Bravo, přátelé. Těmto akcím tleskám, neboť z toho snad budeme časem profitovat všichni. Porovnal jsem ceny Ceedu a Fabie Combi v podobných výbavách a úplně jsem se zpotil při zjištění, že je Ceed zhruba o kilo levnější. :yes:
Vidím to u nás v ulici.U mých sousedů patrně nastal čas výměny jejich fábií a tak se začaly objevovat nové Corsy, Ibizy, Peugeoty, Renaulty a pod. Nová Fábka tam taky stojí, ovšem ta je vzhledem k nepřehlédnutelným polepům firemní...
Já mám zase dojem, že průměrný Čech si raději výrazně připlatí a lízne Fábii :-) Pro situace a trhu znalé zarážející, ale u běžného kupujícího zcela obvyklý jev..
Nevidel by som to az tak horuce. Skodovka stale tazi zo svojej pozicie domacej automobilky, a legendy o tom ze je lacna: "je to nase, je to lacne, a je to dobre, tak preco by som kupoval nieco ine? Deda mal skodu 1000MB, tata 120L Feliciu, tak ja kupim Fabiu". Takto rozmyslaju mnohi zakaznici...
Ale Kia si za toto zasluzi fakt pochvalu. Dobry konkurencny boj, to je nieco z coho napokon profituju vsetci zakaznici. Cee'd za ~290 litrov, s 1.4CVVT/80kW, to je naozaj zaujimavat ponuka!
Uprimne receno ten mytus o nizkych cenach uz neplati ani v hlavach lidi- i lide co se o auta nezajimaji si kladou otazku zda si maji koupit Skodu kdyz je vyjde draz nez napr. Ford nebo korejec
ač dle zařazení tříd by měl Ceed dělat konkurenci spíše Octuši , mám dojem že to zamává hlavně se zákazníky fabií.Rozdíly se zdají být až neuvěřitelné zdá se , že jak se píše ve článku se začíná shylovat k cenové válce.Dle mého názoru to tu mělo být už dávno , ale lehce přibržděná ekonomika nahrává k cenovým válkám nejen mezi novými vozy a to je dobře. :yes:
Kvapky začínajú hustnúť. Dochádza na moje slová a automobilky začali vojnu, z ktorej budeme profitovať my zákazníci. Najdrahšia Európa sa dala cestou "normalizácie" a v priebehu najbliších dvoch rokov môžeme čakať pokles cien u všetkých mainstreamových automobiliek na úrovni cca 25%. A možno i viac, ak príde použiteľná alternatíva v podobe použiteľných hybridov či nebodaj plug-in áut. Takže vlci počkajte, už nebudete musieť naťahovať peňaženku ako gumu v trenkách a k rozhodovaniu medzi Bravom či Focusom sa pridajú ďalší squelí kandidáti ;-)
Určitě dojde i na má slova, a to: Nejenom auto je věc, za niž se utrácí peníze,takže doufám,že naopak ceny,které jsou stále hodně socialistické a podeformované,se narovnají a budou tržní,tj. za stejnou službu stejná cena jako kdekoliv jinde ve světě. Např. nájemné(konečně pouhých 10% lidí),zdravotnictví,školné atd...No a na revanš budou levná auta,elektronika,oblečení,jj, OK, proč ne?Ale někde si stát DPH veme a čím nižší cena(např. u auta se nedorovná pokles výběru DPH vyšším prodejem, neb kdo potřebuje jedno auto nekoupí 5 levných...),tím při dané sazbě bude nižší výnos a víme, jak dobře se tahle daň vybírá,snadno a rychle.Kdo má 5P pohromadě,volí evropskou cestu.Sobci americkou.Jednoduché, legitimní,osobně mi to nevadí a ustojím v pohodě. Občas mám pocit,že náklady zde lidé redukují jen na cenu auta. Konečně, auto lze vyrobit s náklady blízkými nule,ale pak to budou krom jiného montovat lidé,pro něž je montáž koníček,nikoliv zdroj obživy.Bude to zajímavé sledovat.O kvalitě pomlčme.
Načo obmedzovať výrobu ako sa to deje v PSA-Trnave tak aj v VW Bratislava stačí znížiť ceny a môžu fičať na plný plyn a tým sa problém s odbytom vyriešil. Je načase aby to pochopili aj ostatné automobilky.
Nekdo ma Kiu rad, nekdo by si naopak Kiu nekoupil ani zadarmo. Ale vsichni spolecne ji muzeme podekovat, ze to auto po kterem touzime je dnes levnejsi nez pred prichodem Ceedu.
Kdyz se podivate na web Skodovky, tak zjistite, ze ceny Octavie 2 opet klesly az na 369 000. Kdyz k tomu pripocitame slevu u prodejce (u Kie zadne slevy uz nedavaji), tak se dostavame na puvodni ceny Ceedu. A proto musi kia reagovat snizenim cen, protoze by to byl pro ni tezky boj s Octavii za stejne ceny.
Když se podíváš na web Skodovky, tak zjistíš, že se za tu cenu jedná o absolutní holotu a spíše polotovar. motor 1.4 netřeba komentovat, příplatky za vše také ne. Např. tónovaná okna za 4.900 :no:
přesně tak! tohle je typická škoda, každá ... za příplatek. a proto sem do ni nešel i když sem o ni vážně uvažoval (octavie 2 s 2,0tdi). vzal sem ceeda a ušetřil sem 150tisíc. jasně mám menší kufr ;-) a budu mít nižší prodejní cenu, ale když porovnáte nákupní tak je to stejné. a ceed se zatím nekazí (aspoň teda můj, mám ho už přes rok) :yes:
Tak urcite su oblasti, v ktorych ma Octavia navrch ale teda ten zakladny motor 1.4/59kW to je naozaj tragedia. Ten motor nema co v Octavii hladat! S 1.4CVVT/80kW v Cee'd-e sa to fakt neda ani porovnat...
To srovnání se týkalo předchozí ceny Ceedu. Teď půjde Škůdka zase o pár desítek tisíc dolů, aby mohla konkurovat... A skoro všichni ostatní taky. Což vítám. Jen tak dál, a vydržet aspoň do té doby, než si koupím příští auto. :yes:
ja vidim jeste jeden rozdil a to v 1.4 59KW a 1.4 80KW >:D a to je u techhle aut hodne velkej rozdil... octavii s timhle motorem by meli davat v tovarne dozadu oznacini "loudal" >:D
Rád bych Vás upozornil na akční nabídku nestárnoucího etalonu VW Golf. Prodává se se skvělým motorem 1.4 59 kW již od 384.000 Kč. V akční nabídce jsem bohužel nepostřehl, zda se jedná o tří, nebo pětidveřovou verzi. >:-[]
Tak jo. V ceníku mají, že za tu cenu dostaneš 3dveře a dokonce ocelové rezevní kolo. Osobně bych radší tu verzi bez dveří a bez rezervy. Měl bych lepší kontakt s okolím a větší kufr >:-[] A na motor mi nešahej - ten je tak dobrej, že bude určitě i v 10. generaci s vyladěným výkonem 61 kW >:D
áno, zníženie predajnej ceny áut je pochopiteľne skvelý krok v prospech spotrebiteľa. ak som z textu správne pochopil, jedná sa o časovo obmedzenú akciu, nie trvalé zníženie cien... chvalabohu. neustále znižovanie cien totiž povedie mimo iného aj k znižovaniu obchodného rozpätia predajcov a síce to tu podaktorým možno príde ako obrovský hit, má to svoju horšiu stránku. žiaden showroom nieje charita, je to súkromná spoločnosť, ktorá v prvom rade potrebuje zarábať. Nehovoríme len o platoch, energiách ale aj o splácaní fajných dlhov (priemerný showroom dnes vyjde na cca 30mio Sk - a to nehovoríme o ničom luxusnom), nehovoriac o perverzných podmienkach domácej automobilky ktorá vie s určitou periodicitou obmieňať štandardy - poväčšinou investície v radoch miliónov idúcich z vreciek majiteľov predajní. Keď potrebné peniaze dealeri nezarobia na predaji, bude treba zarobiť na... servise. Zdá sa Vám byť čiastka 2500Sk/hod uletená? Kto z vás chce, aby pol roka pred doplatením leasingu jeho auto niekto nabúral a poisťovňa to na základe rozpočtu zo servisu uzavrie ako totálku? Zákazník v takom prípade utrie... nehovoriac už o výkupných cenách jazdených áut, majitelia si budú trhať vlasy.
som za znižovanie cien, ale prosím v rámci normy. nechcite, aby M3 stála 999 999 Sk.
ty budeš ešte x mesiacov platiť za nepojazdné auto? plnenie za totálku dostane v prvom rade leasingová spoločnosť a ty tie odrobinky. a "vrak" moc dobre nepredáš.
Ale s tímto rizikem do leasingu přeci jdeš. Pochop, že nejsi majitelem vozidla, ale pouze jakýmsi nájemcem. Takže pokud tedy chceš minimalizovat ztráty, tak doplatíš leasing a zkásneš plnění ty. Opravdu v tom nevidím problém...
ale je to problém. ideš do leasingu s rizikom, ale zvýšené náklady na servis len tak ľahko nezohľadní poisťovňa v prípade poistného plnenia, ver mi, robím v branži ;-) 2-ročné auto so 130k kilometrami, kúpna cena čosi cez 1mio, "hranica totálky" 400k. čo myslíš doplatením leasingu? vycashovať zbytok toho čo máš v splátkách.
Právě kvůli tomu riziku bych do leasingu nikdy nešel. Takže to není problém. Každopádně nerozumím, čemu říkáš zvýšené náklady na servis. Když kupuji auto, tak vybírám nejen podle auta, ale také podle úrovně poprodejního servisu a také počítám s následující ztrátou hodnoty vozu. Proto bych třeba nikdy nekoupil např. SsangYong s vysokou pořizovací cenou na leasing >:D Pokud si vyberete špatně a na leasing, tak to problém je, ale ne naštěstí můj >:-[]
nie je to môj prípad, naštastie niesom kupujúci, iba predávajúci. zvýšené náklady na servis hovorím tomu, keď díler dvihne cenu nádradných dielov a prác. popredajný servis je iná záležitosť a s cenou servisu má málo spoločné.
ceny dielov ani nie, skôr ceny prác. a ak sa bude hromadne zlacňovať na poli áut, budú si musieť predajcovia kompenzovať svoje ušlé zisky práve týmto spôsobom.
pokiaľ chce aby mu platila záruka, tak sa musí držať záručných podmienok, teda mimo iného servisovať auto v značkovom servise. a neviem ako by nejaký garážový opravár dával rozpočet poisťovni ;-\
Zákazník má mnoho možností. Následně má možnosti si svá práva vymáhat - nežijeme v africe, ale v právním státě a v EU ( která nařízení vydala ). A další a poslední možnost je příště tuto značku a servis nevyhledávat. Jde pouze o to, znát všechny své možnosti a práva a nenechat se oblbovat např. autorizovanými servisy, které si pochopitelně nechtějí nechat ucházet kšefty.
ja by som to zas nevidel tak pesimisticky. Vačšina automobiliek je v čiernych číslách, a každý rok nám servírujú rast zisku o 10-15 percent (tie najlepšie), rast obratu, rast predaja, takže určite tam budú mať slušné rezervy.
A že by kvoli zníženiu ceny začali používať menej kvalitné materiály? Nemalujme si realitu na ružovo, to už robia x-rokov. Kde možu, šetria. Keby prachy čo investujú do reklamy a marketingu dali často radšej do kvality a životnosti súčiastok, asi by poruchovosť bola na inej úrovni. Na druhej strane kto by si kúpil nové auto každé 3 roky však?
trochu miešaš pojmy. nemýľ si automobilky s dílermi, tieto firmy majú spoločnú maximálne hlavičku materskej firmy. existuje hierarchia automobilka-importér-díler, kde díler nemá žiadne priame styky s automobilkou. automobilka predáva autá importérom a má nejaké to slovo v určovaní koncovej predajnej ceny. importér si prihodí svoj zisk a šup je cena na svete. predajná cena automobilka-importér je preto diametrálne odlišná od díler-zákazník. rast zisku 10 - 15 % neviem overiť, nechce sa mi googlovať, ale je to dosť odvážne tvrdenie. pokiaľ sa nebavíme napríklad o Porsche ktoré má zisky z 1 predaného auta skutočne fantastické, mainstreamové značky z toho zas takú zlatú baňu nemajú. Neviem si ani predstaviť to obrovské množstvo ľudí, ktoré stojí za 1 vyrobeným autom. Doprajme automobilkám ten zisk, potrebujú ho pre vývoj do budúcnosti.
ja hovorím celý čas o automobilkách. Jasné, dealeri su samostatné (viacmenej) jednotky.
No a myslím že napr. Škoda Auto mala za minulý rok nárast zisku okolo 10%. Takže keď si od 300tis odpočítaš maržu dealera, stále tam zostane slušná marža pre samotného výrobcu.
Mne je úprimne jedno, aké majú automobilky zisky. Ja sa na to pozerám z pozície kupujúceho, a pre mňa sú podobné cenové akcie len a len plus. Netrpím nutkaním mať konkrétnú značku, nehrám sa na podporu domáceho výrobcu (ktorý zamestnáva ludí z pol Európy, managment je dosadení z materskej firmy a zisky plynú tiež tam, ešte že ti dane aspoň platí, teda ak nedostal rovno daňové prázdniny >:D ).
Akceptujem aj fakt, že ceny sa v roznych krajinách líšia. Proste všade sú iné dane, iný trh a pod. Takže 10-15% rozdiel je podla mňa normálny. Ale ak nemenovaná automobilka ponúka rovnaký model u nás doma (bývam v ČR ;-) ) a 5 km od hraníc s rozdielom 100tis, teda vysoko cez 20%, tak sorry.
Tipoval bych to, že to může být provedení pro nenáročné, např. bez klimatizace. Jinak doufám, že to nebude ubohý trik, jaký zkoušela Škoda - chybějící zadní plato a černé nárazníky ... :no:
Na škodu mi nešahej - ty nárazníky byly šedý a v té době to byl takovej pokus škodovky o Allroad >:-[] , plato bylo zbytečný, alespoń jsi měl přehled, co vozíš v kufru a v kaslíku před spolujezdcem se ti alespoň nehromadil bordel >:-[]
Co Audi, ale Skodovka vraj pokracuje v inovaciach, a pripravuje model Fabia "Twin-floor": vysoka je dost, tak ju predelia vodorovnou prieckou, a spravia z nej dvojpatrovy mini-bus. Bude normovana pre 8 ludi plus sofer. Povodne ju chceli normovat pre 10 ludi, ale to nepreslo, lebo by uz bolo treba vodicsky preukaz ako na autobus...
No to je mozne, ale rozdiel medzi tou dierou, kde byvam a Monte Carlom je trosicku vetsi >:D >:D Rozhodne je to jedno z najdrazsich aut, ktore som kedy videl. Este by som k nim priradil Masserati Granturismu, Bentley Continental GT, Ferrari F430 (ale to az tak drahe nieje, nie?).
Neviem sice kde byvas ale co sa tyka autoparku tak Monte Carlu snad moze konkurovat iba LA, London, Abu Dabi a pod. Niekedy vask na tu rivieru vyraz...potom Ti vsak kazdy autosalon bude pripadat ako hrackarstvo! 8-s
Na webovkách české Kie visí nové ceníky s platností od 1.9. I když jsou údajně akční, ze zkušenosti lze tvrdit, že takto budou platit hodně dlouho jako běžné: používají dávno zavedený standardní slevový klíč Kie. Tedy základní sleva 15.000 plus dalších 30.000 při koupi na leasing/úvěr. Základní cee'd 1,4 (Active) podle toho po slevě 15+30 vychází na 294 980. Tady je odkaz: [odkaz]
Pokud Kia zavede ještě jeden nižší stupeň výbavy, o kterém se tady píše v článku, bude otázka, jestli ho taky do tohoto slevového mechanismu zařadí. V každém případě by asi taková výbava byla na úrovni pěšáckého referentského vozu, vhodná opravdu spíš jen pro podniky a jako N1, uvidíme.
fajn a ostatne znacky hlavne renault na tom "fici"uz vyse roka!!Doteraz mala kia a hyundai naj.lizing ale to ludia nevedeli.Ja som kupil auto za 400tis.akontacia 10tis.a preplatim 50tis.za 5rokov a hyundai pri 1/3 akontacii myslim nepreplatis nic....aspon ludia zistia
Hovořil jsem s prodejcem a ten potvrdil, že i když nabízí nulové navýšení, tak lidi chtějí "bonus" z novin - to, že dostanou RPSN klidně 40-65% p.a. a tvrdě přeplatí, tak to už nevidí, oni chtějí bonus. Prostě stádo ovcí ... >:D
Tyhle debaty a leasingu/spotřebním úvěru jsou tady kolem dokola. Je mi to celkem buřt, jenom jsem sem dal informaci, jak se věci s ceníkem cee'du momentálně mají. Ceny po započtení leasingové slevy uvádí všichni prodejci. Každý, kdo udrží moč a kalkulačku, si lehce může z nabídkové kalkulace či splátkového kalendáře spočítat, kolik ročně zaplatí reálně navíc po odečtení nákladů na pov.ručení a hav.pojištění. A může tedy i posoudit různé varianty, které pro koupi auta existují. Kdo to neumí, ten by si snad opravdu měl raději pořídit opatrovníka. :-!
Tolik opatrovníků v Čechách zase není >:D , jinak nemůžu dočkat rána, až tady bude nový ceník ... Vybral jsem z 5 variant lídra segmentu, ale zatím držím vyčkávací pozici.
Pro úplnost: Kia ČR už do výše zmíněného akčního ceníku doplnila snovou výbavu Base za kýžených 289 980 (na něj sleva 15 k není). Jak jsem předpokládal, je to takové referentské auto: bez rádia a repro, klimy, počítače, má pouze 2 bagy a pozor - bez stavitelného volantu. Zcela upřímně . podstatně líp vybavený Active stojí zcela snesitelných 324 980 (po započtení slevy 15 k). Takže asi tak, pokud si někdo myslí, že ho Base zaručeně potěší.
[odkaz]
Zájemcům o něco náročnějším bych docela doporučil např. srovnání vyšších výbav cee'du s akčním ceníkem Aurisu/Corolly sdn: [odkaz]
Tak vypadá cenová válka v praxi. Pro koho neplyne ze slov "Toyota" a "Kia" žádný rozdíl, co přes něj nejezdí vlak, musí se chopit té kalkulačky a opravdu dobře počítat a srovnávat pro a proti (třeba včetně toho akčního leasingu). Jelikož Kia dosáhla uvedením cee'du 2 efektů: donutila další konkurenty ke snižování cen a sama sebe zároveň odřízla od statutu zaručeně nejlevnějšího auta. Dokáže být dál cenově výhodná, ale argumenty pro její koupi už bude rozumný člověk hledat jinde, než v ceně.
Tak to potěším spíše potomky Henryho Forda, KIA má automat ( podmínka ) pouze čtyřstupňový ... jinak auto bez výbavy nebrat, je to o ničem, navíc to ani nikdo nechce od tebe koupit.
jj. Focus je další do mariáše :-) S těmi automaty, Hundai/Kia už mají i lepší, ale sem zřejmě kvůli úspoře na ceně dávají starší typ. Vzhledem k okrajovosti automatů ve zdejších krajích moc nevěřím, že by se to brzy změnilo. Zatím zdar :yes: