Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kdo je kdo v automobilovém světě, aneb která značka patří do jakého koncernu?

Už jen minimum automobilových značek je samostatných, nejnověji tuto skupinu „sirotků“ opustila značka Mitsubishi.
Zpět na článek
24. 10. 2016 13:06
24. 10. 2016 13:09
24. 10. 2016 18:28
24. 10. 2016 13:11
24. 10. 2016 13:12
24. 10. 2016 13:25
24. 10. 2016 13:56
27. 10. 2016 15:13
24. 10. 2016 15:00
24. 10. 2016 13:09
24. 10. 2016 13:14
24. 10. 2016 15:46
24. 10. 2016 16:01
24. 10. 2016 15:45
24. 10. 2016 18:43
24. 10. 2016 13:12
24. 10. 2016 13:23
24. 10. 2016 15:00
24. 10. 2016 22:50
25. 10. 2016 00:24
25. 10. 2016 16:07
25. 10. 2016 19:51
24. 10. 2016 13:06
FCA
...a čo tak pripísať k FCA ešte značku Abarth a ked su VW spomínané úžitkové vozy, fiat má rovnako FIAT Professional-úžitkové vozy.
Rozbalit vlákno
11
24. 10. 2016 13:09
Re: FCA
..obcas mam tady pocit,ze je jen jeden koncern..jee a ono jich je vic..:-)
24. 10. 2016 18:28
Re: FCA
Spíše podle mnoha diskutujících. Vždy se ptám jaký. Jejich přece spousta. ;-)
Avatar - euro89
24. 10. 2016 13:11
Re: FCA
Proc jim to kazis? Ten clanek proste musi byt napsany tak, aby to vypadalo, ze je VW nejlepsi uplne ve vsem a ne "jen" v prodejich PKW. >:-[]
Jinak Fiat ma krome vlastni divize Fiat Professional samozrejme i Iveco nebo zemedelske znacky Case a New Holland. Ale to se prece zminovat nemusi...
24. 10. 2016 13:12
Re: FCA
Tak jako Daimler má velký americký náklaďáky. Nejmíň dvoje.
Avatar - deolator
24. 10. 2016 13:25
Re: FCA
A nebo značku Maybach... :-)
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2016 13:56
Re: FCA
Maybach už není samostatná značka, ale modelová řada.
Avatar - deolator
27. 10. 2016 15:13
Re: FCA
To nic nemění na tom, že Daimler má značku Maybach
24. 10. 2016 17:34
Re: FCA
Užitkové značky VW AG MAN, Scania, VW professional FCA: Fiat professional, RAM Trucks, Iveco Daimler AG Western Star, Mitsubishi Fuso, Freightliner, Setra, Thomas Built Buses, BharatBenz
24. 10. 2016 13:14
Re: FCA
Pokud ses pořádně nepodíval, tak tam jsou zahrnuty jenom užitkové vozy. VW AG má taky Scaniu a Man, která tam není, to samé Daimler má Setru, Fuso, atd. Prostě nechcou tam vypisovat užitkové značky, kterých se v celkovém objemy zas tak moc nevyrobí.
24. 10. 2016 17:23
Re: FCA
Samozřejmě jsem myslel osobní vozy.
Avatar - WinNatural
24. 10. 2016 15:00
Re: FCA
Protože u folxvagenu je to povinnost psát o jejich velikosti, majestátnosti a nadřazenosti nad ostatními nicotnými holdingy:
„Zvolili jsme si cíl a budeme za něj nemilosrdně až fanaticky bojovat až do hrobu.“, Adolf Hitler, zakladatel Volkswagenu.
24. 10. 2016 13:09
Honda?
Pěkný článek, ale nebylo by od věci se zmínit o Hondě/Acuře, jakožto jedněch z mála zcela nezávislých a to i z historického pohledu.
Rozbalit vlákno
6
24. 10. 2016 13:14
Re: Honda?
Honda tam přece je...
Avatar - TeeJay
24. 10. 2016 15:46
Re: Honda?
Oči si můžu vykoukat - kde?
Avatar - Emel
24. 10. 2016 16:01
Re: Honda?
Rozklikni tu fotku.
Avatar - TeeJay
24. 10. 2016 15:45
Re: Honda?
Samostatná automobilová značka, nenavázaná na žádné oficiální (ani neoficiální) mocenské struktury, která je i po propojení všech koncernových pavouků tuším šestá největší automobilka světa, přece nikoho nezajímá! ;-)
24. 10. 2016 17:22
Re: Honda?
Ona tam je, ale na dalším obrázku.
Avatar - 125S
24. 10. 2016 18:43
Re: Honda?
Ano, na obrázku jo... ;-)
24. 10. 2016 13:12
Prosím otázka
jak je na tom Honda? Nebo jsem ji přehlídl? Není náhodou ona největší samostatná automobilka?
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2016 13:14
Re: Prosím otázka
Honda tam přece je...
Avatar - euro89
24. 10. 2016 13:14
Pekne nam to proridlo
Pekne nam ten seznam znacek za posledni roky proridl. Mam podobny novinovy clanek z doby kolem prelomu tisicileti a GM mel tenkrat znacek, ze by je clovek nespocital. Oldsmobile, Pontiac, Saturn, Hummer, SAAB... vsechno zabili. Ford je na tom podobne, jen vetsinu znacek nezrusil, ale prodal.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
24. 10. 2016 14:11
Re: Pekne nam to proridlo
Je to tak máš pravdu, amíci těch značek pohřbili asi nejvíc za poslední léta, prostě špantá rozhodnutí, málo invoací a stejná technika jen s jiným kabátem...navíc Saturn byla uměla vytvořená značka bez historie a Hummer se stal obětí cen paliv, lobby zelených mozků a škrtů GM. Takže v podstatě největší škoda je Oldsmobile, Pontiacu (ten by jinak přežil, nebýt úspěchu Buicku v číně a šel by Buick) a Mercury od Fordu.
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2016 18:40
Re: Pekne nam to proridlo
zmizla nam aj znacka maybach .... tusim ze tiez bola kedysi posadena ako samostatna "top luxusna" znacka pod materskym mercedesom.... dnes ju uz ale nemame

rovnako rumunske aro... mali skvele terenaky

a kto z vas si spomina na malajsky proton? boli kedysi aj u nas vozy tejto znacky ;-) ... len v sucasnosti uz z eu akoby kusok vymizli
Avatar - Barrichello
25. 10. 2016 08:57
Re: Pekne nam to proridlo
Proton furt existuje, navíc vlastní Lotus, ale sou na tom dost bídně a asi budou na prodej....
Avatar - pumpkin
24. 10. 2016 22:37
Re: Pekne nam to proridlo
A ešte keď človek vidí ten Detroit... Snáď je to pre ostatných ako memento.
Avatar - Barrichello
25. 10. 2016 08:58
Re: Pekne nam to proridlo
To je jinej případ, výroba byla přestěhovaná jinam, Mexiko, Kanada, Čína a lidi se stěhovali do okolí a jinam a tak město dopadlo jak dopadlo. Lidi co makaj v továrnách v okolí bydlí prostě jinde.
Avatar - fOE
24. 10. 2016 13:23
Nejvetsi koncern
Chapu ze prani otcem myslenky, ale ze se po tech predcasnych korunovacich z lonska (mimojine i zdejsi) novinari jeste nepoucili, tomu nerozumim. Na to ktery koncern je nejvetsi za rok 2016 si jeste 3-5 mesicu pockame. Aktualne, tedy za lonsky rok, je to toyota. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
24. 10. 2016 14:08
Chybí tam toho dost
čínani, indové (tata, jaguar, land rover) , ruský GAZ (gaz, ural, a několik značek autobusů), v Kamazu má nějaká % Daimler, atd...je to vše mnohem víc propojené....
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2016 17:40
Re: Chybí tam toho dost
Máš pravdu, ty kapitálová propojení jsou spletitá. Jinak by se tam slušelo ještě zařadit BAIC a SAIC, protože ty jsou z hlediska celkového prodeje už docela významní prodejci - přes 1 milión vozů.
Avatar - Ronault.
24. 10. 2016 14:27
Mitsubishi Outlander na prodej
Brzy již k prodeji krásný Mitsubishi Outlander, 2,0 TDI, r.v. 2008:
[odkaz]

PS: Přece Áda nebude jezdit něčím, co je jakkoliv spjato s Rendlíkem >:-[] >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
3
24. 10. 2016 16:40
Re: Mitsubishi Outlander na prodej
Myslím, že ho neprodá.Podle toho co tu hlásí, si to(proč si ho nechá) nějak rozumově zdůvodní. ;-)
Avatar - pumpkin
24. 10. 2016 22:44
Re: Mitsubishi Outlander na prodej
A veď už tu niekto písal, že ho v záchvate hnevu zapálil. >:D
Avatar - Bazalt
25. 10. 2016 21:54
Re: Mitsubishi Outlander na prodej
To mi nedělej, polil jsem se čajem a ještě málem utopil :-) :-) :-)
Avatar - nezvykle tichý pozorovatel
z okna pod modrým oválem
...zmizel (již před lety) znak Mazdy... pro mne nejzásadnější a nejpotěšitelnější automobilová událost.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
24. 10. 2016 15:01
Re: z okna pod modrým oválem
Ne že by se Mazdě pod Fordem dařilo až tak špatně... Mazda měla problémy, se kterými jí Ford pomohl.
Avatar - nezvykle tichý pozorovatel
Re: z okna pod modrým oválem
To jest nepopíratelná pravda. Přesto si myslím, že automobilka Mazda po "osvobození" zcela jasně (designem a technikou) prokázala, že "má na to" být mezi nejlepšími.
Avatar - fOE
24. 10. 2016 15:41
Re: z okna pod modrým oválem
O tom si neco povime za dve dekady. Ja se obavam ze kazda takto mala firma jen ceka na prvni zavahani, viz dnes mitsu, a bude (znovu) spolknuta. A tohle neni potencialni problem jen mazdy ale vsech techto poslednich mohykanu.
Avatar - nezvykle tichý pozorovatel
Re: z okna pod modrým oválem
Ano, může se klidně stát. Raději ale nechci malovat čerty na zeď
Apropo... vyzkoušel jsem novináři tolik (nepochopitelně) poplivaný Mondeo Vignale.
Zajímavá byla jedna věc, která mne doslova brnkla do nosu.
Interiér Fordu a Mazdy voní naprosto stejně :-)
Avatar - praděda7
24. 10. 2016 16:41
Re: z okna pod modrým oválem
Mazda již klopítla v historii několikrát. Vyplacením Forda se těžce zadlužila místním bankám nebo bance a nyní ji zoufale chybí peníze do dalších projektů. Proto se také už dlouho nic neděje na RX a MPS frontě..... :-!
24. 10. 2016 17:49
Re: z okna pod modrým oválem
Subaru se asi spojí s Toyotou, protože jsou už majetkové spojení aspoň částečně. Mazda by se podle mne asi nejraději spojila se Suzuki ( podobná filozofie ) nebo s Fiatem, možná s Toyotou nebo Hondou. Asi nejlepší bych viděl tu Hondu, poté Toyotu. Ten Ford v minulosti podle mne špatný partner nebyl. Aston a McLaren se pravděpodobně s někým spojí a Tesla není, co se týče prodeje příliš velká značka, i když je technologicky zajímavá.
Avatar - praděda7
24. 10. 2016 18:33
Re: z okna pod modrým oválem
No Mazda už má s Toyotou něco rozjeté...........s Hondou asi těžko, ta je sama v "dire straits".......a bude potřebovat silného partnera....koho? BMW? I když beemer asi bude dlouhodobě také hledat silného partnera....koncern?

[odkaz]
24. 10. 2016 19:32
Re: z okna pod modrým oválem
BMW ani Daimler AG nepotřebují se s někým spojovat, i když třeba BMW nemá na rozdíl od Daimleru AG užitkovou divizi, tak pořád vyrábí luxusní auta, na kterých hodně vydělá, proto celkový počet prodaných aut není tolik důležitý. Normální mainstream Ford, Honda musí vyrobit tak 5 000 000 aut, aby měli zisk jako BMW, které třeba udělá stejný prachy za 1 200 000 aut. Jinak obě dvě automobilky už s někým spolupracují. Jiak k té Hndě, podle mně, i když prodej není tak velký jako Ford, ale nijak výrazně nezaostává, tak Honda má velké know how, není to automobilka typu Suzuki (levná auta do asi 600 000kč a max střední třída, možná ani ne. To samé Mazda, klasická technika a auta do 1 000 000. U té Mazdy je tam ještě alespoň výroba trochu dražších aut typu CX-9, atd. Honda naopak umí prodávat relativně solidně drahá auta Acura, i když je to spíš pořád brána jako dražší Honda, snaží se vyrábět el. a hybridní auta a má dobře zavedené celosvětové modely, de facto leader v kategorii SUV CR-V, klasika sedan Acord a Civic. Honda je pro mne symbolem nejlepšího japonského auta, design se sice trochu ulítlý, ale nikoliv nudný (Toyota), dílenské zpracování nejlepší, interiéry ze skvělých materiálů. Honda je značka, která je velmi dobrá.
Avatar - praděda7
24. 10. 2016 20:14
Re: z okna pod modrým oválem
No, Porsche také operovalo s vysoceprofitovou kartou a také to neukočírovalo...tož nevím nevím jestli to BMW ukočíruje v dnešním světě, který nepřeje sportovně zaměřeným autům. Bez nějaké další podpory to bude mít zatraceně těžké....a Honda také...i když ta má zase úspěšnou motocyklovou divizi....
25. 10. 2016 18:25
Re: z okna pod modrým oválem
BMW už dávno přehodila výhybku a vyrábí užitečná auta o která je zájem, MPV, SUV, kombíky, elektry etc., takže skutečnost, že svět nepřeje sporťákům není problém BMW.
25. 10. 2016 18:54
Re: z okna pod modrým oválem
Nemuseli ani žádnou výhybku přehazovat. Páteřní program dlouhá léta tvořily řady 3, 5 a 7 - normální cestovní auta.
Avatar - praděda7
27. 10. 2016 22:18
Re: z okna pod modrým oválem
Ale ano, samozrejme ze to, ze svet nepreje sportakum je chyba ekofasistu, ale BMW si zalozilo svoje jmeno prave na sportvne ladenych vozech a je proto jako takove zakazniky vnimano. Ano, neni hard core jako Porsche, ale do sportovniho portfolia urcite patri a je proto trendem ohrozeno.
25. 10. 2016 18:46
Re: z okna pod modrým oválem
BMW má většinu aut v portfoliu od nepaměti až dodnes normálních, ne sportovních. Na rozdíl od Porsche, které než přišlo s Cayenny a Panamerami, dělalo prakticky jen sporťáky. Přirovnání BMW k Porsche kulhá na obě nohy. A úspěšnou motocyklovou divizi má BMW taky.

Nemyslím, že je důvod se zrovna o BMW strachovat. Zvlášť, když pro rok 2016 je BMW hodnoceno jako 16. nejhodnotnější firma světa. Z automobilek je před ním jen 11. Toyota.
Avatar - praděda7
27. 10. 2016 22:29
Re: z okna pod modrým oválem
Momentalni hodnota firmy je presne jen momentalni. I Jaguar byl kdysi hodnocen hodne vysoko a dnes je soucasti nejakeho indickeho koncernu. A tady je to nebezpeci pro BMW. BMW nema dostatecne silne zazemi, ktere generuje profit potrebny pro dalsi vyvoj. I MB uz BMW predstihlo v prodejich osobaku a jejich truck divize je silna. BMW nema jiny zdroj prijmu nez osobni vozy a nejake drobne z motorek. To je ta zakladni slabost, ktera muze BMW dostihnout.
Avatar - Emel
24. 10. 2016 15:00
Renault-Nissan
Renault a Nissan jsou víceméně rovnocenní partneři, kteří jsou navzájem spojeni vlastnictvím akcií toho druhého – vlastnický podíl se ale u obou liší.

Pokud se nic nezměnilo, tak Renault vlastní 43,4% Nissanu, což je fakticky kontrolní balík... a Nissan 15% Renaultu, ovšem bez hlasovacích práv, což je pouze majetkové propojení... víceméně ;-)
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2016 16:37
Re: Renault-Nissan
Někde se holt 43,4% =15%, není ekonomika jako ekonomika :-!
Avatar - Bubáq
24. 10. 2016 15:44
Mám zatraceně silný pocit,
že Subaru již patří Toyotě Motor Corp. Podle japonských zákonů i malý vlastnický podíl může založit majoritní postavení nového vlastníka. Nehledě k tomu, že technická spolupráce na nových modelech mezi oběma automobilkami běží od roku 2008 na "plné pecky".
Rozbalit vlákno
2
24. 10. 2016 17:42
Re: Mám zatraceně silný pocit,
Subaru je dost kapitálově propojené s Toyotou, zdálo se mi, že nějakých 60% vlastní Toyota, mají k sobě blízko.
24. 10. 2016 19:03
Re: Mám zatraceně silný pocit,
Subaru není vlastněno Toyotou a není to ani samostatná automobilka. Automobilku Subaru založila korporace Fuji Heavy Industries jako svou dceřinou společnost na výrobu aut, a ta Subaru vlastní dodnes. Toyota před pár lety kapitálově vztoupila do Fuji a nyní má zhruba 16 procent, Suzuki např. necelá 2 procenta. Zajímavé ovšem je, že už asi 13 let Fuji Heavy Industries užívá logo původně určené jen automobilce Subaru pro celou korporaci a letos padlo rozhodnutí, že se s platností od března 2017 celá korporace Fuji HI přejnenuje na Subaru Corporation.
Avatar - pumpkin
24. 10. 2016 22:50
Kooperácie
Fajn si to takto názorne ukázať. Nabudúce by som ocenil kooperácie rôznych automobiliek. Neviem či sa vôbec dá vytvoriť tak komplikovaný pavúk. :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 10. 2016 00:24
Ferrari
Nevyklouzlo náhodou Ferrari z krutovlády Fiatu? Nebo se jen získávali peníze z prodeje akcií a patří stále pod ně?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - tenterfield
25. 10. 2016 19:29
Toyota vs. VW
Mě se líbí jak si Toyota drží místo světové jedničky pouze díky držení tří značek (k tomu jednu uměle založila) a vw musí nakupovat značky aby se krkolomně šplhal výše... Za mě je jedničkou Toyota a dlouho bude ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
25. 10. 2016 19:51
Re: Toyota vs. VW
Každý má svou cestu a to první místo nakonec není to nejdůležitější. Čtyři z těch osmi značek VW lze vnímat jako investici do automobilové výjimečnosti... zejména Bugatti, tam jsou čísla nevýznamná a celá značka je ztrátová... ale do jisté míry to platí i pro Lambo, Bentley (které mi jako jediné moc sympatické není) a Porsche.
Avatar - praděda7
27. 10. 2016 22:34
Re: Toyota vs. VW
Toyota si zalozila svou povest a uspech na kvalite a spolehlivosti svych vozu. Pro Toyotu jsem pracoval 25 let v kvality kontrol divizi, tak mam o tom jakysi prehled.
Avatar - Stejsn
25. 10. 2016 21:58
Ono to ještě bude ubývat
Z FCA zmizí Lancia, u PSA kdo ví jak to bude s DS, navíc ten obrázek je takový podivný - u Daimleru je AMG, ale u FCA není Abarth? Taky tu nevidím třeba Borgward.
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2019 11:51
Opel je špatně.
Ten obrázek bude asi dost starej. Pokud vím, tak německej Opel nepatří americkýmu GM, ale francouzskýmu Peugeotu (PSA).
Rozbalit vlákno
0