Kalifornský úřad pro čisté ovzduší CARB odmítl plán německé automobilky Volkswagen na svolání naftových aut vybavených softwarem, který umožňuje manipulovat s údaji o emisích.
to este pred par rokmi s vw v amerike celkom nadejde ( stupajuce predaje cez 400 tisic ) plus nova jetta a beetle .... tento rok tam ale asi bude vw rad aj za 300 tisic aut... ak to takto pojde dalej tak za dalsie 3 roky to tam moze uz zabalit ... aj lexus ho tam uz preskoci ... nechapem ich pristupu ( a nezaujmu ) v amerike .... pritom je to tak velky a zaujmavy trh ako ziadny iny na svete
VW se tam snaží uměle nasadit evropská auta, která jsou malá a s malými motory. A často i s diesely. A navíc v USA se běžně jezdí na 91 oktanový benzín, což jejich větší atmosférické motory v pohodě požvýkají, ale ty technické turbosrágory z Evropy ne.
"..A navíc v USA se běžně jezdí na 91 oktanový benzín.." V USA se prodava unleaded (bez olova) benzin od 87 (normal) do 91 (premium) oktanu. Nejbezneji pouzivany v autech je prave ten 87. :-!
Regular 87 odpovídá našemu Naturalu 91 a Premium 91 odpovídá 95. Jestli vám to nikdo neřekl, tak to okranové číslo v USA neodpovídá tomu evropskému >:D
"..Jestli vám to nikdo neřekl, tak to okranové číslo v USA neodpovídá " :-! Nerekl. A ja se zase neptal. >:D Mea culpa. Diky za upozorneni. ;-)
Netusil jsem ze amici meri objektivneji oktany AKI = (RON + MON)/2. >:-[]
Krásně je vidět, jak se VW třese před právním prostředí USA. Nabízí odkup vozidel, nové katalyzátory, odškodnění ve stovkách dolarů atd. Jen aby zmírnil devastační žaloby o miliardy EUR. A to vše kvůli zlomku aut, o které v součtu jde.
A co my v právně slabé Evpropě? Tam se VW jen směje. Nepovinné svolávací akce, kdo se jich zúčastní, dostane za ztracený den v práci akorát tak bonbón na přepážce servisu. Dostanete nahraný pofidérní software, který VW nedokázal za 5 let vymyslet a najednou ho po vypuknutí skandálu spíchnul za 3 měsíce. Možná se Vám zvýší spotřeba, klesne výkon, ale VW Vám zase nějak zacpe ústa.
Na svolávací akce půjde jen blázen, nikoho tam dobrovolně nedostanou, takže motory z koncernu Gas Auto nám budou dál likvidovat ovzduší, vše pod dozorem pana ministra Ťoka a celé EU.
ovzdusi likvidujou všechny dyzly, s výjimkou nekterych s SCR.
1 dyzl vypusti cca tolik jedu jako 10 benzinaku.
presto jsou dyzly skoro ve všech statech "zeleny" EU zvyhodnovany nižší spotrebni dani na naftu oproti benzinu
az se budu chtit nadýchat cistyho vzduhu, pojedu do USA, tady v evrope to svinstvo z naftových jed-rakovino-metu jen tak nezmizi...
Přesně, zakázal bych naftu úplně prodávat u stojanů čerpacích stanic, Stejně dnes už autobusy jezdí na plyn, nákladní doprava se bez nafty už také časem obejde a tratě se postupně elektrifikují, takže se zbavíme i těch smradlavých lokomotiv.
ale prosimte, schvalne jsem to nadsadil, nafta je nedilna cast ropy, kdyz ji nezuzitkujes, tak proste o ten jeji dil budou ostatni ropne produkty drazsi.
Chtěl bych vidět centrum třeba NYC za plného provozu se stejným složením motorů jako u nás. Myslím, že by ještě záviděli Pekingu a v Central Parku by si zaběhali leda při koukání na Přátele.
stale je tu moznost pre zakaznika tieto auta od vw proste v eu ako europan nekupovat .... dnes vidim uz kopec zaujimavejsich a lepsich znaciek ako vw ... jeho caro z nedavnej minulosti ( aj kvalitativne aj motorove aj imidzove ) je uz fuc.... to uz dnes radsej skodu.... suzuki.. forda... mazdu .. hondu.. alebo cokolvek ine ...
nejde mi tu o naftak.... pisem o znacke vseobecne... vw uz dnes nema to neotrasitelne caro z minulosti... a pokial ide o motorizacie som tiez fanda benzinov ... dizlove auto si nekupim nikdy
ja vim, ze uz jsme se spolu o tom take handrkovali, ale noxy vyposti i benzinaky, ty, co maji funkcni katalyzaor (to jsou tak +- auta mladsi desei let) je posuti nez se zahreji (prvnich pet - deset minut po startu), ty, co maj katalyzator v haji je pousi uplne normalne do ovzdusi podobne jako diesely.
nox jsou relativne nestabilni molekuly, ktere se pomerne rychle redukuji na stabilni a netoxicke, maji minimalni vyznam na emisich v globalnim slova smyslu, pouze lokalne ve mestech, kde postavaji auta na semaforech je jeich koncentrace nebezpecne velka.
co s tim delat? v prvni rade je potreba delat obchvaty mest, v dlouhodobem horizontu pak nahradit spalovaci motory uplne - studeny a nebo stary benzin, coz je typicky mestsky povoz, opravdu nepomuze.
"..víc lidí začne používat ekologickou veřejnou dopravu." to vykrikuji vsichni, dokud je ekologicky spoluobcan bud nepoblije, nebo neokrade v MHD na ceste z prace domu. >:D
Přesně tak. A kdo se na ty ksichty má furt dívat >:D
Navíc já třeba do práce skrz MHD jedu 45 minut a autem 15 minut. To je úspora 1h/den, tedy 20h/měsíc, tedy 10dní ročně. 10 dní života každý rok strávených v MHD místo nějaké lepší činnosti.
NOx vznika zejména při spalovani chude smesi, coz je domena naftových motoru, tedy plati naftovy motor = producent NOx a je pak jen otázka jak NOx zlikvidovat.
ano, i benzinove primovstriky v malem zatizeni jezdi na chudou smes, ale v době, kdy ještě katalyzator není ucinny, takovy primovstrik jede na stachiometrickou smes, kde je produkce NOx potlacena. (nejen) proto ma benzinovy motor vyrazne vyssi spotřebu nez se ohreje.
limit na NOx pro benziny euro3 je nižší nez limit pro naftaky s euro5, tedy pro cca 10 let novejsi naftaky. bavime se o limitu v laboratori, v realu naftaky limity radove prekracuji.
vzhledem k tomu, jak si v USA zakladaji na custote ovzdusi, tak silne pochybuju, ze benzinove motory v USA v realu neplni prislusne normy na jedy NOx. z toho prameni i soucasny koncernovy pruser - kdy limity v labortori snad plneny byly, ale v realu je radove prekracovaly. a protože princip motoru je v USA i v EU stejny, predpokladam, ze benziny v USA i EU plni limity na NOx i v realu.
to ze nikdo neprisel s tim, ze benziny limity prekracuji neznamena, ze se takovy testy nedelaly, ale spis ze vse je OK a benzinovy motor stanovene limity plni i v realu. většinou se pise o tom, co je spatne a ne o tom co je dobře. a lonsky test, kdy se porovnavaly 3 naftove motory a 1benzinovy (nejaky nisan SUV 1.6 turbo benzin) prokazal, ze benzin byl hluboko pod limitem na NOx pro euro 6, naftaky NOx vypostely radove vic nez benzin a to bez ohledu jestli se jednalo o euro4, 5 nebo 6.
obchvaty vse nevyresi, porad tam budou jezdit auta a i do center auta jezdit budou stále. spalovaci motory v horizontu 10 let nenahradíš, ale osobní naftaky ze silnic vyhnat muzes
nedavno renault espace 1.6 160k 25x prekroceni limitu NOx v reulu, předtím nejaky opel 17x, volvo 14x atd. vpodstate az na výjimky nekterych naftaku s SCR dopadly spatne všechny naftaky.
vloni slibovaly, ze v lednu uverejni výsledky z testu na NOx průřezem všech vyrobcu v realu, tak jsem zvedavej jestli budou mit odvahu to uverejnit
vis, kouzlo vw stoupa s tim, jak ostatni vubec nechapou, co si s tim pocit. v podstate v evropskem mainstreamu akorat koncern vw dela prvoplanovite auta. francouzi stavi same ufo, japonci a korejci delaji kolotocarska vozidla, ford a opel je napodobuje, italove jsou prakticky mimo hru (snad jen fiat s oklesteniu paletou vyviji nejakou aktivitu). takze nikoliv vw, ale konkurence z nej dela jednicku v evrope. pamatuju, kdyz vyjelo prvni mondeo - passat ho tehdy sledoval z uctive vzdalenosti. dnesni mondeo je kus neceho, co tezko nekam rozumne zaradit. v takovem prostredi to ma passat u s vrzajici palubovkou a neuplne idealne slicovanou karoserii snadne (mluvim z vlastni zkusenosti - passat nejen me, ale i kolegum povrzava, a tak, ale tpza kolegovo mondeo bychom to nemenili).
Přesně, EU měla napařit taky alespoň 90 mil Eur, VW by musel začít prodávat majetek, některé továrny zavřít, přestal by se chvástat a konečně by začal nad auty přemýšlet a třeba i na nové nabízet větší slevy (po vzoru frantíků)..
"Jo jo, není právo, jako právo... "
Mas dobry nahled na vec...ale zbytecne moc slov - je to tak: He, who has the gold, makes the rules. Ten kdo ma zlato, pise pravidla. Pamatujes na Microsoft a Google soudy v Evrope? Miliardy ve vzduchu? No tak vidis..... >:D
americania su zrejme dost citlivi na akekolvek podvody ( a je to logicke ) .... nevidim to tam s vw nejako ruzovo ani tento rok ... jeho imidz je tam uz defakto na bode mrazu .. aj dacia by ho tam dnes uz mala vacsi ak by tam bola na trhu ... ale pockajme si... tento rok tam moze byt pre vw dost klucovy tak uvidime ako z toho vykorculuju
Přesně, první nabídka se přeci nikdy nepřijímá, určitě je potřeba VW vystrašit, ať se vytasí s více prachama pro ty chudáky, co si koupili naftové auto.
Přesně, mají dokonalejší právní systém, dokonce donutili i výrobce elektrospotřebičů dávat návod na užívání tlustý jako bibli, kde se člověk dočte i to, že třeba číča do mikrovlnky opravdu nepatří...
>:D presne tak, prumerny American potrebuje mit v navodu uvedeno, ze ziva kocka do mikrovlnky nepatri... To je typickym znakem vyspele inteligence >:D >:D >:D
potřebuje, aby ze sebe nemohl dělat idiota a vysoudit na tom milion, kvůli ničemu jinému to tam není jen že se pár vychvánků soudilo a tahalo z výrobců prachy.
Je tohle dukaz dobreho pravniho prostredi? V normalnim pripade, by takoveho cloveka poslali pryc, at si dela srandu z nekoho jineho, zatimco v USA se musi prepisovat navody, platit odskodne atd.
Na politicke situaci se evidentne shodneme, ale rozhodne nemuzu souhlasit s tim, ze system, ktery umoznuje nekoho zalovat za to, ze mi na kelimek nenapsal, ze muze obsahovat horke napoje je lepsim prostredim. Predpokladam, ze by jsi velmi rychle menil nazor, pokud by jsi byl Ty osobne tim odsouzenym za vec, ktera odporuje "zdravemu rozumu" Amici tak dokonale degeneruji, protoze prestavaji myslet a pouze dodrzuji smernice... Zoufalci...
Tak já amíky rozhodně neobahuji za všechno co tam je, a zejména jejich zahraniční politika je tragédie, ale to soudnictví tak aspon nějak funguje i s občas asurditama. Tady absurdity nejsou, zato se každej druhej lotr vyhnul trestu.
Mým oblíbeným je ten nápis na zrcátku, že objekty jsou blíže, než se zdají. Pokud vím, to není jen krytí si zadku ze strany výrobce, je to povinné, tedy vyžadované předpisy.
"...měl na zrcátkách z USA na 300C.." ;-) Ja ctu pomalu, a tak mi to trvalo dele si to precist a behem toho casu co jsem cetl jsem pri couvani prejel decko, psa a shodil 4 popelnice. Ty velke, kontejnerove. >:D
Dokud nejsi tím, kdo tu srandu platí. I když vyhraješ, obrana stojí kopu peněz. Což jen podporuje pijavice, protože je pro tebe levnější jim pohodit poměrně menší částku v mimosoudním vyrovnání a mít klid. Ani nechci přemýšlet, kolik mě ten skvělý americký právní systém už stál. Akorát to ve mně vyvolává chuť právníky postřílet.
To je presne ta americka idiocie. Nekdo zavre do mikrovlnky kocku, pekne si ji tam povari a pak vysoudi milion na vyrobci... Tohle obdivujes? To Ti prijde normalni? Jejich pravni system je k zbliti. Takovy americky hovado s kockou v mikrovlnce by potrebovalo poradne po drzce a rovnou do Bohnic a ne milion. Pokud mu nejake statni zrizeni umozni se soudit a dokonce spor vyhrat, pak je to spis dukaz toho, ze tam kluci hulej kvalitni matros. No a pak vyrabej nekonkurenceschopny plecky a musej skodit konkurenci, aby jim to tam nelehlo.
Odpovím ti tvým stylem - evropský politik ,který rozdělí přebytky peněz vybrané na daních tak, že je dá někomu jinému než kdo je tvrdě vydřel by zasloužil nakopat a shodit z mostu.
to je jako kdyby si v práci dřel, poctivě odváděl daně, dělal přesčasy a pak ti šéf řekl, že tvojí odměnu dá 5letýmu pepíčkovi, co šlohnul v obchodě lízátko nebo kdyby ti sebrali firemní bonusy co si vydělal navíc proti lonsku a dali je bezdíkovi na ulici co prolejvá hlavu krabičákem.
Bez diskuse s Tebou souhlasim. A kdo je vetsi pitomec? Kdo je vubec nejvetsi pitomec? To hovado, ktere dalo kocku do mikrovlnky a potrebuje to mit od zitrka v navodu >:D amik...
Vždyť je to trouba. Kdo nesuší kočku v troubě? >:D By mě zajímalo, která kočka se nechá nacpat do mikrovlnky bez boje. I kdyby jí to neublížilo, z mého pohledu je to týrání. Asi jako mytí kočky v pračce. Že nechápe, jak funguje a proč je tedy nebezpečná...
"...amící nejsou blbí a nedaj se opít rohlíkem .." to bude asi tim, ze v amikarne rohliky nejsou? >:D Neidylizuj si amiky...jsou to taky lidi..a tudiz je mezi nima spousta blbcu, jako tady. :-!
vw se z těch sracek už nikdy nevyhrabe...aura pryč,image pryč když vidím nového passata koukám na něj jako na zlo!!! a na řidiče jako na idiota co tuhle značku podporuje..
vw passat sa mi nikdy nepacil viac ako dnes... ale bohuzial cela znacka mi uz pride dlhsiu dobu sterilna a nezaujimava a dizlgejt to uz len cele dorazil ... pritom v 90 rokoch to bola ina kava.... ich auta boli nesmrtelne a napriklad polo z tych rokov vyzeralo lepsie ako kdejake ine male auto a mnohe z nich jazdia dodnes ... golfu IV sa vtedajci megane kvalitou nemohol rovnat ani nahodou ani 306tka ci povedzme prvy focus ... lenze vtedy este nemali problemy s motormi ani kvalitou... a aj dizajn mali akysi zaujimavejsi na tu dobu voci konkurencii.... dnes su uz ale nemastni neslani... a motoricky vlastne nevynikali nikdy ... navyse konkurencia je uz inde ako kedysi a nejedna znacka uz dnes vw davno preskocila... kym vw spravil 3 kroky za dekadu.... niektore znacky urobili 4 doslova skoky ...
vw sa podla mna z tohto dostane... akurat v amerike vidim ozaj poblem... ten trh mu asi nie je sudeny... co uz... v juznej amerike o par tisic km juznejsie ma pritom silnu poziciu ... otazne je ci mozno nie je lepsie zacat s cistym stitom... uplne odznova... nove modely.. nove myslenie... novy dizajn.. tak ako to povedzme robia japonci.... tazko sa vw presadi v amerike s tym svojim "neamerickym" dizajnom ... chce to nieco co by vyzeralo viac americky ako europsky ... a mozno by to slo..... a zabudlo by sa na tieto "nepodarky" z europy .... ked dokaze hyundai predat rocne vyse 700 tisic aut v amerike a pritom nema ziadne extra vozy ani ziadne legendy ..... tak by to mal dokazat aj vw... len to chce zacat odznova.... nie zase len dotiahnut europske vozy a cakat ze co frci v europe tak musi aj v amerike.... tadial cesta nepojde podla mna.... vw mal v amerike uz davno prist s nejakym fullsize SUV .... pickupom.. mozno MPVeckom aj nejakym sportacikom alebo niecim ako elantra... ci sonata .. cize elegantne 4 dverove auto s vyraznym kukucom a ladnymi krivkami ...
No, myslim si, ze dnes v noci z teto zpravy nebudou ridici Passatu klidne spat. Vubec nevim jak bych se s tim vyrovnal, ze me ma "pandora" za idiota, ktery podporuje VW >:D Vidis, ja to mam zase tak, ze kdyz vidim noveho Passata, tak si rikam, ze to musela byt sakra slozita volba, jestli sahnout po Supovi nebo radeji Pasika... A na ridice techto aut koukam jako na lidi, kteri si proste dobre vybrali. Nejaky pomateny amici, kteri nejdriv sejmou Toyotu, pak Hjundaje a ted VW aby ochranili ty svoje plecky, ze me ze dne na den ultraekologa teda neudelaji. ;-)
"...nejdriv sejmou Toyotu, pak Hjundaje a ted VW". Tomu se rika "survival of the fittest" :-! Ono nikdo ty importery nenuti prodavat v Mmerice. Tarify a jine saskarny nejsou "in", jsou lepsi systemy jak nekoho potopit. :-!
Mluvíme tady o stejných Americanech, kteří odmítli podepsat Kjotsky protokol??? Je to banda stupidních pokryteckych idiotů. Jejich automobilky přežívají pouze za neskutečné vládní podpory nebo ze zahraničních investic, tak je proste potřeba potrápit fungující konkurenci.
No ono hodne zalezi na tom co povazujes za poradny. Myslim, ze jsme z Evropy zvykli na jiny standard, ale pokud mluvis o poctivych motorech, tak Ti davam za pravdu. Je ale potreba si uvedomit, ze to neni chybou evropskych vyrobcu aut, ale evropskou debilni legislativou. Vyrobci jen vyrabeji to, kam je dotlaci ty paka z Bruselu. Za to, ze mame dnes v Mondeu moturek se tremi valci a litrovym objemem neni mokry sen konstrukteru od Fordu, ale nutnost.
Nutnost to není, jen se to výrobci hodí do krámu, tedy mu to usnadňuje plnění cílů. Nakonec je to na nás, kupovat to nemusíme a pro výrobce nemá moc smysl dělat něco, co se neprodává.
Tady ale vůbec nejde o nějak protokol ale o to že někdo podváděl a chce se z toho vykkroutit. A podváděl zcela záměrně s cílem to obejít. A v takové míře jako nikdo další. Když to neumí bez podvodů, at nedělaj sazomety, jenže v benzínu už neumí vůbec nic že >:D >:D >:D
Jednak nemuzes mit vubec tuseni kdo v jake mire podvadi s emisema, ze? Chapu, ze Tobe o nejaky protokol nejde, ale ja toto vlakno nazval pokrytectvi prave proto, ze stupidni amici jsou mistri sveta v obchazeni vseho za cenu poradneho businessu. Kjotsky protokol je jen ukazkou toho, ze pokud jde o business je jim ekologie ukradena. Jinak, kdo tedy umi benzinove motory? Pochlub se? ;-)
Vis co ma Evropa v teto kategorii...??? Bandu ekosilencu v Bruselu... Jejich legislativa je postavena proste jinak a je to stejne, jako kdybych Ti ted tady zacal vysvetlovat, ze amici nemaji zadny poradny preplnovany litrovy trivalec...
Opravdu Evropa nic nemá?
Co třeba Porsche B6 3,4 atmo 340 hp, nebo B6 3,8 atmo 385 hp, nebo B6 3,8 atmo 475 hp nebo B6 4,0 atmo 500hp?
A v turbech
Porsche B6 3,8 turbo 580 hp, nebo Ferrari V6 2,9 turbo 510 hp nebo Audi V6 3,0 turbo 500 hp nebo BMW R6 3,0 turbo 431 hp?
Jo a funkční konkurence? 2015 VW ztráta 5% na 2014 a v roce 2014 ztráta 10% na 2013. Opravdu oblíbená značka v USA. JD power vždy na chvostu ve spolehlivosti i oblíbenosti
"..evropská žádná svolávačky nemaj. Ted tu o červený karkulace." >:D OK.
Byla, nebyla jednou mala holcicka, ktere umrela maminka. Tatinek byl hornik ve West Virginii, a proto poslal holcicku na prazdniny k babicce na venkov do Kalifornie. Babicka bydlela v malem domecku na kraji borovicoveho lesa. Pak prisel vlk, samotar, a sezral babicku pak i holcicku? ;-) Tuhle jsi chtel? >:D
Mas polo-pravdu, bo nic z toho co jsi vypsal nezabiji. Zato GM klicek startovani, ci FORD Pinto nadrz jsou takove exemplarni nedbalosti ktere ukonci nekomu zivot.
Necham ti to posledni slovo. Uz mlcim. Jen na okraj - Za tech 100+ let co se delaji auta velkoseriove se furt neda koupit neco co se nesseerre, nerezne, nevybuchuje...atd...atd...to jsme to dopracovali s tou prumyslovou revoluci, eh? :-!
jenze amici jsou ve snizovani produkce na CO2 uspesnejsi nez EU a to i bez toho, aby podepsali kjotsky protokol. navíc se svoje ovzdusi nenehaji zamorovat rakovinotvornými částicemi a jedy NOx z naftových motoru
nechápu proč se vw s.r.a.l.o do usa s naftou(usa je benzínová země) je to jejich chyba a dobře jim tak,prostě se někomu zdálo že ve městě od té doby co tam jezdí hodně těch Deutsche kár Das Auto je nějak ve městě nahuleno a ejhle....to že se někdy za špatných rozptylových podmínek nedá dejchat tak poděkujte lidem v atech s "euro 6 " jen pro zajímavost felicie z roku 98 má lepší emise jako nejnověší passat bluemotin4x4!! strčtě si ty Euro emisní samolepky do ánusu!!
A delaji to tuze dobre. Mame v Kalifornii radi cerstvy vzduch abychom si vychutnali dym z te rostlinky ...420. >:D >:D Nemel jsi se vsak zastavit u nejakeho two-bit norskeho amaterskeho divadla, mohl jsi (zduraznuji mohl) sahnout po vetsim kalibru - gestapo. >:-[] Ordnung muss sein.
Ted vazne[ji] - nebyt CARB tak dodnes to co vyprodukuje S120 by byl povazovano za normal. LA v 50-tych letech bylo to co je Cina dnes. Dnes je LA lepsi, ale smog tam furt je. Proc. On je tam furt, i kdyz tam Indiani kourili dymky miru - je to hold kotlina. At zije CARB! ;-)