Tak to fakt sedí ;-) Z boku připomíná Astru G Carbio od Bertoneho a celkovým pojetím Golfa. Tak nějak z toho přímo čiší, komuže tohle auto jde po krku. Nicméně se mi celkem líbí :yes:
Nikdo neví, jak to bude vypadat, ale všichni už ví, že to bude nějaká divná směs. Popisovat loňskou studii na bázi jiné generace asi nemá moc smysl. Jinak všechny malé kabriolety vypadají jako Golf. Nemají střechu a mají 4 kola, volant a motor vpředu.
Hlavne nikto nevie, ci to budu vobec vyrabat. Strecha kabrioletu, ci uz soft top, alebo RHT je dost zlozita vec. Hyundai vraj dokaze vyrobit sam vsetko, ale toto asi nie. Ta studia bola urobena vo firme Karmann, ktora dnes neexistuje, tak neviem, kto na tom kabrie robi. Su sice aj ine firmy...Hyundai sice objehal vyrobcov stresnych systemov, ale za tak kratku dobu to neurobia. Tak skor ide o kacicu, ale clovek nikdy nevie. No ak chce H/K drzat krok s europskou spickou, kabrio potrebuje uz len z prestizneho dovodu, ze my to vieme tiez. Zacina to platenou strechou a konci RHT ako Eos, Megane, Astra, ci ine automobilky.
Tak som zvedavy. Ono hatchback, kombi, ci kupe nie je taky problem. Ale urobit tuhu karoseriu kabrioletu vyzaduje uz trocha vacsi zasah do struktury karoserie. A bez historie to ide dost tazko, ale H/K ukazuje, ze sa vie pustit do vela veci a pomerne uspesne aj vzhladom na vyvojove centra v Nemecku, kde sa to know how 'pecie'. Takze nejde o korejske, ale o europske, respektive nemecke auto.
Se dívat jak KIA a Hyundai nahání zákazníky kde můžou, no snad jim to přiláká v Evropě alespoň 20 zákazníku ročně aby se zase mohly šířit články jak Korejské DUO válcuje konkurenci v Evropě. >:D Přitom při součtu prodeje obou automobilek budou mít cifru jako má například Ford jen za Focuse nebo Škodovka za Citigo.
Ja si myslim, ze Kia a Hy tym zakaznikou moc nenahanaju. Kazdy vie, ze sa takychto aut moc nepreda a zrejme sa peniaze do vyvoja takeho modelu ani nevratia. Nerobme zo seba blbcov, ze to v Kia a v Hy nevedia :-! . Ak sa predsa len nakoniec pre ten model rozhodnu, tak je to len dokaz, ze sa chcu zas posunut o krok vpred a chcu sa stat znamymi i tam, kde clovek o nich do dnes ani len nepocul. Je to investicia do ich povesti, investicia do dalsich rokov.
Nechajme to na inych. V kazdom pripade by tym bola ponuka Kia a Hy SKORO kompletna. Ak pride Ceed "GTI", ak sa uz pracuje na sportovom voze GT[odkaz] , ak tam chcu urobit konkurenta Mazde MX-5, ako sa pise v clanku, tak to vypada na hodne povedenu ponuku. Pochybujem, ze sa im za minimalne tri zmienovane modely vratia vsetky investicie, ale :yes: za odvahu, o to viac, ze je (sa blizi) kriza.
Suhlasim. Myslim, ze oni nenavysuju objem vyroby ale len zväcsuju portfolio modelov. Naozaj pochybujem, ze by sa z tych novych 3 modelov nejake predavalo ako teple rozky.Neviem, ci stavaju este nejake dalsie fabriky, kde by sa tie nove modely mohli vyrabat. Ceed Gti je jasny ale tie dalsie dva modely...v Amerike bezia na 3 smeny a nestihaju, v Korei to iste a v Ziline asi tiez tak. Hy ma s vytazenostou svojich fabrik tiez "problem", idu na asi 97%.Ak do toho pride este Hy s novymi modelmi, tak musia asi nieco nove postavit, alebo neviem ako inak by to este mohlo fungovat. Neviem totiz, kolko modelov naraz je vobec schopna vyprodukovat jedna fabrika.
Záleží, jak flexibilní výrobní linky mají. Pokud nové modely přijdou, tak pravděpodobně jen zpestří výrobu v rámci stávajících závodů. A pokud by něco stavěli, tak bych netipoval Evropu. Jsou tu ještě další dvě možnosti. Můžou si v rámci výprodeje (= krize) koupit existující podnik, popřípadě si může nasmlouvat výrobu u nezávislého výrobce, což evropské automobilky běžně dělají. Například RCZ vyrábí Magna Steyr v Rakousku (což je firma, která z velké části vyvinula X3 pro BMW nebo TT pro Audi, Rapide pro Aston Martin), Karmann vyráběl mimo jiné Audi, Bentley, BMW, VW, Renault, Nissan, z insolvence ho zachránil velkou investicí VW, aby pro něj vyráběl Golf VI Cabriolet. Možnosti jsou. :-)
Trochu off-topic k rapidu od AM...v Grazu jsem jeden rok žil a v ulicích jsem tmavě zeleného Rapida několikkrát potkal. Asi 3 měsíce na to vyšla na autofun první exkluzivní fotogalerie nového Aston Martina Rapide, to jsem se jenom pousmál :-)
Spíš jde o růst image. Přeci jen - korejci jsou známí jako výrobci levných aut (se vším co k tomu patří). Ceed nebo i30 jsou sice relativně kvalitní auta, ale málokdo při pohledu na ně vidí něco víc jak praktická auta.
Ostatně, u nových modelů se začíná objevovat poměrně luxusní příplatkové prvky výbavy, které si asi málokdo pořídí, asi to nebude kdovíjak rentabilní, ale když to chci, můžu to mít.
Korejci dřív nebo později dle mého názoru nastoupí plně na místo PSA, alespoň na Evropském trhu. Měli by taky zůstat u toho co se jim docela daří, kabrioletem si zavařila nejedna automobilka a s přihlédnutím na prodeje praktičtějších modelů než je Kabrio si nemyslím že bude Ceed "bez střechy" bůh ví jaký prodejní artikl. Ale je to samozřejmě jejich věc.
Nemyslel jsem zrovna kabrio, myslel jsem celou produkci. Vždyť Elantra je nejprodávanější model na světě. Takže drobná zpestření u tak velké automobilky jsou celkem slušnou reklamou. U nás jsou opačnou cestou. Kolik kabrioletů v historii Škoda vyráběla a kolik jich nabízí v současnosti?
Já to bral čistě na to Kábro. Jiné modley úspěšné jsou, ale nikde než doma asi né tolik kolik by si přáli, zrovna v USA taky žádná sláva i když na počet kusů to může vypadat dobře. Loni si uloupli cca 5% z trhu což není zrovna moc ;-\
Osobně mně už fakt žere to zprofanované slovo "sportovní".
Co není sportovní, to nemá šanci ukousnout z trhu ani jeden kus.
Sportovní kombi, sportovní SUV, sportovní off-road a teď sportovní kabrio verze auta, které si na sportovní neumí ani hrát.
Kabriolet je - až na vyjímky - spíš na pohodu a relax, než na sport.
To víš. Slova jako LOWEND stejně jako Sportovní nyní zažívají zlatou éru jelikož málo kdo ví co to vlastně znamená. Když se budeme bavit o Sportovním voze budeme mluvit 911, R8. Když o Lowenedech tak máme na myslí vozidla například Tata ,Lada, První generace Dacia Logan, jelikož nová se už tváří trochu seriozněji.
Oni už jsou i lidi nějak zblblý. Vezl jsem známého svým autem. Mám normální sedan vyšší střední, plečka 10 let stará. Sedl do toho, rozjel jsem se a on říká: "To je nějaké sportovní auto, co? Nějak jsem se nezmohl na odpověď. Čekám, kdy do aut budou dávat třeba sportovní lékárničky.
[odkaz]
KIA jede,je to dobře namazaný stroj. Bude drtit naši Škodu,je mi jí líto,ale pokud budou dělat věci proklamované: "zákazníci by lepší interiér neocenili"...........
...budou v kopru a tak to má být.Volám ke KIA motors-kluci němečtí,umíte nakreslit auto,když vás koncern nedrží u krku.
PARÁDA! :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Frantizsekk: "Hlavne ty vyplne dveri z tvrdyho plastu si muzou slusne receno nechat. Normalni rozumnej clovek pujde zase do octavky"
no cílová skupina pro kabriolet bude určitě zvažovat jako alternativu oktávku :-) Tady zas někteří jedinci nemůžou zkousnout, že korejci prostě jedou a začínají nabízet i něco co koncern Škodovce nedovolí, tak se vymyslí takovejhle blábol. Když už dojdou argumenty, tak se začne plácat něco o plastech ve dveřích... Nic proti Škodovce, ani nestraním korejcům, ale tyhle ubohý attacky mě dostávaj. (kdo chce jezdit koupí Japonce:))