Porsche vyrábí vlastní automobily od konce čtyřicátých let, ale historie slavné značky se začala psát již v roce 1931, když Ferdinand Porsche založil konstrukční kancelář.
Brouk
Ferdinad Porsche se na Hitlerově vládním úkolu malého lidového vozu pro III. říši silně inspiroval v Tatře, kde již měli prototyp V570 (r.1933) vystavený dnes v továrním muzeu. Existují o tom knižně vydané bohaté vzpomínky kopřivnických zaměstnanců s fotografiemi. F.Porsche pak usilovně hledal výrobce. Dědictví koncepce V570 překvapivě zůstává i dnes v 911, kdy už je vlastně přes 50 let funkčně překonané.
VAZ2108 - Samara, Seat - Ibiza
Platformou se zavěšením kol jsou si podobné skoro jak vejce vejci a podoby najdeme i u tehdehších vozů VW.
Škoda - Favorit
Ano, byly zde konzultovány vibrace a hluky, protože tehdy nebyly ve Škodovce s předním pohonem, motorem napříč a McPheronem zkušenosti. Výsledkem bylo nápadité dolní uchycení motoru ke karoserii pomocí táhla s přednastaveným předpětím, které mizelo s tahem (naklápěním) motoru, až se při rovnoměrných cca 90 km/h vynulovalo.
Ale vyjímečné jízdní vlastnosti jsou dílem Škodovky pod vedením Ing.Petra Hrdličky. Vždyť se na nich významě podlílela i zadní kliková náprava s vycizelovaným pasivním přiřizováním.
Dokumentuje to i úvodní fotografie Ibizy v zatáčce, kde Ibiza napadá na přední vnější kolo a má snahu zvedat vnější zadní. To byl i projev v tomto ohledu příbuzného VW Golf. Favorit takové chování neměl - a i proto se umísťoval na prvních místech v různých soutěžích, a to nejen mezi silnějšími vozy, ale i mezi 4-kolkami!
Opel - Zafira
Velkoprostorový (MPV) automobil? Pokud v něm nebylo ve druhé řadě sedadel uprostřed odpovídající místo pro třetího pasažera, pak by se nemělo o MPV vůbec mluvit - navzdory variabilitě interiéru. Pak je to jen "šatník" s příslušnými jízdními nevýhodami, který však pojme stejně, jako o pár decimetrů nižší kombi.
Bohužel se tento nedostatek táhl u Zafir z generaci na generaci a teprve ta poslední ji vyřešila.