Ryze český automobilový výrobce Kaipan žije. Na letošní výstavě Autoshow v Praze představil nový model 57a. Tvary i nadále kopírují slavný Lotus 7, avšak pod povrchem se ukrývá řada novinek.
A teď by mě vážně zajímalo, proč se nemůže takovýhle motor montovat napříč osobními vozy.
1.8Turbo, 110kW, slušný výkon, 210Nm v rozsahu 1750 až 4600ot. Vzhledem k objemu zřejmě jen lehce přifouknutý, spolehlivý, odzkoušený, prověřený.
Existoval snad už před dvaceti lety, kdyby to vyráběli celou dobu, byl by samotný motor za hubičku, všechny případné chyby vychytané,
Nechápu. Tedy chápum, ale je to škoda, myslím, že spousta lidí by po podobném motoru ráda sáhla.
Protože papírově vykazuje příliš vysokou spotřebu a emise neškodného CO2. Tak podobné výkony dolujeme z podměrečných motorů, které jsou ale zpočátku zcela mrtvé a reálná spotřeba tak ve skutečnosti je i vyšší, než u té osmnáctky.
Na druhou stranu, kolik těch 1.8T je normálně ježděných? Všechno jsou to xindly honěné na doraz a pak ta spotřeba taky podle toho vypadá. Při civilizované jízdě se s ní kolem šesti dalo jezdit bez problémů taky.
Asi tolik, co těch 1.8TSI? V poslední generaci je 1.8TSI "dvojče" 2.0TSI, má i stejnou kombinaci přímého a nepřímého vstřikování... s Passatem (v manuálu) umí hýbat rozhodně líp, než 2.0TDI 140kW.
No čo ja viem či za 6? To keď si išiel na klobúka a prevažne dole kopcom. Moji kamaráti a známi čo mali Octávky či Passaty B5 s tým motorom jazdili skôr medzi 8,5 a 10 litrami a aj to s ľahkou nohou. Ale hádať sa preto nebudem >:D
Souhlas, raději bych vzal 1.4TSI 110kW - umí zatáhnout a spotřeba je v klidu. Mám ho v novém Touranu a dokážu s ním jezdit kolem 7l/100km, aniž bych byl brzda provozu. Např včera 150km (20km město, 90km dálnice, 40km okresky) za 7.2l ;-)
Jako myslíš, že původní 1.8T by s 2t MPV jela za 7l/100km? Leda ve snu, i v OI Combi to bylo za 8.5l a více. OII Combi s 1.8T 118kW jezdila v průměru za 9l a dostat se níže chtělo hodně sebezapření. Tolik k tomu, že to stará 1.8T udělá taky ;-)
Jasně každej motor žere podle toho v jakým režimu se s ním jede a jak těžký auto táhne. Když chceš 2 tunový MPV s nízkou spotřebou tak si ho musíš pořídit v naftě a jezdit s ním hlavně okresky po rovince. Tam by samozřejmě 1,8T žralo kolem 9-10L ovšem 1,8 TSI jakbysmet. Jak ostatně píšeš
OII hlavně neměla 1.8T, ale TSI >:D >:D >:D
Touran má 2t jedině s deseti pytlema cementu v kufru >:D >:D
jinak 1.8T je úsporný motor mimo město, ve městě to strašně chlastá...
Přesně tak a navíc mě není jasný proč VW utrácelo miliony EUR do vývoje 1,8 TSI, aby nakonec dosáhli stejnýho výkonu a emisí? Nebylo by levnější jen modifikovat původní agregát, když dokáže s minimálníma nákladama splnit EURO6 a navíc by nepotřeboval DPF? Jen doplním že tenhle motor se vyráběl i ve verzi 132 kW a 235 Nm, takže by neudělal ostudu ani dnes napříč celým spektrem modelů co Škoda vyrábí.
1.8TSI má nepřímej vstřik taky... ale jasně, ve vyšších otáčkách funguje jako přímovstřik. Nejsem si jistý, že by se 1.8T obešel bez DPF... ale uvidíme, jak se k tomu letos kdo postaví, Fiat má myslím ty 1.4 nepřímovstřikové.
Třeba 0.9 TCe, nepřímák, se obejde bez filtru. To samé 1.6 SCe, bez problémů bez filtru. 1.2 TCe by taky byla bez filtru, kdyby místo ní nepřišla ta nová jednatrojka. Atmosférické tříválce PSA taky nebudou potřebovat filtr, stejně jako třeba litrové atmo tříválce u VW...
Atmosféry ok, já jsem zvědavý na turba. Zajímavé je, že jestli jsem to dobře pochopil, tak VW (konkrétně teda jsem to četl u Cupry) opouští ten systém dvojího vstřikování... který právě pomáhal omezovat tvorbu sazí.
Není to přímovstřik takže negeneruje mikročástice jako TSI.
Máš pravdu. To mi vůbec nedošlo. On se vyráběl i s výkonama přes 200 koní. Normovaná spotřeba ovšem neodpovídá reálu. Díky špatně zvolený metodice měření kde se konstantně lhalo se docházelo k mylným výsledkům. Prej 6,1 a v reálu to jezdí tak za 10.
Za 6,1l se jezdit nedá, to je jasné... ale platí se z toho emisní pokuty. Je otázka, na kolik bys byl dneska schopný normovat ten původní motor.
V reálu jezdí za 10... co je to ten reál? Pro mě je nejvíc "reál" ten spritmonitor, i když to má svá omezení (naftový manažerský sedan se provozuje v jiném režimu, než třeba MPV).
Já osobně mám za pár let s 2.0TSI 162kW dlouhodobý průměr 8,15 (od 7 do 10 na nádrž). Kdybych měl shrnout své poznatky, tak je ten motor příkladně úsporný ve všech režimech kromě rychlé dálnice.