.01.2016  13:07

            « Re: Re: Re: Re: Jaké to je, klouzat se s „čtyřkolkami“ této značky?

            S aktuální F10/F11 driftovací zkušenosti nemám, ale oproti minulé generaci trojky to vidím jako velký posun. E91ka byla v xDrivu víc nedotáčivá. F31 je mnohem hravější. A k tomu automatu - stačí přepnout na manuální režim a máš to jako manuál, jen bez spojky. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 27.01.2016  06:22

    Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

    Proste typicky chalupar, lyzaky, obleceni, piti nebo becka a vycep. Zadokolka je v tomto pripadre lepsi, protoze narozdil od FWD se hnane kola zatizi.
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 27.01.2016  08:00

      « Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

      KANKUNEN: a jak to děláš, když po vyložení všech věcí na chatě ještě potřebuješ znova sjet s už prázdným autem pro něco do údolí ?
      • 00 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 27.01.2016  08:59

        « Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

        Dolů to jde dobře. :-) . Však ale všichni víme jaký je reál. Většinou je už prohrnuto, případně posypáno a člověk se všude dostane. Nejhorší jsou rozjezdy do kopce na hlavní, když je kolem nuly. Stejně teď mám FWD a všude jsem se zatím dostal a taky AWD a to jsem si teď krásně užil.
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 27.01.2016  09:07

          « Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

          A souhlasíš asi že je AWD na sněhu sakra rozdíl ! :-)
          • 00 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 27.01.2016  09:10

            « Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

            AWD je super. Dost často jezdím s otcovým Foresterem, když zavítám na Moravu. Jen to prostě 340 dní v roce nevyužiju, to je celé. Nebo druhá možnost by byla, mít samotný pohon všech kol v garáži a na zimu "přezout" na AWD ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 27.01.2016  09:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

              Nebo něco s pohonem všech kol koupit manželce. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 27.01.2016  13:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

                Manželka má "nabroušené zuby" na M3.....kdo ví, jestli vůbec stealtha pustí za volant... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto stealth01

                  stealth01 27.01.2016  15:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

                  Manželka hlavně prohlásila po zkušenosti s M4 ze bude jezdit uz jen s pohodlným kombikem 520d. Takže auto je víceméně (ne vzdy) spíše pro me :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 27.01.2016  17:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

                    No, teď už je pozdě na M3 manuál ..........budeš si muset tu levú nohu procvičovat jináč...ono je totiž lékařsky známý fakt, že řidiči aut se spojkou mají méně problémů s kolenní češkou. Je to tím, že se pohybem v koleně vyrábí víc kolagenu na obnovu křupavky... :-!
                    • 00 Reagovat !

                      foto stealth01

                      stealth01 27.01.2016  18:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

                      Tak určitě. ;-) Já obecně ale nemám s češkama problémy :yes: >:-[]
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 27.01.2016  18:12

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

                        Jenom s jednou, viď? >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 27.01.2016  18:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

                    To byla ta M4 tak nepohodlná? Já myslím opravdu nepohodlná? :-O
          • 10 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 27.01.2016  10:40

            « Re: Re: Re: Re: Na hory nebo na chatu jezdim nalozeny,

            Větší než by se zdálo. Čtyřkola je radost, ostatní boj s trakcí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Český slavík se ruší! Gott se těšil, Janda je rád, že ušetří. A David mluví o fiasku!

Český slavík se ruší! Gott se těšil, Janda je rád,…

Naší pěveckou scénu zaskočila zpráva o tom, že tento rok se nebude konat anketa Český slavík! Co si o tom myslí…

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

 

iSport.cz

Celebrita! První kůň přiletí do Česka na dostihy letadlem, čeká ho luxus

Celebrita! První kůň přiletí do Česka na dostihy…

Při vší úctě k tradici Velké pardubické, dostihová událost desetiletí se chystá na sobotu do Velké Chuchle. Při…

ZNÁMKOVÁNÍ Plzně: Limberský á la Rosický, Hořava toho umí víc

ZNÁMKOVÁNÍ Plzně: Limberský á la Rosický, Hořava…

Viktoria byla blizoučko od vítězství ve vstupním zápase Ligy mistrů. Český mistr vedl 2:0, přežil dva infarkty,…

 

Reflex.cz

Český slavík po skandálech docvrlikal, fanklub Lucinky Vondráčkové zapláče

Český slavík po skandálech docvrlikal, fanklub…

Tak nám zabili Slavíka, řekla posluhovačka panu Švejkovi. A nebyla to sebevražda?, opáčil ten dobrý voják. Inu,…

Antoine Roset z ikonické nábytkářské firmy Ligne Roset o designu, ekonomické krizi a životě v luxusu

Antoine Roset z ikonické nábytkářské firmy Ligne…

Francouzský šarm, americká přímost. A sebejistota muže, který stojí za více než stopadesátiletou rodinnou firmou…